Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teit oikein poikasi kanssa?

Vierailija
02.12.2024 |

Taas on tänäkin aamuna Hesari tulvillaan juttuja poikien alisuoriutumisesta. Koska niin moni poika menestyy hyvin, voitaisiin laittaa pinoon vinkit, miksi osa pojista menestyy nykypäivänkin koulussa. Minä aloitan:

1. Valitsin poikieni isäksi vastuuntuntoisen nörtin.

2. Mitä vaadin, siitä pidetään kiinni.

3. Koulumatka on kuljetusrajan ulkopuolella mutta lähempänä maksimia kuin minimiä, ja se kuljetaan itse kävellen tai pyörällä. Pienimmän seurana kävelen, koska työmatka on samalla suunnalla. Myös harrastuksiin mennään itse jos mahdollista.

4. Joka aamu munakas tai puuro.

5. Klo 21 jälkeen vain kirjat sallittua viihdettä.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein pojastani jo varhain miehen antamalla hänen katsoa aikuisviihdettä mielin määrin. Jo nuorella iällä alkoikin kerätä naisten kaatosulkia hattuunsa.

Vierailija
62/72 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna anteeksi, mutta et kyllä edelleenkään ole mitenkään samalla viivalla miehesi kanssa. Luulisi aikuisen ihmisen itse huolehtivan itselleen talvivaatteet, ilman sen suurempa draamaa. Jo ihan siksikin, että lapset saisivat mallin, jossa aikuinen on aikuinen.

Selkeästi et ole koskaan ollut köyhä.

Et ole ikinä joutunut priorisoimaan asioita tai hankintoja toisten vuoksi ja luopumaan mistään jotta toiselle saisi jotain. Äitinä sitä asettaa lapsensa edelle ja 1. mies asetti itsensä. Lapset tottuivat tähän järjestykseen eivätkä uudessakaan elämässä heti ymmärtäneet muutosta. 

Kyse ei siis ole taidoistani tai kyvyistäni ostaa itselleni vaatteita tai ruokaa tai edes älykkyydestä (mikä on ihan kiitettävää luokkaa testien mukaan) vaan siitä että olin tottunut luopumaan omista tarpeistani muiden vuoksi. Nimenomaan ollut vastuussa muista hyvin pitkään

On ihan ok, että äiti asettaa lapset itsensä edelle. Jokainen vastuuntuntoinen vanhempi varmasti tekee niin viime kädessä.

Mutta se ei ole ok, että mies määrittelee naisen paikan perheessä, ei, jos asettaa tämän viimeiseksi, mutta ei myöskään, vaikka asettaisi tämän ensimmäiseksi. 

Hienoa, että teistä hitsautui onnellinen uusioperhe, mutta yleisellä tasolla en hurraisi tuolle asetelmalle, että teinipoika saa perheeseensä uuden isäpuolen näyttämään äidin uuden paikan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätin pojan synnyttämättä. 

Älä tuolla leveile, tietämätön nainen, mies sen sukupuolen määrää, biologian kannalta. Se on fakta. Kiitäs siis miehesi spermaa. Toki, hänkin on ollut joskus poika, voi ei!

Vierailija
64/72 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tiedä, mutta hän on sosiaalinen, lempeä, rauhallinen ja huolehtivainen. Tekee töitä ja moraalisesti oikeita ratkaisuja.

Vierailija
65/72 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein tiedä, mutta hän on sosiaalinen, lempeä, rauhallinen ja huolehtivainen. Tekee töitä ja moraalisesti oikeita ratkaisuja.

Ja ikää on vasta 18.

Vierailija
66/72 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ääneen. Oli todennäköisesti suotuisa vaikutus perittyihin oppimisvaikeuksiin.

Olen raitis. Niin ovat aikuiset lapsenikin.

Vierailija
67/72 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin ääneen. Oli todennäköisesti suotuisa vaikutus perittyihin oppimisvaikeuksiin.

Olen raitis. Niin ovat aikuiset lapsenikin.

Lukeminen taitaa kirreloida vahvasti monen hyvän asian kanssa.

Vierailija
68/72 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annoin pojilleni vapauden kasvaa juuri sellaisiksi ihmisiksi kuin he itse halusivat. Kuljetin koulumatkat, maksoin harrastukset ja kun lähtivät opiskelemaan, ostettiin asunto järkevältä paikalta. Nyt he ovat molemmat kunnollisia veronmaksajia, joilla on ystäviä, harrastuksia ja kaiketi siedettävä elämä.

Hyviä pointteja, mutta tuota asunnon ostoa en ole koskaan täysin ymmärtänyt. En siitä näkökulmasta, että se jotenkin edesauttaisi lapsen kasvua, kasvatustyöhän on jo ohi, enkä kyllä oikein muutenkaan. Esimerkiksi Yhdysvalloissa huippuyliopistoissa on oikeastaan pakko asua kampuksella, ryhmäytymisen vuoksi.

Mutta ei siinä mitään, ei se asunto varmasti ketään vahingoitakaan.

-ap.

Poikani ovat opiskelleet tiedekunnissa,

Haluatko soluhuoneen asuntolassa vai kaksion Töölössä, siinäpä dilemma.

Vierailija
69/72 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

68: tämän ketjun pointtina taisi olla se, miten kasvatetaan pojista kunnon kansalaisia, ei se mitä poika haluaa itselleen ostettavan.

Vierailija
70/72 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyllä tehnyt kaikkeni. Poika on korkeakoulutettu, samoin avovaimonsa. Oon etsimässä kivoja vinyylilevyjä heille pukinkonttiin muiden lahjojen lisäksi, mutta ei tunnu löytyvän. 

Tärkein ehkä oli se, että ymmärsin miten kiusaamisen saa loppumaan jo päiväkoti-iässä. Yläasteella poika taisi vähän kiusata ruotsinopettajaa, mutta soitin opettajalle töistä leikkaussalista ja hän vähän rauhoittui.

Vierailija
71/72 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon kyllä tehnyt kaikkeni. Poika on korkeakoulutettu, samoin avovaimonsa. Oon etsimässä kivoja vinyylilevyjä heille pukinkonttiin muiden lahjojen lisäksi, mutta ei tunnu löytyvän. 

Tärkein ehkä oli se, että ymmärsin miten kiusaamisen saa loppumaan jo päiväkoti-iässä. Yläasteella poika taisi vähän kiusata ruotsinopettajaa, mutta soitin opettajalle töistä leikkaussalista ja hän vähän rauhoittui.

Lisään tähän että en kyllä rajoittanut pelaamista tms ja kaverit oli tervetulleita. Kokeisiin luin pojan kanssa, vielä lukiokrjoituksissa. Jatko-opinnot oli toisessa kaupungissa, siellä opiskelivat porukoissaan

Vierailija
72/72 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mtn

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän