Kiitos "ihanalle" työterveyslääkärille joka puuttui painooni. Ollaan tässä nyt masennussaikulla taas ja mietin minne voin tehdä valituksen?
Millähän oikeudella nää lääkärit puuttuu toisen painoon?
Siis mitä se lääkärille yhtään kuuluu että paljonko painan ja palkonko on ylipainoa?
Kommentit (463)
Vierailija kirjoitti:
AP on nyt sekoittanut mielipahan ja masennuksen.
Mielipahasta ei pitäisi saada saikkua.
kerropas mulle miksi ihmeessä ihmisen pitäisi joutua kokemaan mielipahaa??? ei ainakaan mun tarvi ja siksi just välttelen tilanteita joissa voi tulla paino puheeks!!!
Minä en loukkaannu jos lääkäri mittaa painon, kysyy tupakoinko, alkoholin käyttö, kuuluu terveyden huoltoon..
Mitä jos lääkäri olisi huomannut sinulla jonkun muun sairauden kuin ylipainon? Olisiko siitä saanut huomattaa?
Vaikkapa syöpäkasvaimen?
Vierailija kirjoitti:
Näytä niille- pudota painoa tee selvä suunnitelma. Tsemppiä!
Miten niin NIILLE? Itselleenhän se tulee se voitto. Kuuluu lääkärin työhön kertoa ongelmasta, mutta eipä se hänen elämäämsä vaikuta vaan ap.n.
Olen ihan varma etteivät lääkärit kovin herkästi, pienestä ylipainosta sano yhtään mitään..Itse kävin aikanaan lääkärissä melko usein polven takia. Olin hoikahko, aloin isäni omaishoitajaksi ja aloin hoitaa stressiä suklaalla, pullalla ja pizzalla ym. Lihoin 10kg, olin pikkuisen ylipainon puolella. Kerran menin sitten pulskana kontrolliin ja pahoittelin kun olin päästänyt itseni sotanorsuksi.. Lääkäri sanoi minun olevan ihan tavallisen painoinen..no, jätin tuon puputtamisen ja painokin laski onneksi.
Joten: en ymmärrä miksi et aloittaja itse tajua että ylipaino ei ole hyvä juttu..
meille elämästä nauttijoille pitää saada painovapaita lääkäreitä, ei siis puhettakaan painosta eikä puntareita näkyvissä.
Varmaan ihan kantaa huolta sun terveydestä..kannattaisko itsekin? Keski-iässä odottaa nivelvaivat, diabetes jne verenpainetaudit. Puolet läskejä suomalaisista ja inistään ettei jaksa mitään. Asialle voi tehdä jotain ja ei tarvitse kuluttaa toisten verovaroja terveydenhuollossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kerropas mulle miksi ihmeessä ihmisen pitäisi joutua kokemaan mielipahaa??? ei ainakaan mun tarvi ja siksi just välttelen tilanteita joissa voi tulla paino puheeks!!!
Sulle tulee paha mieli asiasta,jolle voit tehdä jotain?? Tätä en tajua ja kuinka mukavoituneita ihmiset voi olla. Nimim.20 vuotta salia, jumppia, juoksua,pyöräilyä,tanssia ja uintia takana. Ja en märise, herkkujakin saa välillä syödä.
Mieheni juuri kävi vaaalla, paino oli pudonnut. Kiitos terveellisten aterioiden. Samalla mittasi verenpaineen, arvot olivat erinomaiset. Vielä mittauttaa kolesterolin, jossa oli vähän huomautettavaa. Liikuntakin tullut säännölliseksi. Eli elämäntapojen kohentaminen auttaa .Pitkäjänteisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos lääkäri olisi huomannut sinulla jonkun muun sairauden kuin ylipainon? Olisiko siitä saanut huomattaa?
Vaikkapa syöpäkasvaimen?
Ei. Tulee paha mieli. Ja saikulle.😢
Mulle tuli paha mieli ku lääkäri sanoi että alkoa menee liikaa, en juonu ees kunnon kännejä ihan jokapäivä, n. 100-150 annosta vaan meni viikossa sillo.
Pakkohan lääkärin on sanoa jos liikakilot ovat syynä potilaan tilanteeseen. Kaikki vaivat ja sairaudetkaan eivät ole hoidettavissa pelkästään lääkkeillä tai ei ollenkaan lääkkeillä. Työteterveyslääkärin on velvollisuus arvioida työkykyä ja jos alentunen työkyvyn syy on ylipaino, niin kyllä se on ääneen todettava.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni juuri kävi vaaalla, paino oli pudonnut. Kiitos terveellisten aterioiden. Samalla mittasi verenpaineen, arvot olivat erinomaiset. Vielä mittauttaa kolesterolin, jossa oli vähän huomautettavaa. Liikuntakin tullut säännölliseksi. Eli elämäntapojen kohentaminen auttaa .Pitkäjänteisesti.
Kerro niistä aterioista. Itsellä olisi myös syytä parantaa.
Sinä olet vastuussa omista tunteistasi. Jos haluat aikuistua niin Youtuben hakuun: Alan Watts, Krishnamurti, Eckhart Tolle, Gabor Mate
saanko arvata että mies lääkäri?? oikea sika!!! taas ikävä todiste siitä että miehet ovat sikoja meitä isoja tyttöjä kohtaan!!
Sama jos olisi puuttunut alkoholismiin tai aski päivässä tupakanpolttoon. Hoitosi tulevat maksamaan järkyttäviä summia veronmaksajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska meihin on asennettu sellainen mielipaha-appi, joka varoittaa kun olemme liikaa törmäyskurssilla todellisuuden kanssa. Miksi lentokoneissa on kaikenlaisia ikävästi piippaavia hälytysjärjestelmiä, niitähän on ikävä kuunnella?
Denialismi jyrää edelleen paksuprseellä ja voi hyvin😂 Mitä nopeammin otat lekurin neuvosta vaarin, sitä paremmin alat voida.