Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro millainen oli koulussasi se suosittu tyttö/poika

Vierailija
01.12.2024 |

Itse muistan lukioajoilta ja vähän sen jälkeenkin ikäiseni tytön joka oli kaunis, aina ystävällinen mutta ujo. Mutta tämä tyttö sai ne paikkakunnan komeimmat pojat ihastumaan aina itseensä.

Siinä jäi kakkoseksi ne kauniit ja kovaääniset tytöt jotka luulivat liikaa itsestään.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ehkä suosittu, koska sivuutin moisen amerikkalaistyylisen keskinkertaisuuden ihailun. En hyväksynyt moista naurettavaa rankkausta ja siksi olin suosittu ...  Paradoksi jos mikä!

Olit ehkä tyylikkäästi itsenäinen ja kapinallinen, mikä herätti ihailua. Suunnannäyttäjä, luova.

Vierailija
42/46 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä minua on alkanut ärsyttää tämä USA:sta suhteellisen hiljattain tännekin kotiutunut termi "suosittu" puhuttaessa lapsista/nuorista. Se ei yksinään kerro ihmisestä mitään. Suomen kielessä on aina ollut riittävästi sanoja ilmaista asioita paljon paremmin.

Miten niin suhteellisen hiljattain? Tätähän käytettiin lapsista/nuorista jo 80-luvulla. Ei siinä, itsekin inhosin ja inhoan yhä tätä ilmaisua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä minua on alkanut ärsyttää tämä USA:sta suhteellisen hiljattain tännekin kotiutunut termi "suosittu" puhuttaessa lapsista/nuorista. Se ei yksinään kerro ihmisestä mitään. Suomen kielessä on aina ollut riittävästi sanoja ilmaista asioita paljon paremmin.

Miten niin suhteellisen hiljattain? Tätähän käytettiin lapsista/nuorista jo 80-luvulla. Ei siinä, itsekin inhosin ja inhoan yhä tätä ilmaisua.

No kai noi oli juuri jotain 80-luvun juttuja. Itse näin parikymppisenä kouluissani ei koskaan ollut ketään suosittuja. Oli vain erilaisia porukoita, esimerkiksi gangsterit jotka arvostivat ryyppäämistä, roskaruokaa ja rikollisuutta ja sitten kunnolliset jotka urheilivat ja olivat hyviä koulussa, useimmiten rikkaista perheistä.

Vierailija
44/46 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti on käytetty, mutta käyttö on lisääntynyt. Olen syntynyt vuonna 1957, enkä muista ikinä kuulleeni tuota sanaa käytetyn ihmisistä puhuttaessa minun nuoruudessani. Sen vaivihkaista yleistymistä olen siis päässyt seuraamaan. Ennen ehkä joku hallitsija tai presidentti oli suosittu kansan keskuudessa. Useammin silloinkin puhuttiin jonkun nauttivan suurta kansansuosiota. Asiat voivat olla suosittuja, esimerkiksi hiihto ja uinti olivat suosittuja vapaa-ajan harrastuksia.

Toki myönnän olevani jo niin vanha, että minulle 80-lukukin vielä mahtuu käsitteeseen "suhteellisen hiljattain".

Vierailija
45/46 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittuja oli hyvännäköiset ja kauniisti hymyilevät. 

Vierailija
46/46 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen näin viisikymppisenä että suositut oli esim niitä joilla riitti ihastuneita. Ja kuten ap kirjoitti, välillä oli niitä hiljaisempia ns. mustia hevosia jotka veivät ne kylän komistukset. Näin kävi itselleni 17-vuotiaana.

Sorry te sosiaaliset kaunottaret; mä tulin hiljaa mutta kuitenkin lujaa sivusta ohi ja vein ne komeimmat jätkät. Ei siinä sosiaalisuutta tai ekstroverttiyttä tarvittu. Kaunis ulkonäkö ja jaunis luonne ja that's it.

Oi aikoja <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi