Avoin suhde - uhka vai mahdollisuus?
Oletko avoimessa suhteessa? Tarkemmin sanottuna se kolmas, neljäs jne. pyörä? Voiko toimia?
Itellä tilanne, että avoimessa suhteessa oleva on kertonut olevansa kiinnostunut minusta. Ollaan tavattu muutamia kertoja ja on kertonut avoimesti tilanteestaan. Ainakin näennäisesti. Mä emmin.
Pari ekaa kertaa on osoittanut kiinnostusta minuun kyselemällä asioita ja kuulumisia, mutta sitten keskustelu on siirtynyt häneen ja hänen kumppaneihin. Puhuu siis tosi paljon itsestään ja näistä muista ja heidän ongelmistaan. Seksiä on ollut pari kertaa eikä se ole mitenkään kummoista. En jotenkin pysty rentoutumaan vaikka toinen yrittää.
Tuleeko tästä mitään? Vaikka on avoin tyyppi, niin silti tunnen itseni jotenkin huijatuksi. Puheissa miettii, että voitais tehdä kaikkea kivaa mutta käytännössä mitään ei ikinä tapahdu. Onko ap tullut taas kusetetuksi? Muilla kokemuksia?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kohta 13 vuotta avoimen suhteen se osa puoli, joka ei harrasta muita suhteita. Jokaisella on oikeus seksuaaliseen vapauteen ja tämä on antanut minulle mahdollisuuden olla harrastamatta seksiä.
Niin eli hoardaat miestä emotionaalisesti ja taloudellisesti, kun teetät "likaiset työt" eli parisuhteen panovelvollisuuden muilla naisilla. Ajatteletko, että sinä toimit tuossa jotenkin arvostettavasti? Ei sillä, ei tuollaista miestä kyllä kukaan nainen oikeasti edes halua, eli lienette toisillenne sopiva pari. Muut kyllä todennäköisesti suhtautuvat teihin kuin ruttoisiin ja nisteihin, mutta mikäpä siinä jos toimii
Elän itseäni varten sillä tavalla, että itselläni on kyllin hyvä elämä. Muut on sivuroolissa. Se reaktio joka minun elämästä syntyy muissa on "ongelmansa" se käsitelköön sitä miten käsittelevät. Kiva, jos se oma ego nousee esim haukkumalla muita, mutta ei se heitä onnelliseksi tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kohta 13 vuotta avoimen suhteen se osa puoli, joka ei harrasta muita suhteita. Jokaisella on oikeus seksuaaliseen vapauteen ja tämä on antanut minulle mahdollisuuden olla harrastamatta seksiä.
Oot ilmeisesti se ydinsuhteen toinen osapuoli? Mä mietin asiaa sen ulkopuolisen vinkkelistä ja koko ajan tuntuu enemmän siltä, että mun roolissa tässä ei ole mitään vapautta ja pelkästään vaan hävittävää. Mulla ei ole sananvaltaa mihinkään eikä mun mielipidettä kysytä mistään.
Niin, me olemme ME vaikka emme harrasta seksiä yhdessä. Meillä on perhe, yhteinen koti, lomat, ystävät, sukulaiset jne. mitä nyt parisuhteeseen nyt kuuluukin.
Tämä on karsusti sanottu, mutta sanon sen silti ihan sinun itsesi takia, runkkaa ne miehet vessapaperiinkin. Se on MEIDÄN suhde on joka on avoin ja sinä ole
No yleensä parisuhteeseen kuuluu rakkaus, kosketus, lämpö ja romantiikka. Tuollaista järjestelyä kutsutaan sitten kulissiksi ja miestä häntäheikiksi, meille sinkkunaisille sinä olet siivonnut roskasi kadulle meidän riesaksemme. Oletkos katsonut handmaids talea? Siinähän on sinun kaltaisiasi naisia, mahoja vaimoja, joiden miehet siittävät piikoja ja orjia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin eli hoardaat miestä emotionaalisesti ja taloudellisesti, kun teetät "likaiset työt" eli parisuhteen panovelvollisuuden muilla naisilla. Ajatteletko, että sinä toimit tuossa jotenkin arvostettavasti? Ei sillä, ei tuollaista miestä kyllä kukaan nainen oikeasti edes halua, eli lienette toisillenne sopiva pari. Muut kyllä todennäköisesti suhtautuvat teihin kuin ruttoisiin ja nisteihin, mutta mikäpä siinä jos toimii
Elän itseäni varten sillä tavalla, että itselläni on kyllin hyvä elämä. Muut on sivuroolissa. Se reaktio joka minun elämästä syntyy muissa on "ongelmansa" se käsitelköön sitä miten käsit
Aivan, eli mielelläsi käyt paskalla kanssasisaren ruokapöydässä. No, kukin tyylillään, tuollaisella touhulla ei välttämättä ole kovin pitkä menestys. Mutta onhan tuo nyt selvää, että koko kulissi on jotain defenssiä: ei kukaan itseään kunnioittava nainen aidosti hyväksy sitä, että mies siittelee ympäriinsä ja hääräilee kuitenkin isukkina. Enemmänkin surullista ja säälittävää, epätoivoista
Vierailija kirjoitti:
Niin no, tätä juuri tarkoitin. Kiitos kun vahvistit ajatukseni. En kuitenkaan pidä itseäni noin arvottomana, vaikka teidän silmissä ilmeisesti sitä olen tai mun pitäis olla, johon tätä jatkan vielä pidemmälle. Ilmeisesti teitä avoimissa suhteissa eläviä ei kiinnosta tippaakaan, vaikka se satuttaisi muita, kunhan vaan itse hyödytte ja saatte tarpeenne tyydytettyä.
Aplodeja! Aikuisuus on vastuuta siitä omasta elämästä. Sinua kohdellaan niin kuin annat itseäsi kohdeltavan. Kukaan ei ole sinulle mitään velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot ilmeisesti se ydinsuhteen toinen osapuoli? Mä mietin asiaa sen ulkopuolisen vinkkelistä ja koko ajan tuntuu enemmän siltä, että mun roolissa tässä ei ole mitään vapautta ja pelkästään vaan hävittävää. Mulla ei ole sananvaltaa mihinkään eikä mun mielipidettä kysytä mistään.
Niin, me olemme ME vaikka emme harrasta seksiä yhdessä. Meillä on perhe, yhteinen koti, lomat, ystävät, sukulaiset jne. mitä nyt parisuhteeseen nyt kuuluukin.
Tämä on karsusti sanottu, mutta sanon sen silti ihan sinun itsesi takia, runkkaa ne miehet vessapaperiinki
No yleensä parisuhteeseen kuuluu rakkaus, kosketus, lämpö ja romantiikka. Tuollaista järjestelyä kutsutaan sitten kulissiksi ja miestä häntäheikiksi, meille sinkkunaisille sinä olet siivonnut roskasi kadulle meidän riesaksemme. Oletkos katsonut handmaids talea? Siinähän on sinun kaltaisiasi naisia, mahoja vaimoja, joiden miehet siittävät piikoja ja orjia
rakkaus, kosketus, lämpö ja romantiikka = kullia pilluun?
Vierailija kirjoitti:
Niin no, tätä juuri tarkoitin. Kiitos kun vahvistit ajatukseni. En kuitenkaan pidä itseäni noin arvottomana, vaikka teidän silmissä ilmeisesti sitä olen tai mun pitäis olla, johon tätä jatkan vielä pidemmälle. Ilmeisesti teitä avoimissa suhteissa eläviä ei kiinnosta tippaakaan, vaikka se satuttaisi muita, kunhan vaan itse hyödytte ja saatte tarpeenne tyydytettyä.
Minä luulen, että heitä kyllä oikeasti kiinnostaa, mutta ovat niin satutettuja ja kylmettyneitä, että esittävät narsistista ja kovaa. Kuka tahansa jolla on puolikaskin sydän, välittää kanssaeläjistään, myös niistä jotka ovat oman välittömän vaikutuspiirin ulkopuolella. Mitä lie noissa liitoissa sitten tapahtunut tai tapahtuu, kun meno on noin narsistista, voisi traumatisoida edes tietää
Mutta joo, pysy erossa tällaisista järjestelyistä ja etsi sellaista seuraa, joka ei alenna sinua ykkössuhteensa roskakoriksi ja laastaripanoksi. Naisen elämä voi olla ihanaa ilman miestäkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elän itseäni varten sillä tavalla, että itselläni on kyllin hyvä elämä. Muut on sivuroolissa. Se reaktio joka minun elämästä syntyy muissa
Aivan, eli mielelläsi käyt paskalla kanssasisaren ruokapöydässä. No, kukin tyylillään, tuollaisella touhulla ei välttämättä ole kovin pitkä menestys. Mutta onhan tuo nyt selvää, että koko kulissi on jotain defenssiä: ei kukaan itseään kunnioittava nainen aidosti hyväksy sitä, että mies siittelee ympäriinsä ja hääräilee kuitenkin isukkina. Enemmänkin surullista ja säälittävää, epätoivoista
Saitko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elän itseäni varten sillä tavalla, että itselläni on kyllin hyvä elämä. Muut on sivuroolissa. Se reaktio joka minun elämästä syntyy muissa
Minä en ole kanssasisarille mitään velkaa. ei meidän naisten tarvitse kuulua johonkin siskojen kerhoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elän itseäni varten sillä tavalla, että itselläni on kyllin hyvä elämä. Muut on sivuroolis
Surullisen fiiliksen siitä, miten karmeaa on elää kulissiliitossa ja miten hirveisiin tekoihin se johtaa muita kohtaan? Sainhan minä. Mutta elämä on valintoja, eikä tuo ole onneksi minun elämääni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä luulen, että heitä kyllä oikeasti kiinnostaa, mutta ovat niin satutettuja ja kylmettyneitä, että esittävät narsistista ja kovaa. Kuka tahansa jolla on puolikaskin sydän, välittää kanssaeläjistään, myös niistä jotka ovat oman välittömän vaikutuspiirin ulkopuolella. Mitä lie noissa liitoissa sitten tapahtunut tai tapahtuu, kun meno on noin narsistista, voisi traumatisoida edes tietää
Mutta joo, pysy erossa tällaisista järjestelyistä ja etsi sellaista seuraa, joka ei alenna sinua ykkössuhteens
Jutuista päätellen siellä tapahtuu ja paljon, ongelmia riittää joka lähtöön. Tuokin saa mun kellot soimaan, että yksikään osapuoli ei tunnu olevan mitenkään onnellinen ihminen. Päinvastoin. Pelkään, että menee myös oma elämä sekaisin tuossa kuviossa.
Avoin suhde = Joku kyllä tykkää oleilla sun kanssa, mutta ei välitä pätkääkään. Sen takia ei mitään väliä, kenen kanssa olet.
Jos rakastaa, niin ei kestä ajatusta, että kumppani harrastaisi seksiä jonkun muun kanssa.
Aika usein nainen luulee olevansa parisuhteessa samalla, kun mies on avoimessa suhteessa. Vihaan sanaa "tapailu". Jos mies ei aika äkkiä ala puhua parisuhteesta, se on kiitos & hei. Noita venkoilijoita riittää vaikka kuinka. Sitten vielä itketään perään.
Tyhmä l utka. Oletko tosi ruma vai miksi roikut jossain hepinheiluttelijassa jota et ihmisenä kiinnosta pätkääkään?
Kuinka nykynuoriso menee kaikkeen halpaan, liukkaria vaan ja menoksi joka reikään. Eikö teillä ole itsekunnikoitusta lainkaan, voi vain kuvitella missä lätissä ne lapset joutuvat elämään.
Ei viitsitä tehdä töitä, väsätään kerjuukirjeitä joka suuntaan, nyt joulukuusiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elän itseäni varten sillä tavalla, että itselläni on kyllin hyvä elämä. Muut on sivuroolis
No, itseppähän helvettisi petaat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aplodeja! Aikuisuus on vastuuta siitä omasta elämästä. Sinua kohdellaan niin kuin annat itseäsi kohdeltavan. Kukaan ei ole sinulle mitään velkaa.
Ei tarvitse olla noin alentuva ja epäkunnioittava. Olisit voinut viestisi nätimminkin muotoilla
Mulla oli joskus ihan älytön kemia yhden tyypin kanssa ja olisin ollut valmis pettämään silloista avokkia, mutta kuuma tyyppi ei ollut (hänkin siis oli suhteessa silloin). Myöhemmin otti yhteyttä kun oli uuden kanssa avoimessa suhteessa, mutta mulla oli silloin jo nykyinen mies, josta tuli aviomies, enkä ollut enää kiinnostunut pettämisestä. Piti vaan pysyä loitolla kuumasta tyypistä. :) Olisi siis ihan vaan tehnyt mieli kokeilla ja/tai päätyä seksisuhteeseen, muuten en ollut tyypistä kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta joo, pysy erossa tällaisista järjestelyistä ja etsi s
Eihän hyvä ja tasapainoinen suhde tuolla tavalla yritä lonkeroida joka puolelle ulkopuolelle. Se pysyy sille asetetussa raamissa ja kukoistaa siinä. Hyvä, jos pystyt irroittautumaan kuviosta ennen kuin olet tunteellisesti investoitunut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on karsusti sanottu, mutta sanon sen silti ihan sinun itsesi takia, runkkaa ne miehet vessapaperiinki
Hyvin sanottu! Vapaassa suhteessa elävät miehet ovat RIESA sinkkunaisille. Ei kukaan tuollaiseen halua sotkeentua. Etsisivät seuraa omista piireistään vaikka netissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta joo, pysy erossa tällaisista järjestelyistä ja etsi sellaista seuraa, joka ei alenna sinua ykkössuhteens
Narsisti on muotisana, joksi voi kuulla nimitettävän yhtä jos toistakin ärsyyntymiseen asti. mutta sanon tämän silti. Levät narsistiset piirteet ovat yleisiä. Voidaan sanoa, että jokaisessa meissä on eriasteisia narsistisia piirteitä, sillä niiden kirjo on laaja. Oma minuuteni ei ole kiinni muiden mielipiteistä. Tietoisena ihmisenä olen valinnut miten käyttäydyn ja elän elämäni, enkä säätele sitä miten joku "toivoisi" minun elävän. esim olemaan naisille lojaali, koska olen nainen. Se toinen, kuudes, jne. nainen on jo ihan iso tyttö. Mies oli aloittajalle rehellinen, hän on avoimessa suhteessa, mutta silti ap laittoi itsensä tilanteeseen jossa ne omat tunteet ei ole hallussa, hän odotti jonkun joka ei ole luvannut mitään tyydyttämään hänen tarpeitaan.
Avoimessa suhteessa eläminen on 100% vapaaehtoista. Jos se satuttaa, kannattaa erota.