Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies sanoi ettei rakasta minua enää

Vierailija
01.12.2024 |

Ollaan oltu 13 vuotta yhdessä, ei lapsia, ostettiin ensimmäinen yhteinen koti n. vuosi sitten. Mies on kirjolla, diagnoosi ollut jo 18-vuotiaasta asti. Hän on myös ollut työkyvytön koko suhteemme ajan, viimeiset 4 vuotta eläkkeellä, mutta olen elättänyt meidät koko suhteemme ajan. Kuukausi sitten mies istutti alas ja kertoi ettei enää rakasta minua, ei koe minkäänlaista yhteenkuuluvuutta ja haluaisi löytää itselleen kirjolla olevan puolison.

Olen aivan rikki ja tunnen oloni kamalaksi. Viimeiseen vuoteen meillä on mahtunut paljon muutoksia ja itselläni on ollut esim masennuksen pahenemiskausi, jolloin olin ensimmäistä kertaa kuukauden sairaslomalla. Koko tilanne tuntuu epäreilulta. Olen kannatellut häntä ja auttanut häntä hänen oman masennuksen läpi, mutta nyt kun oma jaksamiseni on romahtanut, hän hylkää minut. Tämä asuntokin ostettiin "yhdessä", vaikka keräsinkin asp-tilille varat omalla opintolainallani ja maksan itse paljon enemmän. Pankki ei halunnut antaa lainaa ellei otettu sitä yhdessä. Tunnen oloni niin hölmöksi ja hyväuskoiseksi, hyväksikäytetyksi. Koska jos ja kun tämä myydään asunto, hän saa siitä itselleen puolet. En vain ikinä kuvitellut että eroaisimme, kun olemme kaiken tähän asti kestäneet. Suunnittelimme yhteistä tulevaisuutta vielä viime kesänä, en ymmärrä miten kaikki voi romahtaa näin helposti.

Sanoin miehelleni etten halua erota, hän yllättyi tästä. Hän ei osannut edes kuvitella muuta vaihtoehtoa kuin ero tällaisessa tilanteessa. Kun olemme keskustelleet enemmän, hän on sanonut rakastavansa, mutta ettei ole rakastunut. Olemme käyneet nyt yhden kerran pariterapiassa, tuntuu että saimme molemmat siitä ajateltavaa. En tiedä selviääkö tämä suhde tästä. Voinko itse ikinä toipua tästä, vai tulenko aina olemaan löysässä hirressä odottaen milloin mies sanoo ettei jaksa enää yrittää. En edes tiedä miksi kirjoitan tästä tänne, tuntuu vaan siltä että on pakko saada puhuttua jollekin. En ole uskaltanut kertoa läheisilleni tästä. Pelkään, että heidän suhtautuminen mieheeni tai minuun muuttuu. Haluaisin vaan että hän voisi rakastua minuun uudestaan ja voisimme olla taas onnellisia.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No anna miehen lähteä. Äläkä myy asuntoa.

Vierailija
2/50 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus on sokea. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia. Suosittelisin lähtemään, kysymys on luottamuksesta ja sen hän on silmissäsi menettänyt. Vaikka kuinka yrität, et enää kykene elämään täysipainoista parisuhde-elämää hänen kanssaan kun takaraivossa kalvaa aina mahdollisen hylkäämisen pelko.

Vierailija
4/50 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisesi voi olla sitä mieltä, että se ero on sinulle ainoastaan hyvä asia. Ei tosiaankaan kannata jäädä roikkumaan, sillä se tulee katkeroittamaan sunua ja todennäköisesti mies vaan käyttää hyväksi.

Vierailija
5/50 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimia. Suosittelisin lähtemään, kysymys on luottamuksesta ja sen hän on silmissäsi menettänyt. Vaikka kuinka yrität, et enää kykene elämään täysipainoista parisuhde-elämää hänen kanssaan kun takaraivossa kalvaa aina mahdollisen hylkäämisen pelko.

Miten on luottamuksen menettänyt ollessaan rehellinen??

Vierailija
6/50 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka lihava olet? Paljonko painat? Kysyn ihan siksi että kirjolla olevan on usein vaikea käsitellä tilannetta jossa nainen lihoo muodottomaksi. Kirjolla on usein vaikeaa sietää muutoksia.

Vierailija
7/50 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakkaus on sokea. 

Tämä on totta, surettaa oma tyhmyyteni. Olen aina panostanut suhteeseemme täysillä vaikeina ja hyvinä aikoina, luulin että mies kokisi samoin.

Vierailija
8/50 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista, että pankki vaati työkyvyttömyysrläkeläisen mukaan asunnon omistamiseen. 

Kysy mieheltä, suostuuko hän reiluun peliin ja antaa sun pitää asunto-omaisuutesi, kun olet sen pulittanutkin. Kysy lakimieheltä neuvoa, voiko tässä jotenkin saada enemmän rahaa asunnosta sinulle, kun osoitat sen maksaneesi. 

Vierailija
9/50 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasta se on ku ottaa hoitolapsen riesoikseen. Mitä se ukko on sulle ikinä antanut?

Vierailija
10/50 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos sinulle viestistäsi. Kun suurin alkujärkytys on väistynyt, pelkään että tulen samaan lopputulokseen. Tämä oli se yksi asia mihin luulin voivani luottaa tässä elämässä, miten tyhmäksi itseni tunnenkaan nyt. Täytyy alkaa ottamaan selvää miten käytännön asiat menee erotessa...

Vierailija
11/50 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka lihava olet? Paljonko painat? Kysyn ihan siksi että kirjolla olevan on usein vaikea käsitellä tilannetta jossa nainen lihoo muodottomaksi. Kirjolla on usein vaikeaa sietää muutoksia.

Olen pysynyt 5kg haitarin sisällä koko parisuhteemme ajan, eli olen aina ollut normaalipainon ylärajalla. Tällä hetkellä olen lihaksikkaampi kuin ennen otettuani kuntosalin juoksun ohelle harrastuksekseni, en tiedä voiko se häiritä miestä.

Vierailija
12/50 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero vain heti ettei tule enempää hankaluutta ja tappiota. Elättäminen loppuu erohakemukseen, ja mies kaivaa rahaa jostain. Osituksessa sitten on huomioitava, jos mies ei pysty lainaa ja elämistä maksamaan ennen kodin myyntiä. 

Vierailija
13/50 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kurja juttu.

Vierailija
14/50 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pysynyt 5kg haitarin sisällä koko parisuhteemme ajan, eli olen aina ollut normaalipainon ylärajalla. Tällä hetkellä olen lihaksikkaampi kuin ennen otettuani kuntosalin juoksun ohelle harrastuksekseni, en tiedä voiko se häiritä miestä.

No ei todellakaan NOIN paljon voi "häiritä" joku vartalon muoto, älä turhaan hae tuollaisista syitä asiaan.

T. Yksi autisti myös

Vierailija
15/50 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läheisesi voi olla sitä mieltä, että se ero on sinulle ainoastaan hyvä asia. Ei tosiaankaan kannata jäädä roikkumaan, sillä se tulee katkeroittamaan sunua ja todennäköisesti mies vaan käyttää hyväksi.

Kiitos vastauksestasi, se voi olla että lähipiiri kokee noin kun jossain kohtaa uskallan puhua asiasta. Mies luuli että jos eroamme niin jatkamme samassa kodissa kämppiksinä ja maksamme asuntoa edelleen. Hän ei jotenkin ymmärrä että asiat muuttuvat jos/kun ero tapahtuu, että hän joutuu muuttamaan vuokralle takaisin ja pärjäämään omalla pienellä eläkkeellään.

Vierailija
16/50 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus ei ole ikuista. Sinä vanhenet joten mies haluaa nuoremman naisen.

Vierailija
17/50 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen hyysäämistä sinä olet harrastanut? Ihan hullua. Ryhdistäydy ja mene juttelemaan ammattilaisen kanssa. Jospa se saisi taottua päähäsi edes vähän järkeä.

Vierailija
18/50 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ero vain heti ettei tule enempää hankaluutta ja tappiota. Elättäminen loppuu erohakemukseen, ja mies kaivaa rahaa jostain. Osituksessa sitten on huomioitava, jos mies ei pysty lainaa ja elämistä maksamaan ennen kodin myyntiä. 

Täytyy ottaa tiukka linja sitten jos/kun eroon päädytään, tämä alkaa tuntumaan todennäköiseltä vaihtoehdolta. Toivon että erossa huomioidaan miten kulut ovat jakautuneet. Itselläni olisi varaa jäädä tähän yksin asumaan, voisin neuvotella laina-ajan hieman pidemmäksi jolloin olisi enemmän väljyyttä omassa taloudessa... Saa nähdä miten käy. 

Vierailija
19/50 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö ostamaan miehen ulos asunnosta. Muuttakoon omilleen, vuokralle jonnekin. Näkee hänkin viimein, millaista on tulla omillaan toimeen. 

Vierailija
20/50 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy ottaa tiukka linja sitten jos/kun eroon päädytään, tämä alkaa tuntumaan todennäköiseltä vaihtoehdolta. Toivon että erossa huomioidaan miten kulut ovat jakautuneet. Itselläni olisi varaa jäädä tähän yksin asumaan, voisin neuvotella laina-ajan hieman pidemmäksi jolloin olisi enemmän väljyyttä omassa taloudessa... Saa nähdä miten käy. 

Miten niin jos? Ainakin vaadit avioehdon tekemisen välittömästi, jos jatkat avioliittoa ja elättämistä.