Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen epäkäytännöllisyys alkanut oksettamaan. Aluksi se oli våhän niinku symppistäkin

Vierailija
30.11.2024 |

Joka asiassa sohlataan ja sohitaan vähän sinnepäin. (Kyllä, siis aivan joka asiassa)Ja se vaistoaa äänensävystä miten se mua oksettaa ja antaa kuulua sanallisesti. 

Että hyvin menee.

Kommentit (223)

Vierailija
141/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen tuon ihmistyypin. Meillä ensin ei mitään tapahdu sovitusta huolimatta, kunnes hermostun! Silloin mennään vauhdilla touhuamaan miettimättä yhtään etukäteen miten toimia. Hylly hakataan seinään helvetin pitkillä käytetyillä nauloilla, ja lopulta hylly on vinossa, eikä edes välttis sillä korkeudella kuin piti, vaikka asia etukäteen puhuttu. Työkalut rikkoutuu/ häviää, siimaleikkurilla leikataan poikki myös osa perennoista ja pensaista, mustat kalsarit livahtaa vaalean pyykin koriin jne... Olen alkanut epäillä jotain neuroerityisyyttä, kun mikään ei tunnu pysyvän muistissa kertauksista huolimatta. Oman päänsä sisällä pysyttelee/ radio seuranaan töissä.

Miksi et itse laittanut sitä hyllyä, kun kerran osaisit paremmin? 

Olen eri, mutta tuollaisen ihmisen kanssa kaikki pitäisi tehdä itse. Miksi olla edes parisuhteessa jonkun kanssa, johon ei voi luottaa edes perusasioissa.

Todella naurettava ja järjetön selitys. Kädetön tohelo olet siis itsekin.

Vierailija
142/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tällainen naapurin mies :D Kaveri on ihan täysi käsi missään käytännön asiassa, mutta silti perhe on päätynyt asumaan vanhaan ok-taloon. Hirveä sählääminen joka asian kanssa, ja emäntä painostaa tekemään. Usein päätyy minun juttusille, ja yritän neuvoa ja lainata työkaluja. Joitain työkaluja en uskalla antaa lainaan, käyn mieluummin itse tekemässä. Olen nauranut vaimolle, että ihan kuin elettäisiin jossain sitcom-sarjassa. Hyvänä puolena se, että minulla riittää hyviä artesaanioluita, naapuri kun tuo aina pullon kiitokseksi kun olen auttanut jossain hommassa. 

Halvalla menee jos olutpullolla hehe. Kumpikohan teistä nyt sitten vedättää ...

Minä mitään terasseja ala naapurille rakentamaan. Yleensä vain neuvon ja annan henkistätukea, Joskus sitten saatan käydä esim. sahaamassa pari lautaa, kun esim. käsisirkkeli on työkalua mutta en kaverille kyllä anna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksen kirjoitusasusta päätellen ap ei kyllä itsekään ole varsinaisesti tekijäainesta.

Aivan! Miksei itse asenna hyllyjä ja trimmaile nurmikkoa.

Mun tytär tekee jokseenkin kaikki tämmöiset hommat itse, kun vävy eli miehensä on semmoinen pelinörtti. Onhan sillä hyvä palkka, niin korvaa sitten vaimon tekemän työn esim. hotelliviikonlopuilla.

Vierailija
144/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisessa meissä on vahvuutemme ja heikkoutemme. Miksi juuri miehen pitäisi olla aina se kätevä? Meillä minä, perheen äiti, hoidan usein käytännön korjaushommat ja kokoamiset. Itselleni ohjeiden lukeminen on helppoa ja olen kätevä käsistäni. Meillä äiti korjaa.

En koe silti, että meillä kodin askareet jäisivät vain minun harteilleni. Jos minä kokoan kerrossängyn, niin mies vahtii lapsia ja pesee jääkaapin sillä aikaa. Sopii itselleni oikein hyvin.

Vierailija
145/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksen kirjoitusasusta päätellen ap ei kyllä itsekään ole varsinaisesti tekijäainesta.

Mun tytär tekee jokseenkin kaikki tämmöiset hommat itse, kun vävy eli miehensä on semmoinen pelinörtti. Onhan sillä hyvä palkka, niin korvaa sitten vaimon tekemän työn esim. hotelliviikonlopuilla.

Tuo ei ole mikään korvaus. Se että vie naisen hotelliin pantavaksi maksaa h uoralta ostettuna useita tuhansia, jopa kymppitonnin. Se on naisen hyväksikäyttöä.

Jos mies antaa naiselle lahjaksi loman tämän tyttökavereiden kanssa, voidaan puhua "palkasta". Jos hän pakottaa naisen hänen kanssaan lomalle seuralaiseksi ja patjaksi, kyseessä on palvelus naiselta miehelle.

Vierailija
146/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tällainen naapurin mies :D Kaveri on ihan täysi käsi missään käytännön asiassa, mutta silti perhe on päätynyt asumaan vanhaan ok-taloon. Hirveä sählääminen joka asian kanssa, ja emäntä painostaa tekemään. Usein päätyy minun juttusille, ja yritän neuvoa ja lainata työkaluja. Joitain työkaluja en uskalla antaa lainaan, käyn mieluummin itse tekemässä. Olen nauranut vaimolle, että ihan kuin elettäisiin jossain sitcom-sarjassa. Hyvänä puolena se, että minulla riittää hyviä artesaanioluita, naapuri kun tuo aina pullon kiitokseksi kun olen auttanut jossain hommassa. 

Halvalla menee jos olutpullolla hehe. Kumpikohan teistä nyt sitten vedättää ...

Minä mitään terasseja ala naapurille rakentamaan. Yleensä vain neuvon ja annan henkistätukea, Joskus sitten saatan käydä esim. sahaamas

Ok, buumer 

Vierailija
147/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei ole mikään korvaus. Se että vie naisen hotelliin pantavaksi maksaa h uoralta ostettuna useita tuhansia, jopa kymppitonnin. Se on naisen hyväksikäyttöä.

Jos mies antaa naiselle lahjaksi loman tämän tyttökavereiden kanssa, voidaan puhua "palkasta". Jos hän pakottaa naisen hänen kanssaan lomalle seuralaiseksi ja patjaksi, kyseessä on palvelus naiselta miehelle.

Olen eri, mutta ei voisi vähempää kiinnostaa loma tyttökavereiden kanssa. Mieluummin kiihkeä yö hotellissa oman miehen kanssa.

Vierailija
148/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä ole. Samaa mieltä. Mutta kukaan nyt h uorasta maksa kymppitonneja.. vaimosta kyllä väkisinkin, ei h uorasta. Muijat maksaa itse, jos keskenään menee.

Vierailija
149/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisessa meissä on vahvuutemme ja heikkoutemme. Miksi juuri miehen pitäisi olla aina se kätevä? Meillä minä, perheen äiti, hoidan usein käytännön korjaushommat ja kokoamiset. Itselleni ohjeiden lukeminen on helppoa ja olen kätevä käsistäni. Meillä äiti korjaa.

En koe silti, että meillä kodin askareet jäisivät vain minun harteilleni. Jos minä kokoan kerrossängyn, niin mies vahtii lapsia ja pesee jääkaapin sillä aikaa. Sopii itselleni oikein hyvin.

Juuri näin. Meillä oli lapsuuden kodissa samanlainen roolijako. Isä oli akateeminen ja kotoisin pikkuporvarillisesta kodista. Äidillä taas oli vahva työväenluokkainen käsityöläustausta. Kaikki fyysinen tekeminen oli jo lapsena pitänyt opetella. Hän korjasi kaiken milä oli rikki ja rakensi uutta jos tarvitsi. Isä kokkasi, kävi kaupassa ja tiskasi. Ja tässä ei ollut mitään ihmeellistä. Sen takia en ole aikuisiälläkään voinut ymmärtää löpinöitä miesten ja naisten töistä vaikka itse olenkin suuntautunut käsityöläisalalle. Joidenkin ihmisten arvomaailmassa sukupuoliroolit todellakin tarvitsisivat hieman tuuletusta.

Vierailija
150/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytännön töissä osaamattomat ja aloitekyvyttömät miehet on kyllä nou nou. 

Minua ei haittaa yhtään. Palveluita voi aina ostaa. Ei ole ollut mitään ongelmaa meillä.

Kalliiksi vain käy, jos joka lampunvaihtoon ja pesukoneen poistovesisihdin puhdistukseen pitää tilata huoltohenkilö. Mutta ei kai tuo sitten ole toisille ongelma.

Vierailija
151/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen tuon ihmistyypin. Meillä ensin ei mitään tapahdu sovitusta huolimatta, kunnes hermostun! Silloin mennään vauhdilla touhuamaan miettimättä yhtään etukäteen miten toimia. Hylly hakataan seinään helvetin pitkillä käytetyillä nauloilla, ja lopulta hylly on vinossa, eikä edes välttis sillä korkeudella kuin piti, vaikka asia etukäteen puhuttu. Työkalut rikkoutuu/ häviää, siimaleikkurilla leikataan poikki myös osa perennoista ja pensaista, mustat kalsarit livahtaa vaalean pyykin koriin jne... Olen alkanut epäillä jotain neuroerityisyyttä, kun mikään ei tunnu pysyvän muistissa kertauksista huolimatta. Oman päänsä sisällä pysyttelee/ radio seuranaan töissä.

Jos se on vaan tyhmä. 

Tyhmäkään ei ole. Tietää omista kiinnostuksenkohteistaan

Tiedokai kaikille tietämättömille: nepsyllä on oikeasti sellainen muisti ja suoritusyky, että kiinnostavat asiat osataan ja muistetaan, ei-kiinnostavia ei.

Tähän ei voi juurikaan vaikuttaa. Toiminnanohjaus eli tekeminen voi olla haastavaa jopa niissä jutuissa, mitkä kiinnostavat, mutta erityisesti homma sakkaa, kun sisäistä kiinnostustanei ole. Tähän liittyy myös PDA, patologinen vaatimusten välttely. Nepsy tuntee suorastaan fyysistä pahoinvointia, jos häntä pakotetaan tekemään asioita.  Nepsy joutuu nopeasti ylikuormittuneeseen burnout-tilaan, jos hän ei kykene prosessoimaan kaikkia ulkopuolelta tulevaa virikkeitä ja vaikutteita. Koska nepsy on itseohjautuva. 

Huomatkaa nyt nentit, että tämä johtuu neurologisista prosesseisata, ei siitä, että se nepsy on luonteeltaan kuspiä. 

Olen itse Asperger-nainen, tiedän mistä puhun.

Vierailija
152/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytännön töissä osaamattomat ja aloitekyvyttömät miehet on kyllä nou nou. 

Minua ei haittaa yhtään. Palveluita voi aina ostaa. Ei ole ollut mitään ongelmaa meillä.

Kalliiksi vain käy, jos joka lampunvaihtoon ja pesukoneen poistovesisihdin puhdistukseen pitää tilata huoltohenkilö. Mutta ei kai tuo sitten ole toisille ongelma.

Ei se ole kaikille ongelma. Mutta jos vaimon mielestä on, voi opetella itse. Eikä se tarkoita että rääkyy ukolleen kunnes saa ukon vaihtamaan.

Vierailija
153/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli tohtorioppnnoissa saman verran vatupassin käyttöä kuin timpuriopinnoissa, okeeei.

Tohtori on niin älykäs, että hän osaa opiskella vatupassin kaltaisen yksinkertaisen ja loogisen työkalun käytön ihan itse. 

Vierailija
154/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ole typerys. Tässä tapauksessa mies korvaa vaimolle työt siten kuin _vaimo_ haluaa. On se sitten Guccin hajuvesi, Chanelin laukku tai viikonloppu Kämpissä.

Vierailija
155/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottaakaas ,kun tuo ap mainitsema tyyppi vanhenee, niin kaikki nuo vajavuudet kaksinkertaistuu. Ok, otappa ukko ,joka on sinua fiksumpi monissakin asiassa, kyllä saat päivittäin kuulla sitten samaa naputusta. Olet siis aivan mitätön olio.

Vierailija
156/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämä hotellijuttu on? Oikeastiko joku nainen haluaa hotelliin ... uskomatonta. Eihä niissä yövytä kuin pakosta työmatkalla. Huhhuh.

Vierailija
157/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muutettiin. Mies valittaa kun ei löydä keittiön kaapeista mitään. Hokee että tässä pitäisi olla aterimet ja täällä lautaset. Eikä noissa ole mitään logiikkaa. En minä aterimia laita uunin viereen, koska siinä tarvitsee olla ruoanlaittovälineet. Astioille taas on iso astiakaappi. Sieltä ne löytyy. Kattiloita mies etsii kaikista muista kaapeista paitsi siitä, missä on karusellihylly. Hänellä taitaa olla jonkinasteinen hahmotusongelma.

Vierailija
158/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli tohtorioppnnoissa saman verran vatupassin käyttöä kuin timpuriopinnoissa, okeeei.

Tohtori on niin älykäs, että hän osaa opiskella vatupassin kaltaisen yksinkertaisen ja loogisen työkalun käytön ihan itse. 

Myönnätkö, että toiset ovat käytännön töissä kätevämpiä kuin toiset? Esim.  (hieno)motoriikka on eritasoista.  Nepsyillä tyypillisesti on motorisia häiriöitä. Johtuu mm. pikkuaivojen kehittymättömyydestä.  Hahmotuskyky ja silmän + käden yhteistyö vaihtelee.

Olen itse aika tohelo juuri tuommoisissa, että pitäisi saada joku asia suoraan, tai mitata etäisyyksiä, mihin porataan reikä, miten päin joku asennetaan. En osaa hahmottaa tekeillä olevaa. Valmiista huomaan kyllä hyvin virheet. Mutta tämä tarkoittaa, että minun pitäise tehdä kaikki asiat (vähintään) kahteen kertaan, että saan kunnollisen lopputuloksen. Minulla on myös ihme kyky onnistua tekemään asiat väärässä järjestyksessä. Eli joudun ottamaan takapakkia, ja eiku uudelleen. Ainahan uudelleen tekeminen ei ole edes mahdollista. 

Vierailija
159/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämä hotellijuttu on? Oikeastiko joku nainen haluaa hotelliin ... uskomatonta. Eihä niissä yövytä kuin pakosta työmatkalla. Huhhuh.

Et ole siis koskaan päässyt morsiusviittiin, jossa huoneeseen tarjoilu ym. 😊

Vierailija
160/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole kaikille ongelma. Mutta jos vaimon mielestä on, voi opetella itse. Eikä se tarkoita että rääkyy ukolleen kunnes saa ukon vaihtamaan.

Tuo poistovesisihti tuli vain mieleen tapauksesta jokin aika sitten. Olin ollut päivän poissa kotoa, "poikien" ressulla josta oli sovittu etukäteen että voin mennä. Kotiin tullessa oli vastassa kiukkuinen vaimo, pyykkikone oli alkanut antaa virhekoodia ja pesut jääneet kesken. No minä siitä vikaa selvittämään, tuo sihtihän se oli, sain sen putsattua koska koneen käyttöohjeessa proseduuri selkeästi neuvottiin. Vaan eipä ollut vaimo itse alkanut korjaamaan. Ei siinä sinänsä mitään, kokemuksen pohjalta en odotakaan häneltä minkään vähänkään teknisen hallitsemista. Mutta se hiukan jäi nyppimään, että koko ajan rakas puoliso käyttäytyi kuin pyykkikoneen ongelma olisi ollut jotenkin minun vikani, koska olin poissa sen ilmetessä. Eikä tainnut siitä korjaamisestakaan kiitoksen sanaa kuulua, mutinaa vain että lattia oli työn jäljiltä huonosti kuivattu. Mutta, tällaista tämä yhteiselo joskus on, eikä meillä ole tapana jäädä pikkujuttuja jauhamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän