Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos jollain kaukaisella planeetalla on ihmisen tasoista älyllistä elämää, kuoliko Jeesus heidänkin puolestaan?

Vierailija
30.11.2024 |

Mitä uskovaiset tähän sanoo? Voiko tällaiset avaruusolennot saada kasteen ja liittyä kirkkoon tasavertaisina muiden kanssa vai jätetäänkö heidät kylmästi ulkopuolelle? 

Kommentit (218)

Vierailija
121/218 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko ettei Jeesus kuollut sylipuudelini syntien puolesta? Vaikuttaa syrjinnältä.

Ei taida näin pitkälle yhden ihmisen toimet enää vaikuttaa.

Vierailija
122/218 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Etkö sinä nyt ymmärrä mitä sinulle kerrotaan? Ihminen on kykeneväinen valitsemaan hyvän tai pahan. Tämä on tarkoituksenmukaista ja siksi Jumala ei poista tätä, tämä kuuluu elämäämme. Valitkaa järkiintyä ja lopettaa se pahan lietsominen. Valitkaa hyvää jokainen niin silloin sitä pahaa on vähemmän. Ymmärsitkö nyt tämän asian?" 

Miksi kaikki tämä vaiva? Eihän tässä ole mitään helvetin tolkkua. Hyppäätkö sillalta alas jos "jumala" niin sanoo? Uskovaiset on maailman tyhmintä porukkaa mitä olen koskaan tavannut.

Miksi olet noin typerän ylimielinen? Opettele nyt ensin edes ymmärtämään lukemaasi. Sinähän häpäiset itsesi.

Jokainen joka puhuu tuolla tavalla kuin sinä häpäisee itsensä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/218 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuollut eikä ole muualla kuin Maassa tälläistä älyllistä elämää.

Mistä tiedät? Juu, ei ole löydetty, mutta maailmankaikkeus on niin valtava, että sinne mahtuu vaikka mitä.

No siitä ettei ole läydetty ja siitä että enkelini on kertonut saman asian minulle. Luotan siihen mitä hän kertoo ja opettaa minulle elämästä ja kaikesta. Näkijä

Sanotaanko Raamatussa jossain, että elämää ei ole muualla? En muista, että asiasta olisi mitään mainintaa missään kohdassa.

Jos oikein väännetään, ensimmäisen Mooseksen kirjan voi tulkita niin, että Maa on ainoa kappale, jossa edes voisi olla jotain, mutta et kai sellaista väitä?

Muualla ei ole elämää. Jos olisi, niin meillä olisi siitä jo tieto.

Vierailija
124/218 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muualla ei ole elämää. Jos olisi, niin meillä olisi siitä jo tieto.

Miksi olet niin varma asiasta? Tajuatko kuinka iso maailmankaikkeus on ja kuinka kauan viestien välittämisessä kaukaisten planeettojen välillä kestää? Siitä ei myöskään ole mitään takeita, että muut mahdolliset sivilisaatiot yrittäisi saada kontaktia maapallon asukkaisiin. 

Vierailija
125/218 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se Jeesus on niin mahtava mies, niin miksei lopeta sotia ja kärsimyksiä maapallolta. Ihan oikeesti erosin kirkosta. Ei kiinnosta mikään satuhahmo

Vierailija
126/218 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuollut eikä ole muualla kuin Maassa tälläistä älyllistä elämää.

Mistä tiedät? Juu, ei ole löydetty, mutta maailmankaikkeus on niin valtava, että sinne mahtuu vaikka mitä.

No siitä ettei ole läydetty ja siitä että enkelini on kertonut saman asian minulle. Luotan siihen mitä hän kertoo ja opettaa minulle elämästä ja kaikesta. Näkijä

Sanotaanko Raamatussa jossain, että elämää ei ole muualla? En muista, että asiasta olisi mitään mainintaa missään kohdassa.

Jos oikein väännetään, ensimmäisen Mooseksen kirjan voi tulkita niin, että Maa on ainoa kappale, jossa edes voisi olla jotain, mutta et kai sellaista väitä?

Muualla ei ole elä

Juuri noin. Fermin paradoksi sen todistaa. Kovin hiljaista on avaruudessa.

Vierailija
127/218 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fermin paradoksi ei todista mitään. On esim. täysin mahdollista, että ihmiskunta tai avaruusmatkailu ylipäätään ei kiinnosta muita sivilisaatioita. 

Vierailija
128/218 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fermin paradoksi ei todista mitään. On esim. täysin mahdollista, että ihmiskunta tai avaruusmatkailu ylipäätään ei kiinnosta muita sivilisaatioita. 

Minä en ole saanut ainakaan enkeliltäni tietoa että elollista älyllistä ihmisten kaltaista elämää olisi muualla, kuulemma vain Maassa. Meillä on tietysti mielikuvitus joten voimme arvailla kaikenlaista ja miettiäkin kaikenlaista ja kertoa vaikka tarinoita niistä asioista. 

Vierailija
129/218 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä, onko muilla planeetoilla ollut tarvetta siihen. Mikäli on, niin sitten kyllä. Suurin ongelma on, ettemme tiedä muiden planeettojen elämästä mitään. 

Jeesushan puhui vähän ennen kuolemaansa/ylösnousemustaan/taivaisiin astumistaan että hänellä on muitakin (muuallakin) `lampaita joista hänen pitää pitää huoli. Voisiko tarkoittaa muita planeettoja ja niiden asukkaita?

Vierailija
130/218 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko ettei Jeesus kuollut sylipuudelini syntien puolesta? Vaikuttaa syrjinnältä.

Sen "ihmisen" toimet vaikuttavat kauemma kuin käsitämmekään mutta sylipuudeli ei ole syntinen.

Vierailija
131/218 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen "ihmisen" toimet vaikuttavat kauemma kuin käsitämmekään mutta sylipuudeli ei ole syntinen.

Oikeasti me kaikki tehdään karmallisia sovitustöitä. Siksi on myös tärkeää käsitellä asiat itsessäänkin ja antaa anteeksikin esimerkiksi.

Vierailija
132/218 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä, onko muilla planeetoilla ollut tarvetta siihen. Mikäli on, niin sitten kyllä. Suurin ongelma on, ettemme tiedä muiden planeettojen elämästä mitään. 

Jeesushan puhui vähän ennen kuolemaansa/ylösnousemustaan/taivaisiin astumistaan että hänellä on muitakin (muuallakin) `lampaita joista hänen pitää pitää huoli. Voisiko tarkoittaa muita planeettoja ja niiden asukkaita?

Siis mistä tämä kohta löytyy raamatussa?

Vierailija
133/218 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakanoitahan Jeesus tarkoitti, siis muita kuin juutalaisia. Mutta aina voi spekuloida. 

Vierailija
134/218 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mistä tämä kohta löytyy raamatussa?

Joh. 10:14-16: "Minä olen hyvä paimen. Minä tunnen lampaani ja ne tuntevat minut, niin kuin Isä tuntee minut ja minä Isän. Minä panen henkeni alttiiksi lampaiden puolesta. Minulla on myös muita lampaita, sellaisia, jotka eivät ole tästä tarhasta, ja niitäkin minun tulee paimentaa. Ne kuulevat minun ääneni, ja niin on oleva yksi lauma ja yksi paimen."

Kannattaa lukea myös Matt. 15:21-28, jos aihe kiinnostaa. 

Vierailija
135/218 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisen asenteen avulla tuhottiin muilta mantereilta Eurooppaa vanhempia korkeakulttuureja, kun p*skalle haisevat lähetyssaarnaajat aseineen menivät julistamaan synnintuntoa ihmisille, jotka eivät tuollaista pelleilyä kaivanneet.

Vierailija
136/218 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa sataa miljardia galaksia ja miljoonia miljardeja tähtiä sekä vielä huomattavasti runsalukuisempia planeettoja olisi luotu ihan vain tätä mikroskooppisen pientä hiekanjyvästä ja sen tallaajia varten. Olemme jotain ihan käsittämättömän pientä tässä maailmankaikkeudessa. 

Vierailija
137/218 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää paikkansa se, että "minun isäni kodissa on monta asuinsijaa", niin kyllä.

Vierailija
138/218 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisen asenteen avulla tuhottiin muilta mantereilta Eurooppaa vanhempia korkeakulttuureja, kun p*skalle haisevat lähetyssaarnaajat aseineen menivät julistamaan synnintuntoa ihmisille, jotka eivät tuollaista pelleilyä kaivanneet.

Käytännössä varmimmin pelastuvat abortoidut lapset sekä ihmiset, jotka eivät ole koskaan kuulleetkaan Jeesuksesta, ja tulevat tuomituksi tekojensa ja oman moraalisen kompassinsa mukaan. Tältäkin kannalta olisi parempi olla lähetyssaarnaamatta kenellekään yhtään mitään.

Vierailija
139/218 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ihmisen tasoista" ? Siis, ihmisen, joka tuhoaa oman elinympäristönsä, tappaa lajitoverinsa kuvitteellisten, keinotekoisten valtionrajojen takia, uskonnon takia, rahan takia?

Ei, mitä suurimmalla todennäköisyydellä joko löydämme mikrobitason elämää tai sitten elämää, joka on niin käsittämättömän paljon meitä edellä, että he vertaavat meitä mikrobeihin, jos edes niihin.

Vierailija
140/218 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesekielille ainakin kävi jokin avaruusolio aluksellaan saarnaamassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi