Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

g: oletko tyytyväinen lapsellesi antamaasi nimeen?

Vierailija
14.09.2008 |

minä olen , mutta yhden nimen olisin voinut laittaa vierasperäiseen muotoon..mutta on se nyt suomalaisena nimenä kans hyvä..

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan tyttärelle tuli kai annettua liian nopeasti nimi, koska jälkeen päin on kaivellut, ettei ollut täysin onnistunut, vaikka kaunis suomalainen nimi onkin.

Vierailija
2/28 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin enne nimenvalinta on kyllä ollut sillä Konsta-poikamme on kovin voimakastahtoinen ja kova temppuilemaan (konstailee siis..). Välillä jään pohtimaan, että olisiko poika samanlainen toisen nimisenä!

;-P

Mutta olen siis erittäin tyytyväinen hänen nimiinsä (3 kpl), niistä muodostuu kaunis kokonaisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla olisi eri nimet, jos olisin päättänyt yksin, mutta ei ole jäänyt harmittamaan, että piti tehdä kompromissi miehen kanssa. Lapset ovat nimiensä näköisiä ja oloisia, enkä osaa kuvitella että olisivat muun nimisiä kuin nyt ovat.

Vierailija
4/28 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimensä oloiset lapset - saatu siitä palautettakin aika paljon eri tahoilta ;-)). Ja nimet oli jo valmiina ennen syntymää...

Vierailija
5/28 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko läheiset tyytyväisiä? Eivät.

Vierailija
6/28 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen lapsilleni nimet valinnut ja ne on aivan lapsieni näköiset nimet.

Vierailija
7/28 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalle lapselle oli nimi valmiina jo vuosia ennen raskautta. Vauva siis tavallaan kasvoi siihen nimeen raskausaikana. Mutta kaksi seuraavaa lasta... Ei ollut aavistutakaan nimestä vielä viikkoa ennen ristiäisiä. Mikään nimi ei tuntunut täydelliseltä. Nimet jotka annettiin tuntuivat tosi kauan joidenkin toisten nimiltä, eikä vauva näyttänyt ollenkaan sen nimiseltä, mutta parempiakaan ei löydetty vaikka etsinnän aloitin jo raskausaikana. Nyt kun aikaa on kulunut niin nimet tuntuvat sopivammilta mutta kuitenkin on olo ettei lasten oikeita nimiä olla vielä koskaan sanottu. Ehkä oikeat nimet ovat jostain toiselta planeetalta tai jotain :D.

Vierailija
8/28 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin esikoisella on ikäluokassaan hyvin yleinen nimi, se olisi voinut olla vähän harvinaisempi mutta en voisi kuvitella häntä muun nimiseksi :)

Vierailija
9/28 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden poikani nimi on Arttu ja hänellä R-vika. Oman nimen sanominen on kamala paikka ja on jo koulussa. Lisäksi Arttu kuulostaa liikaa nartulta, enkä sitäkään tullut aikoinaan ajatelleeksi.

Vierailija
10/28 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli esikoistytön nimeen olen tosi tyytyväinen, oma suosikkinimeni meni läpi myös miehellä. Pojan nimi sen sijaan oli kompromissi, johon en ole täysin tyytyväinen. Oli kyllä vaikea valinta, puhumme eri kieliä äidinkielenämme ja asumme vielä vakituisesti kolmannessa maassa ja tähän vielä lisää kahden eri uskontokunnan perinteet niin kyllä oli pähkäiltävää.

Vierailija
11/28 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut valita molemmille tytöille 3 nimeä ja miehelle ne on kelvanneet, eli kompromissinimiä ei meillä ole tarvinnut antaa. Mulla olis jo kolmannellekin tytölle nimet valmiina jos sellainen joskus meille tulee... Kaikki nimet on ihania ja sopivat tytöille ja myös keskenään yhteen.

Vierailija
12/28 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut ollenkaan suosikkini...NImi oli mielestäni liian prinsessamainen ja "hieno", kun taas vauva oli aivan tavallisen pulliaisen näköinen. Nykyisin tuo "pulliainen" on kuitenkin jo pitkä, sirorakenteinen ja harvinaisen kaunis koululainen ja nimi sopii paremmin kuin olisin ikinä voinut kuvitella.

Vierailija
13/28 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ihan eri nimi mietittynä valmiiksi ennen pojan synytmää. Mutta se nimi ei ollut oikea sille pojalle, joka syliini ojennettiin sairaalassa, sen näki ihan heti.

Nykyinen nimi ei löytynyt helposti, molemmat tiesimme, ettei jo sovittu nimi käynyt, mutta uuttakaan ei meinattu keksiä. Lopulta koko nimi löytyi sukupuuta tutkiessa. Varsinkin etunimi toistuu useammassa sukupolvessa molempien suvuissa, edellinen nimen kantaja on ollut mummuni isä.

Vierailija
14/28 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pysty edes ajattelemaan että olisivat jonkun muun nimisiä.

Vierailija
15/28 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

millään ei tunnu keksivän läheskään yhtä hyvää nimeä. Harmittaa että en säästänyt yhtä nimistä toiselle............

Vierailija
16/28 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tyytyväinen kaikkiin lapsilleni antamiini nimiin, paitsi että yhden nimen (ei kutsumanimi) mies vaihtoi toiseen omavaltaisesti ja ykshden lapsen kutsumanimi on miehen päättämä enkä edelleenkään tykkää siitä juurikaan. Mutta nuohan eivät olekaan MINUN antamiani nimiä.

Vierailija
17/28 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen nimi kivampi

Vierailija
18/28 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan kumpikaan ei tunnu olevan erityisen tyytyväinen valittuun nimeen. :) Mutta kaipa tuohon tottuu.

Vierailija
19/28 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vierasperäinen muoto on yhdellä lapseni isoisovanhemmalla, joka siis on sen jälkeen muutettu suomalaiseen muotoon suvussa..

ap

Vierailija
20/28 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niihin olen tyytyväinen, mutta etunimeen en. tuskin tulen ikinä olemaankaan, paljon parempi vaihtoehto jäi antamatta kun mies ei suostunut. Lapsi nyt 2 v ja vieläkin harmittaa. Ei vaan saatu sopua aikaan millään, neljä kuukautta nimenvalinnassa meni...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi