Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avautuuko Raamattu jos sitä vaan alkaa lukea?

Vierailija
25.11.2024 |

Tuleeko Raamattua lukevilla joku ahaa-elämys vai mikä saa ihmiset uppoutumaan tuohon kirjaan? Itsellä menee yli hilseen monet jutut siinä. 

Kommentit (176)

Vierailija
141/176 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.

Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)

Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!

Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.

Jesaja 45:5-7

"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon PIMEYDEN, joka tuotan onnen ja luon ONNETTOMUUDEN; minä, Herra

Asiaa! Winner.

Vierailija
142/176 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puppua! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/176 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä järkeäsi.

Vierailija
144/176 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskikset on dorkia.

Vierailija
145/176 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo kaiken siitä kuinka tyhmä koko ihmisrotu on että ihmiset vielä jaksaa palvoa satuolentoja ja taikauskoa.

Sitten kristityt vielä koppavasti nokittelevat toisia kuinka heidän uskonto on se ainut ja oikea ja muut ovat harhaoppia ja vääriä idoleita ja pakanauskontoja. Hah!

Kirkko instituutiona on myös aivan sairas. Vuosisatojen ajan kerännyt omiin kirstuihinsa rahaa, haalineet mammonaa ja valtaa. harhauttaneet kuninkaat ja hallitsijat ja valtiot kantamaan veroja heidän omiin roolipeleihinsä ja sen lisäksi tarkoituksellisesti vastustaneet tieteitä. Luonnollisesti koska tyhmiä taikauskoisia ihmisiä on helppo hallita.

KYLLÄ! ASIAA!

Vierailija
146/176 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoja homeisia kirjoja, hyi! 

Vierailija
147/176 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tollasta paskaa kelaa nykyaikana???

Vierailija
148/176 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järki päähän NYT.

Vierailija
149/176 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää kirjastoon. Siellä on näkökulmia.

Vierailija
150/176 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avautuuko Raamattu jos sitä vaan alkaa lukea?

Riippuu siitä, haluaako todistaa Raamatun valheeksi, vai haluaako löytää totuuden; Jumalan ja pelastuksen.

Jeesus sanoi omille seuraajilleen eli opetuslapsilleen: "Teille on annettu Jumalan valtakunnan salaisuus, mutta noille ulkopuolella oleville kaikki tulee vertauksissa, että he näkemällä näkisivät, eivätkä huomaisi, ja kuulemalla kuulisivat, eivätkä ymmärtäisi, niin etteivät kääntyisi ja saisi anteeksi."

Jumala ei vastaa eikä avaa kirjoituksia ihmiselle, jos hän näkee, että ihminen haluaa vain pilkata tai mitätöidä Raamatun ilmoitusta. Silloin Raamattua voi jollain tavalla pinnallisesti ja yleispätevällä tasolla tajuta, mutta oleellinen asia eli punainen lanka ei aukene, vaan tulkinnat eri jakeista menevät pieleen. Juuri sen takia esim. julkisesti Raamatun teksteihin, orjuuteen, kivittämiseen ja moneen muuhun asiaan puuttuvat ei-uskovat ovat täysin metsässä väitteineen. Ja usein myös  raivoissaan Raamatun tekstien suhteen.

Vierailija
151/176 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää kirjastoon. Siellä on näkökulmia.

Sen takia Raamattukin löytyy sieltä, että voi sen lainata, jos ei omista sellaista.

Vierailija
152/176 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirja avautuu, teksti ei.

Vierailija
153/176 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei voi tulla uskoon vaikka haluaisi, kun Jumala kutsuu ja vetää puoleensa silloin se avautuu. Minulle se avautui pikku hiljaa vaikka olisi halunnut ymmärtää heti. Joillain se tulee kuin salama. Jokainen joka haluaa tulla uskoon tulee varmasti kun pyhähenki avaa. Varmasti suurin tradegia oli kun juutalaiset ei tunnistaneet omaa messiastaan vaikka osaavat Vanhan Testamentin ulkoa. Jeesus painotti että Profetiat täytyy toteutua piirulleen.

Vierailija
154/176 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu on mielenkiintoinen kulttuurihistoriallinen dokumentti. Vanhassa testamentissa on aika hurjia juttuja. Jumala määrää hävittänää kaupungin, tappamaan miehet, naiset, lapset ja karjan. Israel valtaa kaupungin, tappaa miehet, mutta myy naiset ja lapset orjiksi ja pitää itse karjan. Jumala vihastuu koska määräystä ei toteltu ja kansa saa niskaansa uusia vitsauksia. 

Tässä lienee Päivi Räsäsen ja muiden Israelin ystävien tärkeimmät Raamatusta saamat opetukset.

Vierailija
155/176 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaa on hankala lukea avaamatta.

Vierailija
156/176 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan minulle auennut mistään uskonnollisesta näkökulmasta. Kannesta kanteen luettu.

Vierailija
157/176 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän niin kuin että jos etukäteen päättää, että Jumala on hyvä, niin silloin oli hyvä asia, kun Jumala käski ottamaan jostain kansasta neitsyttytöt s*ksiorjiksi ja lahtaamaan loput.

Kertoisitko tarkemmin missä kohtaa Raamatussa tämä käsky ottaa neitsyet s-orjiksi.

Vierailija
158/176 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avautuu tosiaankin kuin taivas myrskyn jäljiltä.

Istuin Raamatun äärellä ja kuin sadussa aloin vavista täristen. Koko työpöytä kaatui ja sain saatteen Mikaelilta.

- Olet valittu hän sanoi. Jumala on valinnut sinut seuraajakseen.

Tässä vaiheessa hyperventiloin ja kierin kokolattiamatolla ympäriinsä kuin hepulikohtauksen saanut kissa käpälät söpösti rinnuksilla taipuneena.

Oi, minut on valittu, Jumala pitää minua erityisenä. Tässä vaiheessa koin pienen enteen ja eteeni lankesi suuri valo.

Jeesus ratsasti valkoisella ruunalla ja Hänen takanaan oli suuri lihaksikas sotajoukko enkelten. He olivat koristautuneet kultaisin haarniskoin ja kypärin. Heillä oli atraimet, keihäät ja miekat. He tulivat Jeesuksen kanssa taivasta pitkin ratsastaen lopun aikojen taisteluun pitkät hiukset hulmuten kuin urheat muinaiset viikingit.

Halusin olla yhtä tätä sotajoukkoa ja minut olikin valittu!

Vierailija
159/176 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt kunnellut muutaman ensimmäisen jakson Raamattu kannesta kanteen-äpistä. On kieltämättä valaiseva ja varmasti suositeltava tapa, mutta kaipaisin itse Raamattua rinnalle koska lukija lukee vain jakeen sieltä täältä. Haluaisin siis lukea alkuperäistekstin kokonaisuudessaan kun olen kuunnellut selitykset, mutta valitettavasti olen hävittänyt paperimuotoiset Raamattuni.

Osaako joku suositella tabletille tai puhelimelle normaalia ja täydellistä Raamattua?

Vierailija
160/176 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt kunnellut muutaman ensimmäisen jakson Raamattu kannesta kanteen-äpistä. On kieltämättä valaiseva ja varmasti suositeltava tapa, mutta kaipaisin itse Raamattua rinnalle koska lukija lukee vain jakeen sieltä täältä. Haluaisin siis lukea alkuperäistekstin kokonaisuudessaan kun olen kuunnellut selitykset, mutta valitettavasti olen hävittänyt paperimuotoiset Raamattuni.

Osaako joku suositella tabletille tai puhelimelle normaalia ja täydellistä Raamattua?

Itse suosinut tätä: https://www.bible.com/fi

Saa itse valita käännöksen, fontin, jne.