Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**LOKAKUISET loppuviikkoon**

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän Lassi on nukkunut mahallaan jo ennen kuin kannatteli päätään....ja komeasti hän vaan silloinkin nosti päänsä toiselle sivulle:)) En tätä uskonut, kun mieheni sanoi pojan käyneen katsomassa toisella puolella ja vieneen sitten päänsä takaisin samalle puolelle vaan uskottava se oli, kun sen itse näki:)) Poika oli tuolloin ehkä 2kk jos sitäkään!!! Siitä lähtien on nukkunut AINA mahallaan yöunet + kaikki päikkärit mitkä nukkuu omassa sängyssään. Vaunuissa sentään onneks suostuu olemaan selällään, vaikka jossain vaiheessa meinasi sielläkin kääntyillä.

Kyllä mä kans ensimmäiset yöt kävin katsomassa vähän väliä, mutta hyvin pian huomasin, että hienosti siellä pärjää:))

Vierailija
22/52 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi vastauksia galluppiin:

Kaikkin menee, mitä tulee... Rahaa tuhlataan sisustukseen ja ruokaan. Ollaan miehen kanssa molemmat aika persoja hyvälle ruoalle, joten sisäfilee pihvejä tulee aina osteltua aika ajoin... :) Ja nyt jatkossa meillä tulee varmasti menemään rahaa myöskin puutarhaan ja miehen puutöihin, koska nyt meillä on siihen mahdollisuus. Nelliin tuhlaillaan myös, kun ostetaan kaiken maailman leluja jne. Säästöä tulee sitten siitä, ettei käydä ulkona syömässä, eikä käydä muutenkaan paljon missään. Baareissa ei onneksi kumpikaan ole enää viihtynyt, paitsi joskus harvoin, joten siitä ei tarvitse säästellä. Kyllä tuo tuhlauspuoli menee pitkälti kodin viihtyvyyteen...

Nellin raivareista: olen nyt tehnyt havainnon, että neidillä kahdenlaisia raivareita. Illalla tulevat raivarit ovat olleet jo jokapäiväistä kauraa pitkään, ja ne johtuvat selkeästi väsymyksestä ja silloin on ilmeisesti helpompi syödä pullosta. Tuossa olemme jo antaneet periksi ja isikin pääsee syöttämään (meille hyvä näin).

Nämä pari viikkoa kestäneet päiväraivarit taitavatkin johtua ihan selkeästi vaan siitä, että äiti työntää tissiä suuhun aivan väärään aikaan. Eli kuvittelen tietäväni tytön nälkätilanteen paremmin kuin Nelli itse... Tänään päivällä tein pienen testin, enkä yrittänyt antaa Nellille rintaa ensmmäisestä pikku inahduksesta (mitä olen aiemmin tehnyt), vaan vasta sitten kun neiti ihan tosissaan on nälkäinen. Ja kappas kappas: neitihän alkoi sitten hamuamaan rintaa ja imetys sujui loistavasti. Eli olen siis päivisin yrittänyt pakkosyöttää kylläistä lasta... :)

Eipä nuo opukset turhaan mainosta tätä kolmen kuukauden kohdalla tapahtuu syöntirytmin harvenemista. Siihen lankaan menin minäkin ihan täysin... Ehkäpä siis nuo päiväiset raivarit olisikin vain ohimenevää.

Mutteri iloisempana ja Nelli nukkumassa IMETYKSEN jälkeen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIITOS TEILLE KAIKILLE MYÖTÄTUNNOSTA JA TSEMPITYKSESTÄ JA NEUVOISTA. Olin aika down tuosta asiasta, ja jotenkin helpotti jo pelkkä tieto siitä, että te ymmärrätte tämän tuskan mikä siitä syntyy... mies ei oikein pysty ymmärtämään asian " vakavuutta" . Siis nimenomaan äidille...

Vierailija
24/52 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pee, mikä yö; pienempi tyttö heräsi tunnin unien jälkeen itkemään ja niin kului yö klo 2.30 saakka korvia pidellen (siis tyttö piteli itse korviaan) ja itkien. Sitten VIIMEIN sain tytön ottamaan Panadolia (meillä suositaan suppoja, mutta olivat nyt päässy loppumaan) ja sitten pikkuhiljaa tyttö rauhottui. Tuomas söi 4 aikaan, kerkesin tuossa välissä kai tunnin nukahtaa, en oo varma ja sitten nukuin ruhtinaalliset 1,5t kunnes Tuomas päätti tavoistaan poiketen herätä klo 5.40!? Jätkä oli aivan pirteenä sängyssä, että " herää äiti, nyt jutellaan.." . Nyt sitten äheltää tuossa viltin päällä lattialla. Pitää soittaa heti 7 aikaan päivystykseen, että pääsis kattomaan noita tytön korvia. TOSI kurjaa, jos on taas tulehdus, kolme on jo ollu..

ZIMPURAkos se kyseli mahallaan nukkumisesta. Eikai hyvänen aika vauvaa voi estää nukkumasta mahallaan, jos hän itse kääntyy jo!? Siis tiedän, että mahallaan nukuttamista ei suositella vauvoille, mutta olen aina aatellu, että se koskee ihan pieniä, jotka ei vielä itse käänny. Ei tulis mieleenikään valvoa öitäni sen vuoksi, että vahtaisin missä asennossa vauva nukkuu. Meillä on kaikki nukkuneet mahallaan heti, kun ovat oppineet kääntymään, pienempi tyttö miltei vastasyntyneestä saakka kuten JENIN poika. Tyttö ei vaan pystynyt mahakipujen vuoksi nukkumaan muutoin.

Muistelin eilen illalla itsekseni Tuomaksen synnytystä (vieläki vähän meni iho kananlihalle, oli se vaan niin kauhiaa) ja aattelin laittaa GALLUPIN: NYT, KUN AIKA ON JO HIEMAN KULLANNUT MUISTOJA :) NIIN MIKÄ OLI SYNNYTYKSESSÄ IHANINTA JA MIKÄ KAMALINTA?

Vierailija
25/52 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, eli jos ei lasketa sitä, kun vauva syntyi, vaan ennen sitä.

Minusta ihaninta oli, kun lääkäri tuli puhkaisemaan kalvot ja se lämmin vesi valui astiaan. Silloin tuli jotenki niin tyyni ja helpottunut olo, kun tajusin, että NYT se todellakin syntyy, että täältä ei enää ilman vauvaa poistuta.

Kamalinta oli se KOKONAISVALTAINEN kipu, kun ihan koko kroppa oli NIIN TAJUTTOMAN kipeä. Aikaisemmissa synnytyksissä kipu on keskittynyt (ala)mahaan, mutta nyt ensinnäki päätä särki paljon ja sitten supistuskipu tuntui ihan koko mahalla, pepussa, selässä ja ehkä ihan kaikkein eniten reisissä. Voi apua, onneksi se on ohi!

AXELARA taisi kysellä kiinteiden vaikutuksesta öihin. Meillä ainakin on auttanut, juuri ennen kiinteiden ja vellien aloittamista Tuomas heräili jotain 3-5x yössä nälkäänsä, nykyisin lähes poikkeuksetta kerran (muutaman kerran on nukkunut koko yön ja joskus harvoin pitää syöttää kahdesti 21 ja 7 välillä) Meillä mene kiinteitä melkein purkki päivässä ja velliä vaihdellen 60-100ml. Tuttelin määrä on vähentyny 1,3 litrasta 9-10dl:aan.

Nyt taitaa pieni kaverini tuossa lattialla hermostua. Alanki tässä seurustelemaan hänen kanssaan.

Leppoisaa Lauantaita Kaikille!!

Mianni + Tuomas + tytöt + synttärisankari-esikoinen (täytti kyllä jo keskiviikkona, mutta mummit ja kummit tulee tänään kakkukahville)

Vierailija
26/52 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on pakko sanoa että oli kauhea ilta ja yö ekaa kertaa Lilian aikana. Nyt olen kyll äihan sekaisin nuista kiinteistä kun en enää tiedä mitä tekisi. Juuri eilen aamulla ajattelin että nyt rupean antamaan kiinteitä niin paljon kuin tyttö syö, mutta sitten tapahtui tämä käänne. Eli tosiaan toissayön tyttö nukkui 12 h yhdellä kunnon syötöllä ja aamukin tuli vasta 07.40. Aivan ihanaa ja ajattelin että mahtavaa kun kiinteiden antaminen on auttanut (olin antanut edellisenä päivänä 2x perunaporkkanaa ja jälkkäriksi vähän päärynäsosetta). No jatkoin samaa tahtia eli ennen päiväunitissiä perunaporkkanaa ja sitten iltaruualla sama homma. Sitten alkoi itku joka oli suoraa kirkumista. Todella raskasta. Vain syli kelpasi, tyttö puklasi piiiitkään aikaan todella paljon ja kirkui heti kun lopettu hytkyttämisen. Me ollaan totuttu nyt niin hyvälle kun yhden käden sormilla on laskettavissa LIlian itkut muutenkin ja sitten jysähti kerrasta oikein kunnon show. En Laitoin tytön nukkumaan jo kahdeksan jälkeen ja nukahti kylvyn jälkeen heti. Mutta heräsi klo 22.00 ja sen jälkeen tunnin välein KOKO yön. KOska ei syö tuttia, tissi oli ainut joka kelpasi. Huh.

Nyt en siis uskalla antaa mitään kiinteitä, epäilen että perunasta tulee nuo oireet koska kun aloitin antamaan perunaa niin seurauksena oli kitinää (joka ei ollut mitään verrattuna eiliseen). uskon tietäväni nyt miten rankkaa teillä kaikilla koliikkivauvojen äideillä on ollut kun minä meinasin aivan kuolla yhden illan aikana.

Päärynää ajattelin vain antaa sillä minusta siitä ei ole tullut mitään. Mutta aloitan siis alusta maistelut ilman perunaa. Eilisen jälkeen ei tunnu pahalta enää 4krt/yössä syömiset joten mennään rintamaidolla ja koklataan rauhassa uudelleen kaikki aineet. En vaan ymmärrä mistä moinen huuto yhtäkkiä kun sai päivälläkin samat annokset samaa ruokaa eikä silloin tullut huutoa yhtään.

G; Mulla edelleen muistikuva kivuttomasta synnytyksestä ja muistelen synnytystä oikein suurella lämmöllä. Mutta mullahan olikin maailman helpoin synnytys ja tiedän että pääsin tooooooooooooosi helpolla.

Nyt pitää mennä, palataan.

Nazu

Vierailija
27/52 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...niin vähän muistelinkin että Jeni, teillä Lassi nukkunut jo pitkään vatsallaan.

Ja tosiaan luulisi, kun vauva jo ITSE kääntyy vatsalleen, niin uskoisin sen osaavan jo päätään kääntään niin että henki kulkee :)

Kiitos vastauksista, nyt voin hyvillä mielin antaa tytön nukkua vatsallaan :)

Jaahas nyt neiti meinaa nukahtaa sitteriin, meempä antamaan sille sapuskaa....

28/52 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kans kamala yö, vauva valvotti. Heräs yskimään joskus 2.30 ja uudelleen nukahti siinä 4.30 ja senki jälkeen jouduin monta kertaa nousemaan hyssyttelemään. Varattiin aika yks. lääkärille ja mennään tarkistaan nuo korvat uudelleen, kyllä siellä TÄYTYY olla jotain koska tyttö huusi yöllä ja aamullaki. Eikä alkanu yöllä imemään tissiä, ei oikein tuttiakaa... Jospa sieltä joku löytys niin sais kuurin ja päästäs tästäki flunssasta. Onhan hällä ollu jo vkon tuo yskäki kohta.. limanen sellanen.

Että myötätuntoa Nazulle!! Toivottavasti selviää pian mikä Liliaa itketti.

Zimpurako se kyseli mahallaan nukkumisesta...annahan lapsen vaan nukkua, kyllä se osaa jo päätä kääntää puolelta toiselle ;) Meillä tyttö joskus kans nukkuu mahalleen.. vaikka kyllä sitä ite on jotenki rauhallisempi jos saa lapsen nukkumaan kyljelleen.

Olipa ihana eilisilta ku miehen sisko tuli käymään, hää sitte leikki tuon esikoisen kanssa niin olipa vähän eri tyttö! On vissiin typy kyllästyny äitiin ja isiin ku on koko vko oltu vaan keskenään sisällä, mutta vaihtelu virkistää. Lähetään tänään miehen kanssa ja vauvan tietty, kaupungille. Saa esikoinen leikkiä täällä tuon siskon kanssa.

Juups..mutta pitää lähtä suihkuun ja aamupallale.

jääsydän

Vierailija
29/52 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite sain nukkua kohtalaisesti, vaikka mikään luksusyö ei ollutkaan.

HIUKSIA ei lähde mitenkään erityisen paljon. Nyt kun mulla on tummat hiukset entisten vaaleiden sijaan, niin lähtevät hiukset kyllä huomaa paremmin.

SYNNYTYSMUISTOT: Kamalinta oli se yhtäkkinen kipu, kun supparit voimistui lapsiveden menon jälkeen erittäin voimakkaiksi ja myös ponnistusvaiheessa tuntui ihan hirveeltä, ihan kuin virtsaputki olis räjähtänyt. Ihaninta oli se hetki, kun tajusin, että mä oikeesti pääsen helpolla, koska synnytys meni niin nopsaan. Muistan salissa ajatelleeni, että eihän tää nyt näin helposti ja pikaisesti voi mennä :) Olin siis salissa 10 minsaa ennen vauvan syntymää.

Onko täällä muita 5kk lähestyviä vauvoja, jotka ei vielä käänny mahalleen? Aiemmin tällä viikolla Toivo muutamana iltana yritti kääntymistä, mutta muuten ei ole ollut kiinnostunut koko asiasta. Vähän ihmetyttää kun esikoinen kieri pitkin lattioita jo tässä vaiheessa. Toi meidän poju on kyllä erittäin rauhallinen tapaus verrattuna isosiskoonsa :) Mahalta kyllä kääntyy selälleen.

Viikonloppuja,

S-I ja GRADU 13kk (olen yliopistolla piiitkästä aikaa...)

Vierailija
30/52 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa lauantaita kaikille!

Meillä taas valvottu koko aamuyö. Saatiin eilen unipussi, jota ensi yönä pääsen kokeilemaan, että olisko siitä apua. Poju saattaa valvoa klo 3 syötön jälkeen kolmekin tuntia ja jos nukahtaa niin nukkuu huonosti. Ei itke mutta pyörii levottomana ja pitää mölinää. Jos menee katsomaan niin leveä hymy ilmestyy pojun kasvoille... ja peiton potkii sen sata kertaa pois. Jospa unipussi auttais ainakin siihen ettei tuu kylmä kun peitto ei pysy päällä.

Muuten täällä menee mukavasti. Poju oppi kääntymään vatsalleen torstaina ja sen jälkeen ei malta pysyä yhtään selällään. No onneksi ei ole vielä kuitenkaan keksinyt että sängyssäkin voi kääntyä... mutta lattialla ja hoitopyödällä kääntyilee koko ajan =)

Mulla kans HIUKSIA LÄHTEE tosi paljon nykysin. Mies ihmeissään että mistä tuota hiusta niin riittääkin...

SYNNYTYSTÄ muistelen itse positiivisin mielin. Kipua oli mutta sen olen unohtunut suurimmaksi osaksi. Negatiivisintä synnytyksessä oli että pelkäsin että synnytys ei käynnistykään (synnytys jouduttiiin siis käynnistämään yliaikaisuuden vuoksi). Synnytyksen nopeus yllätti. Ihananinta oli kun synnytyksen jälkeen sain kuulla etten saanut isoja repeämiä, vain pieniä " naarmuja" . Olin pelännyt niitä repeämiä kovasti.

Nytpäs täytyy mennä...

Vierailija
31/52 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi rähmä mitä öitä ja iltoja teillä on ollut :o Sanokaas kukin miehellenne että nyt rouvalle vähän vapaata, että jaksaa ensi viikon!!

Täällä ei mitään ihmeempää paitsi samaa. Anjan maitoallergialle tuli taas lisätodistetta kun eilen söin vähän maitotuotetta ja poskiin tuli punaista laikkua sitten. No niin. Tai sitten se oli omena, jota annoin imeskeltäväksi, siis pitelin itse kiinni ja annoin vähän maistella sitä samalla kun itse syötiin. Alun yököttelyn jälkeen näytti sitten ihan hyvältä maistuvan. Mutta eihän siitä mitään irti lähtenyt, joten maitoa veikkaisin.

SYNNYTYS muistuu edelleen hyvällä mieleen. Kamalimmalta tuntui se kun lapsivesi meni, koska tuli heti paniikki että nyt se vauva tulee. Oikeastaan ihanimmalta (vaikka kivuliaimmalta) tuntui se kun tunsin että vauvan pää tulee ulos, koska ekassa synnytyksessä en tuntenut sitä ollenkaan. Ja muistan kyllä sen kauhunsekaisen tunteen kun Anja oli siinä pöydällä yhtäkkiä, ihan kinassa ja huuti naama väärällä, ja minä vaan huusin miehelle että meillä on kaksi tyttöä :)

Tosi hyvällä muistelen edelleen synnytystä kun se meni niin helposti, ja erityisen hyvänä on jäänyt mieleen se, että mies auttoi kovasti laskemalla sekunteja supistuksen aikana.

HIUKSIA multa ei lähde erityisesti, tosin mulla on ihan huikean paksu tukka ja voi olla etten heti huomaiskaan :) Lähteehän niitä jonkun verran mutta ei mitään tukkoja.

KÄÄNTYMISESTÄ Iiris kyseli: Anja kääntyy kyllä mahalleen mutta ei toisinpäin (tosin lähestyy vasta 4kk). Nyt on kyllä parin päivän aikana unohtanut tuon mahalleenkin kääntymisen ja kelliskelee vaan selällään, pari viikkoa oli välissä että meni aina mahalleen kun selälleen laski. Näin se muuttuu :) Anja on innostunut istumisesta kun " istutin" vauvahierontakirjan neuvomassa asennossa (jossa paino reisillä ja äidin käsillä, ei siis mitään oikeaa istuttamista). Se oli hänestä tosi pop siis, katseli ympärilleen silmät suurina ja koko ajan haluais istuskella.

Ja vielä omaa napaa: Ei ole vielä mitään kuulunut miehen töistä, tai no kuului sen verran että perjantaina tämä uusi esimiesehdokas laittoi mailin että ensi viikolle menee. Voi tietysti olla että päättävä taho on ollut talvilomalla tai jotain. Tiedä häntä. Mutta se Järvenpään asunto nyt varmasti on jo mennyt käsistä, ei mahda mitään. Vastineeksi käytiin sit eilen katsomassa ulkopuolelta sellasta 1800-luvulla rakennettua purkukuntoista taloa :D Mennään huomenna katsastamaan sisältä ja runkoa kans. Molemmat ollaan aika innoissaan, toivottavasti se on kunnossa rakenteistaan myös ja toivottavasti nyt meille viimein tulis toi työpaikkaselvyys. Se talo ympäristöineen ja tontteineen kyllä vastasi aika pitkälti sellasta unelmaa, mikä mulla on ollut että " sitten joskus" meillä on sellainen talo sellaisessa paikassa. No, mutta niin monta on mennyt jo nenun edestä että pidetään vaan sormet ristissä.

Nyt meen lukemaan Tuulen viemää kun mies lähti käymään töissä. On koko viikonlopun puolipäivystyksessä jonkun typerän projektin vuoksi, joutuu puhelinpalavereja pitämään. Saa kuitenkin vain puolikkaan palkan (onneksi sentään 10h per päivä vaikka palavereja on 4 * 15 min), mut vapaapäiviä eivät meinanneet kustantaa ollenkaan takas. Mies sanoi että aikoo vielä kyllä vähän kysellä että mikä tuossa on takana.

NYT SOHVALLE! Hyvää viikonloppua!

Coe

P.S. Pakko viel ylpeänä äitinä kehuskella kun meidän hilpan vajaa 2v käveli tosi reippaasti tänään noin 3 km eli matkan mun kanssa kauppaan ja vielä puoliväliin takaisinkin päin. Sitten luovutti kun kysyin että haluaisitko tulla siskonistuimeen, vastasi vienosti että " joo" :)

P.P.S. Mikäs noihin suomalaisiin tuolla MM-kisoissa on mennyt kun kaikki menestyy, huh!

Vierailija
32/52 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissuli taasen jonkin ajan takaa :) Täällä on ollu pikkasen rankkaa, kun neiti on ollu niin itkuinen. Mä jotenkin olin tottunu siihen, joskin hirveen väsyny, mutta havahduin kun äiti ja sisko sano, että on teillä aika rankkaa kun se noin itkeskelee... Oltiin to 5 kk neuvolassa, sielä sitten kerroin tästä. Elma on heräillyki 4-5 krt/yö syömään päiväitkujen lisäksi. Oon ny sit kokeillu terkkarin vinkkiä, antaa sen itkeskellä yöllä vähän aikaa (kun ei oo millää lailla huutanu, vaan itkeskellen heränny ja nopeesti oon antanu vaan tissiä), niinpä onkin nukahtanu aika nopeesti, ihan parissa minuutissa, enpä ois uskonu! On ny kahtena yönä heränny kerran (klo 22-9) :) Oon antanu lisäksi ny pari päivää Gavisconia, josko Elmaa närästäis, koska puklailee niin kovasti, silläkin voi olla osuutta tyytyväisempään oloon! Tuntuu ihanalta huomata ero!

Hirveesti oli neiti kasvanu, ehkäpä just sen takia, kun syö niin valtavasti... Kiloja oli jo 9,06 kg. Terkkari sano tyytyväisenä, että eipäs muista onko koskaan ollut näin hyvin kasvanutta 5 kk ikäistä " potilasta" :)

Tänään annoin perunaa, mutta olipas inhottavaa! Yritin niin hyvin murskata sen kun mahdollista ja laitoin tissimaitoa sekaan. Elma oksensi oikeen kunnolla kaks kertaa ja kun alko itkeen, en enää sit antanu. Odotin hirveesti tota hetkeä, ja sit kävi näin :(

Iso tyttö tuo pötkäle on jo. Havahduin oikeen kun näin kaverin 2 kk ikäisen tyttelin, se oli niiiiin pikkuinen kukkakeppijalka :) Elma kiljuu ja toimittelee paljon. On aika temperamenttinen ja viihtyy sylissä. Usein suuttuu oikeen kunnolla jos asiat ei mee niinkuin neiti haluaa, esim. joskus kun laitan lattialle alkaa ihan hillitön itku :' ) Ohjelmaakin pitääs kokoajan keksiä. Sitähän sitten keksitään jos jollakin lailla :) Lauleskelu on ykkösjuttu, varsinkin laululeikit!! Sisko soitti pianolla ja lauloi näille pienille serkuksille yx päivä. Elma istu ihan hiljaa mun sylissä varmaan ½h ja kuunteli :)

HIUKSIA mulla ei hirveesti lähde, ehkä pikkasen tavallista enempi.

SYNNYTYS käy aina joskus mieles, kipua joskus muistan, varsinkin kun joku synnytyksestä kysyy. Ekana tulee mieleen se niiiiin inhottava ponnistusvaihe, joka kesti melkeen 2 h. Hyih, kun se oli hirveetä, aivan kirpasee alavatsasta kun ajattelen! Joskus oon tuuminuki, että jos joskus toinen lapsi saadaan, miten odotusaikana sitä jännitän. Toisaalta kaikki tapahtu aika nopeesti, en joutunu kauaa kärsimään kivuista. Vasta ihan viime aikoina oon alkanu synnytystä välillä miettimään, ehkä se on ihan positiivista " käydä sitä läpi" .

Mitähän muuta... En muista, pinot on pitkiä, ne luin, mutten enää muista niitä kaikkia ajatuksia, mitä mieles kävi :)

Pikkuinen Gallup vielä:

KUKA ON IDOLSISSA SUOSIKKISI, jos ehdit sitä seuraamaan?

Mä tykkään monesta tällä hetkellä; Johannasta, Miasta, Arista ja Annasta, mutta eniten Annasta ja Arista :) Katotaan kun finaalit käynnistyy, millaisia vetoja sieltä tulee, kun biisejä on enempi :)

Hyvää viikonloppua

bernuski ja Elma tänään 5 kk :)

Vierailija
33/52 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun miehen työuutisia kyl pihistetään kauan!! Ärsyttävää!!

Vierailija
34/52 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietin päivemmällä tunnin päivystyksessä ja meidän Julialla on siis TAAS kummassakin korvassa tulehdus. Voi että harmittaa! Antibioottikuuri napsahti, katsotaan miten käy.. On siis neljäs korvatulehdus 3kk sisällä, sitä ennen on ollut yks (12/05).

Täällä oli monella muullakin ollu huono yö, vilkutus ja tsemppiä kaikille teille!

COE tuossa ehdotteli, että äiteille vapaa-aikaa. Just, toivottavasti edes muiden miehet tajuaa tuon. Meidän isukki se otti ja lähti kaverilleen, sitten aikoi lähteä korjaamaan toisen kaverin autoa ja kuulemma ehkä on vielä loppuillaksikin menoja.. Että näin sitä meillä. Eipä oo kertaakaan kysyny päivän aikana, että väsyttääkö tms vaikka tietää aivan hyvin, että olen nukkunu sen 1,5t viime yönä ja luultavasti ensyökin on levoton.

Appiukko haki esikoisen heille yökylään, joten yks on vähempänä kuitenki (tosin se kaikkein helpoin ;) ja on minun pikkuveli tulossa tytsiystävänsä kans kylään, joten on edes seuraa.

IDOLSISSA on nyt kyllä tosi hyvää porukkaa. ARI on meidän koko perheen suosikki, aivan mahtava persoona ja aivan sairaan hyvä ääni. Toinen mun suosikki on se Kristian vai mikäs se nyt oli, se on kans jotenki jännä tyyppi. Miasta en tykkää yhtään, vaikka kai se osaaki laulaa, mutta muuten ärsyttävä rääkyjä. Tytöistä kai se Johanna on mun suosikki, Annaki on hyvä laulaja mutta ehkä liian nuori kuitenki voittamaan. Eli siis, ARI voittakoon :)

HIUKSIA lähtee täällä tosi paljon, mutta niin on tehny aina ennenki vauva-aikana. Onneksi on varaa jonku verran lähteeki, on paksu tukka :)

Juu, mutta nyt lähden syömään kakkua ja muita herkkuja (ja maha senkun kasvaa vaan kasvakoon)

Vierailija
35/52 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

SYNNYTYS: Aika kultaa muistot. Ainakin melkein. Mullahan jouduttiin käynnistämään synnytys, kun neiti ei olisi halunnut tulla ulos. Se käynnistys oli aivan kamala, kun mulla tuli 5 tuntia tauotta sellaisia kipeitä supistuksia eivätkä antaneet mitään kipulääkettä. Sitten sain petidiinipiikin, jonka jälkeen synnytyksestä on vain hyviä muistoja. Ponnistusvaihe oli mielestäni kivuttomampi kuin olisin kuvitellut. Paaaljon pahempia olivat nuo tauottomat supparit. Oikeat supparit olivat sitten ihan siedettäviä, kun niissä oli sitten jopa taukoakin välillä... Ei vielä ihan ole hävinnyt kaikki kauhut mielestä.

HIUKSET: Hiuksia mulla lähtee yksittäin. Mutta selvästi lähtee. Toivottavasti ei tuu tehtyä Britney Spearseja ilman omaa tahtoa...

IDOLS: Ari on kyllä mun ehdoton suosikki. Johanna ja Annakin on kovia. Kuulin tänään, että Arilla oli pikkusisko kuolut karsinnan aikana. En kylläkään tiedä miten ja miksi, mutta yllättävän jemmassa on pitänyt tunteet. En kyllä tiedä sitäkään, onko ihan tosijuttu. Huhupuheita nääs...

Mä olen tänään imettänyt jo MONTA KERTAA! Ja ilman kitinöitä! JEE!

Mutteri ja Nelli

P.S. Coe: niitä suomalaisia vaivaa se tuossa menestyksessä, ettei B-näytettä ole vielä tutkittu. :) hihhih, tulee jo menestyksestä mieleen Lahden surullisenkuuluisat mm-kisat.

Vierailija
36/52 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

minulla on kotona 3,5 kk vanha vauva ja tuntuu siltä, että hän syö nykyään vähän aiempaa harvemmin (päivisin). Aiemmin olen saanut syöttää puolen tunnin - tunnin välein koko päivän, mutta nyt menee pidempiä aikoja ilman. Mistä tuo tieto on, että kolmen kuukauden iässä imetystahti harvenee? Olisi kiva lukea aiheesta lisää.

Haluaisin myös välttää sen, että tuputan rintaa vauvalle silloinkin, kun hän ei sitä tahdo...

Vierailija
37/52 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

IDOLS-Arin siskon kuolemasta olikin uutinen jo iltiksessä... Eipä ollutkaan huhupuhetta, mutta ajankohta oli vähän eri, mitä ymmärsin...

Vierailija
38/52 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinanii: Imetystukilistalta (http://www.imetystukilista.net/faq/rintaraivarit.php) oheinen kohta esim.:

Vauva on muuttanut imetysrytmiään, mutta äiti ei ole pysynyt perässä vaan tarjoaa " väärään aikaan ja väärällä tavalla" . Varsinkin noin kolmen kuukauden iässä on todella yleistä, että vauva vähentää imemisaikojaan ja voipa harventaa imetyskertojakin, todella paljon. Vauvan imetystekniikka on kehittynyt, hän voi nyt saada tarpeeksi esimerkiksi kahdessa minuutissa vaikka aiemmin imetyskerrat kestivät aina vähintään varttitunnin! Jos äiti nyt yrittää tyrkyttää rintaa varttitunnin ajan , onko ihme jos vauvaa alkaa harmittaa koko homma.

Jos tästä voisi olla kyse juuri teillä, yritä jonkin aikaa tsempata kuuntelemaan ja " tottelemaan" vauvan viestejä ilman ennakko-odotuksia ja pelkoja. Luota vauvaasi. Ole herkkä tarjoamaan rintaa pienestäkin vihjeestä, mutta vielä vikkelämmin unohda koko homma jos vauva ei haluakaan. Apua voisi olla parin " pesimispäivän" pitämisestä, jolloin rauhoitat aikaa vauvalle ja itsellesi, olette paljon lähekkäin, vaikka ihan paidatta - ilman paineita ja imetyksen kummempaa tarkkailua. Näin saatte taas toistenne juonesta kiinni.

Käy tsekkaamassa tuo linkki. Oli kyllä mulle ainakin tosi valaiseva...

Mutteri taas

39/52 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja samaten kuin miannin tytöllä, meilläki molemmissa korvissa tulehdus. On todnäk ollu jo ti ku käytiin tk lääkärissä, mutta se lääkäri ei osaa kattoa vauvan korvia. Että kivat sille vaan. Tästälähin vaikka rahaa ei ookkaa niin käydään yksityisellä! Oli niin ihana palvelu ja muutenki, eipähän tarvi vkl:nakaa jonottaa päivystyksessä. Onneksi on vakuutus ja omavastuu jotain 80e niin saa seuraavalla kerralla jo osan maksusta korvauksena. Kela ei paljoa korvaa, lasku oli 58e ja kelan korvauksen jälkeen 54 :O En nyt ihan tarkasti muista ku en nuita kattonu mutta kallista lystiä..

TALOUSJUTUISTA oli galluppia. Meillä ei kyllä tuhlata mihinkää. Ruokaa ostan aina halvinta mahollista, yritän kehitellä halpoja ruokia. Ostokset on keskitetty s-kauppoihin ja lidliin että sais mahd. edullisesti. SILTI rahaa menee ruokaan n. 100e/vko. Sisältäen vaipat ja pesuaineet yms.

PALJONKO teillä muille menee rahaa vkossa ruokaan??

Vaatteita ei osteta muuta ku sillon ku on ihan pakko. Mua ihmetyttää aina ku jotku ihmiset kertoo kuinka paljon niillä menee rahaa vaatteisiin /kk...täh? voiko joku joka kk ostaa vaatetta??? Mä ehkä kerran puoles vuodes. Siis varmaan joku voiki joka töissä, mutta ite oon ostanu viimeks joulun jälkee alennusmyynnistä puseron (ainut ihmisten ilmille kelpaava) joka makso 12e. Sen jälkee ei oo taittu kellekkää ostaa mitää, paitsi lapsille Huuto.netistä jotai. Mutta siis, säästää ei voi oikein mistään tai no vois varmaan jos muuttas pienempään asuntoon mutta tää asunto on opiskelija as. ja täältä meijän paikkakunnalta ei halvemmalla varmaan saiskaa... Muusta ei voi enää enempää tinkiä.

Syömässä ulkona käytiin eka kerran viime vkolla kahteen vuoteen. No okei, myönnän sen verran että saatetaan kerran kahesvkos ostaa hampurilaiset joltain grilliltä ;)

Tästä ei ollu tarkotus tulla mikää valitus virsi, vaan ihan vaan karskisti mietin tässä samalla että voitasko me oikeesti jostai säästää. Karkkipäiväki on kerran vkossa joten siitäkää ei voi enempää tinkiä ;)

No, nyt eletään vyön nyörit kireällä ja ehkä me joskus vielä voidaan käydä kaupassaki ilman että tarvii kulkea kännykän laskin auki koko aikaa :b

HIUKSIA lähtee ja joka paikka on niitä täys. snif- just ku olin edellisen raskauden jäliltä saanu hiukset kasvatettua normi mittasiks!

mitä muita galluppeja siellä olikaan..hmm...täytyy välillä käydä vissiin kattoon ku unohin jo.

40/52 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellanen jännä mieli tuon synnytyksen suhteen, että nyt ku moni muu on ehtiny synnyttää jo mun jälkeen, ja niillä on niin hyvin menny ja nopeasti ja HELPOSTI synnytykset, että minusta alkaa nousta pieniä katkeruuden piirteitä :O

Oon onnellinen että toiset on päässy helpolla mutta tulee sellanen olo että miks MINÄ en voinu päästä kans helpolla. Miks en minä voinu saada kokea normaalia synnytystä? :( En osaa sanoa mikä oli kamalinta, mutta se kamaluus alko siitä ku ponnistusvaihe alko. Ja se kun kuulin että imukuppia yritettäs..kääk! Mutta PARASTA oli lopen se ku kuulin että hätäsektio! Sillon oli aivan sellanen olo että voi Luoja, nyt tästä tuskasta pääsee. En osannu ollenkaa pelätä vauvan puolesta, oli vaan mielessä että pääsee siitä kivusta eroon.

Josta tulikin mieleen MIANNI: Miten sulla meni ne jälkisupparit? Oliko ne pahimmat ikinä vai miten? menny ohi jotenki tuo, muistan vaan että pelkäsit sitä.

Voi ku mies antaski vapaata. Sen piti lähtä mun kanssa kaupungille; ite eilen ehotti että mentäskö- niin sitte ku sen kaveri soitti ja pyysi hänen kanssa hakemaan uutta autoa niin tottakai lähti! Kyllä mua sapetti että ku kerranki päästäs menemään niin yks lähtee mielummin kaverin kanssa! Kyllä saa herra tehä hommia ku tulee kotiin, sanoinki hälle ku oli lähössä että älä sitte vaan nauti siitä reissusta, vaan tunne kokoajan huonoa omaatuntoa että jätät vaimon ku nallin kalliolle. Törkeetä, ku oli vielä mun kanssa sovittu... No, olisin kai voinu estää lähtemästä mutta en jaksanu alkaa kinaamaan ku tiesin että hän halus sinne lähtä..

Mutta nyt hoitamaan lapsia.

Jääsydän taas