Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräilin vasta tuossa puolenpäivän aikaan. Ihanaa, kun saa nukuttua yöt vielä hyvin. Mokkapalat onnistuivat hyvin. :) Kolomoselle ja muillekin maistiaisia *ojentaa*. Ihanaa, kun on ollut joka päivä jotain tekemistä, kuluu aika paljon nopeammin. Tänään menen katsomaan naisten korista.

Kolomonen kyseli urheilusta. Minä ja mies pelaamme kumpikin koripalloa ja seuraan siis sitä, nyt raskausajan olen käynyt melkein jokaisessa kotipelissä, kun normaalisti en paljon miehen pelejä ehdi nähdä. Muuten en juurikaan urheilua seuraa, isojen kisojen tuloksia tietysti silloin, kun suomalaiset ovat kilpailemassa. Muuten lähinnä vaan, jos joku tuttu on mukana. Esimerkiksi pikkusiskoni ratsastuskisoja olen käynyt katsomassa.

LENNARD: Mikäs on sinun miehesi laji? Jalkapallo kenties? Tsemppiä viimeisille päiville kärvistelyyn!!!

SYLINTÄYDELTÄ ONNEA kaikille vauvautuneille!!!

KOLOMONEN: On tosiaan todella kallista lystiä tuo elukoiden lääkärissä käyttäminen. 600 e tuntuu jo lompakossa. Mutta onneksi koira on nyt terve. :) Ja heh, tosiaan se yksi ja sama asiahan meillä kaikille täällä pyörii mielessä. Kerrankin voi samaistua miehiin. ;) Noh, hieman yleistäen..

EMMU: Pikaista paranemista! Koitahan lepäillä!

Kysymys flussaan liittyen: Pääseehän mies mukaan synnytykseen, vaikka olisi kipeä?!? Miekkonen on nyt todella kunnolla flunssassa, kuume ei ole (vielä) noussut, mutta muuten on ihan tukossa. Mutta pääseehän mies silti mukaan, jos synnytys nyt sattuisi alkamaan?!? Yksinäni en sinne mene, hui!!!

MAMMUTTI: Siltä näyttää täälläkin, että tosiaan maaliskuun puolelle menee. Ensi torstaina on yliaikaiskontrolli ja siellä mietitään mitä tehdään (rv 41+5). Syntymäpäiväveikkauksissa äitini veikkasi, että vauva syntyy vasta 1.3 ja taitaa osua lähimmäksi. Muiden sukulaisten valitsemat päivämäärät ovat jo pitkälti menneet ohi. :)

EMPPULI: Myös minulle terkka sanoi, että ei tarvitse vielä varautua käynnistykseen yliaikaiskontrolliin mennessä. Eli saattavat vielä viikonkin siitä pitkittää, jos istukka toimii ok ja kaikki vaikuttaisi olevan hyvin vauvalla. Toivottavasti limatulppa merkkaisi synnytyksen lähestymistä sinun kohdallasi.

MAMMUTTI, JOMPPANA, EMPPULI ja JONZU: Toivottavasti lähtö tulisi jo ellei ole jo tullut!!!

PESSI: KIVA, että tulit kertoilemaan kuulumisia!!

PIRRIÄISELLE paljon lisää suppareita!!

Mini: Limatulpan menon jälkeen ei kai enää suositella uimista, lähinnä infektioriskin takia. En tiedä sen tarkemmin, mutta jos vedet eivät ole vielä menneet ja kalvot ovat siis ehjät, niin en usko, että uimisesta olisi vauvalle vaaraa.

Loviisa: Mulla oli myös sf-mitta viimeksi neuvolassa 37 ja vauva on jo laskeutunut melko alas eli pitkä vauva tiedossa.

Jeps, nyt pitää mennä jo siistiytymään ja sitten lähdenkin sitä peliä katselemaan. Elän siinä toivossa, että jos ravaan tuolla ihmisteniloilla, niin se saisi jotain aikaiseksi. Saa nähdä. :) Mukavaa lauantaita helmille, niin jakautuneille kuin meille vielä odottelevillekin! Palaan illalla vielä linjoille! Päivitän myöhemmin myös vielä kotisivuilleni tänään otetun mahakuvan, jos joku haluaa niitä vielä kurkkia.

Jolanda + Koukkis rv 41!!!

Vierailija
42/62 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINI ja LOVIISA: Ei ollut tarkoitus laittaa teidän nikkejä pienellä. Anteeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräpäivä lähestyy uhkaavasti. En olis ikimaailmassa uskonut, et näin pitkälle päästään. Ensin Papu yrittää tulla väkisin maailmaan 12 viikkoa ja sitten kun rauhottui rv 27, ei enää haluakkaan tulla pois, vaikka äiti ja isi kuinka yrittäis tehdä häätö yrityksiä kaiken maailman vippas konsteilla ;). Keskiviikkona kävin vyöhyketerapeutilla, hän kyllä oli sitä mieltä, et vaavi ei tunnu kypsältä. No, terapia sai aikaan hieman suppareita ja juilintaa, mut ei mitään huippu järkkyä toimintaa... Menen varmaan ens viikolla uudestaan, jos mitään ei sitä ennen tapahdu, toivossa on hyvä elää...

Äp:lla kävin tarkastuksessa torstaina, paineet, pissa ja vaavi ok, mut painoa (turvotusta) tullut kahdessa viikossa 5kg!!!! Turvotuksen takia joka paikkaa särkee ja on tukala olo :´(. Eilen ja tänään on turvotusta ollut vähemmän ja olo sitä myöden ihan ok. Polvet ei kohta kestä tätä painolastia, joten tosissaan toivon et Papu tulis nopeesti maailmaan.

Ootteko muuten pistäneet merkille, kuinka ollaan ihanasti kevään puolella. Kuulun ehdottomasti kevätihmisiin ja nautin pitenevistä päivistä ja kaikista kevään merkeistä... Odotan ihan into piukeena, et kohta pääsee vaunujen kanssa nuuskimaan kevättä, aah...

Täytyy varmaan alkaa saunan lämmitykseen ja S:t käyttöön ;)

Äippä ja Papu 39+5

Vierailija
44/62 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällähän oli moni saanut vauvansa, lämpimiä onnitteluja !

Täällä jatketaan ennätysjahtia. Kaikki oli ok mutta kohdnsuu ihan kiinni, joten ei muuta kuin Odotetaan ja huomenna seuraava käynti. Nyt pitää käydä kontrolleissa joka päivä, onneksi tuo sairaala ei ole kovin kaukana. Ja uusi, lopullinen eräpäiväkin on nyt tiedossa, eli ensi perjantaita pidempään ei tarvitse odottaa vauvan tapaamista. Mutta siihen tuntuu olevan niin kovin pitkä aika..

Kukas se nyt kysyikään - mieheni laji lienee kaikki palloilulajit paitsi ehkä vesipallo ja poolo. Minä tykkään tanssista ja voimistelusta, vaan en ole pahemmin ehtinyt harrastamaan enkä seuraamaan viime aikoina. Esikoisella on näköjään ihan isin kiinnostukset, palloista on tullut suorastaan pakkomielle.

Tjoo lähdenpä tästä kaupungille köpöttelemään, mukavaa launtai-iltaa!

lennard, 42+1

Vierailija
45/62 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän ihmeen loppuajan väsymys/masennus muhun on iskeny, kun lojun nykyään päivät ihan sohvalla ja uni tulee välillä väkisin..

Saatan nukkua sellasen 5min. kerralla, mutta koko ajan väsyttää eikä huvita nousta ylös ollenkaan. Ja siitä seurauksena nivuset ja lonkat on entistä kipeemmät, mutta jos olen pystyssä, niin sit tuntuu, että on pakko päästä edes istuun tai lähtee taju!

Just ja just ruokaa oon saanu laitettua, mutta mitä vaan lapset pystyy tekeen, niin pyydän niiltä apua (kamala äiti)!

Vois ehkä tehdä hyvää lähtee ihmisten ilmoille tai edes ulos, mutta kun ei huvita, niin ei huvita..

En halua nähdä nyt edes naapureita, kun tuntuu että kaikki vaan yrittää neuvoo millä synnytyksen saa käyntiin.. Kävely, siivous, sauna ym. ym.

Ihan kun olisin joku idiootti, enkä olis tajunnu noita kokeilla muka ite!

Itku kyllä tulee jos ens viikolla ei käynnistys aikaa mulle anneta, mutta todennäköistä on, kun kerran toisiakin on pidetty sinne 43 viikolle...

Pelottaa, että jos menee mieli ihan totaalisen lyttyyn, niin pian ei osaa nauttia vauvasta, vaan iskee joku synnytyksen jälkeinen masennus, vaikka taipumusta mulla ei semmoseen olekaan.. Mistä senkään kuitenkaan tietää millon se iskee jos oikeen on huono mieli ennen synytystä!

Minä kuitenkin rakastan sitä vauva-aikaa ja kyllä ottaa pattiin jos se menee pilalle!

Kaikenlaisia sitä mietiskelee tässä päivien ja raskauden pidetessä!

mammutti ja Vilppu rv 41+1

Vierailija
46/62 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saapi nähdä et millonkohan se lähtö tälle mammalle tulee... selkää on särkeny siihen malliin nyt illalla et vois vaikka synnytys jo lähestyäkin... ei meinaan oo enää särkylääkkeistäkään apua...

Ja mä kun olin niin varma että maaliskuun puolelle mennään..vaan katellaan täs rauhassa....

että semmosta tänne...

...jospa tästä lähtis saunaan lämmittelemään tota selkää...

sippu&pörrö 39+5

Vierailija
47/62 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin muistelin tänään just tuota infektioriskiä. Ja ajattelin, että koska vedet ei menny ja kalvot on ehjät, niin menin altaaseen. Mutta aikomusta ei ole kyllä enää mennä. Sitten jälkitarkastuksen jälkeen seuraavan kerran. Limaa tulee kyllä joka vessakäynnillä, yök. Jospa se enteilisi synnytystä.

Eikä haittaa nikin pienuus mitään.

Mukavaa lauantaiehtoota kaikille!

T: Mini ja Muru rv 39+5

Vierailija
48/62 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko jakaa teille kaikille yliajalla oleville SUURESTI SYMPATIAA.

Se on yllättävän rankkaa henkisesti vaikka tietää että minä päivänä tahansa alkaa tapahtua. Itselle on käynyt molemmilla kerroilla niin. Eka 42 ja toinen 41+5. Molemmilla kerroilla olin todella loppu.

Omalla kohdalla se on helpottanut jo heti synnytykseen, toivottavasti teilläkin käy niin ettei jää " masennus" päälle.

Kannattaa jaksaa käydä ulkona vaikkei huvittaisikaan. Vauvan kanssa ei heti alkuun pääse ja täällä ainakin seinät alkaa jo pikkuhiljaa kaatua päälle...

Mutta koittakaa kaikki jaksaa!

Ymmärryksellä MyQ

Vierailija
49/62 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ainaski vielä ollaan kokonaisena...entäs muut? Vois tuota tosiaan lähteä käymää pihalla happihyppelyllä ku ainaski täällä Oulussa on kaunis ilma...ei vieläkää mitää ennakoivia merkkejä...:(

pikku85 40+3

Vierailija
50/62 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Myg! Helpottaa kun kuulee kokemuksia yliaikaasuudesta ja että helpottaa kun synnytys on ohi!

On se jännä kuinka päivät tuntuvat viikoilta ja masennus meinaa väkisin iskeä, vaikka tietää, ettei tätä olotilaa voi enää kuitenkaan kauaa kestää!

Odottavan aika taitaa olla puolet pidempi kun toisilla ja ne jotka jankkaavat sitä loppuun kulunutta lausetta -" kyllä se sieltä pian tulee, kukaan ei ole sinne jäänyt" - eivät varmastikaan ymmärrä kuinka pitkältä odottavan (yliaikaisen) aika todella voi tuntua!

Annettakoon heille siis anteeksi, vaikka nuo lauseet tuntuvatkin ärsyttäviltä kuulla tässä tilassa!

Täällä on mahtava ilma; Pakkasta 11astetta ja aurinko paistaa! Ollaan juuri lähdössä viemään lapsia pulkkamäkeen..saa itsekin raitista ilmaa ja muuta ajateltavaa!

Oikein mukavaa sunnuntai päivää Helmiksille, kokonaisille ja jakaantuneille!

mammutti ja Vilppu rv 41+2

Vierailija
51/62 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille! Ketkäs ovat vielä kotosalla?!? Itselläni ei ole mitään oireita, mutta toivon paljon suppareita teille, joilla on synnytystä ennakoivia oireita ollut jo useamman päivän.

EMPPULI: Sinulta minun piti kysyä, että mitäs lajia miehesi harrastaa, kun olet myös puhunut käyväsi katsomassa miehesi pelejä?

Sain tänään Ennustaja Elliltä vastauksen ja hän sanoi vauvani syntyvän 26.2. (!!!) ja olevan tyttö. Madam Mammahan on jo aiemmin ennustanut, että vauva syntyy 2.3. ja on poika. Enpä ihan usko, että Koukkis olisi huomenna jo maailmassa, mutta eihän sitä tiedä, jos tulee yllärilähtö.

Vielä kyselen siitä miehen synnytykseen tulosta, jos on kipeänä. Eli saako tulla?!? On nyt onneksi jo hiukan paremmassa kunnossa.

MAMMUTTI: TSEMPPIÄ kovasti viimeisiin päiviin! Uskon, että kyllä se sinullakin iloksi muuttuu, kunhan vaan saat Vilpun syliisi. *halirutistus*

Kirjoitelkaahan muutama rivi kaikki kynnelle kykenevät. :)

Aurinkoista päivää!

Jolanda + Koukkis rv 41+1

Vierailija
52/62 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄIPPÄ: On tosiaan ihanaa, kun kevät alkaa tulla ja aurinko paistaa yhä useammin. :) Piristävää! Kiva päästä sitten muutaman viikon päästä vaunuilemaan koirien kanssa ulos. Saanko udella, että paljonko sinulle on tullut painoa raskauden aikana? Itselleni on tullut 20 kg ja siinä ei ole turvotusta nimeksikään. En tiedä mihin kaikki se paino on mennyt. Mutta eiköhän se lähde, kunhan pääsen taas normaalisti treenaamaan.

Jolanda

PS. Tässä vielä linkki masukuviin, kun niitä eilen päivittelin..

http://www.edu.stadia.fi/~0502947/

Vierailija
53/62 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas komeita masukuvia Jolandalla :)

Vierailija
54/62 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomattavasti pirteämpi olo, kun on saanut annoksen kevät aurinkoa kasvoille!

Saapi nähdä tuleeko yhtään supistusta mäen kiipeämisestä ylös ja alas..

Jolanda: Kiitos tsempeistä! Sinulle myös mukavia loppupäiviä (ja tietysti kaikille muillekin!)

Tuosta miehen pääsystä synnytykseen kipeänä ei ole varsinaista tietoa, mutta luulisi sen onnistuvan jos ei ihan kovasti kuumeisena tms. ole!

Varmaankin tarjoavat sairaalassa hengityssuojainta tai jotain, jos katsovat sen tarpeelliseksi, ettei vauva sairastu heti synnyttyään, mutta ei luulisi flunssan olevan kuitenkaan kovin suuri este mukaan pääsyyn!

Toivottavasti miehesi paranee kuitenkin ennen H-hetkeä, vaikkakin se saattaa teillekin tulla hetkenä minä hyvänsä!

Onko teillä muilla yliaikaisilla kuinka usein kontrolleja?

Mulle perjantain neuvolassa annettiin vaan uusi neuvola-aika ja sanottiin, että Tayssista tulee kutsu kontrolliin sitten kun tulee..

Se kutsu tarkottaa käytännössä käynnistysaikaa, joten en sitä odota tulevan kovinkaan äkkiä.

Torstaina pääsen ultraan jos ennen sitä ei ole käynnistetty.

nyt hiukan huilimaan

mammutti ja Vilppu 41+2

Vierailija
55/62 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä meikäläinenkin pyörii edelleen yhdessä koossa. Onneks vointi on ihan hyvä, ja ei oo hermot menny - vielä. tsemppiä erityisesti teille kaikille joilla laskettu tuntuu olevan jo kaukana takanapäin. mäkin tosiaan muistan mitä se on. mut yks hyvä puoli tossa on jolla voin lohduttaa: kun synnytys lopulta alkaa, sitä on niin innoissaan pelkästään siitä että jotain alkaa tapahtua, eikä koko tapahtumaa ehdi ees jännittää, ainakaan alkuun. ainakin mä olin vaan niin täynnä intoo kun vihdoin jotain tapahtu, ettei supparitkaan tuntunu pahalta! (siis alkuun...)

Mini-05 kerto käyneensä uimassa, aika jännä kun täällä kiellettiin ehdottomasti uiminen, tai yleensä siis altaaseen meno viimesen kuukauden aikana. on kuulemma suuri infektioriski jos on paikat vähänkin auennu. tämän siis sano terkkari ja lääkäri molemmat. olisin muuten mielelläni käyny uimas pidempään. tää ohje pätee kesäsin myös järvivedessä oloon. Ilmeisesti aika erilaisia neuvoja tosiaan annetaan, jos sulle on sanottu että uiminen näin pitkään on ok.

Jolandan masukuvat on tosiaan upeita! sulla on tosi kaunis maha! Onneks miehes alkaa olla jo vähän parempi, mun mielestä ainakin jyväskylän sairaalan ohjeis on ettei flunssanen mies saa tulla synnytykseen mukaan. en sit tiiä kuinka tarkkoja ton suhteen ollaan. hirveesti on tautia liikkeellä, ja oon tolle ukolle kans jankannu et nyt ei sais sit tulla kipeeks... mut eihän sille mitään voi jos iskee niin iskee. tauti siis.

Olikos se Sippu81 kenellä alko olla lupaavia oireita?? onko jo tullu lähtö??

loviisa rv 39+6

Vierailija
56/62 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi juma..minä taidan kans kuulua jo niihin ennätystentekijöihin..olen raskaana varmasti viel maaliskuussakin!

Hitsi ei yhtään supistusta aiheuttanut sauna eikä seksi..ei edes sitä menkkamaista kipua..eli en jaksa ees toivoa/uskoa että saisin vauvan pian syliini.Toki siis joskushan se sieltä ulos tulee mut lähipäivinä en odottele,en vaikka kakkosen synnytys alko ilman " varottelevia" oireita.

Pitäs lähtä käymään kävelyllä kun on noin ihana ilma mutta en tiedä jaksanko..tympii ulkoilu kun ei takkikaan mene enään kiinni ja välihousuja tms ei ole mitkä mahtus jalkaan..buuh.

Joku kyseli urheilusta..minä en seuraa tv:stä mitään urheilua..tylsää katsottavaa mielestäni on.Ainoat mitä joskus katon on Suomen MM-pelit,jääkiekossa siis.

Paljonko teillä muilla masuasukit liikkuu?Ja tekeekö liikkeet kipeää? Tämä meidän masukki etenkin iltasin jytää niin että tuntuu että pää tulee ulos just ja mahanahat repeää..on kyllä liikkuvainen kaveri vieläkin..ja tosiaan iltaisin makoillessa on kovin meno päällä ja sillon meinaa välillä huuto päästä. Mielestäni liikkeet ei ole vähentynyt ollenkaan.

Alan taas olemaan tosi laiska,en saa mitään aikaseksi ja nytkin vaikka heräsin tänään vähää ennen 11 niin tekee mieli nukkumaan..joten menenpä kun mies ja lapset ei ole kotona.Palailen illemmalla.(siis jos vain jaksan :D )

Jonzu ja masukki rv 41+2

Vierailija
57/62 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonzu:

Mulla masukki liikkuu vielä tosi paljon. Ei oo sen puolesta hätää ollu, eikä oo tarvinnu liikkeitä laskee!

Iltaisin on meno kovimmillaan ja sillon ne tekee kipeetä! Alhaalla pää tunkee ulos..(tai ainakin se siltä tuntuu) ja ylhäällä jalat ja pylly rusentaa kylkiluita kasaan!

Tuntuu, ettei tällä vauvelilla oo mitään tukalaa oloo tuolla mahassa, tekee tilaa itselleen sieltä mistä sitä löytyy!

En tiedä ottaisiko minut joku lääkäri käynnistykseen säälistä jos näkisi kuinka vaikeaa mun liikkuminen tällähetkellä on..

Jokainen askel tekee kipeetä!

Mutta kukaanhan mua ei nää, kun ei lääkäri aikaa ole annettu!

Aamupäiväinen ulkoilu aiheutti supistuksia, mutta ne on edelleen samanlaisia kun aikaisemminkin, joten ei lähtöä tuu, se on varma.

taidanpa mennä syömään suklaakakkua ja löhöilemään sohvalle..

mammutti ja vilppu

Vierailija
58/62 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se pitää vaan uskoa et meikäläinen ei täältä lähde kulumallakaan... koko viime illan/ yön oli tosi lupaavia tuntemuksia..mut sittenpähän ne vaan loppu...et se siitä...

Tänään on ollu kyl ihana ilma...esikoinen pääs ekaa kertaa kunnon pulkkamäkeen...ja näyttihän tuo nauttivan puuhasta...

vaan nyt ei kyl irtoo enempää juttua...huomenna uudestaan..

sippu&pörrö 39+6

Vierailija
59/62 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep jep...näin se meni tämäkin viikonloppu...toivottavasti jollekki meistä viimeinen ilman vaavia...

juu täälläkin masunen liikkuu paljon ja etenki iltasin...näin istuessa se yrittää tosta navan kohdalta tunkee pihalle ja sit ku menee makuulle nii maha myllertää kyllä kovasti ja kipeetäkin ihan välillä tekee...

vähän on ehkä mahaa juilinu tänään tai sit mä jo kuvittelen...en tiiä...

mut meen tässä kattelee viel töllöö

huomiseen!!!

pikku85 40+3

Vierailija
60/62 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vaan synnytys käynnistyi ittestään sunnuntain ja maanantain välisenä yönä...

Heräsin puol kahden aikaan ja supistuksia tuli heti n. 4 minuutin välein muttei kipeitä. Kolmen aikaan lähdin lanssilla sairaalaan, mies ei päässyt mukaan... Työt oli pakko hoitaa!!

Saliin mentiin suoraan neljän aikaan ja paikat oli jo 7cm auki.

Otin aluksi kohdunkaulan puudutuksen joka auttoi vain puol tuntia. (Kätilö suositteli ja talossa ei ollu sillä hetkellä lääkäriä joka ois spinaalin voinut laittaa.)

Aikani kärvisteltyä, vaadin että saan spinaalipuudutuksen,lääkäri saatiin taloon noin puolessa tunnissa... Helpotus tuli heti!

Vajaa tunti siitä olin täysin auki mutta mulla ei ollut tarvetta ponnistaa...

Ponnistusvaihe kesti lopulta 15 minuuttia ja ihana poika oli maailmassa...Kello 06.50

Pari tuntia synnytyksestä huomattiin ettei vauva hapetu kunnolla ja joutui tarkkailuun ja lopulta happikaappiin...

Seuraavana päivänä crp oli noussut 74 ja jouduttiin lähtemään oysiin tiputukseen! Alku järkytyksen jälkeen vauva rupesi parantumaan ja crp lähti heti keskiviikkona laskuun.

Tänään päästiin kotiin ja mieli on korkealla... Vaikkakin toiset muksut kuumeessa. Ei auta ku yrittää jotenkin selvitä!!

Viralliset mitat 53cm, 4260g, karvalakki 36.

Villililli ja poika 6vrk