Opettajan arki monessa koulussa: sylkemistä, potkimista ja uhkauksia
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010867771.html
Ennen kuin alkaa paasaus rikastuttajista, niin perseilijät ja rikolliset ovat suurimmilta osin valkonaamoja. Mistä johtuu tämä huolestuttava kehitys?! Kuka enää haluaa Suomessa opettajaksi?
Kommentit (224)
Vierailija kirjoitti:
Yksi syy lasten ja nuorten pahoinvoinnin lisääntymiseen ovat nykypäivänä se että vanhemmat rikkovat perheen liian helposti.
joo varmaan erotaan liian helposti tai kääntäen, ei mietitä tarkkaan / mitään kumppania valitessa. Olen itse eroperheestä. Eri ei ollut mukava asia kellekään, mutta se oli ja meni, kuten monella muullakin kaverilla. Eli eteenpäin sanoi mummo lumessa.
Se on ilahduttavaa alalla kuin alalla että ihmisellä on ammattiylpeyttä ja hän osaa määritellä omat vahvuutensa. Eli sen mistä syystä hänestä on hyötyä organisaatiolle tai yhteisölle.
"...heitä voisi verrata jossain kaukana kaikesta sivistyksestä eläneiksi villi-ihmisiksi tai jonkin eläinlauman kasvattamiksi. Ja tämä ei nyt todellakaan ole mitään haukkumista vaan ainoastaan vertaus siihen kuinka vaille nämä on jääneet kaikesta normaalista sivistyksestä. Ihan kuin he eivät olisi länsimaisessa hyvinvointivaltiossa edes eläneet koska kaikki ne sivistyneessä yhteiskunnassa toimiseen vaadittavat taidot puuttuu."
Minä en halua lastani kouluun, jossa hän joutuu tällaisten pariin. Haluan lapselleni länsimaisen tieteisiin perustuvan kouluopetuksen, jossa korostuvat länsimaiset kristilliset arvot kuten totuus, käytöstavat ja ahkeruus.
Hah, miksi tarvitsisit sosionomin eskariryhmään? Taidat olla itse se sosionomi, joka täällä itseään kehuu.