Köyhät lapset toivoo ruokaa joululahjaksi Hopen joulukeräyksessä!
Mihin tää maa on oikein mennyt? Aiempina vuosina on toivottu shampoota ja alusvaatteita, dödöjä.
Mutta tänä jouluna lapset toivoo kengät ja ruokaa.
Kommentit (672)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Toivoo ruokaa lahjaksi". Oikeasti toivovat karkkia ja suklaata. On haluttu nimittää ne ruuaksi valehtelevan vassarin toimesta. Kukaan lapsi toivo hernesoppaa ja kauravelliä.
Ei varmaan toivokaan, kun viikosta toiseen niillä pysyy kotona muutenkin elossa. On ylimielistä paskaa itseltäsi vetää tuollaisia johtopäätöksiä "karkista ja suklaasta". Kenties lapset toivovat jotain parempaa ruokaa juhlan kunniaksi, kuten vaikka nyt "lohta ja perunamuusia", josta näkevät vain kuvia mainoksissa ja kuulevat toisten lasten kertomana.
Kun tuollainen perhe saa joka kuukausi 2800 e verottomana käyttöönsä ja silti eletään nälässä, niin veronmaksajienko pitää maksaa perheelle tuplasumma, jotta lapset saa ruokaa? Sossun tuella elävä köyhä perhe saa kahma
Ei saa mitään 2800.
Kyllä saa, kun lasketaan ihan kaikki tuet yhteen. Jostain syystä nämä tukiloiset laskevat tuen määräksi vain sen, mitä jää ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun sut irtisanotaan 57-vuotiaana niin työkkärin ei enää tarvitse hommata sulle työpaikkaa, josta kertyisi uusi ansiosidonnainen.
Niin, edellinen hallitus poisti eläkeputken. Edellinen hallitus lyhensi vaikeiten työllistyvien palkkatuen viiteen kuukauteen aiemman vuoden sijasta. Kummastakin olisi hyötynyt myös 57 vuotias.
Toi muutos, että työkkäri ei enää hommaa työpaikkaa 57-vuotiaana irtisanotulle, josta kertyisi uusi ansiosidonnainen on nyky hallituksen päätös ja tuli voimaan nyt syksyllä.
Lapsia on muuten monenikäisiä : jos lapsilisä on satasen niin kyl murrosikäinen jo syö enemmän kuussa kuin satasen verran.
Vierailija kirjoitti:
"Omat pääomatulosi ja muut tulosi voivat vähentää työmarkkinatuen määrää. Ne ovat siis tarveharkinnassa huomioon otettavia tuloja. Pääomatuloja ovat esimerkiksi vuokra -, metsä -, korko-ja osinkotulot (myös osakesäästötilille maksettavat osinkotulot)."
https://www.kela.fi/tyomarkkinatuki#paaomatulot-ja-muut-kuin-palkkatulot
Aika usein pääomatuloja saavat pärjää ilman kelan tukia.
No, ei kyllä saa tollasia tukia mitä toi yksi väittää.
Toisilla on oikeaa kokemusta eikä mitään laskurilla laskemista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Omat pääomatulosi ja muut tulosi voivat vähentää työmarkkinatuen määrää. Ne ovat siis tarveharkinnassa huomioon otettavia tuloja. Pääomatuloja ovat esimerkiksi vuokra -, metsä -, korko-ja osinkotulot (myös osakesäästötilille maksettavat osinkotulot)."
https://www.kela.fi/tyomarkkinatuki#paaomatulot-ja-muut-kuin-palkkatulot
Aika usein pääomatuloja saavat pärjää ilman kelan tukia.
Ai yhdellä vuokra asunnolla?
Vierailija kirjoitti:
Ruokajonot ei pitäis ikinä olla mikään pakko vaihtoehto.. mun mielestä ihmisen perusoikeus on mennä kaupan hyllyltä valikoimaan mitä syö.
No se oikeus ei kyllä sitten toteudu välttämättä edes keskituloisten kohdalla. En minä ainakaan voi vaan vapaasti valita, vaan pakko on tarkkaan miettiä ja katsoa hintoja. Palkka on 3500, mutta silti näin.
Jos sun puoliso on lähihoitaja ja teillä on 2 lasta niin saat miehenä pelkän 595 työmarkkinatuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokajonot ei pitäis ikinä olla mikään pakko vaihtoehto.. mun mielestä ihmisen perusoikeus on mennä kaupan hyllyltä valikoimaan mitä syö.
No se oikeus ei kyllä sitten toteudu välttämättä edes keskituloisten kohdalla. En minä ainakaan voi vaan vapaasti valita, vaan pakko on tarkkaan miettiä ja katsoa hintoja. Palkka on 3500, mutta silti näin.
Iso asuntovelka on oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa, mutta jos on pari niin saat vähemmän.
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea enää tammikuussa.
Yhteiskunnan tehtävä ei ole rahoittaa omistusasuntoja, itse ovat kehuneet kuinka kannattaa ostaa oma ja on halpaa asumista. Työmarkkinatukea saan itse neljän viikon välein 595 vaikka mies on töissä. Älä siis valehtele, puolison tulojen vaikutus työmarkkinatukeen on loppunut 2013.
Vierailija kirjoitti:
Jos sun puoliso on lähihoitaja ja teillä on 2 lasta niin saat miehenä pelkän 595 työmarkkinatuen.
Ehkä potkulaki on ihan hyvä. Pääsevät näkemään ne isot tuet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa, mutta jos on pari niin saat vähemmän.
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea enää tammikuussa.
Yhteiskunnan tehtävä ei ole rahoittaa omistusasuntoja, itse ovat kehuneet kuinka kannattaa ostaa oma ja on halpaa asumista. Työmarkkinatukea saan itse neljän viikon välein 595 vaikka mies on töissä. Älä siis valehtele, puolison tulojen vaikutus työmarkkinatukeen on loppunut 2013.
Oli puhe pääomatulojen vaikutuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulevat saavansa 2800.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulevat saavansa 2800.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Ensimmäinen ongelma on jo alussa, kun joutuvat odottamaan ansiosidonnaista 6-8 viikkoa eikä sinä aikana saa muuta tukea tilalle.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Ja kun lapset kasvaa rahaa menee lahjoihin entistä enemmän.
Meillä lapsilla aika isot joululahjat tänä vuonna lähes 400 e pelinäyttö (tosin Black Fridaysta alennuksella maksoin jonkun 130 e), bluetooth -kaiuttimet molemmille 13 e kpl alesta, bokseripaketit, teinille ihonpuhdistusgeelejä 2 kpl, merkkivaatteita tilasin alesta yhteensä 400-500 eurolla eli kummankin vaatteisiin meni joku 250 e ja sit noi muut pienemmät lahjat tussipaketit, muutamat konvehdit, plus ne boxerit yhteensä joku 30 e päälle ja teinin näyttö 130 e ja sitten 10 veelle 50 e lahjakuoreen ja pelilahjakortti 20 e.
Eli varmasti 350 e pienemmän lahjoihin ja isomman lahjat 430 e. Ja tilasin vielä kaiken -40 ja -70 % alesta. Jos normaalihintaisina olisin nuo kaikki ostanut niin huhuhh, olisi mennyt näihin lahjoihin yli 2700 e, nyt meni 780 e.
Kaikki kallistuu entisestään. Muistan, kun laitoin lasten lahjoihin 150 e lapsi ja se tuntui ihan törkeän isolta.&n
Se että sinä törsäilet ei tarkoita että se olisi pakollista tai edes tarpeellista jokaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulevat saavansa 2800.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Ensimmäinen ongelma on jo alussa, kun joutuvat odottamaan ansiosidonnaista 6-8 viikkoa eikä sinä aikana saa muuta tukea tilalle.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Mikäs ongelma se on, kun töissä käydessä on säästänyt rahaa? Kaikki eivät elä kädestä suuhun.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne lapset toivo ruokaa vaan vanhemmat. Mun mielestä on surullista, jos ei pysty lapsiaan elättämään. Miksi tehdä lapsia, jos ei kykene edes ruokaa tarjoamaan? Ei yhteiskunnan kuuluu ketään elättää. Korkeintaan auttaa hieman pahimman ajan yli, mutta päävastuu elämästä on ihmisellä itsellään.
Mietin ihan samaa. Suurin osa lapsiperheiden köyhyydestä johtuu siitä, että lapsia on tehty tulotasoon nähden liikaa.
Lapsiluku pitäisi suunnitella niin, että pienituloisempi puoliso pystyy tarvittaessa elättämään koko perheen yksin.
Onhan näitä ruokaa ja ruokakaupan lahjakortteja toivottu joka joulu noissa keräyksissä. Ei siis ole mielestäni mikään uusi asia.
K-ryhmällä on ainakin lahjakortteja, joilla ei voi ostaa/maksaa mm. tupakkaa, alkoholia tai Veikkauksen tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Laskuri näyttää. Kuinka suuren vuokran pistit ja huomasitko, että asumistukilaskuriin laitetaan bruttotulot eli verot mukana.
Laitoin keskimääräisen vuokran ja toki huomasin, että bruttotulot eli tasan 0 euroa, eihän tuhlaajaperheissä ehditä töihin.
Jokainen tietää, että joulu on jokaikinen vuosi ihmetyttää ettei voi säästää siihen edes vähän ( toki yllättäviä tilanteita voi tulla).Ruokaa saa tehtyä tänäpäivänäkin edullisesti hernekeittoa,kaalilaatikkoa,nakkikeittoa,makaronimössöä,puuroa,porkkanaa,lanttua...tekee itse sämpylöitä tai pannukakkua yms. Kyllä jotain häikkää on jos lapsen pitää pyytää ruokaa joululahjaksi.Toki ymmärrän, että pyytää lahjakorttia saa ostettua itsekin joskus jotain paistopisteeltä ei ole kivaa olla se,jonka kaverit ostaa ja itse aina ilman.