Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siis yhä kaikesta toivosta huolimatta täällä, ei se lähtö munkaan kohdalle sit näköjään tule. Yöllä tuonne 3 saakka tuli valvottua ja pyörittyä sängyssä kun sattui ihan vietävästi sekä vatsaan että selkään. En saanut kellotettua mitään säännöllisiä suppareita, mutta tosi kipeää teki muutaman ja hirveää vihlontaa tuonne kohdunsuulle tuntui. No ehkä nuo kypsetteli paikkoja niin että sit seuraavalla kerralla kaikki käy nopsasti (toiveajattelua jälleen).

Täytyypä tänään kokeilla jos maton pesusta olisi jotakin hyötyä, tänään olisi sitten pirriäsien kanssa sovitut treffit kättärille, joten sinne siis tulisi tänään päästä.

t.kolomonen rv 39+4

Taas väsyttää ihan hirveesti kun tuli yöllä valvottua, jos näin menee useampia öitä niin en mä millään jaksa enää synnyttää!

Vierailija
2/62 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä meille tuli yllättäin lähtö su-ma välisenä yönä ja vauva syntyi varhain maanantai-aamuna (39+3). Sunnuntainahan taisin puhuakin täällä ettei ollut oikein kummoisia oireita. Ainoa oli illalla tosi kova pissahätä, piti käydä vartin välein vessassa..Että älkäähän hermostuko, lähtö saattaa tulla teillekin aivan pian..!

Synnytys oli tosi helppo ja nopea. Halusin kokeilla polviseisontaa ja se oli todella luonnollinen ja mukava asento, ja vauva syntyi 3 työnnöllä! Pyysin myös epiduraalin 5 cm:n kohdalla, ja se vaikutti mukavasti myös ponnistuksessa, ei tosin vienyt kaikkea kipua pois. Mutta hyvät muistot jäi!

Itse olen toipunut nopeasti ,mutta kotiuduttiin vasta eilen kun halusivat katsoa sairaalassa että vauvan paino l´ähtee hyvin nousuun. Ja lähtihän se kun maito vihdoin nousi rintoihin ja nyt sitä tulee vaikka kuinka.

Kaikki meni siis tosi hienosti ja olo on kerrassaan onnellinen . ja vauva on aivan ihana!

Seurailen varmasti teidänkin loppuaikaa vaikka siirynkin nyt tuonne vauvapuolelle. En tiedäkään ketä muita sinne on tällä viikolla siirtynyt tai siirtymässä, kun en ole sunnuntain jälkeen pinoja ehtinyt kunnolla lukea vielä. Tsemppiä ja nauttikaa viiemeisistä hetkistä ison masun kanssa! Ja onnea matkaan synnärille, ja ps. voin tosiaan suositella kokeilemaan tota polviseisontaa jos vaan jalat pitää. Heti epiduraalin laiton jälkeen se ei onnistu mutta n 15-20 min päästä ok.

Viherrys (tänään olisi muuten ollut LA) & poika 4 päivää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen ilalla mäkin ramppasin vessassa koko illan kun tuntui et rakko halkee, mut sit yht' äkkiä kaikki oireet hävisivät. Toivotaan et tänään alkais uudelleen!

Vierailija
4/62 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin ollaan vielä yhtenä kappaleena:)saas nähdä millon tässä lähdetään ku ei tosiaan mitään ennakoivia merkkejä.

Yö kyl tuli nukuttua tosi huonosti olin tunnin välein hereillä eikä mikään asento oikeen ollu hyvä...pitäs vähän siivoilla tätä kämppääki...ja mietittii vieläköhän sitä uskaltais viikonloppuna lähtee tuolla haaparannan ikeassa käymää ku ei sinne ois tästä meiltä ku se reilut 100 km per suunta.

Ei jaksais kuitenkaa vaa täällä kotona kökkiä.

Pitäsköhän tota itekki leipasta jottai hyvää,viimeks oli kyl tuo paino noussu 2 kg viikossa et vähän pitäs rajoittaa tuota syömistä...No mutta minä lähen nyt siivoileen ennenku tää pieninki into menee ohi ja kämppä jää likaseks...palaillaan asiaan!!

pikku85 40+1

Vierailija
5/62 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea tosiaan viherrys!!!

Vierailija
6/62 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin taas vaihteeks yks huonosti nukkunut... levottomat jalat riesana ja ukko joka päätti nukkuu koko hemmetin yön x-asennossa...että se niistä mun unista..

on tää masentavaa ku pitää alottaa juttu heti valituksella...sorry siitä...

Niin ja niin kauan ku muistan, onnea taas vauvautuneille!

Mä oon ihan suosiolla lopettanu ton päivien laskemisen...lähtö tulee sit kun tulee... ei siihen ainakaan parii viikkoo pidempään mene...ja sehän on oikeesti aika lyhyt hetki... hmm..uskonkohan mä tohon itekään :)

Ja asiasta viidenteen...Jesper juniorissa on jotkut vauvapäivät kaiketi lauantaihin asti, jos oikein ymmärsin... Ite löysin sielt aika edullisia vaatteita vaaville...että jos jollakin on vielä jotain hankkimatta ni kannattaa käydä tsekkaamassa... Niin ja pk-seudun väki, Sellossa on joku lapsiviikko menossa ja siel oli muissakin liikkeissä lastenvaate tarjouksia....

mutta nyt aamukaffelle...

sippu&pörrö 39+4

Vierailija
7/62 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmin paikka, kun et päässytkään lähtemään KOLOMONEN. No jospa tosiaan yölliset jomotukset olisivat hiukan jo kohdunsuuta valmistelleet ja avanneetkin jopa. bd

SIPPU ja PIKKU olivat myöskin nukkuneet yönsä huonosti. Koittakaahan nyt päivän aikana saada sitten hiukan levättyä.

VIHERRYKSELLE SUUREN SUURET ONNITTELUT PIENESTÄ POJANPALLEROSTA!!! Hienoa, että kaikki meni hyvin! :)

Itse sain nukuttua kohtalaisen. Miehellä on tänään ne synttärit ja on raukka tosi flunssainen. Onkyllä sellainen pöpömagneetti tuo mun kulta. :( Toivottavasti ehtisi kuitenkin hiukan parantua ennen kuin tulee lähtö synnyttämään. Itse en onneksi kovin helposti sairastu *kop kop*, joten täytyypä toivoa, että vältyn tuolta räkätaudilta. Ei olisi tosiaankaan kiva ponnistella nokka tukossa.

Mutta nyt aamupalalle ja mokkapaloja leipomaan. Palailen myöhemmin. Mukavaa päivää ja paljon suppareita kaikille!

Jolanda + Koukkis rv 40+6

Vierailija
8/62 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis itse sain nukuttua kohtalaisen hyvin..

Vierailija
9/62 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsit kun voiskin lähteä shoppailemaan. Rahatilanne on vähän huono tällä hetkellä kun tuon koiranrontin leikkaukseen hupeni yht' äkkiä 600 ¿, niin eikä tuo autokaan taida lähteä käyntiin tuosta pihasta kun on siinä pakkasella seissyt jo 4 päivää. Kiva että meitä on täällä kuitenkin edes muutama pitämässä pinoa pystyssä!

Nukkuukos Mammutti, Jomppana ja Jonzu vielä niin eikä tainnut Jolandakaan vielä ilmoittautua tämän päivän listalle, kaikki muutkin sieltä taustalta, tulkaa kirjoittelemaan kuulumisia tai vaikka vain valittamaan, ei se haittaa. Meillä kaikilla on ihan yhtä odottava tunnelma ja mielessä on kaikilla sama asia (täähän kuulostaa jo vähän miehiseltä, senhän tietää mitä miesten mielessä kokoajan on!!)

Nyt pistänkin sitten galluppia eli Katsotteko telkkarista yleensä urheilua? Jos niin mitä? Kiinnostaako MM-hiihdot?

Mulla on telkkari tuossa auki ja katselen kyllä hiihtoa, mutta yhdistetty on musta paljon kivempi laji ja mäkihyppyä tulee silloin tällöin seurattua sekä alppihiihtoa jonkun verran. Lätkää katselen sitten mm-kisojen aikaan ja vain kylläkin suomen matsit, sm-liigaa en seuraa kyllä ikänä. Kesällä tulee katseltua sitten yleisurheilua, lähinnä niitä kultaisenliigan kisoja ja ratsastusta katselen joskus harvoin kun sitä sattuu telkkarista tulemaan. Formuloita en ole seurannut kuin sivukorvalla sen jälkeen kun häkkinen lopetti, saas nähdä innostuuko sitä nyt sitten uudelleen kun on useampi " suomalainen" tulessa. Tällaisia urheilu mietteitä siis mulla....saipas ainakin hetkeksi ajatukset jonnekin muualle.

t.kolomonen (ja eihän tässä tosiaan ole enää kuin korkeintaan 3 viikkoa!)

Vierailija
10/62 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUOMENTA!

(viskaapas mulle sitten muutama mokkapala tänne, jookos?)

Vierailija
11/62 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Viherrykselle pojasta!

Täällä edelleen nenä tukossa ja muutenkin vähän voimaton olo.

Eilen siis neuvolassa verenpaine oli 150/100 ja toisella mittauksella 146/92. Ohjeeksi sain lepäillä ja seurata paineita ja jos alapaine on lähellä sataa niin pitäisi soittaa äitipolille. No, illalla ja nyt aamulla tuo alapaine huiteli siellä sadassa ja soittelin äitipolille. Sieltä sain myös ohjeeksi lepäillä ja seurata paineita, mutta jos alapaine pysyy siellä yli sadassa niin sitten pitää lähteä näyttäytymään. Sohvalla olen siis loikoillut ja sain vähän nukuttuakin ja myös paineet hieman laskivat. Saapa nähdä mitä ilta tuo tullessaan...

Nyt takaisin sohvalle...

Emmu80 rv 39+2

Vierailija
12/62 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolomonen sanoit kyl hyvin...tuntuu et kaikilla meillä sama asia tosiaan mielessä ;)

Täällä päässä ei tuo hiihto kiinnosta mut mm lätkä on sellane mitä tulee seurattua...formuloitakaa ei tuu varmaa ny seurattuu ku eiks ne siirtyny sinne mtv3 MAX kanavalle ja sehän on maksullinen ja meillä ei miestä nii paljoo kiinnosta et se niitten takia aukasis sen kanavan...eipä muuten tuu seurattuu urheilua mulla ainaskaa...meen taas tonne taustalle.

pikku 40+1

Vierailija
13/62 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjottelin tossa pitkän pätkän ja sit piti tarkistaa, että kukas se vauvauutisia olikaan tuonut..maalasin tekstin, mutta en kopioinut sitä ja panoin peruuta.. prkle!

No alotetaan siis alusta:

Neuvola oli klo 9 ja hiihdot oli seurattava loppuun, joten sillä näin myöhäinen pinoutuminen..

neuvolakuulumisista sen verran, että sf-mitta on laskenut viime viikosta 2cm, joten vauva on laskeutunut todellakin alemmas!

Muuten ei mitään erikoista.

Kuulemma viimeistään ensiviikon to tai pe käynnistetään ja jos ei vielä sillonkaan, niin to pääsen ultraan.

Liikkeitä täytyy seurata, mutta ainakaan tähän mennessä ei oo ollu huolta sen puolesta, kun Vilppu kyllä liikkuu päivittän tosi paljon!

Vai ei Kolomonen päässytkään vielä lähteen. Noo jospa siellä kuitenkin paikat kypsyy!

Viherrykselle Isot Onnittelut vauvasta!

Mulla on alkanu vihloon nivusia ja sisäreisiä..mahtaakohan olla merkki jostain?!

Sen näkee tietysti sitten jos jotain tapahtuu, mutta epäilen kun ei tähänkään asti oo mitään tapahtunu!

Selkääkin hiukan särkee, mutta kunnon supistuksia ei tuu..

Minä seuraan innokkaasti noita hiihtokisoja, kun kerrankin telkkarista tulee näin päivällä jotain kattomisen arvosta!

Tänään onkin siivottava, kun tää flunssa on pitäny mut eilisenkin ihan sohvan pohjalla ja kämppä näyttää taas joltain sotatantereelta ja sit taidan leipoo lasten loman alkamisen kunniaks suklaakakun!

On ainakin jotain ohjelmaa tällekin päivälle..

mutta nyt laittaan siis paikkoja kuntoon

mammutti ja Vilppu rv 41

Vierailija
14/62 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut viherrykselle!

Tänään saadaan esikoisen kummitäti viikonloppukylään, joten on onneksi muutakin ohjelmaa kuin Odotusta. Mukavaa perjantaita kaikille!

lennard 42 and counting

(eikä käynnistyksestä tietoakaan)

(pakko oli vielä päästä se sanomaan...arghh)

Vierailija
15/62 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..alkaa näyttää entistä todennäköisemmältä, että maaliskuun puolelle mennään, ennen kun tämä odotus on ohi!

Alkuun kun vitsailin kaikille, että katotaan vaan, niin oon vielä maaliskuussakin kokonainen, niin nyt se käy toteen..plääh..

Vierailija
16/62 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

LENNARD: Missäs pitäjässä sä meinasit synnyttää siis missä sairaalassa? Uteliaisuuttani kyselen kun mietityttää et jos tässä sit kuitenkin joutuu vielä käynnistykseen tai jotain.

Jomppana ja Jonzu taitaa olla sit synnyttämässä kun ei oo näkynyt vai?

MAMMUTTI80: Mulla myös vihloo tuonne nivusiin ja reiden kramppaa, selkää särkee, mutta supistuksia ei varsinaisesti tule. Sellaista epämääräistä juilimista siis jatkuvasti. Olispas ihanaa jos tälleen päiväsaikaan tulis tuo lähtö tai vaikka illalla kun olis niin helppoa noiden hoitojärjestelyiden takia. Ens viikolle jos menee tämä synnytys niin mummi on töissä sekä mun sisko (ja vielä tosi kiireinen viikko töissä) joten lastenvahtia ei sitten oikeastaan ole =(

Nyt olisi sitten tehtävä kaikki jotta saadaan tänä viikonloppuna tämä vekara maailmaan tai sitten on vietettävä jalat ristissä ensi viikko ja yritettävä seuraavana viikonloppuna uudelleen, voi kun tämä olisi noin yksinkertaista.

Nyt täytyy jatkaa tuota yhdistetyn hiidon jännäämistä, MANNINEN VOITTOON!!

T.kolomonen

Vierailija
17/62 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO VOITTIHAN SE HANNU MM-MESTARUUDEN!!!! ja tuo jännitys aiheutti jo yhden supistuksenkin, JEE!

Vierailija
18/62 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.kolomonen

Vierailija
19/62 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennard: Onko sulle puhuttu, että milloin viimeistään käynnistetään ellei itsestään synny?

Mulla oli eilen neuvola ja siellä kysyin, että kun ensi keskiviikkona tulee vk 42 täyteen, että käynnistetäänkö se sitten yliaikaiskontrollin yhteydessä? niin neuvolassa sanoivat, että ei varmaankaan, ellei jotain syytä ole. Kysyin, että no onko se sitten vielä toukokuussa mahassa, jos ei tuu itestään...no ei se siihen mitään kommentoinut, mutta en saanut vastausta siihenkään, että kauanko se siellä sitten maksimissaan nyt on... Netistä etsin vastausta eri sivuilta ja jossain sanottiin että viimeistään viikolla 43 käynnistetään, koska istukan toiminta alkaa silloin heiketä. Mun edellinen synnytys käynnistettiin tasan vk 42 juuri tuon istukan takia. En tosin haluaisi uutta käynnistystä, koska uskon että luonnollisesti alkanut synnytys olisi kivuttomampi.

Jomppana: Mukava kuulla, etten ole ainut jolla vähän keskeneräiset vauvavalmistelut.

Eilisen neuvolakännin ja kätilön ronkkimisen ansiosta oli lorahtanut alkkareihin sellainen limaklimppi, jota nyt kuvittelen limatulpaksi. : )

Toivon, että lähtö tulisi viikonloppuna, vaikka mitään muita merkkejä ole.

TV:stä en juurikaan jaksa seurata urheilua, miehen pelejä käyn katsomassa ja siinä mun urheilut tällä hetkellä sitten on.. Täytynee aloittaa sitten synnytyksen jälkeen, rauhallisesti tietysti..lähinnä aluksi varmaan vaunuja lykkimällä..

Ootteko te muuten kokeilleet niitä akupisteiden painamisia? Joku aika sitten oli niistä täällä puhetta, vai muistelenko nyt väärin...

Pirtsakkaa perjantain jatkoa, suppareita ja makoisia hetkiä mokkapalojen tekijöille!

Emppuli

41+2

Vierailija
20/62 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olen minäkin vielä.

Yö meni suurimmaksi osaksi valvoessa. Heräsin 2 aikaan yöllä koviin ja kipeisiin supistuksiin. Suppareita kesti 5 asti aamulla. Niitä tuli noin 10-20 min välein. Sit yhtäkkiä alkoi tilanne rauhoittuun ja nukahdin. Heräsin aamuyöstä vielä muutaman kerran supistuksiin. 9 aikaan heräsin ja vessareissun yhteydessä tuli paljon veristä limavuotoa. Suppareita ei ole tullut vielä tänään kunnolla. Neuvolassakin kävin nyt päivällä ja terkka meinas et viikonlopun aikana synnytän. Toivottavasti...

Neuvolakuulumiset RV 40+4

RR 129/ 84

pissa puhdas

syke 150

liikkeet +

SFmitta 31,5

vauva laskeutunut todella alas

Et semmosta...

URHEILU: tulee kyllä kisoja seurattua. Hyvin suomelta alkanut mm-hiihdot...