Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sanoisin lasteni perheille

Vierailija
26.11.2024 |

Että vietetään jokainen joulu kotonamme ja tavataan (ajomatkan päässä) vaikka joulupäivänä iltapäiväkahvilla.

Lahjoja en ole moneen vuoteen ostanut, jonkun rahan annan eivätkä he minulle kuin satunnaisesti jonkun kirjan tai villasukat

En millään jaksaisi yövyttää ja laittaa aattoiltaa, lattialla väki kuin sillit suolassa.  On aika joskus luopua ajatuksesta pwrhejoulusta kun se ei kuitenkaan ole mainoslehtien idylli 

Kommentit (148)

Vierailija
1/148 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa vaikka sanot ihan suoraan. Miksi et?

Vierailija
2/148 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sanoa suoraan, että siihen laittamiseen on jo väsynyt ja että olisi kiva, jos aattoilta oltaisiin omissa oloissa. Se on yksin tosi iso työ ja kallista laittaa joulu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/148 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot juuri noin kuin kirjoitit.

Yleensä nämä on kyllä toisin päin. Miten sanoisin ettei me emme halua sinne muka- idylliseen perhejouluun saunan pukuhuoneeseen nukkumaan. Tullaan tapanina kahville

Vierailija
4/148 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset lapset ja puolisot voivat olla herkkiä ottamaan nokkiinsa.

Vierailija
5/148 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä ei kannata välittää.

Vierailija
6/148 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että tervetuloa joulupäivän kahveille kello se ja se.

Vierailija
7/148 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä nämä on kyllä toisin päin. Miten sanoisin ettei me emme halua sinne muka- idylliseen perhejouluun saunan pukuhuoneeseen nukkumaan. Tullaan tapanina kahville

Puhut tiloista joissa on saunat ja pukuhuoneet.  Kerrostalon saunaan ei voi ketään majoittaa. Vaikka asuntoon perheenä aikoinaan sovittiin nyt on puolisot ja lapset, ensimmäinen tyttöystäväkin jo kuvioissa.  Minä en jaksa!

Vierailija
8/148 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maailmassa aina voi elää varoen sitä, ettei vaan joku ota nokkiinsa. Jos ottaa niin sitten ottaa ja elämä jatkuu.

Vierailija
9/148 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot tiukasti mutta ystävällisesti että tilanne on nyt tämä.

Kunpa useammissa suomalaisperheissä ymmärrettäisiin löysätä jouluperinteistä. Tällä palstalla on enemmän ollut valituksia siitä että on pakko mennä mummolaan viettämään sukujoulua, muuten mummo loukkaantuu.

Jouluvalmistelut kaatuvat useimmiten naisten hartioille - koska he ovat itse nakittaneet itselleen ne - ja toiset tulevat valmiiseen pöytään. Jonkun on oltava rohkea ja tehtävä aloite silloin kun velvollisuudet käyvät liian raskaiksi. Kenelläkään ei ole kivaa jos yksi henkilö on raatanut itsensä henkihieveriin tarjotakseen jotain mistä kukaan ei aidosti nauti.

Vierailija
10/148 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten he huokaisivat helpotuksesta. Oman joulun laittokin on ihan mukavaa.

Vierailija
11/148 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sopisiko teille, että tänä jouluna menisimme kaikki johonkin mukavaan paikkaan vaikka kahville tai lounaalle?" Voit yllättyä vastaanotosta. Ehkä lapsesikin viettävät mielellään joulun ihan kotonaan. Kukaan ei tohdi sanoa ääneen, että voitaisiin jouluperinteitä uudistaa. Ota asia hyvissä ajoin esille, että kaikki ehtivät sulatella sitä. Sinun elämäsi ja sinun voimavarasi, muista se! Olet jo osasi tehnyt, saat viettää pyhät aivan kuten itse haluat, siinä ei ole mitään pahaa tai väärää. Kerro sitten, kuinka kävi!

Vierailija
12/148 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhut tiloista joissa on saunat ja pukuhuoneet.  Kerrostalon saunaan ei voi ketään majoittaa. Vaikka asuntoon perheenä aikoinaan sovittiin nyt on puolisot ja lapset, ensimmäinen tyttöystäväkin jo kuvioissa.  Minä en jaksa!

Se yritti , näköjään onnistumatta, olla sarkasmia. Voit vaihtaa tilalle vaikka vaatehuoneen tai keittiön pöydän alusen. Nyt palataan agendalle.

Joten ei kai kukaan oleta kenenkään majoittavan kerrostalo asuntoon kuin korkeintaa max.yhden henkilön , jos sitäkään .

Vierailija
13/148 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei maailmassa aina voi elää varoen sitä, ettei vaan joku ota nokkiinsa. Jos ottaa niin sitten ottaa ja elämä jatkuu.

Meiltä anopeilta kuitenkin vaaditaan ettemme vaan sano pahasti ja loukkaa ja otamme kaikki rajoitteet huomioon ja pehmoisen patjan. Lshjst hyviä ja kalliita ja ruuat jokaisen lapsuuden tottumusten mukaan.

Vierailija
14/148 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes ymmärrä, mikä tuossa on vaikeaa sanoa? Kai kaikki ymmärtävät, että juhlien järjestäminen on työtä, eikä pelkkää hupia ja mitä vanhemmaksi tulee niin ihminen väsyy?

Vierailija
15/148 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime joulun jälkeen joku oli loukkaantunut kun anoppi oli ostanut halpaa viiniä eikä parempaa ja väärää kauramaitoa. No tuo ei koske kyllä minua, aloittajaa, jouluun ei kuulu alkoholi lapsillakaan

Vierailija
16/148 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meiltä anopeilta kuitenkin vaaditaan ettemme vaan sano pahasti ja loukkaa ja otamme kaikki rajoitteet huomioon ja pehmoisen patjan. Lshjst hyviä ja kalliita ja ruuat jokaisen lapsuuden tottumusten mukaan.

Taidat vaatia ihan itse itseltäsi liikoja? Perfektionismiin taipuvainen luonne?

Vierailija
17/148 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että menet vuorojouluina jokaisen lapsen kotiin. Tänä vuonna esikoisen kotiin, ensivuonna nuorimmaisen kotiin jne. joulunviettoon. Yövyt heillä ja pääset valmiiseen pöytään.

Jos ei sovi lapsille, niin mene ap vaikka hotelliin tai kylpylään.

Vierailija
18/148 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano, että menet vuorojouluina jokaisen lapsen kotiin. Tänä vuonna esikoisen kotiin, ensivuonna nuorimmaisen kotiin jne. joulunviettoon. Yövyt heillä ja pääset valmiiseen pöytään.

Jos ei sovi lapsille, niin mene ap vaikka hotelliin tai kylpylään.

Haluan viettää joulun kodissani, en lapsillani enkä hotellissa.  Nauttia rauhaisasta joulutunnelmasta.  Mieleisteni jouluruokien kanssa pienemmällä pankkikortin höyläämisellä.

Vierailija
19/148 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot juuri noin, saatat yllättyä.

Minä hyppisin riemusta, jos appivanhempani moista ehdottaisivat. Itse olisin mieluummin joulun oman perheen kesken, mutta appivanhemmat olettavat, että tulemme joka vuosi heille ja kysyvät korkeintaan, mihin aikaan olemme perillä.

Se on ollut heille tärkeää, joten en valita, mutta sen ikäisiäkin jo, että jo ihan heidän itsensä kannalta toivoisin, että moista ehdottaisivat. Meillä ei ole tällä hetkellä tilaa itse järjestää joulua isommalle porukalla, mutta kun se tästä muuttuu niin ehdotan heille, josko vaihteeksi tulisivat passattavaksi, mutta tuo sinun ehdottomasi järjestely olisi kyllä paras mahdollinen ratkaisu.

Vierailija
20/148 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit iloinen että joku haluaa viettää kanssasi joulua. Minulla ei ole seurana kuin kaappikellon raksutus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän