Kiitos "ihanalle" työterveyslääkärille joka puuttui painooni. Ollaan tässä nyt masennussaikulla taas ja mietin minne voin tehdä valituksen?
Millähän oikeudella nää lääkärit puuttuu toisen painoon?
Siis mitä se lääkärille yhtään kuuluu että paljonko painan ja palkonko on ylipainoa?
Kommentit (463)
Lääkäri on se joka joutuu sitä kitinää ja ulinaa kuuntelemaan ja hoitamaan.
Minulle työterkka vittuili painosta 2kk synnyttämisen jälkeen, kun vielä imetin :D Olisi voinut olla hupaisaa jos hän ei olisi ollut ihan tosissaan. No eipä tule käytettyä enää työterveyttä
Siis olet lihava ja tiedät että olet mutta muka masennut kun lääkäri puhuu siitä? Oletko jotenkin tyhmä?
Kommentti voi tosiaan ahdistaa. Osalla on hammaslääkäri kiusaajana. Kannattaa käydä jossain muualla lekurilla jos on joku vaiva. Yksityinen keskittyy ehkä just siihen yhteen asiaan, vaikka sielläkin sohlaus yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Minulle työterkka vittuili painosta 2kk synnyttämisen jälkeen, kun vielä imetin :D Olisi voinut olla hupaisaa jos hän ei olisi ollut ihan tosissaan. No eipä tule käytettyä enää työterveyttä
2 kk synnytyksestä pitää olla takaisin normaalipainossa. Ilmeisesti et ollut siis normaalipainoinen ennen raskauttakaan, tai lihoit yli sen 15-20 kg, jonka sikiö, lapsivesi ja lisääntynyt verimäärä painaa.
Oletko syönyt kahden edestä lapsuudesta saakka?
Taitaa vähän riippua siitä, miksi lääkäriin on menty. Jos kyseessä on 2-tyypin diabetes niin lienee paikallaan huomauttaa ylipainosta, murtuneen sormen kanssa ei.
Uli uli. Itse sinä olet itsesi läskiksi syönyt, kuten olen minäkin, mutta meidät erottaa siitä, että minä myönnän tosiasian ja sinä et.
Eikä mun ylipaino ole ilmeisesti yhtä vakava kuin sun, koska ei mulle siitä huomautella.
Vierailija kirjoitti:
Millainen ihminen käy edes työterv. hoidossa äitiysloman aikana? Maksoiko työnantaja laskun.
Menin kerran silmätulehduksen takia lääkärille ja hän otti asiakseen alkaa paasata ylipainostani. Kaikenlaisia törppöjä sitä onkin.
Voi harmi että lääkäri sanoi totuuden. Ylipaino on masennuksesi kulmakivi. Ja tietenkin valittamassa asiasta, mistään ei voi koskaan päästä yli omillaan. Voit saikullasi keskittyä vaikka laihdutukseen.
Lääkärillä on velvollisuus puuttua asiaa ja informoida terveyteen liittyvistä riskeistä. Kaikki eivät huomaa omaa ylipainoa (muutokset päivässä niin pieniä, että vääristyy kuva peilistä) ja on heidän parhaaksi, että joku, erityisesti asiantuntija, huomauttaa asiasta.
Ei siitä pidä suuttua, kannattaisi vain ottaa apu vastaan ja olla iloinen, että joku välittää sinusta ja terveydestäsi.
Voi vi t tu. Mene töihin ja lakkaa rutisemasta. Laihduta, syöt itsesi vielä hautaan.
Jos ei lääkärin mielipide kiinnosta niin älä käy tuhlaamassa lääkärin ja muiden potilaiden aikaa siellä vastaanotolla, laardipallo.
Ylipaino aiheuttaa monenlaisia sairauksia. Ole iloinen että lääkäri ohjaa terveellisempään tapaan syödä.
Huono kunto ja epäterveellinen ruokavalio ovat merkittäviä myötävaikuttajia masennukseen.
Ihan sillä oikeudella, kun työterveydenhoito on tarkoitettu työkyvyn ylläpitoon ja ehkäisemään sairauksia ja työkyvyn alentumista.
Lääkärin tehtävä on nimenomaan huomauttaa ylipainosta. Itse olen sairaalloisen ylipainoinen ja lääkäri otti sen kuivan asiallisesti puheeksi. Nyt olen laihtunut hitaasti 18 kg ja tätä ei olisi tapahtunut ilman lääkärin puheeksi ottoa ja tukea. Tästä olen hänelle kiitollinen. Laihdutus jatkuu hitaasti edelleen.
No eiköhän se juurikin lääkärille kuulu jos potilas hankkii ylipainollaan lisää sairauksia itselleen.