Junan Extra-luokassa (joka on nykyisin määrätty3 HILJAISEKSI) jotkut alkoivat pitämään jotain työpalaveria ja mulla paloi pinna
Ekana sanoin ihan ystävällisesti että Extra-luokka on nykyisin hiljainen tila. Tähän mennessä ne oli ehtineet pälpättää jotain työasioita jo vaikka kuinka pitkään.
Ne sivuutti täysin sanomani ja käyttäytyivät kuin kukaan ei olisi sanonut mitään.
Tässä vaiheessa mulla meni hermot ja huusin sitten todella kovalla äänellä että "Tämä on hijainen tila, eikö men jakeluun".
Tässä vaiheessa sen pälpätyksen toinen osapuoli sanoi jo että siirrytään jonnekin muualle. Se toinen olisi vielä tässäkin vaiheessa halunnut jatkaa työpalaverin pitämistä.
Sitten juuri tämä itsepäinen henkilö käveli ohitseni ja katsoi muka uhkaavan näköisesti minua kohti.
:D
Kommentit (180)
Ei kannattais hirveästi hölöttää työasioita julkisella paikalla, varsinkaan hiljaisessa sellaisessa. Meillä sellainen on ehdottomasti kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, että kerrankin joku puuttui asiaan! Yleensä tämä menee Suomessa niin, että seurataan sivusta naama mutrulla ja sitten jälkikäteen valitetaan. Extra luokka on nimenomaan hiljainen luokka, jos haluaa pälpättää niin menee sitten muualle. Muutenkin tuo työasioiden läpikäyminen julkisella paikalla tai tuntemattomien läsnäollessa on arveluttavaa. Tai jos niistä puhuu, kannattaa varmistaa, ettei sano mitään arkaluontoista tai ihmisten nimiä. Kerran junassa (normivaunu) nainen puhui puhelimeen työkaveristaan, kertoi ääneen koko nimen, työpisteen, yms. ja paljasti myös koko junavaunulle, että kyseinen henkilö on saamassa ensimmäisten joukossa potkut.
Tuommoiselle kälättäjälle pitäisi antaa potkut. Ei ole asiallista käsitellä luottamuksellisia asioita kaiken kansan kuullen.
"Itsekkyys on viime vuosina lisääntynyt hälyttävästi."
Näkyy myös kaduilla ja kaupoissa: ei yritetäkään väistää tai kiertää. Tullaan suoraan kohti ennakko-odotuksena, että toinen siirtyy syrjään.
Vierailija kirjoitti:
"Itsekkyys on viime vuosina lisääntynyt hälyttävästi."
Näkyy myös kaduilla ja kaupoissa: ei yritetäkään väistää tai kiertää. Tullaan suoraan kohti ennakko-odotuksena, että toinen siirtyy syrjään.
Ne on lähinnä niiden keskimääräistä paremmin ruskettuneiden ihmisten tapa. Minä vedän päin jos toinen ei väistä yhtään. Yli 20 vuotta jenkkifudista ja 107 kiloa antaa siihen itseluottamusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö olisi helpompaa liikkua omalla kulkuneuvolla kun kerrat et ketää muita ja muiden ääniä siedä? Ja ihan mielenkiinnosta mikä tekee sinusta niin paljon paremman ihmisen että sinulla on varaa vaatia muita toimimaan sinun tahdon mukaan?
Extra-luokka on VR:n määräämä hiljainen tila nykyisin.
Niinpä! Hiljainen ja lapseton alue, ja siellä on puhelinkoppi sitä varten jos tarvii vastata kännyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei nää etäkokouspellet voi varata omaa hyttiä (vai mikä se on) jossa mölöttäisivät edes oven takana.
Voi voi kun harmittaa kun fiksummilla ihmisillä on töitä eikä tartte pummilla elää.
Fiksummat ihmiset ovat niitä, jotka siellä Extra-luokassa yrittävät rauhassa tehdä töitä. Jos haluaa kokoustaa junassa, siellä on myös työskentelyhyttejä.
Jokaisen Extra-penkin kohdalla on vielä TARRA missä muistutetaan että tämä on hiljainen tila.
Täytyy olla ihan helvetin itsekästä ja huonokäytöksistä moukkajunttia porukkaa joilta menee tuo ohi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei nää etäkokouspellet voi varata omaa hyttiä (vai mikä se on) jossa mölöttäisivät edes oven takana.
Voi voi kun harmittaa kun fiksummilla ihmisillä on töitä eikä tartte pummilla elää.
Voi voi, kun pummeilla ei ensinnäkään olisi edes varaa mennä Extra-luokkaan!!!!! Joten iho umpeen.
Mua suorastaan v----ee tuttaa se kun muiden vaunujen porukka ramppaa äänekkäästi Ekstra-luokan käytävällä vessassa, joka on siellä perällä ja vain niitä varten jotka ovat siitä maksaneet.
Eikö sen vertaa osata lukea kun portaikoissa on isoin kirjaimin että Ekstra-luokka???
Itse en kehtaisi tunkea sellaiseen tilaan mihin ei ole lippua, mutta onko nuo sellaisia jotka tunkee itsensä lentokoneissakin Bisnesluokan puolelle verhon ohi vessaan ja katsomaan miten isot penkit ja hyvät tarjoilut siellä on?
Suomalaiset on nykyään maailman tyhmin kansa! Älykkyys laskenut suurella osalla alle apinan tasolle, sorry jos loukkasin apinoita tällä.
Leffateatterissa istutaan juttelemassa leffan aikana, huudatetaan TikTok-videoita kännyköistä, pidetään kännyköitä auki jos joku sattuu postamaan Instagramiin niin täytyy tykätä, otetaan kuvia että hei me ollaan leffassa ja Instagram-kuvakäsitellään sitä omaa naamakuvaa ja ryhmäkuvaa julkaistavaksi, niin onpa hienoa kun 10-15 ihmisellä loistaa kännykät leffan aikana! : /
Jos haluatte mölytä, karjaluokka on sitä varten. Siellä saa määkiä sydämensä kyllyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen matkustanut Extrassa lähinnä sen vuoksi, että siellä on paremmin tilaa ja istuinten leveys on suurempi. Yleeensä matkustan yksin niin en kälätä, mutta kyllä minusta normaali hiljaisella äänellä käyty keskustelu on sallittua jos sattuu vaikka tuttu samaan vaunuun. Yltiöhiljaiset suomalaiset ottavat kaikki suositukset niin kirjaimellisesti. että VR voisi nyt laittaa lipun osto -ohjeeseen että tämä vaunu on sallittu vain mykille. Itse taidan siirtyä takaisin karjavaunuun niin uskaltaa edes vastata puhelimeen, jos sattuu iäkäs omainen soittamaan. Pelkään että muuten saa jonkun raivohullun niskaansa.
Jos olisit oikeasti matkustanut eKStrassa, niin tietäisit että siellä on puhelinkoppi puheluja varten!
En käsitä niitä jotka kailottaa omat asiansa kännykkään, sama missä kulkuneuvossa ovat jossa muita ihmisiä läsnä!
Kerran eräs vanhempi emäntä kailotti junassa kännyyn miten miniänsä on varmasti maho kun ei tule lapsenlapsia ja kun vika ei voi mitenkään olla omassa kultapojassaan! Sen jälkeen kertoi miehensä terveysongelmat sydämen rytmihäiriöistä verta vuotaviin peräpukamiin kun kalsaritkin veressä. Kun vieressään istuva nuorempi nätti nainen sipaisi nopeasti hieman rasiasta kivipuuteria nenänsä päähän ennen kuin astui junasta ulos niin tuo emäntä alkoi mökätä puhelimeen "ja täällä ne naikkoset vaan meikkaa naamojaan ja sotkii junassa"! Olis tehny mieli heittää se emäntä junasta pihalle kännyineen! :((
Tuo joka inttää, että keskustelu on sallittua koska vain "pitempi keskustelu" ei ole kiellettyä, ei taida ymmärtää lukemaansa. Ekstra-luokassa puhuminen ei ole totaalisen kiellettyä, voit siis sanoa kaverillesi vaikka että hei annatko sen kirjan minulle, tai pyytää toista matkustajaa siirtymään jos hän on tielläsi. Tästä yksittäisestä ääneen tuotetusta lauseesta ei siellä voi alkaa raivoamaan. Jokainen normaaliälyinen kuitenkin tajuaa että hiljaisessa tilassa ei aleta kyselemään kuulumisia tai pitämään palaveria - se on juuri sitä pitempää keskustelua.
Kerran kävi niin että olin vapaa-ajan matkalla ja matkustin normiluokassa, vieressä oleva mieshenkilö piti Skype-videopalaveria työkavereidensa kanssa. Sattuikin niin että juttelivat tiiminsä kesken meidän yrityksen kilpailijasta, yksityiskohdin. Raha-asiat ja muut käytiin siinä läpi, tarjouspyyntötilanteet ja muut vastaavat. Että kiitti vaan siitä, kerroin terveiset eteenpäin meidän yrityksen johdolle :D Saatiin tarjous itsellemme ja hyvät palkkiotkin.
Ne oli hei jotain dynaamisia menestyjiä, niiden oli ihan pakko pitää tärkee työ-palis....
hah hah, eikun toi oli hyvin vedetty ap:ltä. Olisinpa ollut näkemässä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo joka inttää, että keskustelu on sallittua koska vain "pitempi keskustelu" ei ole kiellettyä, ei taida ymmärtää lukemaansa. Ekstra-luokassa puhuminen ei ole totaalisen kiellettyä, voit siis sanoa kaverillesi vaikka että hei annatko sen kirjan minulle, tai pyytää toista matkustajaa siirtymään jos hän on tielläsi. Tästä yksittäisestä ääneen tuotetusta lauseesta ei siellä voi alkaa raivoamaan. Jokainen normaaliälyinen kuitenkin tajuaa että hiljaisessa tilassa ei aleta kyselemään kuulumisia tai pitämään palaveria - se on juuri sitä pitempää keskustelua.
Minusta oli suloista kun kerran vanhempi rouva oli käytävän toisella puolella ekstraluokassa, ja hän sanoi ripeästi, kuiskauksen ja normaaliäänen väliltä jollekin että "En pysty puhuun.... oon..... hiljaisella.... osastolla" ja sulki puhelun :D :D :D
Vierailija kirjoitti:
Kerran kävi niin että olin vapaa-ajan matkalla ja matkustin normiluokassa, vieressä oleva mieshenkilö piti Skype-videopalaveria työkavereidensa kanssa. Sattuikin niin että juttelivat tiiminsä kesken meidän yrityksen kilpailijasta, yksityiskohdin. Raha-asiat ja muut käytiin siinä läpi, tarjouspyyntötilanteet ja muut vastaavat. Että kiitti vaan siitä, kerroin terveiset eteenpäin meidän yrityksen johdolle :D Saatiin tarjous itsellemme ja hyvät palkkiotkin.
Siistiä. :D sun olisi pitänyt saada oma lisäbonus tahattomasta vakoilusta. :D
Vierailija kirjoitti:
Mua suorastaan v----ee tuttaa se kun muiden vaunujen porukka ramppaa äänekkäästi Ekstra-luokan käytävällä vessassa, joka on siellä perällä ja vain niitä varten jotka ovat siitä maksaneet.
Eikö sen vertaa osata lukea kun portaikoissa on isoin kirjaimin että Ekstra-luokka???
Itse en kehtaisi tunkea sellaiseen tilaan mihin ei ole lippua, mutta onko nuo sellaisia jotka tunkee itsensä lentokoneissakin Bisnesluokan puolelle verhon ohi vessaan ja katsomaan miten isot penkit ja hyvät tarjoilut siellä on?
VR:n junissa voi vessat olla epäkunnossa. On hyvin normaalia. Saattaa lähteä yhteen suuntaan kävelemään ja jos kahden ensimmäisen vaunun vessa on epäkunnossa ja seuraavana on jäljellä vain extraluokan vaunu, niin aivan taatusti siihen vessaan mennään, jos sattuu toimimaan!
En ole kyllä huomannut merkittää rauhattomuutta ekstraluokassa koskaan. Ympäristö rauhoittuu heti jo sillä, kun Kela-goldilla matkansa maksavat puuttuu. Pienet pölinät ei haittaa. Hiutaleet vois kasvattaa vähän nahkaa ettei heti iske mielenterveysongelmat pintaan.