Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Hallitus ajaa rajausta vammaisten palveluihin oikeustieteilijöiden vastustamalla tavalla

Vierailija
28.11.2024 |

"Hallitus yrittää säätää vammaispalvelulakiin rajoituksen, jota eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan sekä perustuslakivaliokunnan kuulemat oikeustieteilijät pitävät perustuslain kannalta ongelmallisena, selviää HS:n näkemistä asiakirjoista.

Asiaa käsitellään torstaina sosiaali- ja terveysvaliokunnassa."

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010861698.html

Loput on maksumuurin takana. Voisiko joku kertoa mistä on kyse? 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jos vammaisten palveluja saadaan karsittua edes vähän. Niihin uppoaa järjetön määrä rahaa. 

Vierailija
2/7 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joku pillastunut kun taksi ei tule minuutissa kotiovelle aina kun vammainen tahtoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan joku pillastunut kun taksi ei tule minuutissa kotiovelle aina kun vammainen tahtoo.

Mitä itse olen seurannut näitä vammaisten kuljetuksia, niin ne pitää varata edellisenä päivänä eikä sitä taksia välttämättä yksin saa käyttöönsä. Siitä olen vähän samaa mieltä, että on paljon hyväkuntoisiakin vammaisia, esim. jalka-amputoituja nuoria, jotka pystyvät kyllä ihan hyvin itsekin liikkumaan, joten eivät ehkä tarvitsisi kela-taksimatkoja ainakaan yhtä monta per kuukausi kuin pyörätuolipotilaat. Jos pystyy töissä käymään omin voimin, tarvitseeko ihminen silloin kela-taksia mihinkään? Näitä on paljon.

Vierailija
4/7 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä itse olen seurannut näitä vammaisten kuljetuksia, niin ne pitää varata edellisenä päivänä eikä sitä taksia välttämättä yksin saa käyttöönsä. Siitä olen vähän samaa mieltä, että on paljon hyväkuntoisiakin vammaisia, esim. jalka-amputoituja nuoria, jotka pystyvät kyllä ihan hyvin itsekin liikkumaan, joten eivät ehkä tarvitsisi kela-taksimatkoja ainakaan yhtä monta per kuukausi kuin pyörätuolipotilaat. Jos pystyy töissä käymään omin voimin, tarvitseeko ihminen silloin kela-taksia mihinkään? Näitä on paljon.

Miksi taksi pitäisi saada yksin omaan käyttöön? Terveetkin köyhät joutuu jakamaan kyytinsä muiden kanssa, eikä bussissa pääse aina edes istumaan. Ja joskus voi käydä niinkin, että bussi on täynnä eikä siihen pääse lainkaan sisään vaan on pakko jäädä odottamaan seuraavaa bussia. 

Vierailija
5/7 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi taksi pitäisi saada yksin omaan käyttöön? Terveetkin köyhät joutuu jakamaan kyytinsä muiden kanssa, eikä bussissa pääse aina edes istumaan. Ja joskus voi käydä niinkin, että bussi on täynnä eikä siihen pääse lainkaan sisään vaan on pakko jäädä odottamaan seuraavaa bussia. 

Todellakin! Ei myöskään pidä unohtaa, että bussipysäkille on usein matkaa ja bussia joutuu usein myös vaihtamaan kesken matkan. Vammaisten pitäisi olla kiitollisia siitä, että taksi tulee ja vie ovelta ovelle, vaikka taksi täytyisikin tilata hyvissä ajoin etukäteen. 

Vierailija
6/7 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö yhdenvertaisuuden nimissä vammattomillakin olla oikeus käyttää taksia veronmaksajien piikkiin silloin kun matka on hankala tai bussit ei kulje lainkaan? 

Vierailija
7/7 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva maksaa vammaisten elämä🤷