Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Köyhät lapset toivoo ruokaa joululahjaksi Hopen joulukeräyksessä!

Vierailija
01.12.2024 |

Mihin tää maa on oikein mennyt? Aiempina vuosina on toivottu shampoota ja alusvaatteita, dödöjä.

Mutta tänä jouluna lapset toivoo kengät ja ruokaa.

Kommentit (672)

Vierailija
321/672 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on menty: suomalaislapset joutuu kerjäämään ruokaa, kun samalla Suomi tukee kehitysmaita raha-avustuksilla ruokaan. 

Vierailija
322/672 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokajonot ei pitäis ikinä olla mikään pakko vaihtoehto.. mun mielestä ihmisen perusoikeus on  mennä kaupan hyllyltä valikoimaan  mitä syö. 

No se oikeus ei kyllä sitten toteudu välttämättä edes keskituloisten kohdalla. En minä ainakaan voi vaan vapaasti valita, vaan pakko on tarkkaan miettiä ja katsoa hintoja. Palkka on 3500, mutta silti näin.

Tuossahan sanotaan, että valikoimaan. Ihan kuten sinäkin valikoit. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/672 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella järkyttävää, jos lapsi joutuu pyytämään ruokaa. Olen itse sota-ajan lapsi, ruoka oli todella tiukassa. mutta Äiti kertoi jälkeen päin menneensä nälkäisenä nukkumaan että me lapset saimme ruokaa. Siunaan Äitiäni. niistä uhrauksista joita hän teki, meidän lapsiensa puolesta.

Vierailija
324/672 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupukki v.ihaa köyhiä ..siksi

Vierailija
325/672 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskuri näyttää. Kuinka suuren vuokran pistit ja huomasitko, että asumistukilaskuriin laitetaan bruttotulot eli verot mukana. 

Laitoin keskimääräisen vuokran ja toki huomasin, että bruttotulot eli tasan 0 euroa, eihän tuhlaajaperheissä ehditä töihin.

Laitoitko työttömyyskorvaukset bruttona asumistuki laskuriin? 

Vierailija
326/672 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On todella järkyttävää, jos lapsi joutuu pyytämään ruokaa. Olen itse sota-ajan lapsi, ruoka oli todella tiukassa. mutta Äiti kertoi jälkeen päin menneensä nälkäisenä nukkumaan että me lapset saimme ruokaa. Siunaan Äitiäni. niistä uhrauksista joita hän teki, meidän lapsiensa puolesta.

Minun äitini löi minua ja piti nälässä.Lisäksi ä.itini tykkäsi seksistä.mitä mieltä olet tekopyhä i.diootti olet mielestäni..äitisi olisi pitänyt hylätä sinut, pilasit hänen elämänsä.

Vierailija
327/672 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne lapset toivo ruokaa vaan vanhemmat. Mun mielestä on surullista, jos ei pysty lapsiaan elättämään. Miksi tehdä lapsia, jos ei kykene edes ruokaa tarjoamaan? Ei yhteiskunnan kuuluu ketään elättää. Korkeintaan auttaa hieman pahimman ajan yli, mutta päävastuu elämästä on ihmisellä itsellään.  

Mietin ihan samaa. Suurin osa lapsiperheiden köyhyydestä johtuu siitä, että lapsia on tehty tulotasoon nähden liikaa. 

Lapsiluku pitäisi suunnitella niin, että pienituloisempi puoliso pystyy tarvittaessa elättämään koko perheen yksin. 

"Toimeentulotukeen tulee työvelvoite"

https://yle.fi/a/74-20043998

Jos asuu puolison kanssa niin ei saa toimeentulotukea. 

Vierailija
328/672 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumalasi laittoi isäni h.elvettiin.

Inhoan tekopyhiä uskovaisia

Toivottavasti jäit kääpi öksi.

Vierailija
329/672 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jatkossa, jos on kotihoidontuella ja hakee toimeentulotukea niin joutuu toimeentulotuki töihin. 

Työttömiä on ollut työkokeilussa työmarkkinatuella ja ovat vieneet lapsia päiväkotiin siksi aikaa hoitoon, joten lapset ei ole ongelma toimeentulotuki töissä. 

Vierailija
330/672 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tässä toivonut lapsi saavansa lohta? Surullinen toive, kyllä lapsi tarvitsee kalaakin kasvaakseen terveeksi ja vahvaksi. Ne hernekeitot ja pastat ei riitä kasvaville lapsille. Toivon, että Purra ja Orpo osallistuvat itsekin keräyksiin ja ostavat mahdollisimman monta lahjaa lapsille itsekin.

Hän toivoi kalaa ja perunamuusia. Ei millään muotoa mitään luksusta ja ruokajuomaksi kelpaa varmaan vesi tai maito.

Vierailija
331/672 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Työkokeilu ja kuntouttava työtoiminta ei enää kelpaa jatkossa sakkomaksujen välttämiseen työttömistä.

Vain ansiotyö kelpaa. 

Vantaa joutuu maksamaan sakkomaksuja työttömistä 42 miljoonaa euroa jatkossa vuodessa."

https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/6278341

Vierailija
332/672 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun äitini löi minua ja piti nälässä.Lisäksi ä.itini tykkäsi seksistä.mitä mieltä olet tekopyhä i.diootti olet mielestäni..äitisi olisi pitänyt hylätä sinut, pilasit hänen elämänsä.

Onneksi sun mielipiteilläsi ei ole merkitystä. Aivan kuten ei sinullakaan, kiitos käytöksesi ja asenteesi. 

Vierailija
333/672 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruoka on halpaa jouluna kun tekee itse. No ei valmislaatikot vie kerään konkurssiin. Sikaa saa edulliseen kilohintaan, samoin juureksia. Se on taitamattomuutta jos pitää jouluna pyytää ruokaa lahjaksi. 

mä ruokin tänäkin jouluna 9 aikuista ja 3 lasta 200 eurolla. Aattona syö koko porukka, oma perhe vielä seuraavat pari päivää. 

Teille eläkäkeläisille maksetaankin hyviä eläkkeitä. Kotihoidontuki on 270 e/kk. Hienoa, jos sillä rahalla elätät perheesi, maksat laskusi ja ostat kinkut, lohet ja juurekset jouluksi. Hyvää joulua sinullekin!

En ole eläkeläinen. Kala puuttuu kun kaksi vieraista sille allergisia, ei voi olla edes tarjolla. Olin kotihoidontukea kahdesta lapsesta aikoinaan.

Vierailija
334/672 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidit

Vierailija
335/672 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkossa sakkomaksu menee työttömästä jo 100 päivän ansiosidonnaisella olon jälkeen eli kaupunki maksaa puolet työttömyyskorvauksesta niin kauan kuin työtön pääsee ansiotyöhön eli saa tes-palkkaa. 

Jos asuu puolison kanssa niin ei saa toimeentulotukea eli ei joudu toimeentulotukitöihin. 

Vierailija
336/672 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumalasi laittoi isäni h.elvettiin.

Inhoan tekopyhiä uskovaisia

Toivottavasti jäit kääpi öksi.

Turhaan sä ventovieraalle ihmiselle omaa pahaa oloasi projisoit. Tietynlainen avunhuutohan tuokin mutta harvemmin johtaa mihinkään apuun kun tyyli on tuo. 

Vierailija
337/672 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntouttavia työpaikkoja on lopettu, kun ne ei kelpaa enää sakkomaksuihin työttömistä. 

Eli jatkossa ollaan kotona niin kauan, että saadaan tes-palkka työ.

Jos on sinkku ja saa toimeentulotukea niin joutuu toimeentulotuki töihin. 

Jos asuu puolison kanssa niin ei saa toimeentulotukea. 

Vierailija
338/672 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkulaki helpottaa työllistymistä, kun vakituiset on irtisanottu. 

Vierailija
339/672 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansa saa mitä tilasi äänestämällä persuja.

Silloin kun Jouluapua sivusto toimi niin toivottiin sukkia ja sampoota  ja (joulu)ruokaa.Ja ihan rahanjakaja hallituksen aikana.

Vierailija
340/672 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potkulaki helpottaa työllistymistä, kun vakituiset on irtisanottu. 

Ja, paikallinen sopiminen, kun saa ottaa uusia työntekijöitä alle tes-palkan töihin.