Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lontoossa matkustelu ei tee asiantuntijaa

Vierailija
28.11.2024 |

Tuttavani on käynyt Lontoossa ehkä neljä tai viisi kertaa ja nyt puhuu kuin tuntisi hyvin koko Lontoon. Jotenkin huvittaa tämä asenne että joo, matkustan muutamia kertoja ja nyt olen asiantuntija.

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lontookin muuttuu, kuten kaikki suuret kaupungit. Lapsuudestani tuttu hylätty voimalaitos on nykyään ostoskeskus, entinen pieni kouluni on nykyään keskisuuri koulu uusine rakennuksineen. Julkisen liikenteen reiteistä nyt puhumattakaan, kyllä on itsellänikin reittioppaat ahkerassa käytössä.

Asuitko kenties Chelseassa 80-90-luvulla?

Vierailija
22/79 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo harmistumisen aihe. On käynyt monta kertaa Lontoossa => tietää hotellien hintatasosta, nähtävyyksien jonoista, punaisten bussien viikkolipuista, metroista ja ostoskaduista.  Ei sen enempää.

Minäkin olen muutaman kerran ollut (leuhk)

Lontoossa asuvana, nuo eivät kerro Lontoosta kaupunkina paljon mitään. Asukkaana arvostan Lontoon lukuisia mahdollisuuksia ja toisaalta olen oppinut olemaan varovainen, koska rikollisuutta on todella paljon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo harmistumisen aihe. On käynyt monta kertaa Lontoossa => tietää hotellien hintatasosta, nähtävyyksien jonoista, punaisten bussien viikkolipuista, metroista ja ostoskaduista.  Ei sen enempää.

Lontoossa asuvana, nuo eivät kerro Lontoosta kaupunkina paljon mitään. Asukkaana arvostan Lontoon lukuisia mahdollisuuksia ja toisaalta olen oppinut olemaan varovainen, koska rikollisuutta on todella paljon. 

Kyllähän nuo just siitä Lontoossa matkustamisesta hyvin kertoo, missä kannattaa käydä ja majoittua ja miten hankitaan matkaliput.

Vierailija
24/79 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lontookin muuttuu, kuten kaikki suuret kaupungit. Lapsuudestani tuttu hylätty voimalaitos on nykyään ostoskeskus, entinen pieni kouluni on nykyään keskisuuri koulu uusine rakennuksineen. Julkisen liikenteen reiteistä nyt puhumattakaan, kyllä on itsellänikin reittioppaat ahkerassa käytössä.

Asuitko kenties Chelseassa 80-90-luvulla?

Aika lähellä

Vierailija
25/79 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei toiseen maahan matkustaminen auta näkemään maata asukkaan näkökulmasta. Omat lapset laitoin vaihtoon ja kielimatkoille, että maailma hieman avartuisi. Jos ei ikinä muuta edes kotikylästä pois, jää mielestäni kokemusmaailmaltaan lapsen tasolle. 

Onhan se totta, että vieras ympäristö ja kulttuuri saavat itsestä uusia puolia esiin. Meillä on maalla sukua, ja kun he tulevat Helsinkiin, jo meille tuleminen jännittää ja kaikkea ylikysellään parkkipaikasta kahvikupin hintoihin ennen reissua. :D 

Vierailija
26/79 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, mutta varmasti sillä noin monen visiitin jälkeen on hyviä vinkkejä ja on ehtinyt nähdä muutakin kuin pakolliset turistinähtävyydet. 

Noin monen 🤣😆

Vierailija
27/79 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki uskoo että av-mammat asuu Lontoossa 🤣

Vierailija
28/79 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En harrasta punaisia busseja tai muuta turistihömppää, eli en arvostaisi tuollaista tietoa...! Lontoossa menen usein rockblubeille ja paikkoihin, joihin paikalliset menevät. Nuo turistirysät ovat ylihinnoiteltuja ja suunniteltu eläkeläisille. 

Vierailija
29/79 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki uskoo että av-mammat asuu Lontoossa 🤣

Uskotko että joku asuu Tampereella tai Helsingissä?

Vierailija
30/79 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän nuo just siitä Lontoossa matkustamisesta hyvin kertoo, missä kannattaa käydä ja majoittua ja miten hankitaan matkaliput.

Öh, Lontoossa on todella paljon nähtävää. Nuo turistibussit ovat vain yksi tapa tutustua kaupunkiin, ja itse asukkaana olen nauttinut ihan muista jutuista kaupungissani. Jos sinulle on tärkeintä saada tietää bussilipun hinta ja päästä eläkeläisten kanssa turistibussin kyytiin katsomaan kliseisimmät ja tylsimmät Lontoon nähtävyydet, niin mikäs siinä. 

Vierailija
31/79 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt buginham palacessa noin 6 kertaa ja aina jaksaa yllättää. Suosittelen vahvasti myös madame tussaun cabinettia ja onhan thames jokikin itsessään nähtävyys. Samalla näkee big benin. Kannattaa käydä edes kerran londonissa ettei tarvitse olla kateellinen.

Vierailija
32/79 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, kyllä minä suon tuttaville sen, että voivat antaa neuvoja ja vinkkejä jostain paikasta, jos ovat siellä noinkin monta kertaa käyneet. Varsinkin jos en ole itse siellä vielä käynyt, niin neuvot ovat aina tarpeellisia. No minäkin olen kyllä käynyt Lontoossa 4-5 kertaa ja viimeksi kun kävin siellä ystävieni kanssa, niin luottivat kyllä mun hotellivalintoihin yms. ja sain neuvoa heitä, kun ostettiin metrokorttia yms. Kyllähän minä kieltämättä tiesin kaupungista enemmän kuin he, esim. siitä minne kannattaa majoittua, missä käydä ostoksilla yms. Ja minusta on tosi kivaa jos joku antaa vinkkejä, niin ei tule sitten ihan hukkareissuja tehtyä jonnekin, koska Lontoo on iso kaupunki ja matkat sen sisällä vievät aikaa.

Seuraavalla reissulla ajattelin kyllä, että mennään junalla jonnekin Lontoon ulkopuolellekin käymään esim. Oxfrodiin tms. 

Englannissa kannattaa vuokrata auto, jos vaan uskaltaa. Tosi paljon aivan ihania kohteita, mutta hankala päästä julkisilla.

Vierailija
33/79 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittikö ystäväsi olevansa asiantuntija? Vaikuttaa siltä, että itse vedät johtopäätöksiä. Hyi hyi.

Vierailija
34/79 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öh, Lontoossa on todella paljon nähtävää. Nuo turistibussit ovat vain yksi tapa tutustua kaupunkiin, ja itse asukkaana olen nau

Nyt olikin kyse Lontooseen matkustavista henkilöistä, ei sinusta. Sinä tuskin asukkaana teet samoja asioita kuin turistit, ja turistit tuskin haluavat tehdä samoja asioita kuin sinä.

Turistille esimerkiksi majoittumiseen, matkalippuihin sekä vierailu- ja shoppailukohteisiin liittyvä tieto on yleensä sitä tärkeää tietoa, mitä he haluavat. 

Vierailija
35/79 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt buginham palacessa noin 6 kertaa ja aina jaksaa yllättää. Suosittelen vahvasti myös madame tussaun cabinettia ja onhan thames jokikin itsessään nähtävyys. Samalla näkee big benin. Kannattaa käydä edes kerran londonissa ettei tarvitse olla kateellinen.

Varmasti yllättää

Vierailija
36/79 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, kyllä minä suon tuttaville sen, että voivat antaa neuvoja ja vinkkejä jostain paikasta, jos ovat siellä noinkin monta kertaa käyneet. Varsinkin jos en ole itse siellä vielä käynyt, niin neuvot ovat aina tarpeellisia. No minäkin olen kyllä käynyt Lontoossa 4-5 kertaa ja viimeksi kun kävin siellä ystävieni kanssa, niin luottivat kyllä mun hotellivalintoihin yms. ja sain neuvoa heitä, kun ostettiin metrokorttia yms. Kyllähän minä kieltämättä tiesin kaupungista enemmän kuin he, esim. siitä minne kannattaa majoittua, missä käydä ostoksilla yms. Ja minusta on tosi kivaa jos joku antaa vinkkejä, niin ei tule sitten ihan hukkareissuja tehtyä jonnekin, koska Lontoo on iso kaupunki ja matkat sen sisällä vievät aikaa.

Seuraavalla reissulla ajattelin kyllä, että mennään junalla jonnekin Lontoon ulkopuolellekin käymään esim. Oxfrodiin tms. 

Englannissa kannattaa

Joo ja jos uskaltaa ajaa vasemmanpuoleisessa liikenteessä.

Vierailija
37/79 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoo ei oo kaupunki vaan kasa kaupunkeja Middlesexin kreivikunnassa. 

Vierailija
38/79 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Englannissa kannattaa

Jos uskaltaa? Mitä uskaltamista autolla ajamisessa on?

Vierailija
39/79 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, mutta varmasti sillä noin monen visiitin jälkeen on hyviä vinkkejä ja on ehtinyt nähdä muutakin kuin pakolliset turistinähtävyydet. 

Noin monen 🤣😆

4-5 kertaa samassa kohteessa on mun mielestä monta kertaa. 

Vierailija
40/79 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lontookin muuttuu.... Lapsuudestani tuttu hylätty voimalaitos on nykyään ostoskeskus 

JOo Battersea 😀  tuttu Pink Floydin Animals-levyn kannesta.

Myös Tate Modern on entinen voimala. Nämä ovat turputelleet hiiltä taivaalle ihan tosissaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi