Kerro millainen oli koulussasi se suosittu tyttö/poika
Itse muistan lukioajoilta ja vähän sen jälkeenkin ikäiseni tytön joka oli kaunis, aina ystävällinen mutta ujo. Mutta tämä tyttö sai ne paikkakunnan komeimmat pojat ihastumaan aina itseensä.
Siinä jäi kakkoseksi ne kauniit ja kovaääniset tytöt jotka luulivat liikaa itsestään.
Kommentit (71)
Yläasteella rinnakkaisluokalla oli stereotyyppinen "pissis" joka oli heittämällä koulun suosituin tyttö.
Inhosin ja halveksuin häntä tasan siihen asti kunnes tutustuin häneen: Pinnallisuuden sijaan hän olikin superpositiivinen huolimatta siitä että tuli vaatimattomasta taustasta. Joo, hänellä oli ne isot muovikorut ja blondattu tukka juurikasvulla, mutta hän oli myös oikeasti hauska ja lempeä ihminen, kiinnostunut kaikkien kuulumisista ja hyvä luomaan iloista tunnelmaa ympärilleen. Häneen tuntui luontevalta luottaa ja kaiken sen hihittelyn alla oli oikeasti luotettava, paljon ikäistään kypsempi (ikävä kyllä siihen kotioloissa pakotettu) tyttö.
Nyt noista ajoista alkaa olla 25-vuotta ja hän on edelleen yksi läheisimmistä ystävistäni. Opin sosiaalisia taitoja (ja ystävällisyyden, kuuntelun ja empatian voiman) juuri häneltä.
Mä olin se suosittu tyttö yläasteella. En voinut sille mitään, että aika moni suosittu kundi oli ihastunut ja olisi halunnut seurustella. Jotkut sitten laskivat liikkeelle ikäviä juoruja, vaikka tosiasiassa en seurustellut enkä ollut missään tekemisissä yhdenkään koulun kundin kanssa "sillai", vaan seurustelin paljon vanhemman kundin kanssa siihen aikaan.
Itselleni on oikeastaan arvoitus minkä takia pojat niin paljon minusta tykkäsivät ja miehet myös. Eivät tietenkään kaikki, on tietty miestyyppi, joka ei minusta pidä alkuunkaan. Mutta aika moni ja onneksi ne kivat ovat minusta tykänneet. Kukaan mies tai poika ei ole ollut ilkeä mulle, ei silloinkaan, vaikka olen joutunut antamaan pakit. Yksi koviskundi silloin yläasteaikaan jopa teki lopun noista juoruista yksinkertaisesti uhkaamalla lyödä turpaan jokaista, jonka kuulee puhuneen pahaa minusta. Tämä T sai saattaa minut bussipysäkiltä kotiin kahdesti. Siinä kaikki.
Jokainen mies osaa olla herrasmies jos haluaa. Jos ei halua, lähtekää heti toiseen suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Järjestään kauniita/komeita, hyviä koulussa, hauskoja, hyviä sosiaalisesti. Yksi niistä on nykyään multimiljonääri pörssimeklari, muutkin menestyneet. Ruma ei koskaan voi olla suosittu.
Mun pikkuveli oli suosittu, vaikka oli ruma. Se oli (ja on edelleen) niin sairaan hauska! Oli myös sosiaalinen ja kaikille kiva ja ystävällinen. Oli paljon kavereita ja tytötkin tykkäs.
Vierailija kirjoitti:
"Suosituin tyttö sai miehiä, mutta nykyään hänellä on kyseenalainen maine, eikä ole naimisissa."
"40-luvulla?"
1980-luvulla. Hänellä on kiertopalkinnon maine.
Ihan todellako elät vielä tuollaisessa teini-ikäisen maailmassa? Ja uskot juoruja joita sulle kerrotaan? Asut ilmeisesti hyvin pienellä paikkakunnalla, jossa kaikki "tunnetaan" lapsesta aikuiseksi ja jutut sen mukaisia.
Ahdistavalta kuulostaa kyllä :) Ja tulee mieleen kun eräs tuttava jo kauan sitten kysyi minulta neuvoa, kun hän oli tehnyt jotain noloa pikkupaikkakunnan ravintolassa, hän oli siis paikkakuntalainen ja oli aivan maansa myynyt tästä mokastaan (en enää muista mikä se moka oli). Olin aivan äimistynyt hänen mittakaavastaan ja sanoin, että mitä ihmettä sinä välität näiden ihmisten puheista? Maailma on suuri ja asut maailmassa eikä sinun tarvitse enää ikinä edes puhua noille ihmisille, jos et halua. Eikä mennä siihen ravintolaan tai edes sinne paikkakunnalle.
Hän oli todella helpottunut. Hän oli vieläkin, 30-40v. iässä kiinni jossain tuollaisessa aivan käsittämättömässä setissä, missä jotkut random kylän miehet hallitsivat hänen ajtuksiaan?
Sellaista yksittäistä suosittua poikaa ei ollut mutta suosittu tyttö oli josta tykkäsi siis sekä toiset tytöt että pojat sekä varmaan kaikki opettajat ja rehtorikin. Oli oppilaskunnan pj ja tukioppilas sekä mukana urheiluseurassa jossa myös oli sen veljet melko näkyvässäkin roolissa ja äiti jonakin rahastonhoitajana.
Ja sellainen sosiaalinen ekstrovertti hän olikin, hymyilevä ja tavallaan kaikkien kaveri, mutta oikeasti myös tosi ilkeä ja kaksinaamainen joka oikein nautti siitä että kaikki tykkää (ja puolet koulun pojista on ihastunut). Se hymy ei ollut aito juuri koskaan vaan sellainen alentuva ja omahyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Hyvät sosiaaliset taidot takaavat suosion.
Ei. Ensisijaisesti se on ulkonäkö, joka takaa suosion.
Se suosittu tyttöpoika oli eräänlainen nikosaarinen.
Ala-asteella oli yksi Taija. Kaunis ja kiva kaikille. Kympin tyttö koulussa. Kaikki halus olla hänen kaveri. Mä sain olla yksi läheisin ystävä ala-asteella. Oln vähän mustasukkainen niille parille muullekin, ettei meistä semmoista jengiä tullut, kun ei tultu toimeen.. sama juttu heilläkin, ettei keskenään sitten toimineet yhtään yhteen. Yleensä sitten oltiin mä ja Taija ja toisinaan liuta poikia. Minareilla mennä möyhötettiin ja käytiin uimassa. Mä olin se poikatyttö, rasavillimpi.
Sitten tuli koulun vaihto ja mulla mennyt kaikki moiset ohi. Enkä ollut itse hiljaisimmasta päästä, mutten äänekkäinkään. Semmoinen vähän hassuhömelö, joka ei hirveesti asioita noteerannut siinä ajassa. Jälkeenpäin vasta tajunnut yhtä ja toista. :D
Vierailija kirjoitti:
Yläasteella ne jotka kertoivat seksi ja känni sekoilujaan kovaa ääneen. Hyvätuloisten perheen lapsia. Lukiossa lähinnä raha ratkaisi eli ne kenellä oli varaa ja kehuivat mihin oikkikseen tai lääkkikseen menevät ja millä matkalla olleet. Meille köyhille opot suositteli lukiosta amikseen...Suomen koulutustaso oli jo 2000-l alussa jyrkässä laskussa.
Mutta PÄÄSIKÖ ne oikikseen tai lääkikseen? Vai jäikö kehumiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yläasteella ne jotka kertoivat seksi ja känni sekoilujaan kovaa ääneen. Hyvätuloisten perheen lapsia. Lukiossa lähinnä raha ratkaisi eli ne kenellä oli varaa ja kehuivat mihin oikkikseen tai lääkkikseen menevät ja millä matkalla olleet. Meille köyhille opot suositteli lukiosta amikseen...Suomen koulutustaso oli jo 2000-l alussa jyrkässä laskussa.
Mutta PÄÄSIKÖ ne oikikseen tai lääkikseen? Vai jäikö kehumiseksi?
Olen eri, mutta ihmettelen taas asuvatko kaikki palstalaiset niin pienissä kaupungeissa ja kylissä, että tietäisivät mitä yläasteen muut tyypit nykyään tekevät? Mä en tiedä kuin muutaman tekemisistä, yhden kanssa olen edelleen ystävä ja loput ovat julkisissa ammateissa, kaikki kavereitani yläasteella. En muista edes omalla luokalla olleiden nimiä enää.
Oliko hän Antti E. Häkkänen?