Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lapsen sukunimestä on kiistaa, kumpi sen lopulta päättää?

Vierailija
02.12.2024 |

Lapsen äiti haluaa oman sukunimen lapselle (harvinainen), minä omani (olen perinteinen).

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kenellä on harvinainen sukunimi antaa sen lapselle, koska nää sukunimet ei muuten pysy käytössä.

Lapsi voi halutessaan vaihtaa myöhemmin sukunimen, jossa haluaa harvinaisen nimen. Tunnen monia joilla on ollut erikoinen tai harvinainen sukunimi ja ovat sitten vaihtaneet äitinsä tyttönimen kun se yleisempi 

Tunnen muutaman nuoren naisen, jotka ovat ottaneet käyttöön isoäidin tyttönimen.

Jos itse joutuisin tällaiseen valintatilanteeseen, ottaisin äitini tyttönimen. Suht harvinainen.

42/49 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on parempi antaa lapselle äidin sukunimi, koska jos isä päättää hylätä lapsen, niin tuntuu tosi oudolta, jos itselläsi olisi jonkun tuntemattoman tyypin sukunimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies sai tahtonsa läpi kun en jaksanut riidellä. Erosimme pian sen jälkeen ja vaihdoin lapsen sukunimen.

Vierailija
44/49 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti päättää sukunimen.

Ja tästä seuraa se, että isä voi aina todeta, että miksi heräisin yöllä vaihtamaan vaippaa, eihän sillä edes ole minun nimeäni.

Ja tästä seuraa se, että nainen alkaa miettiä, miten aikuisesta miehestä tuli uhmaikäinen taapero. Nainen lähettää miehen vanhempien luo kasvamaan.

Vierailija
45/49 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa se nimi joka on kauniimpi. 

Vierailija
46/49 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annatte molemmat

Von Tötterström- Möttönen?

Vierailija
47/49 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelija antaa satunnaisesti tietokoneella tuotetun nimen lapselle.

Vierailija
48/49 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalle isän sukunimi, tytölle äidin? Eli, tuurilla.

Vierailija
49/49 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan sanottiin että lapselle annetaan isän sukunimi juuri siksi, että äidin tietää varmasti mutta isää ei. Joten sukunimellä kerrotaan muille kuka on lapsen isä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi