Fazer lähtee Ruotsiin
Fazer rakentaa uuden makeistehtaansa Lahden sijasta Ruotsiin hallituksen suunnitteleman makeisveron vuoksi. Asiasta kertoo Fazerin toimitusjohtaja Christoph Vitzthum.
Petteri Orpon hallitus teki viime keväänä päätöksen nostaa makeisten ja suklaan arvonlisäveroa 14 prosentista 25,5 prosenttiin.
Kommentit (257)
Muistan joskus lukeneeni vantaan sanomista tai jostain että Vantaan tehtaalta tulisi 100 000kg suklaata päivässä, eli yli 36 miljoonaa kiloa suklaata vuodessa. Tästä voi päätellä miksi suomalaiset on sairaalloisen lihavia, tarvitaanko tosiaan vielä enemmän tuotantoa lihottamaan suomalaisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
alennusta, alennusta, kaikille alennusta veroista. sellaista se on bisnes noille. lobbaamisella kerjätään joka vuosi etuja itselleen ja uhkaillaan investoinneilla. surkimukset saakin mennä sinne Ruotsiin.
Et nyt ymmärrä mitään liiketaloudesta. Katsos jos he joutuu verolle niin suklaa patukka maksaa kohta saman verran kuin iPhone. Kuka sen ostaa?
Jos patukka maksaa nyt kaupassa 1e ja veronkorotuksen jälkeen hinta on n. 1e 10snt niin luuletko että joku möhömaha jättää sen takia patukan ostamatta?
Lisää tämnöisiä veroja vaan. Karkki ja suklaa ei oo mitään elintarvikkeita. Eikä se Fazerin pussista ole pois jos kuluttaja maksaa patukasta 10 senttiä enemmän, enemmän olisin Fazerilla huolissaan raala-aine kustannuksista
muutkin verot nousee kuin pelkästään sen patukan. mm raaka-aineiden ym tuotanto kulut. Kun kulut nousee ne ohjataan tietenkin tuoteen hintoihin. Kuten aiemmin sanoin et ymmärrä mitään liiketaloudesta.
Vierailija kirjoitti:
Fazerin lähteminen tulee tietämään Pandalle hyvää 🐼 itse ainakin jatkossa suosin heidän tuotteitaan!! 😌
Panda ei maksa veroja? olet valmis maksamaan 30% enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Muistan joskus lukeneeni vantaan sanomista tai jostain että Vantaan tehtaalta tulisi 100 000kg suklaata päivässä, eli yli 36 miljoonaa kiloa suklaata vuodessa. Tästä voi päätellä miksi suomalaiset on sairaalloisen lihavia, tarvitaanko tosiaan vielä enemmän tuotantoa lihottamaan suomalaisia?
mikä tuossa on ulkomaan kaupan osuus?
Fazer lähti Ruotsiin tinttan tanttan tallallei.
Vierailija kirjoitti:
Tervemenoa vaan, ei tuu ikävä.
Verotulot vähenee, verot kovenee, tuet pienenee, ....
Onneksi on rahaa moninkertaisesti yli oman tarpeen niin ei tule ikävä.
Vierailija kirjoitti:
Fazerin lähteminen tulee tietämään Pandalle hyvää 🐼 itse ainakin jatkossa suosin heidän tuotteitaan!! 😌
Pandan omistaa Norjalaiset.
Fazer on vielä Suomalainen.
Onko hyllyssä silti edelleen Fazeria, pähkinää ja ässämix, dumle. Vai pitääkö ihmisten tyytyä Maraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset pienituloiset on elintasolihavia. Kun otetaan heiltä ylimääräiset karkkirahat ja karkit pois rupeaa terveys paranemaan ja hoitojonot lyhenemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän Panda maksa Suomeen veroa kun on ulkomaalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomeen ei kannata maksaa veroa. tuet pois. Suomalaisten on aika ryhdistäytyä ja ruveta elättämään itsensä omalla työllä. Palautuu kunnioitus työhön ja itse ansaittuun elantoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Fazerin päämarkkinat on suomessa niin yli 50% menee kotimaahan. Eli aivan sairaalloinen määrä jos ottaa huomioon suomen väkiluvun. 5,5 miljoonaa suomalaista ja 18 miljoonaa kiloa suklaata
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Fazerin päämarkkinat on suomessa niin yli 50% menee kotimaahan. Eli aivan sairaalloinen määrä jos ottaa huomioon suomen väkiluvun. 5,5 miljoonaa suomalaista ja 18 miljoonaa kiloa suklaata
Kuinka moni näistä myydään itärajalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomeen ei kannata maksaa veroa. tuet pois. Suomalaisten on aika ryhdistäytyä ja ruveta elättämään itsensä omalla työllä. Palautuu kunnioitus työhön ja itse ansaittuun elantoon.
Eli esität että poliisi laittaa aina laskun ja samaten puolustusvoimat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset pienituloiset on elintasolihavia. Kun otetaan heiltä ylimääräiset karkkirahat ja karkit pois rupeaa terveys paranemaan ja hoitojonot lyhenemään.
joo sitten voi imeskellä vaikka pikku kiviä. miten olisi jos varmistetaan että ihmisillä on varaa tehdä terveellisiäkin valintoja?