G: Miksi KOLMAS LAPSI? Miksi EI?
Kommentit (17)
Nyt lapset 1.5 ja vähän yli 3 v enkä ole enää niin varma. Onhan tämä älyttömän raskasta, sairastellaan peräkkäin ja lomittain..
Ihan vaan sen takia, että pääsee muille tärkeilemään kannattaa tehdä heti vaikka 7 lasta.
Mutta kyllä me kolmatta tähän jossain välissä vielä toivotaan, jos vaikka ens vuonna onnistuis...
Yhtään järkiperustetta ei löydy, mutta mikään vastustavistakaan järkiperusteista ei ole niin vahva, että kolmas lapsi olisi unohdettu. Vanhemmat lapset täyttävät nyt kesällä 13 ja 4 vuotta.
unohtu ihan se " miksi" *hups*
Ensikseen minulla on vain yksi sisarus, miehelläni ei ollenkaan, olisi kiva kun meidän lapsilla olisi enemmän sisaruksia.
Eikä vielä tunnu siltä että meidän perhe olis kokonainen, jo(t)ku(t) vielä puuttuu.
t. 13
Vanhemmat 7 ja 5.
- Aikaisemmin en olisi jaksanut
- ikä tulee vastaan pikkuhiljaa (38 ovella), ei vaan jaksa kuin nuorempana
- isommat itsenäistyy kovaa vauhtia, en jaksa taas alkaa elää vauvan aikatulujen mukaan
- tarvittaisiin isompi asunto ja auto
Siksi ei meille.
Kyseessä siis uusperhe, jossa minun kaksi lasta ja miehellä ei lapsia. On kauhean vaikeata tehdä päätöstä. Omat jo isoja 6- ja 7-vuotiaat, ei millään jaksaisi vauva-aikoja, mutta haluaisin mieheni kanssa yhteisen lapsen.. plääh..
Meillä on kolme alle 5-vuotiasta. Lapset ovat ihania, mutta arki on aika rankkaa kolmen näinkin pienen kanssa.
ei vaan - meille suotiin vielä tämä kolmas lapsi - ei hänen takia tarvinnut autoja vaihdella eikä asuntoja ostella, mahdutaan ihan hyvin entisiin!
En oikein viihdy kotiäitinä. Kaipaan myös omaa aikaa sekä aikaa olla kaksistaan miehen kanssa. Haluan tavata myös kavereitani ilman lapsia. Kaksi on aivan tarpeeksi.
Meille tulee kolmas vaikken " tilannut" kuin toisen.
Eka oli " harjoituskappale" , tuli ehkä hötkyiltyä liikaa, tokan vauva-aikana kärsin synnytyksen jälkeisestä masennuksesta 8 kk ja esikoinen oli samalla ihan hirveässä uhma-iässä. (Mulla ei ole esim. muistikuvaa siitä että keskimmäinen lapsemme olisi kontannut.) Kolmannen vauva-aika oli ihanaa ja seesteistä vaikka välillä saikin valvoa yms.
Lapset -96, -98 ja 03 syntyneitä. Vielä voisin ainakin yhden lapsen hankkia, tai vaikka kaksikin. Mutta taitaa olla kuitenkin lapsiluku meillä täynnä. Ikäkään ei vielä yhtään paina vaikka olenkin " jo" 35, vielä jaksaisi valvoa.
Itselläni ei ole sisaruksia ja sukukin on pieni, haluan ison perheen. Miehellä taas on paljon sisaruksia ja iso suku ja hän on kanssani samoilla linjoilla.
Jos minun pitäisi olla pelkästään kotiäitinä ja ainoa elämäntehtäväni olisi huolehtia alle kouluikäisistä lapsistani, en tekisi enää kolmatta, hermot ei kestä. Olen kuitenkin niin onnellisessa tilanteessa, että on kasvatusvastuun jakajia lähipiirissä.
Jostain syystä tunnen, että olen kolmen tytön äiti ja nyt niitä siis on vasta kaksi. No, ennenkuin kukaan hermostuu, niin toki poikavauvakin olisi ihan yhtä ihana. Neljää en haluaisi, joten toivottavasti ei tule kaksosia, vaikka kyllähän senkin asian kanssa sitten eleltäisiin. Koen, että jaksan vielä ja ainakin olen varma, että kymmenen vuoden päästä katuisin, jos en olisi kolmatta vauvaa yrittänyt.
Lapset ovat jo molemmat suht itsenäisiä, ei tartte pukea, syöttää, vaihtaa vaippoja tms, ymmärtävät puhetta, uhmaiätkin ohitettu. Ei ei ei enää mitään vauvaa tähän.
Tämän kaksikon kanssa voi matkustaa, keskustella ja elää!