Junan Extra-luokassa (joka on nykyisin määrätty3 HILJAISEKSI) jotkut alkoivat pitämään jotain työpalaveria ja mulla paloi pinna
Ekana sanoin ihan ystävällisesti että Extra-luokka on nykyisin hiljainen tila. Tähän mennessä ne oli ehtineet pälpättää jotain työasioita jo vaikka kuinka pitkään.
Ne sivuutti täysin sanomani ja käyttäytyivät kuin kukaan ei olisi sanonut mitään.
Tässä vaiheessa mulla meni hermot ja huusin sitten todella kovalla äänellä että "Tämä on hijainen tila, eikö men jakeluun".
Tässä vaiheessa sen pälpätyksen toinen osapuoli sanoi jo että siirrytään jonnekin muualle. Se toinen olisi vielä tässäkin vaiheessa halunnut jatkaa työpalaverin pitämistä.
Sitten juuri tämä itsepäinen henkilö käveli ohitseni ja katsoi muka uhkaavan näköisesti minua kohti.
:D
Kommentit (180)
Vierailija kirjoitti:
Eikö olisi helpompaa liikkua omalla kulkuneuvolla kun kerrat et ketää muita ja muiden ääniä siedä? Ja ihan mielenkiinnosta mikä tekee sinusta niin paljon paremman ihmisen että sinulla on varaa vaatia muita toimimaan sinun tahdon mukaan?
Jos tilaan on määritelty säännöt, esim. että on hiljainen tila, niin sitten se on. Silloin on myös oikeus vaatia, että siellä saa olla rauhassa! Vinkkinä, että voi varata vaikka kokonaan oman hytin, jos on pakko palaveerata. Sillä tavalla ne työpaikan asiat pysyy myös yksityisinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm kumpikohan on mielenterveydeltään terveempi henkilö? Henkilö joka keskustelee toisen kanssa normaaliin ääneen vai henkilö joka ryhtyy julkisessa liikennevälineesså huutamaan kovaa tuntemattomille henkilöille?
Jos ei normaali huomautus riitä menemään jästipäälle perille niin sitten saa ottaa kovemmat konstit.
Löisitkö myös kassajonossa muita ihmisiä, jos ei huomautus mene perille?
Menisit hoitoon. Jotain vikaa sun päässäsi on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kyllä ihmetyttää tosin paikoin miten nää hiutaleet kestää käydä kaupassa, liikkua asemalla tai kadulla, käydä ravintolassa tai olla edes työpaikalla muiden ihmisten seurassa
Ei varmasti kannata haaveilla parisuhteesta tai lapsista, muut sukulaiset ovatkin ihan täyttä myrkkyä. Ihmisestä lähtee ääniä, jotkut jopa puhkuvat ihan itsekseen tietämättään
Oletko heikkolahjainen vai miksi ei mene millään jakeluun että jos matkustaja maksaa ylimääräistä Ekstraluokasta joka hiljainen alue, niin sen on oltava hiljainen!
Viimeksi Hki-Seinäjoki-Hki maksoin 180 EUR menopaluun Ekstrassa jotta saan levätä hiljaisuudessa. Enkä normaalin matkustusluokan 70 EUR menopaluuta.
En minä maksa ylimääräistä mainitsemastasi kaupassa olosta, asemalla ollessa, kadulla ollessa, työpaikalla, ravintolas
Hei älä nyt. Ei sillä ole varaa lentolippuun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo joka inttää, että keskustelu on sallittua koska vain "pitempi keskustelu" ei ole kiellettyä, ei taida ymmärtää lukemaansa. Ekstra-luokassa puhuminen ei ole totaalisen kiellettyä, voit siis sanoa kaverillesi vaikka että hei annatko sen kirjan minulle, tai pyytää toista matkustajaa siirtymään jos hän on tielläsi. Tästä yksittäisestä ääneen tuotetusta lauseesta ei siellä voi alkaa raivoamaan. Jokainen normaaliälyinen kuitenkin tajuaa että hiljaisessa tilassa ei aleta kyselemään kuulumisia tai pitämään palaveria - se on juuri sitä pitempää keskustelua.
Minusta oli suloista kun kerran vanhempi rouva oli käytävän toisella puolella ekstraluokassa, ja hän sanoi ripeästi, kuiskauksen ja normaaliäänen väliltä jollekin että "En pysty puhuun.... oon..... hiljaisella.... osastolla" ja sulki puhelun :D :D :D
Tuo on juuri sitä esimerkillistä tapojen ja sääntöjen noudattamista. Sitä mikä ei tunnu nykyään monia itsekeskeisiä, dynaamisia huippu-menestyjiä koskevan, he kun voi tehdä mitä vain missä parhaaksi näkevät.
Asiasta voi sanoa konnarille, niin ei tartte itse huutaa.
Ne varmaan luuli ett muut on hiljaa kun ne maksoi siitä ja ne saa sitten rauhassa pitää palaveria. Jotain ämmäinlogiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ne varmaan luuli ett muut on hiljaa kun ne maksoi siitä ja ne saa sitten rauhassa pitää palaveria. Jotain ämmäinlogiikkaa.
Alumperin e oli juuri businestä varten ja monet soitteli myyntipuheluja. Nyt VR luulee , että myynti sujuu jotenkin ilman puhetta.
Ärsyttää myös ihmiset, jotka katsovat videoklippejä tai pelaavat äänet päällä ilman kuulokkeita.
Ottaa päähän tuo että VR poisti ne kopit ja toi tuollaisen muka-luokan josta kaikki siellä olevat maksaa ekstraa. Aina kun olen siellä ollut, siinä ramppaa alakerroksista lapsia meluamassa ja juomassa ilmaista vettä ja kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Se on hiljainen tila. Ja siellä ollaan hiljaa. Miten tämä on vaikea ymmärtää?
Sitä minäkin olen ihmetellyt. Aika usein sinne kuitenkin osuu kälisijöitä, vaikka joka puolella on kyltit, että pää kiinni tässä vaunussa. Tänään tuli junassa kuulutus, että muistutamme extran olevan hiljainen tila. Keskustelut ja palaverit pitää käydä muualla. Ja tuo oli mielestäni tosi hyvä juttu, vaikka eivät kaikki kuuntele kuulutuksiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää myös ihmiset, jotka katsovat videoklippejä tai pelaavat äänet päällä ilman kuulokkeita.
Tänään nähtyä: vanha ukko kaivoa nenää ja useampi teini, joka istui kengät viereisellä tai vastapäisellä penkillä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö olisi helpompaa liikkua omalla kulkuneuvolla kun kerrat et ketää muita ja muiden ääniä siedä? Ja ihan mielenkiinnosta mikä tekee sinusta niin paljon paremman ihmisen että sinulla on varaa vaatia muita toimimaan sinun tahdon mukaan?
Jos kerran on HILJAINEN tila, sen myös pitää olla hiljainen. Eikä ollut kyse yksittäisen henkilön äänien siedosta eikä hänen tahdostaan. Olet yksinkertainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään nähtyä: vanha ukko kaivoa nenää ja useampi teini, joka istui kengät viereisellä tai vastapäisellä penkillä.
Jos se ei sinun nenääsi kaivanut niin mitä väliä?
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisten tiimien firman johto ei varmasti katsoisi hyvällä, jos saisivat tietää työntekijöiden pitävän palveria tilassa, jossa varmasti jokainen ulkopuolinen kuulee kaiken.
Meillä on sellaiset yksityisyysohjeistukset, ettei edes työpuheluita saa pitää julkisella paikalla ja tietokoneen näytöissä on oltava kurkistussuojakalvo. Eikä me edes tehdä mitään top secret -juttuja, mutta ihan pelkät asiakkaiden tiedot on minustakin vain työpaikan sisäisiä asioita.
Asiakastiedot on tietosuojan alaista tietoa kuitenkin eli juuri näin pitääkin toimia. Tuollaiset julkipalaveeraajat voisi käräyttää tietosuojarikkomuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vi*un typerys, etkö ymmärrä mitä tarkoittaa hiljainen tila, ja että se maksetaan siksi että se on h-i-l-j-a-i-n-e-n?
Viimeiset 10 vuotta olen mieluummin matkustanut Helsinki-Oulu välin junalla kuin lentämällä, koska stressittömämpää. Jos tiedän, että tulen puhumaan puhelimessa, varaan kahden hengen työskentelyhytin kokonaan omaan käyttöön. Yksinkertaista.
Ekstraluokassa sattuu varsinkin kesäisin tilanteita, että tätien on pakko saada puhua puhelimessa kuulumiset ihan siinä istuimella. Hetken viitsin kuunnella, sitten nousen ylös ja aloitan tiukan tuijotuksen. Tarvittaessa siirryn viereen seisomaan. Kerran olen mennyt valittamaan konnarille. Koskaan en sano itse mitään. Kyllä se kalatus saadaan loppumaan.
Ekstrassa olen matkustanut perheen kanssa (kaikki aikuisia). Jos on tarve jutella, ravintolavaunu on OK paikka.
Eihän tämä nyt ole niin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tilaan on määritelty säännöt, esim. että on hiljainen tila, niin sitten se on. Silloin on myös oikeus vaatia, että siellä saa olla rauhassa! Vinkkinä, että voi varata vaikka kokonaan oman hytin, jos on pakko palaveerata. Sillä tavalla ne työpaikan asiat pysyy myös yksityisinä.
Piip piip.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vi*un typerys, etkö ymmärrä mitä tarkoittaa hiljainen tila, ja että se maksetaan siksi että se on h-i-l-j-a-i-n-e-n?
Oos ho-ro hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Kirvestä vaan tällaisten vttupäiden päähän niin ottavat opikseen.
Kommarihoro on hyvä ja tulee kokeilemaan onneaan. Älä itke jos sattuu omaan nokkaan.
Se oli hiljainen tila, ei ap:n tahto.