Jos jollain kaukaisella planeetalla on ihmisen tasoista älyllistä elämää, kuoliko Jeesus heidänkin puolestaan?
Mitä uskovaiset tähän sanoo? Voiko tällaiset avaruusolennot saada kasteen ja liittyä kirkkoon tasavertaisina muiden kanssa vai jätetäänkö heidät kylmästi ulkopuolelle?
Kommentit (218)
Vierailija kirjoitti:
"ihmisen tasoista" ? Siis, ihmisen, joka tuhoaa oman elinympäristönsä, tappaa lajitoverinsa kuvitteellisten, keinotekoisten valtionrajojen takia, uskonnon takia, rahan takia?
Ei, mitä suurimmalla todennäköisyydellä joko löydämme mikrobitason elämää tai sitten elämää, joka on niin käsittämättömän paljon meitä edellä, että he vertaavat meitä mikrobeihin, jos edes niihin.
Tämän typerämpää ja epäonnistuneempaa "kehittynyttä" lajia tuskin löytyy mistään. Emme yleensä ymmärrä edes sitä perusasiaa, ettemme ole mitään erillisiä olentoja, vaan jaamme yhteisen olemassaolon. Muita vahingoittamalla vahingoitamme itseämme ja aivan kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten te jaksatte tätä kiusantekoa vaikka aiheet eivät kuitenkaan teitä omien sanojenne mukaan kiinnosta?
Minun mielestäni tämä on oikein hyvä kysymys. Saahan sitä kyseenalaistaa asioita.
Saa mutta älykkääseen spekulaatioon kuuluu myös opiskelu eli kuunteleminen ja ymmärtäminen.
Miksi siis et kuuntele ja ymmärrä kysymyksiä? Esimerkiksi miksi jumala loi paholaisen, vaikka kaikkitietävyyksissään tiesi kuinka tulee käymään?
Jobin kirjassa käsitellään laajasti kärsimyksen ongelmaa. Vastaus menee suunnilleen niin, että me ihmiset emme kykene ymmärtämään kaikkea, mutta mitä me olemme kyseenalaistamaan kaiken luonutta, kaikkivaltiasta Jumalaa?
Et siis halua miettiä koko kysymystä, sillä se asettaa kaikkitietävyyden, kaikkivaltiuden ja hyvyyden kyseenalaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä, onko muilla planeetoilla ollut tarvetta siihen. Mikäli on, niin sitten kyllä. Suurin ongelma on, ettemme tiedä muiden planeettojen elämästä mitään.
On tutkittu, ei näytä siltä että vastaavaa älyllistä elämää olisi muualla.
Universumin laajuus ei ole tainnut aueta sinulle.
Jeesus tulee takaisin ja lopettaa sodan! Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
Eihän tuo kuollut. Oli kolme päivää koomassa ja tokeni. Antoi siis viikonloppunsa syntisten puolesta.
Jumala, Jeesus tms Pyhä Henki tai milä se nyt onkaan on aika vastenmielinen sankari.
Ensin se kaikkivaltiaana ja kaikkitietävänä luo ihmiset omiksi kopioikseen. Sitten se suuressa armossaan ja rakkaudessaan tappaa suunnilleen kaikki pariinkin kertaan, koska ei ole tyytyväinen omiin kopioihinsa.
Lopulta se tappaa oman aviorikoksella saadun lapsensa. Sankari laittaa tuhansia vuosia sitten muutaman tyypin kirjoittelemaan epämääräisiä ja ristiriitaisia tarinoita, joissa uhkailee kiduttavansa ikuisesti niitä, jotka eivät sokeasti usko sankariin epämääräisten juttujen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä, onko muilla planeetoilla ollut tarvetta siihen. Mikäli on, niin sitten kyllä. Suurin ongelma on, ettemme tiedä muiden planeettojen elämästä mitään.
Jeesushan puhui vähän ennen kuolemaansa/ylösnousemustaan/taivaisiin astumistaan että hänellä on muitakin (muuallakin) `lampaita joista hänen pitää pitää huoli. Voisiko tarkoittaa muita planeettoja ja niiden asukkaita?
Pakanoitahan Jeesus tarkoitti, siis muita kuin juutalaisia. Mutta aina voi spekuloida.
Mistä sitä kuitenkaan tietää vaikka olisi tarkoittanut muutakin. Eihän Jeesus muuten itse lähtenyt pakanoiden luo vaan antoi lähetyskäskyn, jos lähtikin eri planeetoille katsomaan miten siellä pärjätään?
Ehdottomasti meidän pitää ensi tilassa selittää muukalaisille kun tulevat, että tietä ei nyt pelasta Jeesus, allah eikä buddha. Ehkä hinduilta löytyisi joku niistä lukuisista jumalista? Tämä on todella tärkeä juttu selvittää heti kättelyssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"ihmisen tasoista" ? Siis, ihmisen, joka tuhoaa oman elinympäristönsä, tappaa lajitoverinsa kuvitteellisten, keinotekoisten valtionrajojen takia, uskonnon takia, rahan takia?
Ei, mitä suurimmalla todennäköisyydellä joko löydämme mikrobitason elämää tai sitten elämää, joka on niin käsittämättömän paljon meitä edellä, että he vertaavat meitä mikrobeihin, jos edes niihin.
Tämän typerämpää ja epäonnistuneempaa "kehittynyttä" lajia tuskin löytyy mistään. Emme yleensä ymmärrä edes sitä perusasiaa, ettemme ole mitään erillisiä olentoja, vaan jaamme yhteisen olemassaolon. Muita vahingoittamalla vahingoitamme itseämme ja aivan kaikkea.
Entä jos avaruudesta löytyisi humanoideja, joiden valtiot ovat koko ajan keskeytymättömässä sodassa keskenään, ja joiden parissa muu kuin väkivaltainen kuolema on harvinaisuus?
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi alentaa meitä kaikkia älyllisiä samaan kastiin.
Vierailija kirjoitti:
Matteus 28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen .
28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Eli siis eikö kukaan jatkanut työtä? Ainakaan siis kovin pitkälle? No ihmekös nyt tämä tilanne globaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emme ole kaikki taantuneita. Etkö osaa arvostaa mitään tai ketään sinäkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ymmärtänyt kommenttia.
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa sataa miljardia galaksia ja miljoonia miljardeja tähtiä sekä vielä huomattavasti runsalukuisempia planeettoja olisi luotu ihan vain tätä mikroskooppisen pientä hiekanjyvästä ja sen tallaajia varten. Olemme jotain ihan käsittämättömän pientä tässä maailmankaikkeudessa.
Miksei Jumala olisi voinut haluta luoda meidän ihasteltavaksemme maailmankaikkeutta, joka on käsittämättömän suuri ja tarjoaa meille loputtomasti ihmeteltävää ja tutkittavaa?
Kun pieni ihminen yrittää rajoitetulla aivokapasiteetillä täysin ymmärtää suurta Jumalaa, se vaan ei onnistu. Siksi ite oon päätynyt uskomaan ja luottamaan Jumalaan. Hän on hyvä ja rakastava, vaikkemme aina Häntä ymmärrä.
Usko on luja luottamus jne..
Raamatuss on suurinpiirtein näin sanottu: se mikä on ilmoitettu (kerrottu ihmisille) se on meitä ja meidän lapsiamme varten.. Lopun tiedon ja syyt jne Jumala on nähnyt hyväksi salata meiltä. Siksi tiettyjä asioita ktsutaan "salatieteiksi". Jos alamme rämpiä niitä, päämme ei kestä, emme kykene ymmärtämään kosmisia totuuksia.
Suomi on ainoa planeetta, jonka takia Jeesus kuoli turhaan ja jossa Jeesus ei enää asu. Kiiitos wajakkikommarit ja ateistiset opettajat ja naispapit ja lespot.
Vierailija kirjoitti:
Et siis halua miettiä koko kysymystä, sillä se asettaa kaikkitietävyyden, kaikkivaltiuden ja hyvyyden kyseenalaiseksi.
Olen miettinyt kysymystä paljonkin. Ja olen joka kerta päätynyt siihen, että Jobin kirjassa annettu vastaus on täysin riittävä minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ymmärtänyt kommenttia.
Jos kommenttisi tarkoitti, että koko maailmankaikkeus on tutkittu, niin et tiedä mistä puhut. Jos se tarkoitti jotain muuta, niin en tosiaankaan ymmärtänyt.
Kasteesta on ainakin turha huolestua, koska siihen ei tarvita pappia eikä minkään seurakunnan lupaa. Kenen tahansa kristityn toimittama kaste on pätevä. Jos siis yksikään kirkko ei suostuisi kastamaan avaruusoliota, jostain löytyisi silti varmasti joku joka rientäisi hätiin.
Ev.lut. kirkkoonkin on liitetty sellaisia vauvoja, jotka on kastanut Lähetyshiippakunnan (eli toisen kirkon) pappi, vaikka ev.lut. kirkko on syvästi tällaista toimintaa vastaan.
Matteus 28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen .
28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."