Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lontoossa matkustelu ei tee asiantuntijaa

Vierailija
28.11.2024 |

Tuttavani on käynyt Lontoossa ehkä neljä tai viisi kertaa ja nyt puhuu kuin tuntisi hyvin koko Lontoon. Jotenkin huvittaa tämä asenne että joo, matkustan muutamia kertoja ja nyt olen asiantuntija.

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasuriliikenteestä vielä, en väheksyisi tämän vaarallisuutta. Vasuriauto, jossa siis ratti oikealla puolella, voi sekin aiheuttaa päänvaivaa, mutta taas sitten kaksipyöräisellä voi muutaman mutkan jälkeen päätyä ajamaan oikealle ja risteyksessä tulee ylläri.

Thaimaassa turistit joutuvat melko paljon onnetoomuuksiin tämän takia, mutta kyllä tiedän englannissakin jonkun suomalaisen kuolleen liikenneonnttettomuudessa.

Jos vasemmalla ajaminen on noin hankalaa, oletko enää ajokunnossa? Ajan Englannissa vasemmalla ja Suomessa oikealla, eikä se ole vaikeaa jos on rahtu järkeä päässä. 

Vierailija
62/79 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usko tai älä, mutta olen itsekin ollut turisti vaikka asun Lontoossa. Enkä silloinkaan koskaan mene joukkokohteisiin, koska ne eivät kiinnosta minua. Esimerkiksi Barcelonassa Gaudin rakennukset pitää käydä katsomassa, mutta en hyppää bussiin nähdäkseni Big Benin tai Pariisissa Eiffel tornin, koska ne näkee muutenkin kaupungilla ollessa. Uskokaa jo, että on erilaisia tapoja matkustaa, ja esimerkiksi matkalippujen hintojen kysely etukäteen on minusta turhaa, koska kaikissa isoissa kaupungeissa lipun ostamisesta on tehty tarkoituksella helppoa, ja niiden ostopisteet tai automaatit on universaalisti sijoitettu kulkuvälineiden lähettyville. :D 

Majapaikkojen hinnat vaihtelevat ja tuoreet hinnat saa nettipalveluista, ei kaverilta joka kävi viime vuonna. Hyviä majapaikkoja on Lontoossa tuhansia tarjolla ja ne kannattaa valita itse omien mieltymysten mukaan.

Itse ainakin ilahtuisin jos joku kertoisi etukäteen että matkalippua ei kannata ostaa automaatista vaan maksaa lähimaksuna, siina säästyy pitkä penni. Maksan mieluumin 2.80 zone 1 kertalipusta  lipusta kuin 6.70 tai 8.50 päivän matkoista 15.90 Travelcardin sijaan. Mutta kukin tietenkin tyylillään.

Samoin kaveri jonka laatuvaatimukset ja maun tunnen on tietenkin varsin sopiva antamaan minulle  suosituksia majapaikasta tai vaikka tuoreita ravintolavinkkejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista kuumavesipulloista, käyttääkö jotkut siis sellaisia ihan tosissaan? En muista että meillä olisi ikinä ollut kuumavesipulloja sen takia että on kylmä.

Vierailija
64/79 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asuu Suomessa ja matkustelee Lontooseen niin voi kyllä pitää jonkin asteen sateiden, sumujen ja koleiden säiden asiantuntijana.

ps en vain ymmärrä miksi täältä ankean harmaasta Suomesta lähdetään vielä harmaampaan Lontooseen, ojasta allikkoon?

Viestisi sai hymyn huulille, mutta talvet täällä Lontoossa ovat leutoja ja kesät todella kuumia, kevät alkaa aikaisemmin kuin suomessa. Mielestäni tuo sateisuus on liioiteltua, ja säät parempia kuin Suomessa. 

Vierailija
65/79 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usko tai älä, mutta olen itsekin ollut turisti vaikka asun Lontoossa. Enkä silloinkaan koskaan mene joukkokohteisiin, koska ne eivät kiinnosta minua. Esimerkiksi Barcelonassa Gaudin rakennukset pitää käydä katsomassa, mutta en hyppää bussiin nähdäkseni Big Benin tai Pariisissa Eiffel tornin, koska ne näkee muutenkin kaupungilla ollessa. Uskokaa jo, että on erilaisia tapoja matkustaa, ja esimerkiksi matkalippujen hintojen kysely etukäteen on minusta turhaa, koska kaikissa isoissa kaupungeissa lipun ostamisesta on tehty tarkoituksella helppoa, ja niiden ostopisteet tai automaatit on universaalisti sijoitettu kulkuvälineiden lähettyville. :D 

Majapaikkojen hinnat vaihtelevat ja tuoreet hinnat saa nettipalveluista, ei kaverilta joka kävi viime vuonna. Hyviä majapaikkoja on Lontoossa tuhansia tarjolla ja ne kannattaa valita itse omien mieltymysten mukaan.

Ei kaikki tarvitse tuohon kaveria kertomaan, kun korttimaksun mahdollisuus käy ilmi kävelemällä sisään asemalle. 

Vierailija
66/79 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut 15 vuotta enkä vieläkään väitä tuntevani 😅

Vierailija
67/79 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asuu Suomessa ja matkustelee Lontooseen niin voi kyllä pitää jonkin asteen sateiden, sumujen ja koleiden säiden asiantuntijana.

ps en vain ymmärrä miksi täältä ankean harmaasta Suomesta lähdetään vielä harmaampaan Lontooseen, ojasta allikkoon?

Viestisi sai hymyn huulille, mutta talvet täällä Lontoossa ovat leutoja ja kesät todella kuumia, kevät alkaa aikaisemmin kuin suomessa. Mielestäni tuo sateisuus on liioiteltua, ja säät parempia kuin Suomessa. 

Niinpä, tilastollisesti Lontoossa sataa vähemmän kuin Helsingissä.

Vierailija
68/79 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noista kuumavesipulloista, käyttääkö jotkut siis sellaisia ihan tosissaan? En muista että meillä olisi ikinä ollut kuumavesipulloja sen takia että on kylmä.

Niitä näkee kaupoissa myynnissä, mutta ne ovat sama juttu kuin villasukat Suomessa, jotain mukavaa ja lämmintä... Tuskin niitä kukaan villasukkia enemmän "tosissaan" ottaa. Minusta tuntuu, että Englannissa tykätään pehmeistä pyjamista ja kokolattiamatoista enemmän kuin Suomessa, eli tuollaisia arjen pieniä mukavuuksia arvostetaan enemmän ja kaikki on lovely. :)

Vierailija
69/79 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sielu on täynnä myrkkyä. Katellisuus on katkeraa kalkkia joka tuhoaa mielen ja sielun sekä lopuksi suhteet muihin ihmisiin.

Vierailija
70/79 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään käy Helsingissä kuin ehkä kerran vuodessa ja silloinkin aika samoja hudeja kiertelen. Harvoin tulee jossain Haagassa pyörittyä, tai Siltamäessä. Tiedän kyllä silti missä on Kontula, Tikkurila ja Eira.

Lontoossa olen asunut vuoden, ja käynyt monta kertaa. Ei senkään kaupungin keskusta mikään valtava ole, ja vaikka en ole joka lähiötä kolunnut, niin ihan tarpeeksi, että tiedän missä suunnassa on Kingston ja missä Dagenham. Asiantuntija olisi varmaan joku taksikuski.

Ihan kaikkea et tiedä kuitenkaan, kun et tiedä, että Tikkurila ei ole Helsingissä, se on Vantaan hallinnollinenkeskus, jossa sijaitsee mm. kaupungintalo!

Vierailija
71/79 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lontookin muuttuu, kuten kaikki suuret kaupungit. Lapsuudestani tuttu hylätty voimalaitos on nykyään ostoskeskus, entinen pieni kouluni on nykyään keskisuuri koulu uusine rakennuksineen. Julkisen liikenteen reiteistä nyt puhumattakaan, kyllä on itsellänikin reittioppaat ahkerassa käytössä.

Asuitko kenties Chelseassa 80-90-luvulla?

Kuulostaa enemmänkin Battersealta tuo 

Vierailija
72/79 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki uskoo että av-mammat asuu Lontoossa 🤣

No miksi ei asuisi? Lontoossa asuu jotain 9 miljoonaa ihmistä niin kyllä sinne muutama mammakin mahtuu joukkoon. Suomen kansalaisia asuu maan ulkopuolella noin 300 000.

Vierailija
73/79 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lontookin muuttuu, kuten kaikki suuret kaupungit. Lapsuudestani tuttu hylätty voimalaitos on nykyään ostoskeskus, entinen pieni kouluni on nykyään keskisuuri koulu uusine rakennuksineen. Julkisen liikenteen reiteistä nyt puhumattakaan, kyllä on itsellänikin reittioppaat ahkerassa käytössä.

Asuitko kenties Chelseassa 80-90-luvulla?

Kuulostaa enemmänkin Battersealta tuo 

Voimalaitos on Battersean puolella kyllä mutta se näkyy erityisen hyvin Chelsea Embankmentille (Plus Battersea ei 80-90-luvuilla silloin ollut kovin viehättävää asuinaluetta) Chelsean puolella on myos jokunen vuosi sitten rempattu koulu uusine rakennuksiin, siksi arvelin Chelseaa.

Vierailija
74/79 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähimaksamisesta EU:n ulkopuolella menee iso maksu per ostos. 

Vierailija
75/79 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi ei asuisi? Lontoossa asuu jotain 9 miljoonaa ihmistä niin kyllä sinne muutama mammakin mahtuu joukkoon. Suomen kansalaisia asuu maan ulkopuolella noin 300 000.

Juntteja riittää aina. Muutin Rovaniemeltä aikoinani Helsinkiin ja voi taivas reaktioita. Kuin olisin sanonut meneväni presidentiksi Washingtoniin. 

Vierailija
76/79 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, Lontossa taitaa asua lähes 20000 suomalaista, minä mukaanlukien. Ja jopa täältä Brexit-maastakin voi lukea suomalaisia keskustelupalstoja. 

Vierailija
77/79 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitäkin käytetään mutta sähköpeitto tai patjanlämmitin on varsin tavallinen varuste brittikodeissa. 

Vierailija
78/79 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä ole koskaan erityisen paljon satanut kun olen Englannissa käynyt, itse asiassa yllättävänkin vähän.

Vierailija
79/79 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä ole koskaan erityisen paljon satanut kun olen Englannissa käynyt, itse asiassa yllättävänkin vähän.

Tänä vuonna ei juuri muuta olekaan kuin satanut! En muista vastavaa ja olen asunut täällä 25 vuotta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi