Onko mahdollista löytää hyvä rakkaus vaikka on mielenterveysongelmia ja ei töissä
Vai onko tää suurimmalle osalle kynnyskysymys? Ja on mulla unelmia mutta ei varmaa toteutuuko ne
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveysongelmia on aika laaja kirjo. Lievä yleistynyt ahdistuneisuus on aika eri asia kuin vaikka toistuvat psykoosit tai hallitsemattomat mielialavaihtelut.
Mä en sanoisi lievää ahdistusta mt häiriöksi edes. Jos sanon että mulla on mt ongelmia niin mulla on silloin muutakin kuin lievää ahdistusta
Ap
Minä sanoisin, koska olen sillä diagnoosilla joutunut olemaan kymmenen vuotta pois työelämästä. Ei mielenterveyden kanssa tarvitse olla suuria ongelmia, kun elämä voi lähteä raiteiltaan tavalla tai toisella. Kyseessä on usein monen asian summa.
Vierailija kirjoitti:
Moni mielenterveysongelmainen elää valheessa "ei se sairaus näy ulos päin". Jos sairaus ei oireile, niin eihän se silloin ole mikään sairaus. Terve ihminen ei oireile, sairaudessa on aina jotain oireita. Jos on oireita, niin ne kyllä näkyvät ulkopuolisille. Jos oire ei mitenkään näy, niin eihän se ole oire, vaan normaalitila.
Tuo itsepetos voi olla juuri se, mikä estää parisuhteen. Että vähättelee sitä millaista kuormaa luo läheisilleen.
Et tunnista kadulla masentunutta tai ahdistunutta ihmistä , et edes keskustellessasi hänen kanssaan
Sorry, honey ;)
Onko sulla kuitenkin omat hampaat? Mulle se olisi kynnyskysymys. Väliaikainen työttömyyskin olisi OK jos on sentään omat, suht ehjät hampaat.
Luultavasti samanlainen toiselta sukupuolelta. Ellei löydy erinomaista matskua. Tämä ainoastaan jos olet nainen AP, miehelle tämä on tuomio kuolla yksin.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla kuitenkin omat hampaat? Mulle se olisi kynnyskysymys. Väliaikainen työttömyyskin olisi OK jos on sentään omat, suht ehjät hampaat.
Hevoskaupoille menossa näemmä.
Minä ainakin löysin. Ja hyvän löysinkin. Ihmisessä kun on muitakin ominaisuuksia.
Kokeile. Mä jaksoin 16 kk mt-ongelmaista, työtöntä alkoholistimiestä.
Mittani täyttyi kun hän osti viimeisillä rahoillaan tupakkaa ja kaljaa, vaikka häneltä oli kolmen kuukauden asuinmenot maksamatta. Nytpä hän on sitten asunnoton, rahaton ja menettänyt rakkaansa omien valintojensa takia.
Nainen ei ole hyödyke vaan ihminen. Liian kärsivällinen i d i o o t t i miehiä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikö huonompi käy? Heti ollaan sitä tasoa nostamassa vaikka itse ollaan täys nolla...
Sain rikkaan ja komean miehen. On tosin paljon vanhempi. En puhunut mielenterveydellisistä ongelmista mitään, ja valehtelin käyväni töissä. Tämä onnistuu, jos olet hoikka, ja panostat ulkonäköösi kellon ympäri. Miehen pää pitää saada niin pyörälle, että hän haluaa olla kanssasi kaikesta huolimatta. Kohtalo jakaa kortit, ja me pelaamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni mielenterveysongelmainen elää valheessa "ei se sairaus näy ulos päin". Jos sairaus ei oireile, niin eihän se silloin ole mikään sairaus. Terve ihminen ei oireile, sairaudessa on aina jotain oireita. Jos on oireita, niin ne kyllä näkyvät ulkopuolisille. Jos oire ei mitenkään näy, niin eihän se ole oire, vaan normaalitila.
Tuo itsepetos voi olla juuri se, mikä estää parisuhteen. Että vähättelee sitä millaista kuormaa luo läheisilleen.
Et tunnista kadulla masentunutta tai ahdistunutta ihmistä , et edes keskustellessasi hänen kanssaan
Sorry, honey ;)
Sinut tunnistaa helposti, hauras, alentuva pikkumies.
No olisko tärkeämpää hoitaa ensin itsensä elättäminen ja pää kuntoon ennen kuin alkaa juosta sukuelinten perässä??
Vierailija kirjoitti:
Nainen saa aina parisuhteen kunhan näkee ihan himpun verran vaivaa. Miehelle työttömyys ja mielenterveysongelmat on kuolemantuomio.
En nyt ihan noin sanoisi.
Miehillä varallisuus ja kuuluisuus ovat tärkeitä, suurempi tai pienempi hulluus ei ole ongelma. Adolf H:t, kuten myös Picassot vetävät kyllä naisia puoleensa, aivan samoin kuin väkivaltaiset ja mielenvikaiset, mutta tunnetut rikolliset.
Työtön mies, joka ei ole erityisen hyvämaineinen tai erityisen pahamaineinen on nobydy loser.
Vierailija kirjoitti:
Nämä on hauskoja, kun omasta mielestä mt-ongelmat aiheuttavat esteen työnteolle, mutta silloin kun pitää itse saada tyydytystä ja nautintoa, niin siihen on valmis sitten panostamaan ja yrittämään. Taitaa tämäkin olla hieman rusinoiden poimimista pullasta. Muista, että parisuhde ei aina ole helppoa, aina et saa seksiä, toisinaan olet kuuntelijan ja tukijan roolissa. Se on kuitenkin välillä haastavaa ja vaatii vaivannäköä. Mieti, oletko siihen valmis. Et voi itse saada kaikkea, vaan pitää olla valmis myös antamaan. Jos tuntuu siltä, että pystyisit, niin todennäköisesti pystyt myös työelämään. Toisinaan tämän narratiivin toistajat ovat hieman kaksinaismoralisteja, koska he eivät vain halua tehdä kaikkia asioita, joissa joutuvat pois mukavuusalueeltaan. En syytä tietenkään sinua siitä, mutta kannattaa pitää mielessä, että parisuhteessa joutuu säännöllisesti pois mukavuusalueeltaan, eikä sohvalla makoileminen riitä
Jos sinusta seurustelu on yhtä työlästä ja vaativaa kuin kerrossiivous tai kaupan myyjänä toimiminen, olet seurustellut väärien ihmisten kanssa.
Omien kokemusteni perusteella sanoisin, että rakkauden löytäminen vaikeutuu enemmän siinä vaiheessa, kun oppii vaatimaan hyvää sellaista. Jonkinlaisen suhteen voi löytää huonoillakin spekseillä.
M35
Vierailija kirjoitti:
Nämä on hauskoja, kun omasta mielestä mt-ongelmat aiheuttavat esteen työnteolle, mutta silloin kun pitää itse saada tyydytystä ja nautintoa, niin siihen on valmis sitten panostamaan ja yrittämään. Taitaa tämäkin olla hieman rusinoiden poimimista pullasta. Muista, että parisuhde ei aina ole helppoa, aina et saa seksiä, toisinaan olet kuuntelijan ja tukijan roolissa. Se on kuitenkin välillä haastavaa ja vaatii vaivannäköä. Mieti, oletko siihen valmis. Et voi itse saada kaikkea, vaan pitää olla valmis myös antamaan. Jos tuntuu siltä, että pystyisit, niin todennäköisesti pystyt myös työelämään. Toisinaan tämän narratiivin toistajat ovat hieman kaksinaismoralisteja, koska he eivät vain halua tehdä kaikkia asioita, joissa joutuvat pois mukavuusalueeltaan. En syytä tietenkään sinua siitä, mutta kannattaa pitää mielessä, että parisuhteessa joutuu säännöllisesti pois mukavuusalueeltaan, eikä sohvalla makoileminen riitä
Joo, muistaahan kaikki nyt varmasti ettei työttömillä ja mt-ongelmaisilla tule olla mitään ihmissuhteita? 🤣 Kuinka ironista kun kirjoittaja itse kaipaisi hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Omien kokemusteni perusteella sanoisin, että rakkauden löytäminen vaikeutuu enemmän siinä vaiheessa, kun oppii vaatimaan hyvää sellaista. Jonkinlaisen suhteen voi löytää huonoillakin spekseillä.
M35
Ei tarvitse löytää suhdetta lainkaan, yksinkin voi olla ihan mukavaa elellä.
Vierailija kirjoitti:
Etsit sieltä mt-ongelmaisten vertaistukiryhmästä seuraa, saattaa jopa tärpätä.
Normaali työssäkäyvä ei sairasta mt-ongelmaista elättiä vaivoikseen halua.
Ikävä, että olet yksin.
On mahdollista, minä löysin. Mies on työssäkäyvä, minä työkyvyttömyyseläkkeellä. Tosin olen korkean toimintakyvyn masentunut, eikä masennusta voi päätellä minusta tuntematta paremmin.
Joku samanlainen?
Jos olet nainen ja nuori, miehet ei tuoss iässä ymmärrä varoa.
Itse olen nainen. Ei mt-ongelmaa, mutta ikää on ja kauan seurannut kaikkea.