Onko mahdollista löytää hyvä rakkaus vaikka on mielenterveysongelmia ja ei töissä
Vai onko tää suurimmalle osalle kynnyskysymys? Ja on mulla unelmia mutta ei varmaa toteutuuko ne
Kommentit (38)
Ei ollut ainakaan itselleni mikään ongelma. Elämässäni oli toki muuta mielenkiintoista sisältöä, eli en vain jumittanut yksin kotona. Vientiä oli kohtuullisessa määrin sekä harrastuksissa että Tinderissä. Suosittelen seuranhakuun erityisesti musiikki- ja teatteripiirejä. Olen mies ja olin tähän aikaan vähän päälle kolmenkymmenen.
Tottakai on. Minä olen samanlainen, mutta en ole myöskään parisuhteessa. Kuitenkin minulla on paljon annettavaa olen rakastava, huolehtivainen ja luotettava joten toivon että ihminen näkee sairauksieni läpi, koska en pura niitä mitenkään häneen. En ole henkisesti tai fyysinen väkivaltainen. Superpinnallista jos ei näe sairauksien läpi!
Ja pyrin kyllä tulevaisuudessa myös takas työelämään.
Tietenkin on. Persoona on se juttu.
Etsit sieltä mt-ongelmaisten vertaistukiryhmästä seuraa, saattaa jopa tärpätä.
Normaali työssäkäyvä ei sairasta mt-ongelmaista elättiä vaivoikseen halua.
Vierailija kirjoitti:
Kauheaa persuilua, hyi hyi.
Riippuu siitä ongelmasta. Esim. skitsofrenia: EI, joku sosiaalisten tilanteiden pelko: ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Joo tätä mä epäilinkin. Ne miehet niissä ryhmissä on todellakin huonompi tasoisia mitä siellä olevat naiset. Tai ainakin suurin osa. Naisilla enempi näitä ongelmia ja hakeutuvat ryhmiin
Ap
Ei varmaan haittaa, jos kumppanillasikin on mielenterveysongelmia ja työtön?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo tätä mä epäilinkin. Ne miehet niissä ryhmissä on todellakin huonompi tasoisia mitä siellä olevat naiset. Tai ainakin suurin osa. Naisilla enempi näitä ongelmia ja hakeutuvat ryhmiin
Ap
Mielenterveysongelmaiset miehet ovat jumittuneina koteihinsa.
Viiden parikymppisen suomalaisen miehen tarina rehellisesti ja kaunistelematta. Sarjassa seurataan Jonin, Patrikin, Aaronin, Juhon ja Henrin elämää ilman töitä tai opiskelupaikkaa. Arki kuluu pelatessa ja tupakoidessa. Asuntoa on vaikea saada menetetyillä luottotiedoilla, ja sängystä jaksaa nousta ylös amfetamiinin voimalla.
Nainen saa aina parisuhteen kunhan näkee ihan himpun verran vaivaa. Miehelle työttömyys ja mielenterveysongelmat on kuolemantuomio.
Oletko työkyvyttömyyseläkkeellä? Riippuu ihan siitä miten sairas olet ja miten se näkyy sinun elämässä. Voit saada kumppanin, mutta eri asia kuinka kauan hän jaksaa sinua.
Riippuu toki jos löydät sellaisen ihmisen, jolle ei ole materia niin tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Oletko työkyvyttömyyseläkkeellä? Riippuu ihan siitä miten sairas olet ja miten se näkyy sinun elämässä. Voit saada kumppanin, mutta eri asia kuinka kauan hän jaksaa sinua.
Mua ei kiinnosta mikään pelkkä seksisuhde mieheen. Eli ei lyhyille suhteille. Mulla on skitsoaffektiivinen häiriö. Unet joskus menee. Niin se näkyy ja välillä on ahdistusta. Lääkitys on ja olen eläkkeellä. Suunnitelmia ja haaveita on jos joskus jotenkin vielä työllistyisin
AP
Jos ap olet nainen ja nätti ja kiva, ka tykkäät seksistä, siis, että lääkitys/sairaus ei ole vienyt kykyjä ja haluja, niin en usko, että useimpia miehiä.haittaa- toisinpäin..... Voi olla haasteellista.
Mielenterveysongelmia on aika laaja kirjo. Lievä yleistynyt ahdistuneisuus on aika eri asia kuin vaikka toistuvat psykoosit tai hallitsemattomat mielialavaihtelut.
Moni mielenterveysongelmainen elää valheessa "ei se sairaus näy ulos päin". Jos sairaus ei oireile, niin eihän se silloin ole mikään sairaus. Terve ihminen ei oireile, sairaudessa on aina jotain oireita. Jos on oireita, niin ne kyllä näkyvät ulkopuolisille. Jos oire ei mitenkään näy, niin eihän se ole oire, vaan normaalitila.
Tuo itsepetos voi olla juuri se, mikä estää parisuhteen. Että vähättelee sitä millaista kuormaa luo läheisilleen.
Ei ole, parempi varautua yksinäiseen vanhuuteen tai hankkia koira. Ei miehet arvosta mitään muuta kuin naisen tilipussia ja tissejä nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveysongelmia on aika laaja kirjo. Lievä yleistynyt ahdistuneisuus on aika eri asia kuin vaikka toistuvat psykoosit tai hallitsemattomat mielialavaihtelut.
Mä en sanoisi lievää ahdistusta mt häiriöksi edes. Jos sanon että mulla on mt ongelmia niin mulla on silloin muutakin kuin lievää ahdistusta
Ap
Miehet itse voi olla mielestään kuinka ongelmaisia tahansa ja silti pitää löytyä joku nainen hoivaamaan. Mies itse ei hoivaa yhtään ketään.
Eikö huonompi käy? Heti ollaan sitä tasoa nostamassa vaikka itse ollaan täys nolla...