Kertokaapa joku, että miksi kanadalaiset omistavat Suomen kaivokset?
Miksi suomalaiset eivät itse pyöritä kaivosbisnestä? Eihän norjankaan öljyvarat ole Kanadan hallussa, niin miksi Suomen mineraalit ovat?
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sipilän hallitus muistaakseni myi halvalla kanadalaisille.
Miksi myivät? Millä perustelivat sen olevan hyvä diili Suomelle?
Kaivokset myytiin kanadalaisille siitä syystä, että suomalaisilla yrityksillä ei ollut taloudellisia mahdollisuuksia itse käynnistää kaivostoimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole Suomessa tarpeeksi isoja yrityksiä että voisivat aloittaa kaivostoiminnan tuosta vaan. Suomen verotus estää syntymästä tarpeeksi suuria pääomia kun pitää elättää loisivaa tukipummieliittiä kymmenien miljardien eurojen edestä vuodessa.
Poliitikot ovat itse tehneet päätökset jotka estävät yrityksiä kasvamasta suuriksi. Sitä saa mitä tilaa ja luxustukia nostavat sossupummit vain juhlivat vuodesta toiseen. Olisiko aika leikata noitten maanvaivojen tukia jotta työttömät alkaisivat vaikka yrittäjiksi uunin pankolla makoilun sijaan.
ei täällä kukaan osta mitään, koska ostovoima on paska. Turha alkaa yrittäjäksi.
Veikkaisin että liittyy dollariin. Siellä taitaa liikkua melkoiset rahat kun kattoo vaikka amerikan velkoja.
Ei vasemmisto ole koskaan ollut suomen hallituksissa päättämässä isoista asioista. Eiköhän kaikki olisi pahenmin päin peetä jos ne olisi päässyt huseeraamaan, mikäli näitä heidän nyky ulostuloja on seurannut.