Uudet ravitsemussuositukset toteutuu kevyesti
Uuden suosituksen mukaisesti olen näköjäs syönyt heittämällä ihan ilman patistelua tai suosituksia. Hyvä minä - hyvä me !
Kommentit (9)
Ei ne ole ravintosuositukset, ne on ympäristösuositukset.
.... vähemmän kahvia ympäristövaikutusten takia....
Ei tule tapahtumaan.
Ihmisten kuuluu syödä monipuolisesti mutta kasvissyöjät jättää tärkeän ravintoaineen pois ja syövät siksi yksipuolisesti.
Minä en terveyttäni ympäristösuositusten takia pilaa.
Kasvisproteiini ei korvaa eläinproteiinia.
Kasvissyöjälapset täytyy ottaa huostaan koska kaikilla lapsilla täytyy olla oikeus terveelliseen ruokavalioon mikä kehittää aivoja ja kehoa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten kuuluu syödä monipuolisesti mutta kasvissyöjät jättää tärkeän ravintoaineen pois ja syövät siksi yksipuolisesti.
Missä suositusten kohtaa oli luettavissa, että uusi ruokapyrapidi on vain KASVISSYÖJILLE ??
Vierailija kirjoitti:
Kasvisproteiini ei korvaa eläinproteiinia.
Kasvissyöjälapset täytyy ottaa huostaan koska kaikilla lapsilla täytyy olla oikeus terveelliseen ruokavalioon mikä kehittää aivoja ja kehoa.
Missä kohtaa liha kiellettiin KOKONAAN ??
Vierailija kirjoitti:
Ei ne ole ravintosuositukset, ne on ympäristösuositukset.
.... vähemmän kahvia ympäristövaikutusten takia....
Ei tule tapahtumaan.
Siellä oli kyllä sanottu mitkä on terveyssuosituksia ja mitkä ympäristösuosituksia. Terveyden kannalta punaista lihaa alle 350 g viikossa, ympäristön kannalta tätäkin vähempi.
Toteutuu itsellänikin melko hyvin jo nykyisellään. Ehkä juustoja ja kananmunia syön hieman enempi mitä suositellaan, ja sipsejä tms. varmaan vähän useammin kuin satunnaisesti, en kumminkaan päivittäin tai välttämättä viikottainkaan. Lihaa tai broileria en syö muutenkaan, kalaa syön suosituksia vähempi, mutta turvaan omega3-rasvahappojen saannin päivittäisellä pellavansiemenöljy-annoksella, pähkinöillä, siemenillä ja margariinilla. Aamupuuroon laitan voisilmän, muutoin käytän pelkästään rypsi- ja oliiviöljyä ja margariinia. Kasviksia tulee vähintään se puoli kiloa päivässä ja monina päivinä sitä reilusti enemmänkin, palkokasveja päivittäin ja kasviproteiineja muutenkin monipuolisesti, tykkään myös lihankaltaisista kasviproteiinituotteista. Leipä, riisi, pasta ja murot täysjyvänä. Vähärasvaisia maitotuotteita käytän kohtuudella (jogurtti, raejuusto), ruuanlaitossa käytän kaurakermaa (ihan satunnaisesti ruokakermaa) ja smoothieen laitan kauramaitoa. Alkoholia, kahvia tai limuja/energiajuomia en juo. Ruokajuomana vesi. Nautin ruuasta ja syömisestä, enkä koe jääväni mistään paitsi ilman lihaa tai kanaa. :)
Vierailija kirjoitti:
Niin jos jotakin jätetään pois, niin se täytyy korvata vastaavan ravitsemussisällön omaavalla ruualla. Jos liha vain jätetään pois ja syödään pelkkää porkkanaa perunalla, niin tottakai tulee puutoksia. Jos liha jätetään pois ja syödään porkkanaa, perunaa ja soijarouhetta, niin ei tule puutoksia. Toki jos ryhtyy kokonaan vegaaniksi, niin pitää muistaa myös B12-vitamiinilisä. Mutta jos lihaa jää ruokavalioon vielä jonkin verran, niin ei lisiä tarvita.
Must se on outoo että joku muu antelee ohjeita miten just sun pitäis syödä, koska mun mielestä jokainen ihminen on erilainen ja siihen mikä itselle on sopivaa vaikuttaa todella moni asia. Mut toisaalt en mä oo koskaan kuunnellukkaan ketään muita näissäkään asioissa, et sinänsä ei kiinnosta ollenkaan. Mua vaan naurattaa miten vakavissaan ihmiset ottaa nää asiat.
Eikö ihmiset edelleenkään tajua että mitään näitä suosituksia tai mitään muutakaan ei tehdä ihmisen terveyden kannalta vaan siellä taustalla on aina jotain muuta agendaa