Lasten synttärit kerrostalossa
Mitä mieltä olette, onko ok pitää kerrostalossa? Asun kerrostalossa ja sekä ylä- että alapuolellani asuu perheet, joissa allekouluikäisiä tai alakouluikäisiä lapsia useampi. Nämä perheet kun pitävät synttärijuhlia, joihin tulee lauma samanikäisiä lapsia, niin mekkala on aikamoinen. Minun mielestäni nykyään on niin hyvin erilaisia sisäleikkipuistoja ym. että kaverijuhlat voisi mieluummin pitää niissä, jos asuu kerrostalossa. Nimim. eilen taas hyppelyä ja huutamista kuunnellut, olkoonkin että näistä etukäteen tiedotettiin...
Kommentit (12)
Mä itse äitinä en jaksa kuunnella sitä meteliä ja vien mielellään lapset sinne HopLopiin...
Tottakai on ok. Juhlat on päiväsaikaan korkeintaan muutaman tunnin. Onko sun pakko olla kuuntelemassa jos niin häiritsee, mene vaikka lenkille tai ruokakauppaan.
Tottakai, siis päiväsaikaan. Jos ei toistu joka vko, niin minusta nuo kuuluu asiaan. Ei kerrostalossa tarvitse elää kuin hautausmaalla. Elämän äänet kuuluvat asiaan. Laittaisin ehkä etukäteen lapun rappukäytävään, jossa ilmoittaisin kauan juhlat suunnilleen kestävät.
Ei. Muutama kaveri ok, jos osataan käyttäytyä jo. Sama ilo siinä tai enemmän. Ei ole järkeä kutsua kotiinsa suurta laumaa. Ne laumajutut voi katsoa tilaan, jossa on tilaa ja sitä varten. Ja tarpeeksi vanhempia avustamaan jos lapset pieniä. Tai tuomaan viemään. Ei lapsetkaan nauti jos hukkuu laumaan, koulussa sitä on tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Muutama kaveri ok, jos osataan käyttäytyä jo. Sama ilo siinä tai enemmän. Ei ole järkeä kutsua kotiinsa suurta laumaa. Ne laumajutut voi katsoa tilaan, jossa on tilaa ja sitä varten. Ja tarpeeksi vanhempia avustamaan jos lapset pieniä. Tai tuomaan viemään. Ei lapsetkaan nauti jos hukkuu laumaan, koulussa sitä on tarpeeksi.
Ja joka tilanteessa mennään siistiin parijonoon, isäntäväelle kumarretaan ja heitä myös teititellään.
Vierailija kirjoitti:
Höpsis. Aikuiset viettävät bileiltoja asunnoissaan, eikä kukaan ole sellaista kieltämässä. Lasten muutaman tunnin synttärit ovat muka sopimattomat kotona vietettäviksi. Kyllä ovat ihmiset muuttuneet hulluiksi.
Hyväksyttävimmät juhlat, mitä kerrostalossa voi pitää. Järkevään aikaan ja selkeässä aikaslotissa yleensä sen about 2h. Tiedottaminen toki kohteliasta.
Vähiten häiritsisi tällaiset juhlat. Ei kaikilla ole varaa tai muuten järkevää mahdollisuutta pitää missään sisäleikkipuistoissa. Mielelläni jollekin naperolle ne synttärijuhlat suon ja sen pari tuntia iltapäivästä siedän meteliä, vaikkei minulla vastaavia juhlia olekaan. Tiedottaminen toki kiva, jotta osaa varautua jos syystä tai toisesta pitäisi hommata korvatulpat tai muutoin haluaisi järjestää itsensä pois kotoa siksi aikaa.
Asukaa edes kunnon kerrostaloissa. En minä ainakaan tiedä onko naapureilla juhlia vai ei kun ei täällä kuulu seinien läpi.
Olisi kyllä pienimmästä päästä asumishäiriö. Ole iloinen, jos äänieristys ja naapureidesi yleinen käyttäytyminen ovat niin hyvällä tolalla, että et joudu kuulemaan jatkuvaa huutoa ja kolinaa.
Ap vastaa:
Asunnoissa ylä- ja alapuolellani asuu yhteensä vissiin 7 alakouluikäistä tai nuorempaa, niin tuntuu, että synttärijuhlia on ihan yhtenään plus tietenkin muu lasten kaverikyläily siihen päälle. Jos minun lasteni ollessa pieniä, olisi ollut hoploppeja ja muita niin kuin nykyään, kyllä olisin vienyt lapset juhlimaan mieluummin niihin. Aina ei ole mahdollista mennä itse uloskaan, kuten eilen, kun odotin vieraita, joilla venähti yllättäen sitten aikataulu.
Vierailija kirjoitti:
Asukaa edes kunnon kerrostaloissa. En minä ainakaan tiedä onko naapureilla juhlia vai ei kun ei täällä kuulu seinien läpi.
Rappukäytävän kautta voi kuulua jos riehaantuvat kulkiessaan asuntoon ja pois.
Sellaiset juhlat kestää ehkä pari tuntia, ei ole kenelläkään liikaa jos meteliä kuuluu harvoin ja ei kohtuuttoman kauan.