Mies halusi sovittaa vaatteita myyjää vaivaten, vaikkei hänellä ollut ostoaikeita
Olen tapaillut jonkun aikaa erästä ihan mukavaa miestä ja olemme käytännössä jo lähes seurustelun asteella. Hänen taannoinen toimintansa vaatekaupassa silti oli mielestäni varsin typerää. Hän sovitteli vaatteita ja pyysii myyjää tuomaan myös pari vaihtoehtoista vaatetta. Loppujaan hän ei ostanut mitään ja poistuttiin kaupasta. Kaupan ulkopuolella hän totesi ettei hänellä kyllä ostoaikeita ollutkaan, mutta halusi silti katsoa, että miltä kamat näyttää päällä. Ylireagoinko, mutta minusta tuollainen on aikaepäkohteliasta käytöstä ennen kaikkea kaupan henkilökuntaa kohtaan.
Kommentit (31)
No hän vielä miettii. Kyllä noin saa tehdä.
Juokse ja lujaa...luota intuitioosi.
Mun ex osteli vaatteita sovittamatta, eikä saanut aikaiseksi palauttaa niitä. Oli kotona esim. muutamatkin housut, joissa ei pystynyt istumaan tai edes vetoketju ei mennyt kiinni. Parempi tuo aloituksen miehen taktiikka.
Halusi vaan katsella kun se sua paremman näköinen nuori legginspissis palvelee.
Mä ainakin pitäisin ukkoa ihan mulkkuna, jos mä olisin täysin turhaan joutunut jossain kaupassa töröttämään, kun ukko leikkii jotain vaateleikkiä sovituskopissa. Jäisi viimeiseksi kerraksi kun sitä näen.
Vaivaako se niitä myyjiä kuten taikinaa vaivataan?
No eikös naiset tee tuota ihan jatkuvasti, miksei miehet saisi? Voihan se olla että hän joskus myöhemmin ostaisikin sen tuotteen vaikka alennusmyynnistä, nyt kun on nähnyt millainen se on päällä. Jos kuitenkin käyttäytyi myyjää kohtaan asiallisesti ja ystävällisesti niin en näe tuossa mitään väärää.
Tarkkailisin tilannetta. Jos hänellä on tapana usein juoksuttaa aspoja turhaan, niin mies vaihtoon. Kertoo luonteesta ihan riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
No eikös naiset tee tuota ihan jatkuvasti, miksei miehet saisi? Voihan se olla että hän joskus myöhemmin ostaisikin sen tuotteen vaikka alennusmyynnistä, nyt kun on nähnyt millainen se on päällä. Jos kuitenkin käyttäytyi myyjää kohtaan asiallisesti ja ystävällisesti niin en näe tuossa mitään väärää.
En mä ainakaan kehtaisi pitää miestäni kaupoissa odottelemassa mua, kun vain huvikseni kävisin vaatteita kokeilemassa, ilman ostoaikeita.
No mikäs ongelma tuossa nyt oli? Ellei siis ollut kiirettä jonnekin/asioita hoitamatta, ja sinulle oli kuitenkin ok että sovittelee? Ymmärrän ärsytyksen jos tosi kauan jouduit odottelemaan, mutta ei tuo sitä myyjää kohtaan väärin ollut. Tuo on niitten työtä.
Riippuu ihan siitä, onko hänellä tapana juoksuttaa asiakaspalvelijoita, esim. ravintolassa kyselee ummet ja lammet kaikista mahdollisista ruuista, pyytelee viinisuosituksia tms., mutta ottaa kuitenkin jo etukäteen päättämänsä perusannoksen ja juomaksi jäävettä.
Tai jos hänellä ei ole aikomusta ostaa myöhemminkään mitään vaatetta, kunhan sovittelee huvikseen ja pyytää myyjää palvelemaan itseään ilman tarvetta.
Kertoo tosi paljon ihmisestä, miten hän kohtelee asiakaspalvelijoita ylipäätään.
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin pitäisin ukkoa ihan mulkkuna, jos mä olisin täysin turhaan joutunut jossain kaupassa töröttämään, kun ukko leikkii jotain vaateleikkiä sovituskopissa. Jäisi viimeiseksi kerraksi kun sitä näen.
Monetkohan miehet on turhaan töröttäneet vaatekaupoissa kun naaraat on leikkiny näitä vaateleikkejä?
Siis kyllä asiakaspalvelijoilta voi (kohtuullisessa määrin) pyytää palvelemaan asiakasta, sehän on heidän työtään eikä aspa siitä varmastikaan ollut moksiskaan. Toinen asia on sitten tuo, kun jouduit odottamaan miehen sovitusruljanssia, mies olisi voinut sanoa että tässä menee x minuuttia, voit mennä tekemään jotain muuta tuona aikana.
t. entinen aspa
Oliko kyse housuista ja myyjä oli nainen?
Vierailija kirjoitti:
Halusi vaan katsella kun se sua paremman näköinen nuori legginspissis palvelee.
Oli miesmyyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monetkohan miehet on turhaan töröttäneet vaatekaupoissa kun naaraat on leikkiny näitä vaateleikkejä?
Miehet on sillä aikaa Puuilossa tai Motonetissä yms. "äijätiimarissa".
Ylireagoit. Vaatteita kuuluukin ensin sovitella rauhassa ennen ostopäätöstä.