Oudolta vaikuttava työkaveri
Hän on 40+ nainen. Rauhallinen, kiltti, ystävällinen, vastuullinen, melko hiljainen, hyvä työntekijä ja kiva työkaveri. Kukaan ei ehkä tunne häntä kovin hyvin. Viime aikoina hän on ollut vielä vetäytyvämpi ja hiljaisempi kuin ennen. Hän ei hymyile enää niin paljoa eikä jää kanssamme ihmeemmin juttelemaan. Hänellä on huumoria ja nauraakin kyllä joskus, mutta on melko sarkastinen ajoittain. Muutenkin hän saattaa heittää jotain kommenttia mistä ei aina tiedä oliko hän tosissaan vai ei. Mutta tuo lisääntynyt vakavuus ja omiin oloihin vetäytyminen vähän huolettaa.. Tiedän että hänellä on ollut työntäyteinen syksy ja joskus aiemmin hän on puhunut uniongelmistaa. Aika rankkoja asioita on ollut viime vuosina elämässä muutenkin mitä olen kuullut, en tiedä toki kaikkea. Mutta jotenkin hankala olla hänen seurassaan kun ei tiedä mitä tehdä tai sanoa ym..
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin minä. Välillä vaan on kausia, kun tekee mieli vetäytyä normaaliakin enemmän omiin oloihin. Syksyn pimeys väsyttää ja jos ei nyt varsinaisesti masenna, niin aiheuttaa ainakin jonkin asteista alakuloa.
Ikävää tietysti, jos muilla on hankala olo minun seurassa sen takia. En vaan oikein voi tälle mitään. Pyrin kyllä edelleen olemaan ystävällinen tai vähintäänkin asiallinen jos oikein huono päivä sattuu, mutta en varmasti ole kovin kivaa seuraa kahvipöydässä.
Yritä ymmärtää ja ole vaan oma itsesi ja käyttäydy niin kuin käyttäydyt muulloinkin.
Mä en oo ikinä ymmärtäny tota omana itsenään olemista työpaikoilla, koska mulla on aina työrooli päällä. Toki siinä on palasia oikeasta persoonasta, mutta enimmäkseen se on räätälöity työympäristöön sopivaksi
Joo sama täällä, mutta lähinnä nyt tarkoitin että muut voi käyttäytyä niin kuin ennenkin, vaikka joku olisikin vähän vetäytyvämpi.
No on varmaan vain introvertti. Itsekin tuollainen, en halua puhua omasta elämästäni kaikille, joillekin olen jotain avannut. Lapsuus alkoholistiperheessä jättänyt syvät haavat enkä luota kehenkään.
Onneksi minut on jätetty rauhaan eikä udella yksityisasioita. Yritän olla huumoristinen ja iloinen vaikka olen väsynyt ja vihaan työtäni.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset eivät välitä toisistaan, jonkinlainen selviytymistaistelu varmaankin meneillään. Kyynistyneet.
Töihin mennään tekemään töitä eikä panemaan/vakoilemaan/juoruilemaan työkavereista.
Ap se tässä käyttäytyy oudosti. Vaikuttaa vakoojalta, joka kyylää ammatikseen muita ihmisiä ja tai olettaa saavansa seksiä työpaikalla. Ehkä on yksinäinen eikä ole omaa elämää.
Aika rankasti on siellä juoruttu, niinhän piti kertoa. En minäkään hymyilisi tuollaisille jotka juoruaa selän takana.
Keskittyy omiin asioihinsa eikä puutu toisten asioihin liikaa. Antaa ihmisten olla rauhassa.
Ja minkäköhän tyylisiä rankkoja asioita on ollut joista olet kuullut? mistä kuulit, työpaikan juorukellolta??
Anna naiselle pillua ja lopeta pulinat.
Voi antaa olla rauhassa. Käytös on muuten tarpeeksi ystävällistä. Kuormittuneena saa vetäytyä. Saa.
Avauksen kuvauksen perusteella pysyttelisin turvallisen etäällä. Et voi tietää millainen psyko tuollainen saattaa olla. Anna muiden olla töissä miten ovat kunhan asiat saadaan tehty,
Aloitusviesti on kuin kuvausta minusta itsestäni. En toki ole tietoinen, mitä työkaverit ajattelevat minusta, mutta kuvittelisin, että jotain vastaavaa.
Itselläni alkaa käydä voimien päälle kahden työn samanaikainen hoito + kotityöt päälle, joten introverttinä pitää pystyä enemmän itsekseen hengähtämään. Näkyy siis muille vetäytyvyytenä ja hiljaisuutena.
Jospa tässäkin aloituksessa kyse jostain sellaisesta väsymyksestä?
Eiköhän sun ja muun tiimin käytöksellä ole myös osuutensa asiaan. Et vain uskalla myöntää tai sitten olet oikeasti niin törppö, että et ymmärrä, kun loukkaat ihmistä.
Jännitteitä ja juoruilua työporukassa, työkuorma painaa, terveysongelmia, läheinen kuollut, stressiä, huolia, ero..? Onhan noita syitä mikä saa ihmisen vetäytymään omiin oloihinsa. Mitä se sua kiinnostaa jos työnsä hoitaa kumminkin ja silloinkin se on työnjohdon huoli jos ei hoida, eikä sinun.
"Mutta jotenkin hankala olla hänen seurassaan kun ei tiedä mitä tehdä tai sanoa ym.."
Pitäisikö hänen jotenkin lohdutella? Jos henkilöllä on vaikeaa, älä vaadi vielä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän sun ja muun tiimin käytöksellä ole myös osuutensa asiaan. Et vain uskalla myöntää tai sitten olet oikeasti niin törppö, että et ymmärrä, kun loukkaat ihmistä.
Ei välttämättä. Olen yksi niistä, joka sopii ap:n kuvaukseen, mutta ainakin minun kohdalla työkaverit on ihan oikeasti kivoja. Minun vetäytyminen ja hiljaisuus ei johdu heistä, vaan minusta.
Kuulostaa minulta. Raskas kausi meneillään, ei paljon hymyilytä. Yritän olla helppoa seuraa töissä, hetkittäin ei varmaan onnistu. Mielellään kyllä kuuntelen muiden keskusteluita, ja osallistun jos jaksan. Kiva kuulla muista aiheista kuin niistä ainaisista omista murheista.
Vierailija kirjoitti:
Avauksen kuvauksen perusteella pysyttelisin turvallisen etäällä. Et voi tietää millainen psyko tuollainen saattaa olla. Anna muiden olla töissä miten ovat kunhan asiat saadaan tehty,
Menikö jollain nyt tunteisiin kun alanuolia satelee? Mistä ihmisistä voi oikeasti tietää ovatko mieleltään terveitä? Eikä työpaikalla tarvitsekaan kunhan työt hoidetaan.
Ei oo varmaanmu munaa saanu.Se vetää vakavaksi.
Esim. minulla on ollut suht vakavia terveyshuolia. Olen mm. tiiviisti miettinyt, kuolenko muutaman vuoden sisällä vai en. En jaksa esittää mitään ja en halua, että minua kohtaan on mitään jää juttelemaan -odotuksia toisilta, jos tilanne on se, etten pysty juttelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menikö jollain nyt tunteisiin kun alanuolia satelee? Mistä ihmisistä voi oikeasti tietää ovatko mieleltään terveitä? Eikä työpaikalla tarvitsekaan kunhan työt hoidetaan.
Ei mennyt tunteisiin, mutta onko jatkuva läpätyskään ja seurallisuuskaan tae siitä, ettei ihmisellä ole mielenterveysongelmia? Monet osaa esittää muuta kuin ovat.
Kuulostat kateelliselta