Mitä te pienituloiset perheet syötte itsenäisyyspäivänä?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Nistipataa. Ja toivotaan sotaa tähän paskamaahan.
Itse olet itsesi ajanut tohon tilanteeseen.
Turha maata tai muita syyttää.
Vierailija kirjoitti:
Haukifileitä on pakkasessa. Niistä tehdään haukimureketta, lisänä perunoita ja korvasienikastiketta, sekä haudutettua pinaattia.
Alkuun poromurusta, tuorejuustosta ja salottisipulista tehdyllä mössöllä päällystettyjä pieniä leipiä. Ja jälkkäriksi vaniljajäätelöä ja lakkoja(itse poimittuja kuten korvasienetkin).
Koko satsi maksaa vähän yli 10€.
Ei silloin tarvi mitään hienoo syödä.
Itsenäisyyspäivää juhlistamme kahdella täytetyllä porsaan fileellä, uunissa kypsettynä. Lisänänä keitetyt perunat, porkkanat ja lanttukuutiot. Sekä pakasteesta kypsennetytyt vihreät pavut ja herneet.
Ohessa kaupasta ostetut valmiit piparjuuri-punajuuri ja Italian salaatit. Tietty leipä, levitteet, maito, vesi ja aikuisille marketin viini.
Jälkiruokana vaniljajäätelö ja anopin poimimat hillat, eli lakat pakasteesta.
Ei ole kallis Itsenäisyyspäivän päivällinen. Kaikki on etukäteen suunniteltu.
Appivanhemmat, eli miehen isä ja äiti tulevat meille syömää 6.12. klo 17.30.
Sitten katsotaan yhdessä Linnan juhlia klo 20.30 uutisiin, kahvia ja brandya naukkailen.
Sitten mies vie vanhempansa kotiin, lapset jo huoneissaan.
Sitten meidän omat itsenäisyyspäivän jatkot, suuremmilla brandy-hörpyillä.
Ja ihan ollaan tavallisia matalapalkka-alan työntekijöitä molemmat.
Silti elämä maistuu aina hyvältä, kun säästäväusesti elää.
Viinit eivät kuulu suomalaiseen juhla-ateriaan.
Ihmiset syö mitä haluavat, ei se sen ihmeempää ole.
Meidän ruokalistan päättää lähikaupan punalaputtaja, eli itsenäisyyspäivän menyy selviää vasta aattoiltana. Viime aikoina on saatu halvalla mm. persimoneja, palsternakkaa, broilerin reisipaloja, juustosämpylöitä ja porkkanakakkua.
Mustaamakkaraa, lanttulaatikkoo ja kaljaa.
Syödäänkö itsenäisyyspäivänä yleensä jotenkin vähän paremmin? Ihan tavisruokaa syöty aina.
Miten paljon täällänon näitä metsästäjä- kerilijöitä? Aina on jotain riistaa ja itsepoimittuja marjoja ym .
Ei vasn onnistu pk- seudulla toi homma yksinhuoltajalle.
Ja ei, mulle ei ole missään kainuu- lapissa töitä.
Vierailija kirjoitti:
Kermaperunoita, naudan paahtopaistia, punaviinikastiketta, uunijuureksia ja salaattia.
Meillä on tismalleen sama resepti!
Itse kokattua perus ruokaa.Saattaa olla siskonmakkrakeittoa,ruisleipää ja juustoa.
Abban silliä ja Virosta haettua olutta. Jälkiruuaksi Maraboun suklaatia.
Ainakin mätiä syön leivällä, en ole vielä suunnitellut mitä muuta
Jauhelihakeitto, kahvi+ Fazerin sininen konvehti.Ei ole rahaa juhlia.
Töissä kun on.Syödään normi ruokaa kuten arkena.Eipä tuo päivä erikoinen muuten ole,esiisät kyllä muistellaan,kyynel silmin aina.
Lämpimiä voileipiä ajattelin tehdä kun ovat koko perheen lemppareita :)
69g makaronilaatikkoa per ruokailija.
Haukifileitä on pakkasessa. Niistä tehdään haukimureketta, lisänä perunoita ja korvasienikastiketta, sekä haudutettua pinaattia.
Alkuun poromurusta, tuorejuustosta ja salottisipulista tehdyllä mössöllä päällystettyjä pieniä leipiä. Ja jälkkäriksi vaniljajäätelöä ja lakkoja(itse poimittuja kuten korvasienetkin).