Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teit oikein poikasi kanssa?

Vierailija
02.12.2024 |

Taas on tänäkin aamuna Hesari tulvillaan juttuja poikien alisuoriutumisesta. Koska niin moni poika menestyy hyvin, voitaisiin laittaa pinoon vinkit, miksi osa pojista menestyy nykypäivänkin koulussa. Minä aloitan:

1. Valitsin poikieni isäksi vastuuntuntoisen nörtin.

2. Mitä vaadin, siitä pidetään kiinni.

3. Koulumatka on kuljetusrajan ulkopuolella mutta lähempänä maksimia kuin minimiä, ja se kuljetaan itse kävellen tai pyörällä. Pienimmän seurana kävelen, koska työmatka on samalla suunnalla. Myös harrastuksiin mennään itse jos mahdollista.

4. Joka aamu munakas tai puuro.

5. Klo 21 jälkeen vain kirjat sallittua viihdettä.

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän pojat vapettaa ja uhkailee pienempiään kaupan edustalla. Permanentti, kanada goose takki ja harmaat kollarit tietty. Pärjää paremmin kuin teiän poja.

Hienoa! Kellään muulla mielipiteitä?

-ap.

Vierailija
2/72 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin pojilleni vapauden kasvaa juuri sellaisiksi ihmisiksi kuin he itse halusivat. Kuljetin koulumatkat, maksoin harrastukset ja kun lähtivät opiskelemaan, ostettiin asunto järkevältä paikalta. Nyt he ovat molemmat kunnollisia veronmaksajia, joilla on ystäviä, harrastuksia ja kaiketi siedettävä elämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annoin pojilleni vapauden kasvaa juuri sellaisiksi ihmisiksi kuin he itse halusivat. Kuljetin koulumatkat, maksoin harrastukset ja kun lähtivät opiskelemaan, ostettiin asunto järkevältä paikalta. Nyt he ovat molemmat kunnollisia veronmaksajia, joilla on ystäviä, harrastuksia ja kaiketi siedettävä elämä.

Kaikki tullut valmiina pojillesi. Kuvittelisin että oikeasti ovat vittumaisia idioottteja. 

Vierailija
4/72 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä pointteja, mutta tuota asunnon ostoa en ole koskaan täysin ymmärtänyt. En siitä näkökulmasta, että se jotenkin edesauttaisi lapsen kasvua, kasvatustyöhän on jo ohi, enkä kyllä oikein muutenkaan. Esimerkiksi Yhdysvalloissa huippuyliopistoissa on oikeastaan pakko asua kampuksella, ryhmäytymisen vuoksi.

Mutta ei siinä mitään, ei se asunto varmasti ketään vahingoitakaan.

-ap.

Vierailija
5/72 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tullut valmiina pojillesi. Kuvittelisin että oikeasti ovat vittumaisia idioottteja. 

Ei kai tuossa kaikki ole valmiina tullut. Itsehän he oletettavasti ovat koulunsa käyneet ja työpaikan saaneet. Asunnon olisivat saaneet oletettavasti jossain vaiheessa omillakin rahoillaan. 

-eri.

Vierailija
6/72 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin säilyttämään hyvän keskusteluyhteyden, olin kiinnostunut hänen tekemisistään.

Painotin koulun tärkeyttä ja sitä, mitä hyötyä hyvällä koulumenestyksellä on.

kyselin kokeista, läksyistä ja tsemppasin lukemaan/tekemään läksyt.

En nipottanut pienistä, kotiintuloajat olivat

ja niistä pidettiin kiinni. 

Ymmärsin, että teini-ikään kuuluu rajujakin ylilyöntejä - ymmärsin, mutta tolkun rajat pidin.

Pyrin siihen, että kaikesta saa ja voi puhua kanssani.

Kodin ilmapiiri oli tasainen, ei vanhempien riitoja tms.

Poika nyt 19v, armeijassa ja syksyllä korkeakoulupaikka varmistettu.

Henkisesti/fyysisesti hyvässä kunnossa, paljon kavereita

ja tuntuu tykkäävän elämästään.

Vierailija
7/72 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, ei me mitään kotinatseja oltu mutta pojasta vaan tuli tollainen, kiva, kunnollinen, opiskelee korkeakoulussa, juhlii maltillisesti mutta ei tykkää olla kännissä, välittää lähimmäisestä eikä epäile auttaa ihmisiä, säästäväinen. Hirveen onnistunut tyyppi, en tiedä millä geeneillä. 

Toki isänsä on aina korostanut rehellisyyttä aj suoraselkäisyyttä ja äitinsä on hyvä työihminen. Kotona on juotu kaljaa mutta ei koskaan, kertaakaan oltu humalassa.

Vierailija
8/72 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän pojat maksaa teidän poikien työttömyysetuudet!

Varmasti ovat ikäviä ihmisiä, niinhän minäkin monen mielestä olen käydessäni töissä ja maksaessani veroja. Onhan se väärin, että tässä yhteiskunnassa jotkut saavat ihan kaiken eli koulutuksen, opiskelupaikan, töitä ja veronmaksuvelvollisuuden.

Vierailija
9/72 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä pointteja, mutta tuota asunnon ostoa en ole koskaan täysin ymmärtänyt. En siitä näkökulmasta, että se jotenkin edesauttaisi lapsen kasvua, kasvatustyöhän on jo ohi, enkä kyllä oikein muutenkaan. Esimerkiksi Yhdysvalloissa huippuyliopistoissa on oikeastaan pakko asua kampuksella, ryhmäytymisen vuoksi.

-ap.

Poikani ovat opiskelleet tiedekunnissa, joissa oma tai vanhempien maksama asunto on ihan tavallinen asia. Miksi maksaa vuokraa 800 e/kk, kun voit maksaa vastiketta 170 e/kk.

Vierailija
10/72 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti ovat ikäviä ihmisiä, niinhän minäkin monen mielestä olen käydessäni töissä ja maksaessani veroja. Onhan se väärin, että tässä yhteiskunnassa jotkut saavat ihan kaiken eli koulutuksen, opiskelupaikan, töitä ja veronmaksuvelvollisuuden.

Eikös kuitenkin.valtaosa työikäisistä ole töissä? Eli jos pitää lähtöolettamuksia tehdä, niin todennäköisempää on että myös kanssakeskustelijan lapset ovat töissä. Mikäli hänellä aikuisia lapsia on.

-eri.

Vierailija
11/72 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös

Palstan mukaan palkkatyö on orjuutta ja yrittäjä on orjuuttaja.

Vierailija
12/72 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-5 kohdat tehdään meilläkin. On ulospäin hyväkäytöksinen, koulu menee hyvin. Mutta taas oli viikonloppu yhtä ViT** äiti ja potkimista ja tavaroiden heittelyä (käytännössä ilman syytä, joutui vasta  pelikieltoon tuosta käytöksestä)...Joten saa nähdä mitä tuosta tulee.

Vierailija
13/72 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap.

Poikani ovat opiskelleet tiedekunnissa, joissa oma tai vanhempien maksama asunto on ihan ta

Mitkähän tällaisia tiedekuntia ovat? Ainakin näillä perinteisesti vauraina pidetyillä ylioppilaskunnilla on todella hyviä opiskelija-asuntoja tarjolla melkein vastikkeen hinnalla.

Sinänsä opinnoissa menestymiseen ei oma asunto vaikuta suuntaan eikä toiseen.Vanhempien sijoituksena se taas saattaa olla parempi tai huonompi, ihan miten vaan. Mutta kannattaa ehkä laskea asiat useampaankin kertaan ja useammilla spekseillä ennen kuin sen asunnon ostaa hurauttaa. 

Vierailija
14/72 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2-5 kohdat tehdään meilläkin. On ulospäin hyväkäytöksinen, koulu menee hyvin. Mutta taas oli viikonloppu yhtä ViT** äiti ja potkimista ja tavaroiden heittelyä (käytännössä ilman syytä, joutui vasta  pelikieltoon tuosta käytöksestä)...Joten saa nähdä mitä tuosta tulee.

Onhan se varmaan rasittavaa, mutta toisaalta ehkä parempi että riehuu kotona kuin että sotkisi asiansa kodin ulkopuolella. Ehkä koulu vaatii niin paljon tsemppaamista, että viikonloppuisin jännitys purkautuu tuolla tavoin.

Vierailija
15/72 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tuossa kaikki ole valmiina tullut. Itsehän he oletettavasti ovat koulunsa käyneet ja työpaikan saaneet. Asunnon olisivat saaneet oletettavasti jossain vaiheessa omillakin rahoillaan. 

-eri.

Ihan vaan, että tuleekohan siitä sitten lapsellekin malli/vaatimus, että omalle lapselle on tehtävä samoin?

Vierailija
16/72 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, ei me mitään kotinatseja oltu mutta pojasta vaan tuli tollainen, kiva, kunnollinen, opiskelee korkeakoulussa, juhlii maltillisesti mutta ei tykkää olla kännissä, välittää lähimmäisestä eikä epäile auttaa ihmisiä, säästäväinen. Hirveen onnistunut tyyppi, en tiedä millä geeneillä. 

Toki isänsä on aina korostanut rehellisyyttä aj suoraselkäisyyttä ja äitinsä on hyvä työihminen. Kotona on juotu kaljaa mutta ei koskaan, kertaakaan oltu humalassa.

"äitinsä on hyvä työihminen" laitoitko tän viestin lennättimellä tulemaan 1900-l alusta?

Vierailija
17/72 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole ollenkaan huono malli lapselle, että omista lapsista pidetään huolta ja autetaan, vaikka sitten asunnon muodossa, jos tarvis on. Vielä hienompaa jos lapsi saa mallin siitä, kuinka vanhoja isovanhempia autetaan.

Oma lukunsa on sitten se, että tuossa tulee lahjaverot maksettavaksi, ja sitten jos nuori haksahtaa vaikka rahapeleihin, voi mennä se asuntokin äkkiä alta.

Vierailija
18/72 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat oppineet kunnioittamaan muita, varsinkin naisia, palstalta näkee kuinka vaikeaa se on. Siihen ei tarvita rahaa ja loputonta rahanpalvomista eikä asuntojen ostamista ja kaikkien ongelmien tasoittamista tieltä pois. 

Vierailija
19/72 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän pojat vapettaa ja uhkailee pienempiään kaupan edustalla. Permanentti, kanada goose takki ja harmaat kollarit tietty. Pärjää paremmin kuin teiän poja.

Aika paha, kun äitikään ei osaa lukea eikä kirjoittaa.
Sitä saa mitä tilaa, valitettavasti.

Vierailija
20/72 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin pojan synnyttämättä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän