Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen ehjänä..ei toivoakaan lähdöstä..alamaha ollut menkkamainen mut sitähän on jatkunu enemmän ja vähemmän jo parisen vkoa..vauvan liikkeet sattuu TODELLA tonne alapäähän ja illat onkin tuskaa sen takia..mut tietääpähän ainakin et kaikki on ok kun kaveri liikkuu kunnolla.

Paineentunne on alapäässä edelleen,ehkä jopa vähän lisääntynyt.

Mulle tossa tuli veikkauksia et poika syntyy kun menee yli lasketunajan..pöh sanon minä!!On niitä tyttöjäkin mennyt yli.=)

Mulla ois neuvola 15:00..terkka on varannut ajan polille ens viikoksi..saa nähä saadaanko vauva syliin ennen sitä,epäilen kyllä.Mut tänään otan lenkin ja saunan..sitä mukavintakin ässää kokeilen jos mies suostuupi..jospa se ärsyttäs paikkoja niin ei tarvis neuvolassa terkan sorkkia joka EI ole ammattitaitoinen siihen.

Aainiin..nyt on ollut koko aamun/aamupäivän pää kipeenä,en tiä johtuuko niskan kireydestä,kahvin juomattomuudesta vai mistä..toivottavasti ei verenpaine oo noussut entisestään ainakaan.

Niih ja ONNEA vauvautuneille!!!!

Nyt menen laittamaan jotain välipalaa että jaksaa siellä neuvolassa käydä!Pailailen sitten kuulumisten kera!

Jonzu ja masumöllöttäjä rv 41+0!!!

Vierailija
22/62 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on tullut oikein palstaterroristi kun tuo kone on meillä jatkuvasti tuossa sohvan vieressä auki ja tämä sohva on mua taas tänään vetänyt puoleensa ihan liikaa. Ukko pääsee kohta töistä kotia ja pitää sit ruveta pizzan tekoon ja viikonlopun viettoon. Ajateltiin tehdä vielä pikkuremontti hommia loppuun, jos vaikka vielä nyt ehtis tehdä ne pois alta. Joten jos minusta ei kuulu niin en välttämättä ole tositoimissa. Yritän kyllä ilmoitella jos lähtö tulee, jollei sitten ihan hirmu kiire tule keskellä yötä.

No niin eli viikonloppuja kaikille helmenkantajille ja toivotaan ettei meitä enää maanantaina ole täällä montaakaan!

Ai niin ja Emppuli76kin oli vielä täällä seuranamme kun mä luulin jo sinunkin lähteneen, jostakin oli sellainen muistikuva jäänyt.

Kuka se suunnitteli sitä " mukavaa" ässää vielä harrastavan?!?!, mun tekis mieli kanssa kokeilla josko siitä lähtis hyvät supistukset käyntiin mut mua jomottaa niin paljon tuonne alavatsaan ja vihloo alapäätä että pelkkä ajatuskin että joku sinne koskis tekee kipeää eli taitaa jäädä mun osalta sit kuitenkin kokeilematta!

Nyt vielä imuroimaan ja pistämään puhtaat petivaatteet sänkyihin (ehkä se lapsivesikin sieltä saattais sit tulla kun puhtailla lakanoilla uhmaa)

t.kolomonen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tulipa viihdyttyy tuolla keitiössä...mustikkapiirakkaa,mokkapaloja(mitäs puhuitte) ja muusia ja lihapullia...nam...kyllä kelpaa herkutella viikonloppuna,,,

pikku 40+1

Vierailija
24/62 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut vauvansa jo saaneille! Ainakin muistaakseni viherrys oli saanyt nyytin kainaloon...

Mulla on nyt iltapäivän supistellut, mutta vielä kuitenkin epäsäännöllisesti ja aika harvaan n. 15-30 min välein. myös veristä limavuotoa tulee joka vessareissu.Saapa nähdä pääsemmekö lähteen jo ensyönä. Aattelin saunoa ainakin nyt illalla oikein kunnolla, jospa sais siitä vähän vauhtia.

Kovin on hiljaista porukkaa näin iltaisin. kaikki vissiin kärvistelee supistusten kanssa vai mitä???

Jomppana 40+4

Vierailija
25/62 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tulla kertomaan viimesimpiä tuntemuksia, vaikka niistä ei vielä takeita olekaan..

Selkää on särkenyt tänään ihan tosissaan ja reisiä vihloo edelleen. Vauvakin tuntuu puskevan oikeen urakalla ulos!!

Olispas kiva jos nää enteilis synnytystä ja pääsis viikonlopun aikana lähteen!!

Petyn kuitenkin, kun näin toivon, mutta minkäs teet kun kova hinku on jo mennä..

Viettäkäähän mukava viikonloppu!!

mammutti ja Vilppu 41

Vierailija
26/62 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti pääsette matkaan mammutti ja jomppana...teillä ainaski jonku näköisiä " oireita" täällä ei mittää...selkää jomottaa ehkä vähän..

nyt haen kyl sipsit ja dipit ja meen tonne sohvan syvyyksiin viettää tän perjantai loppuillan..

pikku 40+1

Vierailija
27/62 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Tyttö syntyi 39+6 keskiviikkona virka-aikaan. Kaikki meni hienosti ja kokolailla rätväkkään tahtiin, synnytyksen kestoksi merkittiin 5 h. Tänään päästiin kotiin lastenlääkärin tarkastuksen jälkeen, kirjoitan tarkemman raportin lähipäivinä.

:) onnellinen ONNANNAA ja sämpylä 2 pv

Vierailija
28/62 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun Onnea onnannaalle, ja kaikille muille vauvautuneille!! Ja tsemppiä niille joilla tuntuu lähtö olevan lähellä.

ite lähinnä vaan nopeesti ilmotan että yhdessä koossa ollaan edelleen, eikä oikeestaan ole oireita että lähiaikoina mitään tapahtuis. Mullakin vihloo nivusiin välillä tosi kovaa, mut tää on tuttu juttu esikon ajalta. eikä ainakaan sillon merkinny yhtään mitään. terkkari sano että siellä on joku hermo puristuksissa. Kävin muuten eilen neuvolas, kaikki ok, hb tosin aika alhanen, 110, syönkin nyt tupla-annoksen obsidania. en tiiä ehtiikö se enää tosta paljoo nousta. ja Sf-mitta on muuten huikeet 37! vähän on vauva kuulemma laskeutunu, mut ei oo kiinnittyny vielä.

Tsemppiä koko loppuporukalle, yritetään nauttia näistä viimesistä päivistä, vaikkei se helppoo olekaan...

loviisa rv 39+4

Vierailija
29/62 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolomonen; me synnytetään Hollannissa, täällä on moni asia hieman eri tavalla kuin Suomessa. Enpähän usko, että Suomessa päästäisivät näin pitkälle.

Emppuli: ei ole luvattu mitään käynnistelyaikaa, mutta taitaa se 43 viikkoa olla jonkinlainen maksimi. Työkaveri juuri sai vauvan 42+5 leikkauksella.

Huomenna taas katotaan mikä tilanne, jospa olisi edes jotakin edistystä..

lennard

Vierailija
30/62 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmunat kiehuu tuolla ja ajattelin käydä lukasemassa josko joku olis vauvansa saanut ja olihan eli ONNITTELUT ONNANNAALLE " sämpylästä" ! ja mukava että loviisakin kävit ilmoittautumassa niin ei tarvitse olla huolissaan turhaan. Pirriäsitä ei sitten näkynyt eilen ja minä ainakin olin petturi kun en sinne kättärille eilen lähtenytkään, saa nähdä onko pirriäinen siellä!

Tänään kokeilen sitten maton pesut ja ulkoilut, josko niistä olis mitään apua, tänään olisi niin sopivapäivä synnyttää, jos valmista ei tule niin sit pistän kyllä jalat viikoksi ristiin.

Mammutille tsempit, toivataan et se vihlonta ja jomotus jotakin merkkaa!

Nyt täytyy lähteä syömään tuota aamupalaa, ihan hirmuinen nälkä.

kolomonen rv 39+5 (näin se eräpäivä lähenee=o))

Vierailija
31/62 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla tuli ainakin ruokalusikallinen housuun jotain.. (kiva aloitus)

Se oli sellasta maidon ja veden sekoituksen väristä. Epäilen sen olevan yhä edelleen valkovuotoo, mutta tällä kertaa sitä tuli vaan tosi paljon kerralla.. ei varmaan auta kun odottaa, josko tulis lisää..vois olla vettä ja jos ei tuu, niin se siitä.

Selkä on edelleen kipee, mutta osaltaan johtuu varmaan siitä kun oon lojunu tuolla sohvalla (nukuinkin siinä kun mies oli yövuorossa) eikä se oo paras mahdollinen paikka selälle.

Eipä tässä taas muuta kun tätä omaa ( ¤ ):aa..

mammutti ja vilppu rv 41+1 (ja näin se eräpäivä jää kauas taakse)

Vierailija
32/62 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonii vihdoin täälläkin päin alkoi tapahtua. Eli tyttömme syntyi keskiviikkona klo 16.57. Strategiset mitat 3650g ja 50cm. Alku oli hidasta ja tuskallista odottelua, mutta lopun tyttö tuli ryminällä. Meinasi äitikin ihemetellä että tässäkö sitä nyt sitten ollaan. Esita punnersin ulos 1.10min ja lopuksi otettiin imukuppi avuksi. Tämä tyttö syntyi kolmella ponnistuksella ja olin tosiaan itsekkin ällikällä lyöty. Mutta nyt ollaan onnellisesti kotona ja kaikki näyttäisi vielä olevan hyvin.

Vierailija
33/62 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNANNAA ja MARIKAH: Onnittelut vauvoista. :)

Ilmottaudun siis kestosynnyttäjäksi. Viime yö oli taas samanlainen kuin edellinenkin. Eli kipeitä supistuksia parin tunnin ajan ja sit lopahti. Hohhoi. Limatulppa irtosi eilen varmaan kokonaan. Niin paljon sitä veristä limavuotoa tuli. Nyt alamahaa ja selkää juilii kovasti. Muutama pieni supistus aamun aikana tullut.

MAMMUTTI: Toivottavasti pääsemme molemmat tästä piinasta kohta. Sinullakin jo ihan selviä synnytys oireita. Jospa jo tänään.

Jomppana 40+5

Vierailija
34/62 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä edelleen..en eilen enää voinut tulla pinoutumaan kun ei yhdistänyt nettiä..tänään oli sama homma mut mies sitten ronklas tota modeemia ni jo yhdisti!ONNEKSI!:D

Eilisen neuvolan kuulumiset..

Rv 41+0

Turvotus -

RR 130/80 (nousussa)

Pissa puhdas

sf 35 (viime vkolla 36, vauva taas alempana kun käsi menee mahan ja kylkiluiden ? väliin)

RT

Syke 140-150x

Liikkeet ++

Äippäpolille on aika 1.3. Kätilö siellä tosin oli nauranut että tulkoon vaan synnyttämään..meinannu siis että en kerkeä tuolla käymään kun vauva syntyy sitä ennen. :D Toivottavasti näin käy!

Mitään muuta muutosta ei olossa ole kuin alamahakipu..ja käveleen lähtiessä vihlasee alas toden teolla.Pitää testata tänään käydä kävelyllä ja sitä mukavinta ässää..jospa se auttas!

Mutta nyt lähdemme pelletin hakuun.Palailen illemmalla!

Jonzu ja masukki rv41+1

Vierailija
35/62 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla lukaisemaan teidän kuulumisianne ja tarkastamaan keitä täällä vielä tuskissaan puhisee.

Tänään olisi ollut meidän vauvelin laskettuaika, mutta nyt sylissä killittelevä neito täyttää siis jo kuukauden!

Monilla on jo selviä lähdön merkkejä! Koittakaahan levätä, rentoutua ja kerätä voimia huhkimisen sijaan. Jostakin muistan lukeneeni, että juuri rentoutuminen laukaisee paremmin synnytyksen, kuin kolme ässää ym. rehkimiset.

VOIMIA, OOTTE AJATUKSISSA! Odottelen teitä vauvapuolella! (ja anteeksi, jos jotakuta ärsytti mun tänne kirjoitteluni...)

Pessi80 ja Aada 1kk

Vierailija
36/62 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti ihan tulla huhuilemaan, missä luuraa Mini-05?? On tainnut jo lähteä synnärille, taitaa siis jäädä meidän treffit Jyväskylässä... Musta tuntuu että h-hetkeen on vielä varmaan aikaa vaikka kuinka. Tosin eilen illalla oli jo ihan vähän lupaava olo, ihme jomotusta ja kipuilua. Mutta ei siinä mitään rytmiä ollu, eli ei ne mitään suppareita ollu. Mutta ehkä jotain ennakoivaa jomottelua kuitenkin. Toivossa on hyvä elää.

onkohan Jomppanalle tullu jo lähtö?? varsin lupaavalta kuulosti sun tilanne!! tuskin menee enää kauaa kun sulla on vaavi sylissä! tsemppiä!

Urheilun seuraamisesta on ollu jotain juttua - ite en seuraa yhtään. suorastaan ärsyttää kun koko ajan tulee jotain hiihtoo tai mäkihyppyä yms. ei siis iske ollenkaan.

mut nyt pitää lähtee neidin kanssa vähän ulos.

Hauskaa viikonloppua!

loviisa rv 39+5

Vierailija
37/62 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pessille, ei ärsytä ollenkaan sun kirjottelus! kyllä mä ainakin ihan mielelläni luen jo vauvautuneiden kuulumisia, ei haittaa yhtään! Ja varsinkin jutut siitä miten synnytys käynnisty, oliko ennakoivia oireita jne. kiinnostaa tietysti erityisesti! =)

loviisa

Vierailija
38/62 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin kertomaan, että meidän suloinen poikavauva syntyi tiistaiaamuna rv39+3. Painoa 3930g ja pituutta 53cm. Kotiuduimme jo torstaina ja nyt nautitaan joka hetkestä.

Mulla synnytystä enteili maanantaina se, että supistukset alkoivat tuntumaan jotenkin jännästi selässä ja muutenkin selkää jomotti ja kuumotti illalla. Viikonloppuna olin yrittänyt saada synnytystä käynnistymään reippailla kävelylenkeillä ja muutenkin olemalla liikkeessä koko ajan. Maanantain vain makoilin ja tiistaiaamuna oli jo poika maailmassa.

Tsemppiä teille odotuksen viime hetkille.

t. Tuiskuliina ja Kustivauva 3pv

Vierailija
39/62 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva huomata, että minuakin huhuiltiin. Luin kyllä pinot loppuviikolla, mutta aina niin vauhdilla, etten ehtinyt kirjoitella. Sapporon kisat " työllistävät" minua ja torstain luurasin kaupungilla!

Kolmena yönä on jomotellut oikein kunnolla. Tuntuu oudolta, kun tällaista ennakoivaa jomotusta ei esikoisen aikaan tullut. Ja päivisinkin tulee harjoitussuppareita vähän väliä. Tänä aamuna mentiin uimaan ja eikö se limatulppa irronnu sinne suihkuun! Tunsin portaita alas mennessäni, että taitaa jotain tulla. Onneksi ehdin sinne suihkuun, niin meni viemäriin. Mies oli sitä mieltä, että älä tule enää uimaan, mutta menin kuitenkin. En muista, saako uida limatulpan irtoamisen jälkeen? Ei kai sitä kauheasti suositella? No, en raskinu olla menemättä, kun nyt tulee sitten pitkä tauko, että taapero ja mies käyvät kahdestaan. Merkkejä on siis jo ilmassa, katsotaan, milloin vaavi syntyy.

Ja oikein paljon onnea vaavin jo saaneille ja lopuille tsemppiä loppupäiviin! Nyt Sapporo taitaa kutsua, taas...

T: Tuula ja Muru rv 39+5

Vierailija
40/62 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöllä olin ihan varma, että tänään lähdetään synnyttämään. Kovasti supisteli koko yön. Mutta yllätys, yllätys aamulla kun nousin ylös, niin supistelut loppui siihen eikä ole palanneet enää sen jälkeen. Eli täällä ollaan varmaan vielä jonkun aikaa.

Taas oli muutama vauva päässyt maailmaan, onnea!!!

Urheilua tuli nuorempana seurattua paljon, kun itsekin urheilin. Nykyään en oikeastaan katso ollenkaan. Joskus vahingossa saatan jotakin katsoa, niin kuin tänään mäkihyppyä. Onnea Harri Ollille!!!!

Taidan siirtyä sohvalle köllimään, kun pojukin on päikkäreillä.

Pirriäinen rv 39+5