Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä idea on kasvissosekeitossa

Vierailija
25.11.2024 |

Syödään paljon eikä hampaita tarvita.

Joku vielä suosittelee painonhallintaan.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on suolaista sokerimössöä, joka ei täytä eikä laihduta, mutta jota myydään täyttävänä ja laihduttavana typerille lihaville naisille.

Yhteenkään tekemääni kasviskeittoon ei ole tarvittu sokeria. Kuulostaa iljettävältä jo pelkkä ajatuskin. Sinulla ovat sinun käsityksesi ja minulla ovat omani. Onneksi emme tuskin ikinä päädy samaan pöytään syömään.

Kasvikset itsessään on sokeria.

Ei ole.

Onhan ne.  Ei ne rasvaa tai proteiinia ole. Vain sokeri on vaihtoehto.

Siis sunko maailmassa on vain rasvaa

No, ravinto koosttuu hiilareista, rasvasta ja proteiineista.

Niin. Ei siis rasvasta, proteiinista ja sokerista. 

Vierailija
62/77 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen pakastejuureksista , keitän, soseutan ja lisään tuorejuustoa ja suolaa,  hyvää on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko on mammoilla soseet valmistumassa?

Vierailija
64/77 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissosekeittoon laitan koskenlaskijaa ja syön rapean valkosipulipatongin kanssa! 

Vierailija
65/77 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta menen kauppaan hakemaan kasviksia ja teen niistä hyvän soseen. Ostan ison määrän, soseena ne on helppo syödä.

Vierailija
66/77 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos paahdan perunat, bataatit, porkkanat, kurpitsat, palsternakat, kukkakaalit ym. uunissa ja yritän tarjota lapsille, eivät taatusti syö. Mutta kun ne soseuttaa keitoksi, vähän kermaa tai koskenlaskijaa sekaan, pähkinät ja raejuusto päälle ja tuoretta leipää niin se muuttuukin lasten lempiruuaksi. Siksi sitä syödään ainakin meillä.

Vierailija
67/77 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastettuna kasvissosekeitto annoksittain varmistuu se, että syön itsekin lämpimän ruoan päivittäin. Lapsille tietenkin muutakin ruokaa, mitä ei vanhemman suolisto kestä ja lapset taas ei niistä ruoista saa oireita (ainakaan vielä, kun ei heillä ole stressiä kuten aikuisilla voi olla). Monipuolisemmin lapsetkin syö kasviksia, kun ne on soseutettuna keitossa. Toki herkkua meillä  lapsille on kukkakaali ja parsakaali eli ovat tottuneet syömään pureskeltavinakin kasviksia. (Peruna on soseutetussa, pakastettuna keitossa miellyttävämpää kuin paloina pakastetussa keitossa).

Vierailija
68/77 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosekeittohan on oiva laihdutusruoka. Paljon ruokaa menee alas vähällä vaivalla.

Vierailija
69/77 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvissosekeitto on vähäkalorista, joten se voi auttaa painonhallinnassa ja laihduttamisessakin, edellyttäen tietysti ettei syö sitten muuta energiapitoista sen lisäksi. Monen mielestä kasvissosekeitto on myös hyvää. 

Se keitto ei ole automaattisesti vähäkalorista. Se on ruokaa, jota on helppo syödä yli tarpeen. Onhan ruoka muussattu helposti nieltävään muotoon. Painonhallinnassa järjetön ruoka.

Itseasiassa kasvissosekeitto pitää pidempään nälkää, koska kroppa ei pysty imaisemaan siitä suoraan nestettä pois. 

Itse olen aina ihan ähkyssä pienestäkin määrästä kasvissosekeittoa ja pysyn pitkään kylläisenä. 

Vierailija
70/77 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas ihmetyksen aiheita. Ei voi ymmärtää aloittajaa. Pohjaton vatsa tai nälkä? Ei tykkää kasviksista? Vai mikä MÄTTÄÄ? Kasvissosekeitto on kevyttä ja hyvää. Ja voi laittaa jotain lisukkeita. En ahmi mitään ruokia. Eikä kuulemma pitäisikään. Vatsan pitää olla täysi on joku vanhanajan nälkäkuuriin joutuneen ihmisen kokemaa jorinaa 50-luvulta.

Vierailija
71/77 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasvissyöjä joka vihaa sosekeittoja 😄 On minulle vähän sellaista "epäruokaa" joka juuri ja juuri menee alkuruokana, ei muuten. Ärsyttää tuon iänikuisen sosekeiton tunkeminen kasvisvaihtoehdoksi. Muille kermaista lohikeittoa ja kasvissyöjälle purjo-perunasosetta.. 🙄

Vierailija
72/77 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on esikypsennetty kukkakaalta pakkasessa, josta meinasin muskotin voin ja kerman kera tehdä sosekeiton. saatan laittaa vähän purjosipulia, porkkanan palasia, persiljaa ja valkopippuria nyt ainakin. Voishan sinne hiukan kuivahtanutta leipääkin kastaa. Ehkä jopa raejuustoa.

Vierailija
73/77 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on noussut tänä aamuna väärällä jalalla ylös.

Vierailija
74/77 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutusruoka... tuo sana kyllä pitäisi kieltää. Joo laihtuu varmaan, jos syö pelkkää sosekeittoa kuukauden. Sen jälkeen tulee kilot tuplana takaisin. 

Mutta itse syön sosekeittoa noin kerta viikkoon. On vaan hyvää. Ja sinne voi laittaa ne vihannes-/juurespussien jämät. Raejuustoa ja leipäpalanen kylkeen. Hyvää on. 

Vierailija
75/77 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se on mies, joka ehdottelee sosekeittoa, itse en hirveästi välitä, mutta syön kyllä jos hän tekee. Jos "suosikki" pitäisi valita, se olisi fenkolikeitto rievän kanssa.

Vierailija
76/77 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku on noussut tänä aamuna väärällä jalalla ylös.

Ja jatkaa varmaan iltaan asti, noustakseen aamulla taas uudestaan..yllätys..väärällä jalalla.

Vierailija
77/77 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nyt yleensä tehdään jotakin ruokaa? itse teen monenlaisia ruokia, keittoja myös sekä sosekeittoakin. Mitä ihmettä siinä nyt taas on? yleensä sosekeiton "kaverina" on itsetehtyjä sämpylöitä. Ja mulle on ihan turha tulla uikuttamaan SOKEREISTA ja muusta, syön monipuolista ja terveellistä ruokaa, enkä ole mikään karppaaja-karnivoori-pökkelö.  Ja paino-ongelmiakaan ei ole. Syön myös pinaattikeittoa välillä, eikös ole hassua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi