Miksi mieheni haluaa olla kanssani vaikka hän ei keksi yhtään mitään puhuttavaa minulle?
En ymmärrä häntä. Hän ei keksi koskaan yhtään mitään puhuttavaa minulle. Kun yritän puhua hänelle mistä vain (vaikka päivän tapahtumista, säästä, uutisista, hänen harrastuksista tms) hän ei keksi mitään vastattavaa minulle eikä siksi yleensä vastaa kuin yhdellä sanalla ja keskustelu tyrehtyy siihen. Hän ei itse aloita oikeastaan koskaan puhumaan minulle mistään, sen verran kyllä että sanoo minne menee kun lähtee jonnekin, mutta siinäpä se. Eli meidän välillä on lähinnä hiljaisuutta. Olen kyllästynyt tähän ja olen kertonut ajattelevani eroa kun hän ei edes keksi puhuttavaa kanssani. Mutta hänpä ei halua erota vaan sanoo uskovansa, että meillä on hyvä yhteinen tulevaisuus. Osaisiko joku selittää mitä tällainen ihminen oikein ajattelee? Eikö häntä häiritse hiljaisuus ja vierauden tuntu välillämme? Kysyn täältä, kun ei hänen kanssa keskustelua saa aikaiseksi.
Kommentit (63)
Hirvee ukko. Mikä ihme tekee ihmisestä tuollaisen mököttäjän. Ei ole normaalia, ei mitenkään.
Tainnut lorahtaa hieman pissaa joukkoon kun häntä tehtiin.
Vierailija kirjoitti:
Nai-seksi on henkilö nimetty käyttötarkoituksen mukaan. Harvoin sinkkunaisilla on miespuolisia kavereita, koska ei pelkkä naisen seura ole minkään arvoista.
Tuo on muuten totta. Ei minulla ole koskaan ollut miespuolisia oikeita kavereita joiden motivaatio viettää aikaa kanssani olisi ollut jokin muu kuin päästä tekemään mällitarpeensa. Sama muidenkin tuntemieni naisten kohdalla. Ei heitä aidosti arvosteta.
Vierailija kirjoitti:
Hirvee ukko. Mikä ihme tekee ihmisestä tuollaisen mököttäjän. Ei ole normaalia, ei mitenkään.
Ei hän mökötä. Hän ei ole huonolla tuulella eikä mitään sellaista. Hän vain selvästi ei keksi yhtään mitään puhuttavaa minulle. Työkavereilleen ainakin keksii eli ei hän kaikkien kanssa nykyäänkään hiljainen ole, eikä ollut suhteemme ekat viisi vuotta kanssani. Hän ei kyllä vanhemmilleenkaan keksi mitään puhuttavaa. Eli en ole sentään ainoa jolle ei. Ap
Hänellä taitaa olla jotakin salaisuuksia. Jos hän rakastelee äitisi kanssa?
Mitä hän vastaa, kun kysyt häneltä, mitä hän toivoo sinulta? Suhteelta? Onko jotain, mihin hän ei ole tyytyväinen? Onko hän valmis tekemään mitään, mitä pyydät? Esimerkiksi mitä?
Mitä sinä odotat häneltä, paitsi keskustelua? Onko mitään mihin olet tyytyväinen? Särähti vähän tämä ihan tavallinen. Miksi menit naimisiin hänen kanssaan?
Kallistuisin joko miehen masennukseen/huoliin tai sitten siihen, että jos kuitenkin muljauttelet tai jotenkin ilmaiset, ettet ole mihinkään tyyytyväinen. Onko se mahdollista? Mitä mieltä mies on tästä?
Nainen ottanut komean jännämiehen jonka ei tarvii puhua koska on komea.
Olet itsestäänselvyys. Mikään ei muutu joten lähde jos haluat joitain muuta elämältäsi
Ehkä ap:n mies kuitenkin saa säännöllisesti liikutella penistään hänen kehonsa aukoissa.
Monelle tällainen täyttää jo hyvän parisuhteen kriteerit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nai-seksi on henkilö nimetty käyttötarkoituksen mukaan. Harvoin sinkkunaisilla on miespuolisia kavereita, koska ei pelkkä naisen seura ole minkään arvoista.
Tuo on muuten totta. Ei minulla ole koskaan ollut miespuolisia oikeita kavereita joiden motivaatio viettää aikaa kanssani olisi ollut jokin muu kuin päästä tekemään mällitarpeensa. Sama muidenkin tuntemieni naisten kohdalla. Ei heitä aidosti arvosteta.
Itse kyllä arvostan naisia ihan ihmisinä ja pidän kaikkia yhtä arvokkaina. Harmi vaan, että kyllä itseänikin henkilökohtaisesti naisissa kiinnostaa sukupuoliset kanssakäymiset eikä niinkään muu
Sinussa on se reikä. Reikä kiinnostaa.
Teillä on aito Kaurismäkiläinen suhde.
Miten puhumaton mies sai tyttöystävän haluaisin tietää. Oliko komea ja alapää kostui sen takia veit sen kotiisi asumaan.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ap:n mies kuitenkin saa säännöllisesti liikutella penistään hänen kehonsa aukoissa.
Monelle tällainen täyttää jo hyvän parisuhteen kriteerit.
Ap kertoi ettei näin ole jo sivulla yksi. Apta ei kiinnosta sänkypuuhat mykkäkoululaisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänestä on kiva olla hiljaa kanssasi. Osa miehistä on tälläisiä. Jos tuntuu että et jaksa, ota ero.
Ei kai hiljaa oleminen nyt kenellekään voi riittää yhdessä olon syyksi? Meidän välillä on pitkän hiljaisuuden vuoksi minusta enää vierauden tuntu. Voiko hän muka kokea tilanteemme ihan eri tavalla kuin minä? Ap
Käy lukemassa Love Languages
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hän mökötä. Hän ei ole huonolla tuulella eikä mitään sellaista. Hän vain selvästi ei keksi yhtään mitään puhuttavaa minulle. Työkavereilleen ainakin keksii eli ei hän kaikkien kanssa nykyäänkään hiljainen ole, eikä ollut suhteemme ekat viisi vuotta kanssani. Hän ei kyllä vanhemmilleenkaan keksi mitään puhuttavaa. Eli en ole sentään ainoa jolle ei. Ap
Toi on tosi outoa. Ei sitä puhuttavaa yleensä tarvitse "keksiä" oman perheen jäsenten kesken. On vain oma itsensä ja sanoo mitä sattuu tulemaan mieleen. Jos pitää ihmisistä, niiden kanssa haluaa yleensä kommunikoidakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehelle riittää, jos on katto päänpäällä, saa piparia, ruokaa ja kaljaa.
Kaljansa hän joutuu itse ostamaan kaupasta (ei tosin ota kuin joskus saunakaljan). Piparia ei enää saa, koska minua ei kiinnosta fyysinen läheisyys enää kun mitään henkistä läheisyyttä ei enää ole ja tuntuu ihan vieraalta vain. Ruoanlaitot hoidamme puoliksi. Ap
Ei saa enää piparia, koska sinua kiinnostaa vain sellainen henkinen läheisyys jota itse haluat? Ehkä mies toivoo että tulisit joskus järkiisi? Jos aiemmin on riittänyt juttua ja nyt ei, saattaisin ehkä miettiä omaa olemistanikin, onko siinä jotain. Koet, että hän ei ole riittävä sinulle, oletko sinä hänelle? Parisuhde on vuorovaikutusta. Teillä se toimi alussa, mikä on muuttunut? Ei keskusteleva mies yleensä muutu tuppisuuksi muuten kuin silloin kun hän kokee, ettei häntä arvosteta missään. Se voi kommenteistasi päätellen ollakin niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänestä on kiva olla hiljaa kanssasi. Osa miehistä on tälläisiä. Jos tuntuu että et jaksa, ota ero.
Ei kai hiljaa oleminen nyt kenellekään voi riittää yhdessä olon syyksi? Meidän välillä on pitkän hiljaisuuden vuoksi minusta enää vierauden tuntu. Voiko hän muka kokea tilanteemme ihan eri tavalla kuin minä? Ap
Mitenköhån tekin ootte yhteen päätyny kun toinen on puhumaton, ja toinen ei ymmärrä, että ihmisillä voi olla täysin erilaisia tunnekokemuksia
Tässä tapauksessa tosin mies vaikuttaa tunne- ja empatiakyvyttömältä
Mikäs sen sitten heilautti täysin kyvyttömäksi, kun ennen ei ollut?
Hmm..ehkä vaan arki on tullut kylään ja voisitte keksiä jotain uutta. Puhu hänelle selkeästi tunteistasi ja kerro ,että kaipaat läheisyyttä ja hyvää oloa yhdessä tekemisen tai juttelun kautta. Käykää museossa, kuuntelemassa musiikkia tai mikä teitä voisi kiinnostaa. Tee jotain mukavaa itsellesi. Käy ostamassa kiva tuoksu tai käy jossain hemmotteluhoidossa. Kuulostat mukavalta ja ajattelevalta ihmiseltä. Toivotaan,että suhteenne siitä virkoaa tai sitten voit jatkaa elämääsi eri tiellä. Sekin on jännittävää.
Muistele mistä puhuitte suhteen alkuaikoina. Tsemppiä
Tässä tapauksessa tosin mies vaikuttaa tunne- ja empatiakyvyttömältä