Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oonko mä luuseri kun asun yksiössä eikä ole säästöjä ja ikää 34?

Vierailija
02.12.2024 |

No?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No naisillahan tämäkin on käsittämättömän helppoa kun heti koulusta päästyä saadaan vakkaripaikka aspatyöstä ja elämänkumppanin kanssa voidaan säästää ja ottaa ottaa lainaa hetkessä. Tällaista hopeatarjotin elämää naisilla on.

Vierailija
42/57 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

LouLou kirjoitti:

Kerran tutustuin 39-vuotiaaseen keskitloiseen lapsettoman mieheen, joka asui vanhassa kaupungin vuokrayksiössä, jossa kalusteet näyttivät vanhoilta ja siltä, kuin ne olisi tuotu sinne Facebookin roskalava -ryhmästä. Jos asuu kaupungissa, jossa asunnot eivät ole mahdottoman kalliita, niin minun mielestäni on hieman outoa, jos nelikymppisellä keskituloisilla ihmisellä ei ole jo omistusasuntoa

Kaikki ihmiset eivät halua omistusasuntoa. Ei se ole mikään aikuisuuden ja menestymisen mittari, moni elää omasta valinnastaan vuokralla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuseri on se, joka elää arvojensa vastaisesti. Siis menettää itsensä. Ei liity talouteen sinänsä vaikka tänä päivänä kaikkea esitetään talouden kontekstissa.

Vierailija
44/57 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuseri on se, joka elää arvojensa vastaisesti. Siis menettää itsensä. Ei liity talouteen sinänsä vaikka tänä päivänä kaikkea esitetään talouden kontekstissa.

Tämä. Pankkitilin saldo ei kerro onko joku luuseri vai ei. 

Vierailija
45/57 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mittarista. Oletko esim. syyllistynyt rikoksiin, r aiskannut jonkun, kaapannut lapsen, jne.? Moni näennäisesti menestynyt on tehnyt tuottonsa sellaisin keinoin, jotka tekevät heistä rikollisen, yhteiskunnan vihollisen ja emäluuserin, eli paljon pahemman kuin sellaisen, joka on elellyt rauhaisasti ja jäänyt nollille

Mitään ei viedä hautaan. Mutta sielu jatkaa matkaansa kuoleman jälkeenkin. Jos tällaista sielua painavat vakavat, anteeksiantamattomat rikokset, seuraava elämä toteutuu helvetissä

Vierailija
46/57 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

LouLou kirjoitti:

Kerran tutustuin 39-vuotiaaseen keskitloiseen lapsettoman mieheen, joka asui vanhassa kaupungin vuokrayksiössä, jossa kalusteet näyttivät vanhoilta ja siltä, kuin ne olisi tuotu sinne Facebookin roskalava -ryhmästä. Jos asuu kaupungissa, jossa asunnot eivät ole mahdottoman kalliita, niin minun mielestäni on hieman outoa, jos nelikymppisellä keskituloisilla ihmisellä ei ole jo omistusasuntoa

Olen nainen, mutta tässä on jo tarpeeksi syytä pysyä poissa deittisovelluksista, kun ikäiseni miehet keskustellessa kertovat omistamistaan omakotitaloista. Ja itse asun pikkuruisessa vuokra-asunnossa, säästöjä muutamia satasia. Huonekalut tasan sitä mitä halvalla saatu.

Matalapalkka-alalla menty lähes koko elämä, ei ollut ketään takaamassa asuntolainaa. Jos on jotain saanut säästettyä, niin eiköhän kohta ole tullut jo jotain mihin ne on pitänyt käyttää.

Että joo. Olen tämän vuoksi jättänyt juttelut kesken, kun olen miettinyt mitä se toinen ajattelisi.

Vierailija
47/57 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vähän kateellinen kun olet saanut graafisen alan töitä. Itse en graafisen suunnittelun perustutkinnolla oo työllistynyt. Vai onko sulla joku korkeakoulututkinto markkinoinnista? Mietin että miten tällä tutkinolla voi ylipäänsä työllistyä. 

Vierailija
48/57 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lottoa. Tilanne voi muuttua.

Vierailija
49/57 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin ystävällinen nainen ootkin 28. Vai harmiattaako kun alkaa sullakim ikä jo painaa. 

Vierailija
50/57 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa mäkin ajattelin viel kolmikymppisenä etten osta koskaan asuntoa mut niin se vain mieli muuttui myöhemmin. Taloudellisesti ois ollu järkevämpää asustella vuokralla mut nyt on kaikki naapurit fiksuja ihmisiä ja elämisen laatu nousi.

Vierailija
51/57 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

34-vuotiaat harvoin on miljonäärejä. Moni myös alkaa tossa iässä vasta aikuistua, joten voi olla ettei ole säästöjäkään vielä ehtinyt kertyä.

Tosin sijoittamisen aloittaa nykyään moni jo nuorena.

En itse kutsuisi luuseriksi 34-vuotiasta yksiössä asuvaa säästötöntä. Hieno asia että tiedostat tilanteen, ehkäpä teet asialle jotain että saat niitä säästöjä ja mietit hieman asumiskuvioita.

Muuten perhe on helpompi perustaa tilavaan asuntoon. Ehkäpä sitten kumppanin kanssa katsotte yhteisen suuremman asunnon.

Mutta niitä säästöjä on hyvä olla ihan vaikka sinkkunakin, elämä hieman helpottuu jos ei elä kädestä suuhun rahan suhteen.

Haluaisin kyllä säästää ja asua isommassa asunnossa, mutta en tunnu saavan edes töitä. Edellisen työpaikan te-toimisto tarjosi mulle sen ja se oli palkkatuella. 

Meitä kyllä asui 3 ihmistä yksiössä, ennenkuin säästettiin tarpeeksi rahaa ostaa kaksio. En ymmärrä miksi yksi ihminen ei sopisi yksiöön ja miksi se olisi jotain luuseriutta.

Vierailija
52/57 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helvetin ystävällinen nainen ootkin 28. Vai harmiattaako kun alkaa sullakim ikä jo painaa. 

Minulla oli jo talo 20-vuotiaana jonka tosin vanhemmat hommasivat. Mitä järkeä on olla edes olemassa jos ei ole rikas tai rikkaasta perheestä?

N28

Vierailija
53/57 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli jo talo 20-vuotiaana jonka tosin vanhemmat hommasivat. Mitä järkeä on olla edes olemassa jos ei ole rikas tai rikkaasta perheestä?

N28

En usko että olet tosissasi. 

Vierailija
54/57 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

et, mitään et saa hautaan mukaan. kunhan on päivittäiset raha-asiat kunnossa. luottotiedot  ok, hoidat asiasi. suht mitä tarvitset. ei velkaa, sillä tavoin huoletonta. ok kivaa elämää voit viettää ja rHAA SEN VERRAN ETTEI AHDISTA.  olet vapaa liikkumaan eri asuinpaikkojen välisesti

Vierailija
55/57 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N28

tyhmä ,mee nurkkaan... aika vähän olisi ihmisiä,,, sin kriteereillä,mutta sulle tulee vielä sellaista,muista, sulle tulee,että hymy hyytyy,

56/57 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

LouLou kirjoitti:

?

Vierailija
57/57 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siinä mitään jos ite viihtyy

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi