Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi huonosta ihosta saa huomautella?

Vierailija
29.11.2024 |

Taas kerran ihmettelin pikkujouluissa miten entuudestaan tuntematon ihminen kuvittelee että olisi jotenkin ihan ok huomauttaa että minulla on aknearpinen iho. Joo hän halusi muka auttaa ja ehdotti jotain ties mitä rolleria joka kuulma on tosi hyvä. Mutta kun minä olin käyttänyt pari tuntia meikkaamiseen ja ennen kaikkea siihen, että yritin tasoittaa ihoni siedettäväksi, niin eihän se mieltä ylennä että joku tulee kertomaan miten se silti on yhä ruma. Ei kai ylipainoisillekaan ole hyväksyttävää mennä antamaan laihdutusvinkkejä pyytämättä, miksi ihonhoitovinkit olisi jotenkin hyväksyttävämpää?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa aina ystävälliseen sävyyn antaa ulkonäkövinkkejä myös sanojalle. Minulta tulisi heti.

Vierailija
42/49 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se olekaan hyväksyttävää. Hänellä on huonot käytöstavat. Ja kyllä, nää samat törpöt huomauttelee ihmisille lihavuudesta ja laihuudesta ja kirjoittelee nettiin, että on ihan kamalaa, kun ihmisten tukka ja vaatteet ei ole heidän makuunsa. Leikkisivät paperinukeilla ja jättäisivät muut ihmiset rauhaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut on vähän tasa-arvoisempia kuin toiset. Lihaville ei kukaan käy mitään huomauttelemassa, ja heitä on mainokset täynnä. Eikä se kyllä minua haittaa yhtään, minulla ei ole mitään ylipainoisia vastaan ja ymmärrän, että ilmiö on pysyvä eikä sille ihminen ihan hirveästi aina voi. Jostain syystä vaan huonoihoisia ei näy ikinä missään mainoksessa, eikä muuten amputoituja tai arpisia muutenkaan. Keskustelimme joskus aiheesta sellaisessa porukassa, missä yhdellä paha akne (lääkityksistä huolimatta), toisella nenä vinossa näkyvästi pahan murtuman takia, kolmannella ruma nenä (sellainen, joita ei koskaan mainoksissa näy, mutta tavallinen kansan parissa), ja neljäs totesi olevansa jalka-amputoitu, mutta koska se ei näy päällepäin pitkissä housuissa, hän olettaa kaikkien mainoksissa esiintyvien olevan vammatuneita vaatteidensa alla.

Vierailija
44/49 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se olekaan hyväksyttävää. Hänellä on huonot käytöstavat. Ja kyllä, nää samat törpöt huomauttelee ihmisille lihavuudesta ja laihuudesta ja kirjoittelee nettiin, että on ihan kamalaa, kun ihmisten tukka ja vaatteet ei ole heidän makuunsa. Leikkisivät paperinukeilla ja jättäisivät muut ihmiset rauhaan.

Toisaalta ei sekään nyt ole välttämättä hyvä, että keskittyvät vain itseensä, koska tuloksena on sitten loppuunsa leikelty kyborgi, jonka ulkonäön säikäyttävyys ei johdu aknesta eikä ylipainosta vaan liiasta tuunaamisesta.

Vierailija
45/49 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole koskaan kuullut, että olisi normaalia tuollaisesta huomautella. Joku sosiaalisesti kyvytön ääliö vain kännissä?

Vierailija
46/49 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta taas kysellään, olenko sairas, flunssassa, burn outissa, ahdistunut, herkkä ym. koska kuulostan välillä poikkeavalta ja puhuminen on haastavaa. Minulla on häiriö aivoissa. 

Vierailija
47/49 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahinta mitä te rosonaamaiset kantturat voitte tehdä, on tukkia huokosenne joka päivä kahdella kilolla pakkelia. Eikö yläasteella jo selvinnyt tuo teille? Yleensähän kaverit antavat meikkausvinkkejä toisilleen ja sanovat myös jollekin ("huonoihoiselle"), jos tämä meikkaa liikaa. Lopettakaa se rasvoilla ja puutereilla naamanne myrkyttäminen, niin kyllä se siitä paranee, kun ei tukehdu kemikaalien alle joka päivä lähes 24/7. Liikuntaa ja terveellisiä elämäntapoja, niin ihokin paranee & närästys loppuu. Eli tupakka ja viinat pois myös, tytöt.

Siinäpä hyvä malliesimerkki niistä ohjeista, joita aknesta kärsivät joutuvat kyllästymiseen asti kuulla. Voin kuule kertoa että paha akne ei todellakaan lähde sillä että käy juoksulenkillä ja juo vettä. Se on sairaus. Kerrotko myös syövästä kärsivälle miten hänen pitäisi vain syödä enemmän tomaattia?

Vierailija
48/49 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran yks juoppoa muistuttava punanaamanen vanhempi täti alkoi kauhistelemaan töissä mun "huonoa ihoa" siinä ringissä arvostelivat ja ihmettelivät, itseäni 10 kertaa rumemmat vanhemmat naiset. En ole mikään akneihoinen ollut koskaan, päin vastoin, ja erittäin luonnonkauniina pidetty.

Kateutta. : )

Vierailija
49/49 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole koskaan kuullut, että olisi normaalia tuollaisesta huomautella. Joku sosiaalisesti kyvytön ääliö vain kännissä?

Saattaa myös olla joku joka myy sitä hoitoa jota mainostaa. Niinkin kävi kerran yhden puolitutun kanssa, alkoi pommittamaan raivostuttavuuteen asti edustamansa kosmetiikkamerkin mainoksilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan