Jos jollain kaukaisella planeetalla on ihmisen tasoista älyllistä elämää, kuoliko Jeesus heidänkin puolestaan?
Mitä uskovaiset tähän sanoo? Voiko tällaiset avaruusolennot saada kasteen ja liittyä kirkkoon tasavertaisina muiden kanssa vai jätetäänkö heidät kylmästi ulkopuolelle?
Kommentit (218)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten te jaksatte tätä kiusantekoa vaikka aiheet eivät kuitenkaan teitä omien sanojenne mukaan kiinnosta?
Niin, hankalat kysymykset koetaan kiusanteoksi ja pilkkaamiseksi. Niistä kun tulee uskovaiselle paha olo, kun noiden asioiden ajattelu voi johtaa uskon perusteiden järkkymiseen.
Ja selkeät yksinkertaiset vastaukset eivät teille typeryksille kelpaa koska haluatte vain valittaa ja syyllistää Jumalaa omista sairaista toimistanne. Lopettakaa kaikki ilkeytenne ja pahuutenne, sitten jäljelle jää sitä hyvää enemmän.
Heh, ei tässä mitään olematonta syyllistetä. Kunhan kyseenalaistetaan teidän epäjohdonmukaisia uskomuksianne.
En vastaa kristillisten aatteiden mukaisesti vaan rehellisesti ja arvostan myös itseäni enkä mielistele muita. Olen siis rehellinen, se on täysin sallittua. Vastaan itse, en kenenkään tai minkään kehoittamana. Ole hyvä.
Jumala on luonut jokaiselle planeetalle omat Jeesuksensa.
muita kysymyksiä?
Vierailija kirjoitti:
muita kysymyksiä?
Eli luomistyö epäonnistui jokaisella planeetalla ja tarvitaan paikkaussarja nimeltä jeesus. Oliko joka planeetalla myös vedenpaisumus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten te jaksatte tätä kiusantekoa vaikka aiheet eivät kuitenkaan teitä omien sanojenne mukaan kiinnosta?
Minun mielestäni tämä on oikein hyvä kysymys. Saahan sitä kyseenalaistaa asioita.
Saa mutta älykkääseen spekulaatioon kuuluu myös opiskelu eli kuunteleminen ja ymmärtäminen.
Miksi siis et kuuntele ja ymmärrä kysymyksiä? Esimerkiksi miksi jumala loi paholaisen, vaikka kaikkitietävyyksissään tiesi kuinka tulee käymään?
Jobin kirjassa käsitellään laajasti kärsimyksen ongelmaa. Vastaus menee suunnilleen niin, että me ihmiset emme kykene ymmärtämään kaikkea, mutta mitä me olemme kyseenalaistamaan kaiken luonutta, kaikkivaltiasta Jumalaa?
Miksei lähettänyt jokaiselle maanosalle omaa pelastajaa?
Nythän eivät intiaanit olleet hänestä tietoisia ennen columpusta.
Tai lähettänyt jeesuusta miljardi vuotta sitten (jotta kaikenmaailman homo erektiot myöskin pelastuisivat).
Vierailija kirjoitti:
muita kysymyksiä?
Tuo on aika lähellä mormonien käsitystä. Hehän uskovat, että meidän jumalamme eli aikoinaan ihmisenä jollain toisella planeetalla ennen kuin hänen korotettiin tämän planeetan jumalaksi. Jokaisella ihmisellä on samanlainen mahdollisuus päästä jonkun toisen planeetan jumalaksi, kunhan olemme riittävän hyviä mormoneja.
Mormonit ei ole kristittyjä, mutta tämä on silti hyvä tietää.
Vierailija kirjoitti:
Miksei lähettänyt jokaiselle maanosalle omaa pelastajaa?
Nythän eivät intiaanit olleet hänestä tietoisia ennen columpusta.
Tai lähettänyt jeesuusta miljardi vuotta sitten (jotta kaikenmaailman homo erektiot myöskin pelastuisivat).
Ja miksi edelleen kaksi kolmasosaa maailmasta ei ole kristittyjä? Onko sanomassa jotain vikaa? Vai onko kristittyjen jumala jotenkin kyvytön sen levittämisessä?
On vain yksi Jumala ja yksi mieli jokaisella ihmisellä joka uskoo mihin haluaa ja millaiseen Jumalaan haluaa uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni tämä on oikein hyvä kysymys. Saahan sitä kyseenalaistaa asioita.
Saa mutta älykkääseen spekulaatioon kuuluu myös opiskelu eli kuunteleminen ja ymmärtäminen.
Miksi siis et kuuntele ja ymmärrä kysymyksiä? Esimerkiksi miksi jumala loi paholaisen, vaikka kaikkitietävyyksissään tiesi kuinka tulee käymään?
Jobin kirjassa käsitellään laajasti kärsimyksen ongelmaa. Vastaus menee suunnilleen niin, että me ihmiset emme kykene ymmärtämään kaikkea, mutta mitä me olemme kyseenalaistamaan kaiken luonutta, kaikkivaltiasta Jumalaa?
Näinhän se on. Voimme toki kyseenalaistaakin mutta mitä me sillä yritämme? Se sitten onkin monesti jo täysin toinen asia.
Vanhassa testamentissa ON ufojuttuja, mm. Marsilaiset mainittu. En tiedä suomennoksesta, mutta ainakin heprean alkuperäisversiosta löytyy. Muitakin avaruusjuttuja on ja viittauksia mytologiaan.
VT kierrättää ikivanhoja kansantarinoita ja sieltä löytyy kaikenlaista viitettä eri olentoihin.
Vierailija kirjoitti:
muita kysymyksiä?
Minua on sanottu antikristukseksi, koska opetan raamattua ilman Jeesusta. Onko minullakin hengen veljiä ulkoavaruudessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paholainen oli Jumalan enkeli, mutta koska hän ylpistyi ja halusi ottaa Jumaluuden itselleen. Hänet syösitiin ulos taivaasta seuraajiensa kera (pahuuden taivaan olennet nekin entisiä enkeleitä, ja nyt siis demoneita). Tulee päivä jolloin tilit tasataan. Ja silloin Jeesu on Kuningasten Kunigas ja Herrain Herra, taivaassa ja maan päällä. (Taivaassa sitä Hän on jo nyt). Siihen asti on tarjolla Jeesuksen sovitus, jokaista ihmistä varten joka haluaa sen ottaa vastaan, uskoen ja asettaen luottamuksensa Häneen ja ristin sovitukseen omakohtaisesti. Aikaa siihen on annettu tämän elämänajan verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesikö Jumala ennen enkelien ja ihmisten luomista, millaisia valintoja he tulevat tekemään? Jos Jumala halusi luoda täysin vapaan tahdon, eikö se ole mahdollista, ettei Jumala tiennyt kaikkea mitä tulee tapahtumaan ennen kuin kaikki vapaa tahto oli luotu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesikö Jumala ennen enkelien ja ihmisten luomista, millaisia valintoja he tulevat tekemään? Jos Jumala halusi luoda täysin vapaan tahdon, eikö se ole mahdollista, ettei Jumala tiennyt kaikkea mitä tulee tapahtumaan ennen kuin kaikki
Ei Jumala ole tiennyt ihan kaikkea ihan alusta lähtien, hän on sallinut meille vapaata tahtoa toteuttaa itseämme ja elää vapaasti kuitenkin. Hän on enkeltensä kanssa opettanut meille Maa-planeetasta kaikenlaista ja siksikin meillä on tietoisuutemme, mielemme ja ymmärryksemme. Hän on näyttänyt meille ympäristöstämme asioita kiinnittämällä huomiotamme aina tiettyihin asioihin. Hän myös on auttanut meitä ymmärtämään kun tutkimme asioita. Ihmiset ovat kehittäneet ällistyttävän paljon planeettaa yhdessä alusta alkaen. Näkijä
Eläimiäkin on käytetty hyödyksi mutta arvostavalla tavalla ja eläimistäkin on huolehdittu tavalla tai toisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesikö Jumala ennen enkelien ja ihmisten luomista, millaisia valintoja he tulevat tekemään? Jos Jumala halusi luoda täysin vapaan tahdon, eikö se ole mahdollista, ettei Jumala tiennyt kaikkea mitä tulee tapahtumaan ennen kuin kaikki
Ei ole täysin vapaata tahtoa, ainakaan itse en ole voinut tehdä ihan kaikkea mitä itse haluan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole täysin vapaata tahtoa, ainakaan itse en ole voinut tehdä ihan kaikkea mitä itse haluan.
Käsittääkseni ainakin enkeleillä oli aluksi täysin vapaa tahto. Nykytilanteesta en ole varma, koska Raamatussa annetaan ymmärtää että enkelit ovat jo valinneet puolensa eikä esim. saatana voi mitenkään katua ja palata takaisin hyvien puolelle.
Ihmisilläkin saattoi olla aluksi täysin vapaa tahto, vaikka se olisi turmeltunut syntiinlankeemuksessa.
"Etkö sinä nyt ymmärrä mitä sinulle kerrotaan? Ihminen on kykeneväinen valitsemaan hyvän tai pahan. Tämä on tarkoituksenmukaista ja siksi Jumala ei poista tätä, tämä kuuluu elämäämme. Valitkaa järkiintyä ja lopettaa se pahan lietsominen. Valitkaa hyvää jokainen niin silloin sitä pahaa on vähemmän. Ymmärsitkö nyt tämän asian?"
Miksi kaikki tämä vaiva? Eihän tässä ole mitään helvetin tolkkua. Hyppäätkö sillalta alas jos "jumala" niin sanoo? Uskovaiset on maailman tyhmintä porukkaa mitä olen koskaan tavannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös jumalan pitänyt olla kaikki tietävä. Näkeä tulevaisuuteen ja lukea ihmisten ajatukset ja jopa muokata niitä. Vai väitätkö että tyyppi joka luo koko maailman kaikkeuden ei näe tulevaisuuteen? Tämän perusteella jumala on idio otti
Jeesus: "Kyllä."
Päivi Räsänen: "Ei."