Miksi mieheni haluaa olla kanssani vaikka hän ei keksi yhtään mitään puhuttavaa minulle?
En ymmärrä häntä. Hän ei keksi koskaan yhtään mitään puhuttavaa minulle. Kun yritän puhua hänelle mistä vain (vaikka päivän tapahtumista, säästä, uutisista, hänen harrastuksista tms) hän ei keksi mitään vastattavaa minulle eikä siksi yleensä vastaa kuin yhdellä sanalla ja keskustelu tyrehtyy siihen. Hän ei itse aloita oikeastaan koskaan puhumaan minulle mistään, sen verran kyllä että sanoo minne menee kun lähtee jonnekin, mutta siinäpä se. Eli meidän välillä on lähinnä hiljaisuutta. Olen kyllästynyt tähän ja olen kertonut ajattelevani eroa kun hän ei edes keksi puhuttavaa kanssani. Mutta hänpä ei halua erota vaan sanoo uskovansa, että meillä on hyvä yhteinen tulevaisuus. Osaisiko joku selittää mitä tällainen ihminen oikein ajattelee? Eikö häntä häiritse hiljaisuus ja vierauden tuntu välillämme? Kysyn täältä, kun ei hänen kanssa keskustelua saa aikaiseksi.
Kommentit (63)
Onko miehellä yhtään kaveria? Harrastaako hän mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mieheni", onko teillä siis pitempiaikainen vakituinen parisuhde? Miksi olet pariutunut tuppisuun kanssa, jos sellainen ei sinua miellytä?
Naimisissa olemme olleet pari vuotta. Ei hän ensimmäiset vuoden mikään tuppisuu ollut. Nykyään on. Ap
Sitten joku on muuttunut välillänne. Todennäköisesti se, että sinä olet alkanut asettaa ehtoja ja vaatimuksia. Mahdollisesti olet kiukkuinen ja pyörittelet silmiäsi. Pahin on tietenkin tuo, että uhkaat erolla. Olisi kiva, jos ihmiset aina muuttuisi ihaniksi, kun niitä uhkaa erolla, mutta jostain syystä siihen reagoidaan ihan päin vastoin. Voisitko yrittää keksiä jotain omaa tekemistä ja tehdä sitä iloisesti? Ja kun olet miehesi seurassa, keksi hänestä jotain positiivista sanottavaa. Jotain edes.
Vierailija kirjoitti:
Höpötätkö koko ajan? Tekstisi oli sellainen höpötysputki, että sai miettiä kysyitkö jotain vai kerroitko. Ei pahalla, olen itse myös höpöttäjä. Luulen, että sinunkaan ei varsinaisesti tarvitse yrittää puhua :D
Jos miehesi viihtyy seurassasi ja kuuntelee, jatka höpöttämistä, mutta anna vähän omaa tilaakin hänelle. Moni nainen olisi iloinen miehestä, joka kuuntelee. Miksi se aiheuttaa sinulle vierauden tunnetta? Kuinka pitkään olette seurustelleet?
Onko sinulla ketään tyttökaveria, joka tykkäisi höpötellä kanssasi? Et oikein voi muokata seurustelukumppaniasi kuin lemmikkiä. Häiritseekö sinua se, että mies ei halua muokata sinua, vaan on tyytyväinen ja tykkää ilmeisesti sinusta sellaisena kuin olet? Olisiko se looginen syy sille, ettei hän halua erota? Katsele nyt vähän aikaa ja mieti onko hänessä muitakin hyviä puolia kuin kuuntelutaito 👍
En ole ollenkaan höpöttelijä enkä höpötä koko ajan. Mutta haluaisin välillä, edes pari kertaa päivässä puhua hänen kanssaan, normaalia keslustelua, ei höpöttämistä. Eikä hän nyt mikään erityisen hyvä kuuntelija ole, tavallinen mies siinä suhteessa vain. Ap
Vierailija kirjoitti:
Miehelle riittää, jos on katto päänpäällä, saa piparia, ruokaa ja kaljaa.
Saattaa olla jopa onnellinen. Ei etsi täydellistä, kun tietää ettei itsekään ole. Mikä naiselle riittää? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mieheni", onko teillä siis pitempiaikainen vakituinen parisuhde? Miksi olet pariutunut tuppisuun kanssa, jos sellainen ei sinua miellytä?
Naimisissa olemme olleet pari vuotta. Ei hän ensimmäiset vuoden mikään tuppisuu ollut. Nykyään on. Ap
Pari vuotta naimisissa eikä enää seksiä! Hiljaiseksi se vetää.
Sinua ei huvita, huvittaisiko miestä?
Minkä ikäisiä olette?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten joku on muuttunut välillänne. Todennäköisesti se, että sinä olet alkanut asettaa ehtoja ja vaatimuksia. Mahdollisesti olet kiukkuinen ja pyörittelet silmiäsi. Pahin on tietenkin tuo, että uhkaat erolla. Olisi kiva, jos ihmiset aina muuttuisi ihaniksi, kun niitä uhkaa erolla, mutta jostain syystä siihen reagoidaan ihan päin vastoin. Voisitko yrittää keksiä jotain omaa tekemistä ja tehdä sitä iloisesti? Ja kun olet miehesi seurassa, keksi hänestä jotain positiivista sanottavaa. Jotain edes.
En uhkaa erolla. Vaan kerroin hänelle vain ajatuksistani, ajattelin että se olisi reilua eikä niin että hiljaa haudon eroa salaa ja yllättäen printtaan avioeropaperit. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari vuotta naimisissa eikä enää seksiä! Hiljaiseksi se vetää.
Sinua ei huvita, huvittaisiko miestä?
Minkä ikäisiä olette?
Olen 43, mies on 47. En tiedä huvittaisiko miestä, hän kun ei asiasta puhu. Ap
Se on Tympääntynyt sun kanssa oloon, selvä merkki.
Miten ylipäätään päädyit yhteen miehen kanssa, joka ei puhu sinulle? Oliko asia aina näin? :D Jos ei, taitaa olla hyvin masentunut tai muuten vain täysin sinuun kyllästynyt. Joka tapauksessa ei ole normaalia tai tervettä.
Minulla on tuo sama tilanne. Emme puhu juuri mitään, eikä meillä minusta ole enää mitään parisuhdetta. En tiedä, mitä mies ajattelee, mutta varmaan kumpikin on ajatellut asua täällä vielä sen pari vuotta, kunnes nuorinkin lapsi on muuttanut omilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on epäkorrekteja ajatuksia nyt, tulet saamaan paljon alapeukkuja. Palstakäsityksen mukaan naisen ei tarvitse olla muuta kuin oma itsensä, koska hän on nainen ja siksi ylimaallisen ihana. Miehen pitäisi olla kaikessa samanlainen kuin nainen ja samaa mieltä kuin nainen.
Kannattaa miettä mikä teitä aiemmin yhdisti ja miksi ei yhdistä enää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänestä on kiva olla hiljaa kanssasi. Osa miehistä on tälläisiä. Jos tuntuu että et jaksa, ota ero.
Ei kai hiljaa oleminen nyt kenellekään voi riittää yhdessä olon syyksi? Meidän välillä on pitkän hiljaisuuden vuoksi minusta enää vierauden tuntu. Voiko hän muka kokea tilanteemme ihan eri tavalla kuin minä? Ap
Mitenköhån tekin ootte yhteen päätyny kun toinen on puhumaton, ja toinen ei ymmärrä, että ihmisillä voi olla täysin erilaisia tunnekokemuksia
Säännöllisen seksiin takia varmaan eikä puhumaton mies voi baareihn mennä puhumaan seksiä itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Säännöllisen seksiin takia varmaan eikä puhumaton mies voi baareihn mennä puhumaan seksiä itselleen.
Lue ketju. Ei noilla mitään seksiä ole.
Vierailija kirjoitti:
Nai-seksi on henkilö nimetty käyttötarkoituksen mukaan. Harvoin sinkkunaisilla on miespuolisia kavereita, koska ei pelkkä naisen seura ole minkään arvoista.
Höpö höpö. Se että sulla ei ole tyttöystävää tai kavereina naisia ei tarkoita etteikö muilla olisi.
Höpötätkö koko ajan? Tekstisi oli sellainen höpötysputki, että sai miettiä kysyitkö jotain vai kerroitko. Ei pahalla, olen itse myös höpöttäjä. Luulen, että sinunkaan ei varsinaisesti tarvitse yrittää puhua :D
Jos miehesi viihtyy seurassasi ja kuuntelee, jatka höpöttämistä, mutta anna vähän omaa tilaakin hänelle. Moni nainen olisi iloinen miehestä, joka kuuntelee. Miksi se aiheuttaa sinulle vierauden tunnetta? Kuinka pitkään olette seurustelleet?
Onko sinulla ketään tyttökaveria, joka tykkäisi höpötellä kanssasi? Et oikein voi muokata seurustelukumppaniasi kuin lemmikkiä. Häiritseekö sinua se, että mies ei halua muokata sinua, vaan on tyytyväinen ja tykkää ilmeisesti sinusta sellaisena kuin olet? Olisiko se looginen syy sille, ettei hän halua erota? Katsele nyt vähän aikaa ja mieti onko hänessä muitakin hyviä puolia kuin kuuntelutaito 👍