Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oudolta vaikuttava työkaveri

Vierailija
01.12.2024 |

Hän on 40+ nainen. Rauhallinen, kiltti, ystävällinen, vastuullinen, melko hiljainen, hyvä työntekijä ja kiva työkaveri. Kukaan ei ehkä tunne häntä kovin hyvin. Viime aikoina hän on ollut vielä vetäytyvämpi ja hiljaisempi kuin ennen. Hän ei hymyile enää niin paljoa eikä jää kanssamme ihmeemmin juttelemaan. Hänellä on huumoria ja nauraakin kyllä joskus, mutta  on melko sarkastinen ajoittain. Muutenkin hän saattaa heittää jotain kommenttia mistä ei aina tiedä oliko hän tosissaan vai ei. Mutta tuo lisääntynyt vakavuus ja omiin oloihin vetäytyminen vähän huolettaa.. Tiedän että hänellä on ollut työntäyteinen syksy ja joskus aiemmin hän on puhunut uniongelmistaa. Aika rankkoja asioita on ollut viime vuosina elämässä muutenkin mitä olen kuullut, en tiedä toki kaikkea. Mutta jotenkin hankala olla hänen seurassaan kun ei tiedä mitä tehdä tai sanoa ym.. 

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvauksesta tulee mieleen, että olet itse tämä työkaveri ja ajattelet muiden miettivän sinua tuolla tavalla.

Kukaan muu tuskin jaksaa pohtia "rauhallista, ystävällistä, luotettavaa, ajoittain sarkastista, nykyisin hieman vähemmän hymyilevää" jne. työkaveria noin yksityiskohtaisilla adjektiiveilla ja pieniäkin muutoksia tarkkaillen.

Vierailija
62/91 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Savustakaa ulos. Oppiipahan olemaan.

Just näin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioitan toisen introvertin luonnetta,

samoin toivon omaa introverttiyttäni

kunnioitettavan. Väkisin ei kannata

itseään tykö toiselle tehdä, se vain ajaa 

introvertin kollegan entistä kauemmaksi.

Miksi? Koska tyrkyttäminen ja tuputtaminen

[lisää vielä tekohymy] eivät metodeina

yksinkertaisesti pelitä. 

~Todennäköisesti näin ajattelee

jokaikinen i:vertti.  n 40+

Vierailija
64/91 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvauksesta tulee mieleen, että olet itse tämä työkaveri ja ajattelet muiden miettivän sinua tuolla tavalla.

Kukaan muu tuskin jaksaa pohtia "rauhallista, ystävällistä, luotettavaa, ajoittain sarkastista, nykyisin hieman vähemmän hymyilevää" jne. työkaveria noin yksityiskohtaisilla adjektiiveilla ja pieniäkin muutoksia tarkkaillen.

Jahas, näköjään tämä lähti kahdesti. Luulin ettei viesti tullut läpi, mutta se jäikin edelliselle sivulle. No, pointti seisoo edelleen.

Vierailija
65/91 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat erilaisia myös 2020-luvulla. 

Aloituksen kuvailu kuulostaa melko tavalliselta.

Vierailija
66/91 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan muu tuskin jaksaa pohtia "rauhallista, ystävällistä, luotettavaa, ajoittain sarkastista, nykyisin hieman vähemmän hymyilevää, outoa" jne työkaveria noin yksityiskohtaisilla adjektiiveilla ja pieniäkin muutoksia tarkkaillen.

Mitä ihmettä? :D En tajunnut tämän kommentin pointtia ollenkaan. Mitä järkeä kenenkään olisi anonyymilla keskustelupalstalla kirjoittaa anonyymina anonyymeille työkaverista, joka salaisesti olisikin hän itse? Kuulostaa vähän... no, skitsolta ajattelumallilta.

Vierailija
67/91 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän sun ja muun tiimin käytöksellä ole myös osuutensa asiaan. Et vain uskalla myöntää tai sitten olet oikeasti niin törppö, että et ymmärrä, kun loukkaat ihmistä. 

Tulee vaan mieleen ettei ap ja muu tiimi ole tainnut käyttäytyä kovin kauniisti hiljaista työntekijää kohtaan?

Ootteko työpaikka, joka on olevinaan hyvä, mutta olette kaikkea muuta?

Yleensä jos joku ei luota toisiin syy löytyy peilistä. Tämän moni tietää eikä kestä sitä ettei työkaveri pidäkään häntä luottoystävänään vaikka on omasta mielestään super ihana ihminen. 

Vierailija
68/91 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan muu tuskin jaksaa pohtia "rauhallista, ystävällistä, luotettavaa, ajoittain sarkastista, nykyisin hieman vähemmän hymyilevää, outoa" jne työkaveria noin yksityiskohtaisilla adjektiiveilla ja pieniäkin muutoksia tarkkaillen.

Mitä ihmettä? :D En tajunnut tämän kommentin pointtia ollenkaan. Mitä järkeä kenenkään olisi anonyymilla keskustelupalstalla kirjoittaa anonyymina anonyymeille työkaverista, joka salaisesti olisikin hän itse? Kuulostaa vähän... no, skitsolta ajattelumallilta.

Ap vaikuttaa vähän turhan tietoiselta omasta käytöksestään ja yliarvioi oman kiinnostavuutensa. Todennäköisesti hän stressaa sitä että pitävätkö muut häntä outona ja haluaa palstalta validaatiota sille että työkaverit ovat hölmöjä, jos (tai varmaankin ap:n mielessä kun) ajattelevat niin.

Tai sitten aloittaja toivookin että hänestä ollaan huolissaan, ja haluaa vain nähdä muiden reaktiot siihen. Se on noista kuitenkin vähän epätodennäköisempi vaihtoehto. 

Vaikka ohitettaisiin yksityiskohtaisuus niin aloituksessa kehutaan työkaveria ensin hyvin monipuolisesti ja pohtien, sitten yhtäkkiä haukutaan häntä oudoksi vähän mustavalkoisesti. Yleensä ihmiset tekevät vain jompaakumpaa sellaisten kohdalla, joita eivät tunne kovin hyvin. Ja jos he tekevät molempia, niin harvoin se tapahtuu samaan aikaan.

Vierailija
69/91 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap vaikuttaa vähän turhan tietoiselta omasta käytöksestään ja yliarvioi oman kiinnostavuutensa. Todennäköisesti hän stressaa sitä että pitävätkö muut häntä outona ja haluaa palstalta validaa

Tunnen muuten tällaisen henkilön jonka voisin aivan täysin kuvitella kirjoittelevan palstalle em. Että hän luulee ihmisten olevan noin kiinnostuneita juuri hänen persoonastaan. Olen ennenkin lukenut palstalta "ihan kuin hänen kirjoittamiaan" tekstejä, siis samoja asioita pohdiskellut livenäkin, jopa samoja sanamuotoja käyttäen...

Vierailija
70/91 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ei ole mitään outoa että ihmisellä on välillä elämässään vastoinkäymisiä tai stressiä. Vaikutat itse paljon oudommalta. 

Vierailija
71/91 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap vaikuttaa vähän turhan tietoiselta omasta käytöksestään ja yliarvioi oman kiinnostavuutensa. Todennäköisesti hän stressaa sitä että pitävä

Luonnollinen, mutta todennäköisyyslaskentaan suhteutettuna harhainen ajatus. Ihmisillä on tapana ajatella kaikkea oman elämänsä, sen ihmisten ja tapahtumien kautta. Se on luonnollista. Aivan kuten monet ajattelevat juuri heidän voittavan lotossa. Todennäköisyysluvut ovat kuitenkin eri mieltä. Suomessa on miljoonia ihmisiä. Siitä voi lähteä haarukoimaan todennäköisyyttä. 

Vierailija
72/91 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kädet heiluu, puhe soljuu, jalka napsaa, kaikki viihtyy, eiks je?

Kenenkään velvollisuus ei ole olla työpaikan kaikkien 24/7-viihdyttäjä, eikä demonisoitua ellei ole paikan moottoriturpa.

Vierailija
73/91 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töihin tullaan tekemään töitä. Se on se mistä työnantaja sulle maksaa. Ei juoruamisesta ja ihmissuhde draamailusta. Työkaverisi ymmärtää selvästikkin roolinsa ja priorisoi voimat työntekoon silloin kun väsyttää. Ylimääräinen jätetään pois.

Rahan edestä saa saman arvon edestä työtä...

Vierailija
74/91 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelee sinusta jotain tyyliin, "mitä vattua tuokin tuossa taas kyselee".

Vierailija
75/91 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap vaikuttaa vähän turhan tietoiselta omasta käytöksestään ja yliarvioi oman kiinnostavuutensa. Todennäköisesti hän stressaa sitä että pitävä

Eli toista ei kukaan jaksa tarkkailla, mutta kuitenkin itse kerrot miten tarkkailet työkaverisi sananmuotojakin. :D

Vierailija
76/91 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, pelästyin lukiessa, onko kyse minusta. Sopi hyvin minuun nimittäin. Minulla on ollut aivan kamala syksy enkä jaksa juuri puhua töissä mitään ylimääräistä kenellekään. Teen työt ja lähden kotiin. Siinä se. Muuhun en kykene. Hyvä kun siihen edes.

Vierailija
77/91 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hui, pelästyin lukiessa, onko kyse minusta. Sopi hyvin minuun nimittäin. Minulla on ollut aivan kamala syksy enkä jaksa juuri puhua töissä mitään ylimääräistä kenellekään. Teen työt ja lähden kotiin. Siinä se. Muuhun en kykene. Hyvä kun siihen edes.

Sama täällä.koko viime vuosi oli kauhea 

Vierailija
78/91 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset eivät välitä toisistaan, jonkinlainen selviytymistaistelu varmaankin meneillään. Kyynistyneet. 

Suomalaisista tullut samanlaisia kuin Itä-Euroopan ihmisistä!

Vierailija
79/91 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse n. 15 työvuoden jälkeen samanlainen, kun alkoi tuntumaan että työt riitti ja hetken kuluttua otin loparit.

Vierailija
80/91 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaus pätee itseenikin, pimeys väsyttää ja on vetämätön olo. Eipä siinä sen kummempaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi