Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko käsite "valkoinen mies" rasistinen?

Vierailija
25.11.2024 |

Minusta on

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faktaa jos on valkoinen, jokaisella on kuitenkin oma väri. Mä oon myös valkoinen.

Jännää tuo "valkoisuus". Kantasuomalaisista monetkin ovat tosiasiassa punakoita tai sinisenpunakoita, ahavoituneine ja isoine ihohuokoisineen kaukana "valkoisesta". Pottunenä ja värittömät possunsilmät.

Vierailija
62/77 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se määre "valkoinen" kauhean hyvin kuvaa tätä meidän ihomme väriä, mutta en minä koe sitä mitenkään rasistisena. Jos joku puhuu valkoisesta miehestä, niin tiedän mistä puhutaan ja olen oikein mielelläni valkoinen mies. En liitä siihen mitään negatiivisia mielikuvia.

En ole nähnyt valkoista miestä missään. On pinkkejä ja beigejä ja muita eri punertavan ja vaaleanruskean sekoituksia.

Possunvärinen olisi sopivampi termi ehkä? Nöf nöf?

Mustia, eli sen   värisiä sikojahan on myöskin.

Sikojahan on itse asiassa hyvinkin monen rotuisia. 

Osa lajeista on kotieläimiksi maataloustuotantoon kesytettyjä, osa lajeista elää luonnossa villieläiminä.

'Newsflash' kai monille,että aivan  samoin kun esim. koirarotuja tai kissarotuja on monia, ei sikakaan ole mikään ainoa yksilötyyppi lajissaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valkoiset ovat maailmassa vähemmistö joten ei ainakaan saisi olla valkoisia kohtaan rasisti. Tosin me valkoiset olemme ylpeitä valkoisia joten jos joku "haukkuu" valkoiseksi niin sehän on vaan ylistys ja kertoo siitä että olen valkoinen, eikä aiheuta mitään ikäviä tunteita. :) 

Ainoa asia, mistä ylpeilet on ihonvärisi, ok. Sekin ihan omin ponnistuksin saavuttettu, vai? Että sillä tavalla ahkeroinut olet elämässä, juu.

Kestääkö kuinkakin kauan pohtia mahdatko löytää muitakin ylpeyden aiheita itsessäsi kuin ihonvärisi?

Ainoa asia? Ei suinkaan, mutta se liittyy tähän topsuun, ymmärrätkö?

Pointti oli myös se, että mustaa harmittaa kun hänestä tuodaan ilmi että se on musta, mutta valkoista ei haittaa vaikka hänestä tuodaan

Kriittistä rotuteoriaa opetetaan yliopistoissa. Intersektionaalinen rasismi on valtaideologia korkeakoulutettujen keskuudessa.

Vierailija
64/77 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoisuus on poliittinen positio, ei pelkkä ihonväri. Suomessa esimerkiksi venäläiset ja muut varsin vaaleaihoiset maamut luetaan ruskeiksi ihmisiksi. Jotkut maamut käyttävät ruskettavia aineita korostaakseen ...ruskeuttaan.

Vierailija
65/77 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös ruskeista, mustista, värillistetyistä ja rodullistetuista ihmisistä puhuminen on rasismia. Ihan kuin ihmisessä ei olisi muuta kuin Tikkurilan värikartasta löytyvä ominaisuus.

Sukupuolista puhuminen on myös rasismia, ihan kuin ei olisi muuta kuin sukupuoli.

Vierailija
66/77 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valkoiset ovat maailmassa vähemmistö joten ei ainakaan saisi olla valkoisia kohtaan rasisti. Tosin me valkoiset olemme ylpeitä valkoisia joten jos joku "haukkuu" valkoiseksi niin sehän on vaan ylistys ja kertoo siitä että olen valkoinen, eikä aiheuta mitään ikäviä tunteita. :) 

Ainoa asia, mistä ylpeilet on ihonvärisi, ok. Sekin ihan omin ponnistuksin saavuttettu, vai? Että sillä tavalla ahkeroinut olet elämässä, juu.

Kestääkö kuinkakin kauan pohtia mahdatko löytää muitakin ylpeyden aiheita itsessäsi kuin ihonvärisi?

Pointti oli myös se, että mustaa harmittaa kun hänestä tuodaan ilmi että se on musta, mutta valkoista ei haittaa vaikka hänestä tuodaan

Hohhoijaa. Kyllä tuo ihonvärillä meuhkaaminen antaa vaikutelman, ettei meuhkaajalla oikeasti ole mitään muuta aihetta, mistä itsessään ylpeilesi. Ei KUKAAN normaali ja älykäs ihminen tee jostain ihonväristä numeroa. Itseäni kiinnostaa ihmisissä aivan muut asiat kuin se, minkä värisiä he ovat. Tärkeämpää ja mielenkiintoisempaa on tutustua sisältöön, ei pintaan. Ihonvärin mukaan ihmisten jaottelu on stereotyypittämistä ja sellainen ajattelu ja jaottelu on jo lähtökohtaisesti tylsämielistä ja tylsää. Onko sinun mahdotonta nähdä ihmiset yksilöinä?

Sun mielestä tylsää, toisten mielestä ei. Rasismihan ei loppuviimein liity siihen ihoon mitenkään vaan mitä se ihonväri edustaa. Valkoiset pääsääntöisesti ovat älykkäitä, afrikkalaisten eli mustien äo on 66 joka on suomen mittapuulla kehitysvamma. Osittain myös rikoksen teon suuremmasta riskistä koska tarkastelemme faktoja eli tilastoja. Raiskauksia tekee afrikkalainen paljon suuremmalla todennäköisyydellä kuin valkoinen jne. Jenkeissä jossa mustia on 12% väestöstä tekee hulppeat yli 50% murhista. Kertoo ihan tarpeeksi.

Me ihmiset tykätään omanlaisitamme, se on ihan kirjattu ihmisten systeemiin, niin mustille kuin valkoisillekin. Erilaisuus nähdään pahana asiana ihan kaikkialla maailmassa. Meneppä valistamaan muslimimiehiä kuinka naisten pitäisi olla tasa-arvoisia lähi-itään niin sinut tapetaan. Jne. Rasismi on ja tulee aina olemaan niin kauan kuin rodut yrittää keskenään sekoittua. Rasismi loppuu sillä sekunnilla kun jokainen rotu menee takaisin omaan maahansa.

Vierailija
67/77 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointti oli myös se, että mustaa harmittaa kun hänestä tuodaan ilmi että se on musta,

Kouluesimerkki tyypillisistä rasistisista mielipiteistä.

Vierailija
68/77 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan ihan aiheesta r...sti? Mutta ihan jokainen kerta kun näen runsashameita ja kanttipöksyjä, minulla tulee ihan ensimmäisenä mieleen valhetelijat, varastajat ja yhteiskunnan parasiitit joita on hyysätty aivan liian kauan ja hyväksytty niiden kolttoset. Avun tarvitsijoille ei riitä jaettavaa, mutta näitä syötetään, juotetaan, paapotaan ja hiljaisesti hyväksytään kaikki niiden tekemät törkeydet ja rikokset. Mistä lieneekään tulee tämmöinen käsitys?

Vierailija
69/77 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valkoisuus on poliittinen positio, ei pelkkä ihonväri. Suomessa esimerkiksi venäläiset ja muut varsin vaaleaihoiset maamut luetaan ruskeiksi ihmisiksi. Jotkut maamut käyttävät ruskettavia aineita korostaakseen ...ruskeuttaan.

No olet kyllä ensimmäinen ihminen, jonka olen koskaan kuullut väittävän venäläisiä "ruskeiksi". :D Mitä helvettiä. 

Vierailija
70/77 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes poikkeuksetta "valkoinen mies" liittyy johonkin negatiiviseen asiaan, kun taas "valkoinen nainen" on kaunis, seksikäs ja saa paljon enemmän huomiota kuin "musta nainen". Median antama mielikuva oikeanlaisesta miehestä on mahdollisimman tumma, lihaksikas ja kookas, kun taas nainen on parhaimmillaan hoikka isoperseinen ja -rintainen blondi.

Vierailija
71/77 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Ja todella typerä koska kukaan ei ole valkoinen. Kuka idiootti tämän edes keksi?? Mikään hiton "valkoinen" ei todellakaan kuvaa KAIKKIA euroopan eri kansoja. Me emme ole "valkoisia" vaan eurooppalaisia, pohjoismaalaisia ja suomalaisia. Olen huomannut että varsinkin vinkuintia picpocit ovat alkaneet kutsumaan myös kaikkia eri eurooppalaisia valkoisiksi jotka sitten ympätään samaan jenkkien kanssa. Todella nerokasta, tehdä oikeista "diversiteetti" eri-väritys ihmisryhmistä geneerisiä "valkoisia" ja kaikkia sontaryhmiä tietenkin kutsutaan niiden oikeilla nimillä. Tuo kateellisuus alkaa olla jo säälittävää..

Toinen mikä itseä naurattaa on se että nämä vajaat öyhöttävät siitä että me kaikki olemme valkoisia koska ihonväri yhyy..mutta sitten kun sanoo että aha, korealaisetkin ovat sitten valkoisia koska monella on vaaleampi iho kuin skandeilla alkaakin hirveä ulina että ei käy, rässisti aasialaiset ovat eri ryhmää. Ota näiden sekopäiden sepostuksista ja logiikasta selvää..

Vierailija
72/77 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olet kyllä ensimmäinen ihminen, jonka olen koskaan kuullut väittävän venäläisiä "ruskeiksi". :D Mitä helvettiä. 

Trols, rytsät, nuo slaavit eli kunnon "valkoisen arjalaisen" malliesimerkit muka ruskeita?? :D 

Vierailija
73/77 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se määre "valkoinen" kauhean hyvin kuvaa tätä meidän ihomme väriä, mutta en minä koe sitä mitenkään rasistisena. Jos joku puhuu valkoisesta miehestä, niin tiedän mistä puhutaan ja olen oikein mielelläni valkoinen mies. En liitä siihen mitään negatiivisia mielikuvia.

Mikä sinua vaivaa, feministit ovat pyrkineet leimaamaan valkoisen miehen planeetan surkeimmaksi olioksi. Eli etkö ajattele sen olevan totta? Vai jätätkö ottamatta tämän pyrkimyksen huomiotta?

Mm. tuore feministisen tutkimus miesten naisvihasta. Tällä kertaa menivät liian pitkälle, joten sitä ei ottanut tosissaan muut kuin äärifeministit.

"Valkoinen lihaa syövä heteromies" on yksi tapa leimata myös.

Vierailija
74/77 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasistinen se on vain jos sen sellaiseksi haluaa mieltää. Mulle se on ihan neutraali ilmaisu, joka tarkoittaa mieshenkilöä jonka ihonväri on vaalea. 

Vierailija
75/77 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasistinen se on vain jos sen sellaiseksi haluaa mieltää. Mulle se on ihan neutraali ilmaisu, joka tarkoittaa mieshenkilöä jonka ihonväri on vaalea. 

Ei, vaan on kyse mihin sitä käyttää. Leimaamiseenhan sitä yleensä käytetään, eikä mihinkään muuhun.

Vierailija
76/77 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valkoinen koltta-lappalainen, rasisti aloittaja voisi painua maastani huitsin nevadaan.

Vierailija
77/77 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Se kuvaa planeetan etuoikeutetuinta ihmisjoukkoa, joka ei enää pärjää itse luomissaan yhteiskunnissa. Kun on sukupolvien ajan paapottu, älyä ei ole opittu käyttämään. 

Olepas feministipaska hiljaa. Naiset armeijaan ja sotarintamalle, jonka jälkeen synnytystalkoisiin. 

Kuvitelkaa mitä valkoisille naisille tapahtuisi nykyisissä ma mujen miehittämissä yhteiskunnissa, jos valkoiset miehet yhtäkkiä katoaisivat näitä suojelemasta. Olisi sellaiset rais kaus ja mur ha orgiat, että oksat pois. 

En ole samaa mieltä. Ei ne meille naisille väkivaltaa tee. Ennemminkin väkivalta vähenisi ja kaikki olisivat tyytyväisiä.