Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi haluat, että kuoltuasi sut tuhkataan? Onko sulla ahtaan paikan kammo ja pelkäät herääväsi kuolleista ja olevasi arkussa?

Vierailija
27.11.2024 |

Mitä ajattelet?

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan tuo kauheaa herätä arkussa.Mut syyt : tuhkaus siksi että  pieneen tilaan,ei tarvita kantajia vaikka kesäkelissä yksikin jaksaisi ajaa kuolemankärryillä haudalle, muistotilaisuutta ei pidetä.Olen sanonut tai tulen kummittelemaan..Nimen laatan, voi lisätä tuhkattujen  kiveen,tai vanhempien..

Vierailija
22/69 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihminen tai jotkut ihmiset pelkää kuolemaa?

Koska sisimmässään tietää, että kaikki jatkuu ja olet tilivelvollinen, mikään ei lopu.

Mieti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hautaaminen kuuluu uskontoon, en ole uskovainen joten halua tulla haudatuksi. Seurakunnat vastaa myös uskonnottomien hautausmaista ja en halua päätyä kirkkomaahan.

Hautaaminen kuuluu uskontoon?

Omalla asuinpaikkakunnallani uskonnottomien hautausmaa on ev. lut. seurakunnan hoidossa, eli sitä kautta hautaaminen täällä linkittyy kirkkoon ja uskontoon. 

Toki kautta aikain uskonnottomia on haudattu, mutta ap kysyi jokaisen henkilökohtaisia syitä ja minulla se on että en halua kirkkomaahan koska en ole uskovainen.

Vierailija
24/69 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua että horsmat kasvavat mun korvissani.

Vierailija
25/69 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua, että minusta jää hautapaikka muiden huolehdittavaksi ja kunnossa pidettäväksi.

Vierailija
26/69 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi lasta uurnahautapaikassa, ja haluan heidän kanssaan samaan hautaan. En halunnut lapsia haudata arkkuhautaan, ajatus siitä, että madot syövät, elimistö mätänee ja puunjuuret kasvavat heidän lävitseen oli liikaa.

Vierailija
27/69 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en välttämättä haluaisi että minut tuhkataan, jos joku ekologisempi tapa otetaan käyttöön. Lähinnä kai vesituhkaus tai kompostoiminen. Suomen tämänhetkinen hautaustoimilaki ei tunne näitä vaihtoehtoja.

Vierailija
28/69 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan säästää puolison ja lapset syyllisyysreissaamiselta. Ei oo pakko käydä haudalla. Mun tuhkat ripotellaan ties mihin ja voi käydä jossa lähimuistilehdossa jos haluaa. Ei köröttelyä joka pyhä toiselle puolelle Suomea. 

On halvempaakin. 

Enkä kuulu kirkkoon. 

Vierailija
29/69 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turvallisuus. En halua että hautaani avataan missään tapauksessa ja DNA-näytteen avulla yritetään kontolleni sälyttää postuumisti lapsia tai rikoksia. Nythän tällaista tehdään lähes päivittäin.

Teet lehtolapsia ja rikoksia päivittäin? Arvostan ahkeruuttasi, tuo vaatii suunnitelmallisuutta. 

Vierailija
30/69 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kuulunut kirkkoon ja ajatus siitä, että minut haudattaisiin hautausmaalle, on minulle vieras. En muutenkaan vieraile sukulaisten haudoilla.

Omat vanhempani haluavat, että heidät tuhkataan. Isä ja sisko on jo tuhkattu ja tuhkat kipattu menemään. Samaa toivon itsellenikin. Ihan sama mihin tuhkat nakataan, kunhan vain ei haudata maahan.

Vierailija
31/69 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hautaaminen kuuluu uskontoon, en ole uskovainen joten halua tulla haudatuksi. Seurakunnat vastaa myös uskonnottomien hautausmaista ja en halua päätyä kirkkomaahan.

Kyllä sinutkin haudataan, tuhkana. Vaikka tuhkasi kaadettaisiin mereen tai maahan, sekin on hautaamista.

Vierailija
32/69 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee halvemmaksi, jää enemmän perittävää kun ei mene rahoja hautaamiseen ja hautapaikkaan.

Poltto ja arkun kuskaaminen eivät ole ilmaisia nekään.

Mutta mäkin haluan kremaation. Tuhka on puhdasta, mätänevä liha ei. Tuhka on helppo loppusijoittaa kun maan valmistus on lopetettu miljardeja vuosia sitten ja se pitää säästää hyödyllisempään.

Vierailija
33/69 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä kuulunut kirkkoon ja ajatus siitä, että minut haudattaisiin hautausmaalle, on minulle vieras. En muutenkaan vieraile sukulaisten haudoilla.

Omat vanhempani haluavat, että heidät tuhkataan. Isä ja sisko on jo tuhkattu ja tuhkat kipattu menemään. Samaa toivon itsellenikin. Ihan sama mihin tuhkat nakataan, kunhan vain ei haudata maahan.

Minne kippasit isäsi ja siskosi? Ja saathan sinä toivoa mitä haluat, eri asia toteuttavatko toiveesi ne jotka järjestävät hautajaisesi.

Vierailija
34/69 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua että mikään elukka kaluaa luitani.

Vierailija
35/69 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihminen tai jotkut ihmiset pelkää kuolemaa?

Koska sisimmässään tietää, että kaikki jatkuu ja olet tilivelvollinen, mikään ei lopu.

Mieti.

Vierailija
36/69 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hietaniemen hautausmaalla ei ole vapaita arkkuhautapaikkoja.

Meidän sukuhautamme on kolumbaariossa. Siellä uurnaani säilytetään aina 25 vuotta kerrallaan.

Vierailija
37/69 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turvallisuus. En halua että hautaani avataan missään tapauksessa ja DNA-näytteen avulla yritetään kontolleni sälyttää postuumisti lapsia tai rikoksia. Nythän tällaista tehdään lähes päivittäin.

Teet lehtolapsia ja rikoksia päivittäin? Arvostan ahkeruuttasi, tuo vaatii suunnitelmallisuutta. 

Opettelisit lukemaan, ihmispaska. Ja söisit lääkkeesi.

Vierailija
38/69 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua, että minusta jää hautapaikka muiden huolehdittavaksi ja kunnossa pidettäväksi.

Minne tuhkasi sitten sijoitetaan?

Vierailija
39/69 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen suunnitellut itselleni oikean hautakammion, johon kanssani haudataan astioita, koruja, vaatteita ja kirjoituksia ehkä kiveen kaiverrettuna. Tulevaisuuden argeologeille. Täytyy heitäkin työllistää.

Vierailija
40/69 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinutkin haudataan, tuhkana. Vaikka tuhkasi kaadettaisiin mereen tai maahan, sekin on hautaamista.

Onko sinulle jo sanottu, että olet luonnevikainen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän