Miksi naiset tilaa Temu-paskaa sadoilla miljoonilla euroilla?
Yksityinen tuonti/ tilaaminen Kiinasta on kasvanut räjähdysmäisesti, ja suurimpana tekijänä on naisten tilaukset Temusta ja Sheinista.
Jokainen euro, jonka te naiset maksatte kiinalaisille rikolliskaupoille, on pois suomalaisesta tuotannosta ja jakelusta.
Ja jokainen euro, jonka te naiset maksatte kiinalaisille rikolliskaupoille, löytää tiensä osittain myös Ukrainan sotaan, Venäjää tukemaan, ja Venäjän ja Kiinan yhteistä Euroopan sabotaasia rahoittamaan.
Kommentit (330)
Koska siellä on halpaa ja olen köyhä. En kuitenkaan tilaile koskaan huvikseni tai vain shoppaillakseni.
Vierailija kirjoitti:
Sama paska on jälleenmyynnissä kotimaisissa kaupoissa. Sama se on suoraan tilata sieltä alkulähteeltä.
Kyllä se on eri tavara mitä kotimainen kauppa myy, ja jonka turvallisuudesta kotimainen maahantuoja myös vastaa. Ei ole Temu tainnut yhtään takaisinvetoa vielä epäkelvosta tuotteesta tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Miehet käyttävät Temua enemmän kuin naiset, juurihan siitä oli uutisissa juttua.
Juuri oli uutisissa juttua, että temuroina on vaarallista. Elektroniikka, lelut ja vaatteet.
Vähän aikaa sitten uutisoitiin, että päiväkodit pursuavat sitä roskaa ja ihmiset ostavat sitä jopa lapselleen.
Vierailija kirjoitti:
Koska mitä se ketään haittaa jos mä tilaan? Vaikka mä en tilaisi, niin joku muu tilaa kuitenkin. En mä pysty yksin, hei, kaatamaan jotain temua. Et ketä haittaa?
Emt. Ehkä sitä joka saa tuotteista ihottumaa, sitä joka menettää lisääntymiskykynsä hormonihäiriköiden takia, sitä jonka lapsi tukehtuu leluunsa, sitä jonka huusholli palaa jonkun elektronisen laitteen takia.
Näitä alkaa varmaan kohta tulla esille. Sitten kaikki temuttajat sanoo emmä tienny, ei mulle kukaan kertonu, luulin et ne oli vaan kateellisia ja puhui pskaa.
Surullista miten hölmöjä ihmisistä on tullut.
Vierailija kirjoitti:
Sama paska on jälleenmyynnissä kotimaisissa kaupoissa. Sama se on suoraan tilata sieltä alkulähteeltä.
No itse asiassa ei ole.
Temu käyttää manipuloivia käytäntöjä ja myyntitekniikoita (dark patterns). Se ei tarjoa riittävää jäljitettävyyttä alustallaan myyjinä toimivista kauppiaista, eikä useinkaan pysty antamaan kuluttajille olennaista tietoa tuotteiden myyjästä. Temu ei pysty myöskään kertomaan, täyttääkö tuote EU:n tuoteturvallisuusvaatimukset.
Temu ei tarjoa riittävästi läpinäkyvää tietoa alustalla käyttämistään suositusjärjestelmistä, suositteluiden todenperäisyydestä ja siitä, miten sen käyttämät erilaiset kriteerit johtavat tiettyjen tuotteiden ehdottamiseen.
Kaikki tällainen lainsäädännön mukaan toimiminen maksaa, jolloin Temun kaltaiset yritykset saa etulyöntiaseman ja ennen kaikkea siitä kärsii jossain vaiheessa se kuluttaja, kun ostaa testaamatonta pas%aa.
Vierailija kirjoitti:
Koska siellä on halpaa ja olen köyhä. En kuitenkaan tilaile koskaan huvikseni tai vain shoppaillakseni.
Oletko kuullut sanontaa "Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet käyttävät Temua enemmän kuin naiset, juurihan siitä oli uutisissa juttua.
Toisaalta naiset oletettavasti käyttävät Sheiniä enemmän kuin miehet.
Oliko nyt Temu vai Shein se ongelma? Naiset ovat syypäitä joka tapauksessa, se tuli selväksi.
Miksi vasta Temu sai aikaan valtavan mediamylläkän, vaikka Shein on isompi ja jo pidemmän aikaa ollut ongelma?
Syy on tietysti se ettei sheiniä ole haluttu yhtä kovasti kritisoida, koska se olisi naisvihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloinhan täytyy olla niin, että kannattaa ostaa samat tavarat kalliimmalla🤔
Ääh, en käsitä kuinka se voisi olla kannattavampaa, voitko valistaa tyhmää?
Miksi koiraihmisen kannattaisi esimerkiksi ostaa 50€ hinnalla koiralaiselta koirankarvaharja, jonka voisi ostaa Kiinasta alle eurolla?
Mitä köyhä hyötyy siis maksaessaan 60 kertaisen hinnan koiralaiselle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloinhan täytyy olla niin, että kannattaa ostaa samat tavarat kalliimmalla🤔
Ääh, en käsitä kuinka se voisi olla kannattavampaa, voitko valistaa tyhmää?
Miksi koiraihmisen kannattaisi esimerkiksi ostaa 50€ hinnalla koiralaiselta koirankarvaharja, jonka voisi ostaa Kiinasta alle eurolla?
Mitä köyhä hyötyy siis maksaessaan 60 kertaisen hinnan koiralaiselle?
https://koiralainen.com/products/rollafur-plus%E2%84%A2-siivoaa-karvat-…
Huh, hurjat on katteet😡
Ei kaikki naiset tilaa noista paikoista. Mä en tilaa, eikä mun tutut.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki naiset tilaa noista paikoista. Mä en tilaa, eikä mun tutut.
Minä en kerro sinulle mistä tilaan. En usko että sinäkään kerrot noiden rytkyjen olevan Shein-paskaa.
Voi voi, kylläpäs taas uhotaan jostain temusta. Käyttäisitte tämän raivoenergian suoamalaisten asioiden parantamiseksi niin ei tarvitsisi tilata sieltä temusta kun massit ei Suomessa riitä. Aina vaan änkytetään "ongelmasta" eikä suostuta näkemään ongelman juurisyytä.
Suomalaisten ostelulla voi pyyhkiä percettä, se ei asioihin vaikuta millään tavalla(olemme niin olemattomia)
Vierailija kirjoitti:
...Temun kaltaiset yritykset saa etulyöntiaseman ja ennen kaikkea siitä kärsii jossain vaiheessa se kuluttaja, kun ostaa testaamatonta pas%aa.
Testaamatonta paskaa?
Mikä idiootti tänne suoltaa tuollaista paskaa, luuletko oikeasti että kivijalkaliikkeestä ostamasi tuotteet on joku testannut?
Mitä suomalaista tuotantoa täällä on?
Novitan sukkapuikot n.9€/pkt (made in china) ja Temusta alle 1€ (made in china). Ei kahta sanaa, kummasta ostan. Harrastetarvikkeet muutenkin sen hintaisia että niitä raaskii ostaa kun taas Suomessa katetta ainakin 60% ja verot päälle. Olen tilannut alle 100€ tuolta tavaraa ja kaikki olleet moitteettomia ja kestäneet käyttöä. Vaatteita, kosmetiikkaa tai mitään halpajäljennöksiä en tuolta tilaisi, kuten esim. "Marimekkoa".
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin miehet eivät tilaisi niistä mitään. Ja joo, mielestäni kenenkään ei pitäisi tilata yhtään mitään.
TätipPalaa takaisin sitten kun osaa keskustella aiheesta eli ei koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...Temun kaltaiset yritykset saa etulyöntiaseman ja ennen kaikkea siitä kärsii jossain vaiheessa se kuluttaja, kun ostaa testaamatonta pas%aa.
Testaamatonta paskaa?
Mikä idiootti tänne suoltaa tuollaista paskaa, luuletko oikeasti että kivijalkaliikkeestä ostamasi tuotteet on joku testannut?
Ja jos olisi, samalla ne Temunkin tuotteet olisi testattuja. Vai millä logiikalla sama tuote ostettuna Julasta voisi olla testattu, ja Temusta ostettuna ei?
Vierailija kirjoitti:
Novitan sukkapuikot n.9€/pkt (made in china) ja Temusta alle 1€ (made in china). Ei kahta sanaa, kummasta ostan. Harrastetarvikkeet muutenkin sen hintaisia että niitä raaskii ostaa kun taas Suomessa katetta ainakin 60% ja verot päälle. Olen tilannut alle 100€ tuolta tavaraa ja kaikki olleet moitteettomia ja kestäneet käyttöä. Vaatteita, kosmetiikkaa tai mitään halpajäljennöksiä en tuolta tilaisi, kuten esim. "Marimekkoa".
Olet juuri esimerkki naisesta joka tilaa Temupaskaa eikä edes häpeä.
En ole ikinä tilannut. Ystäväpiirissä on yrittäjiä, eivät tietenkään tilaa.
Ystäväpiirissä 1 tilaa. N 50 v leski, tilaa pelkkää krääsää.
Itse tässä iässä ( 48 v ) yritän vain karsia
Muutama on tosiaan ollut roskaa ja päätynyt pois samantien. Sieltä tosin saa rahat takaisin, joten taloudellisesti ei tullut takkiin. Valtaosa tuotteista on sen sijaan ollut oikein hyvälaatuisia, tai vähintäänkin käyttökelpoisia. Olen tilannut harrastustarvikkeita. En osta Temusta mitään iholla pidettävää, kuten vaatteita tai kosmetiikkaa, en myöskään elektroniikkaa.