Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vanhempi ei anna lapsen harrastaa?

Vierailija
01.12.2024 |

Jos ei ole edes rahasta kiinni niin miksi kielletään lapselta harrastaminen? Mistä voi johtua?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitouttaa liikaa?

Vierailija
2/16 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ajanpuutteestakaan kyse ja lapsi kulkisi itse harrastukseen pyörällä tai julkisilla. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä harrastus? 

Vierailija
4/16 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sua liikuttaa?

Vierailija
5/16 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musikaalisesti ja liikunnallisesti lahjakas lapsi kyseessä. Isovanhemmat maksaisivat koko lystin mutta huoltaja ei anna lupaa harrastaa mitään. Huoltaja itsekin varakas. Ap

Vierailija
6/16 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halua viettää iltojaan kuskina tai istua myymässä mokkapaloja? Pelkää lapsen saavan huonoja vaikutteita tai väärän minäkuvan (tietyistä harrastuksista tai lajeista)? Tarjolla olevat harrastusmahdollisuudet ovat poliittisesti tai uskonnollisesti epäilyttäviä? Lähinnä mietin siitä näkökulmasta, että harrastuskenttä ei ole rajoitattamaton ja saattaa vaatia aikuiselta paljon panostusta, kaikkialla näin ei varmastikaan ole.

Vierailija
7/16 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se sua liikuttaa?

Siskon lapsi kyseessä ja siskolta ei perusteluja tule. Säälittää lapsen puolesta kun on energinen ja lahjakas lapsi joka haluaisi soittotunnille ja futikseen, mutta vanhempi ei anna lupaa. Ap

Vierailija
8/16 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli aikoinaan samanlainen tilanne. Tulin siihen tulokseen että sellainen vanhempi on minä itse tyyppi ja laiska. Lapsi ei voinut olla missään asiassa häntä parempi, jotenkin narsistinen tyyppi luonteeltaan.

Vierailija
9/16 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se sua liikuttaa?

Siskon lapsi kyseessä ja siskolta ei perusteluja tule. Säälittää lapsen puolesta kun on energinen ja lahjakas lapsi joka haluaisi soittotunnille ja futikseen, mutta vanhempi ei anna lupaa. Ap

Meillä tuttavapiirissä ihan samanlainen tilanne. Lapsen äiti pakotettiin pienenä pianotunneille, siitä.jäi niin kova katkeruus, ettei anna oman lapsensa aloittaa pianon soittamista, vaikka tämä haluaisi. 

Vierailija
10/16 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saanut pienenä pelata tennistä enkä käydä ratsastamassa. Ne olivat vasemmistolaisten vanhempieni mielestä liian elitistisiä harrastuksia. No, aikuisena olen alkanut harrastaa kumpaakin ja tenniksessä olen jopa ihan kelvollinen pelaaja.

Vierailija
11/16 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo lapsen tarpeiden laiminlyöntiä. Päätyy viimeistään teininä ostareille notkumaan kun turhautuu ilman harrastusta ja kokee epäreiluutta miksei saa harrastaa ja muut saa. 

Vierailija
12/16 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten harrastukset ovat monille liian kalliita ja työläitä. Koska lapsi ei voi harrastaa asioita itsekseen, niin on maksettava seuran valmennusmaksut tai esimerkiksi konservatorion maksut. Lisäksi lapselle tarvitaan harrastuskyyditys (monilla ei ole henkilöautoa eli tämä ei onnistu) ja usein harrastuksissa myös vaaditaan vanhemmilta kaikenlaista muuta aktiviteettia kuten myyjäisiin tai muuhun varainkeruuseen osallistumista.

Vierailija
13/16 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu. Onko laji vaarallinen vai suht koht ok. Entä voiko jotain harrastaa yksilölajina turvallisesti. Kotona voi myös harrastella ja lähellä. Moni tulee lapsen harrastuksia kauemmaskin. Osa lapsista ei halua ryhmäharrastuksia ja kauas, vaikka vanhempi tuputtaa ja se voi ahdistaa liikaa.

Vierailija
14/16 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tietää. Ehkä lapsi on koulun jälkeen ja iltaisin väsynyt? Ei jaksa tehdä läksyjä? Futistreenejä olisi useampi viikossa, samoin soittotunteja, pitäisi harjoitella kotonakin. Lapsella paljon kavereita joiden kanssa viettää aikaa ja vanhempi näkee että tämä lapselle riittävää puuhaa iltaisin? 

Vierailija
15/16 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en saanut pienenä pelata tennistä enkä käydä ratsastamassa. Ne olivat vasemmistolaisten vanhempieni mielestä liian elitistisiä harrastuksia. No, aikuisena olen alkanut harrastaa kumpaakin ja tenniksessä olen jopa ihan kelvollinen pelaaja.

Hyvä sulle. Onneksi pääsit eroon tuosta, eikä sinusta tullut vasemmistolaista poliitikkoa, jonka harrastus on töhriä maalilla yleisiä paikkoja.

Vierailija
16/16 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut ratsastaa, vaikka olisin tehnyt tallitöitä rahoittaakseeni tunnit. Liian vaarallista. 

Vanhempi kuoli kotiinsa, siivotessaan sitä. 

Oma lapsi sai harrastaa ja matkustaa.