Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos joku tietää miten L/over päättyy, kerro tässä ketjussa

Vierailija
15.02.2026 |

Kiitos

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/17 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden jakson (en tiedä moneskovsarjassa) katsoneensa voi vaan todeta, että sarjan miespäähenkilö on vahvasti sosiopaattinen ja omatunnoton persoona. Avointa ja pidäteltyä vihaa ja ilkeyttä. Sadisti, ei omatuntoa. Hajottaa ja hallitsee. Huh huh, mutta näitä on myös tosielämässä, kummassakin sukupuolessa. Sarja toimii opetusmateriaalina ihmissuhteista, joista pitää pysyä kaukana, olkoon ne sitten perhesuhteita, parisuhteita tai ystävyyssuhteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies näyttelijä kuolee naapurinsa toimesta riita kohtauksessa.

Vierailija
4/17 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokoon jokainen itse jos kykenee. Vihdoin näistä puhutaan ja herättää keskustelua. Näitä on miehissä ja naisissa. Kasvatus tai lapsuus menny jotenkin pieleen. Alkoholismi usein näiden psykopaattien lapsuudessa läsnä. Toki ei kaikista tule näitä. Itse tunnistan nämä kyllä aiemmista suhteista. 

Vierailija
5/17 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokoon jokainen itse jos kykenee.

Ei vaan kertokoon joku loppuratkaisun jos sen tietää.

Vierailija
6/17 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai ehkä sittenkin roolihahmo, mutta kiitos!

Vierailija
7/17 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin se loppui

Vierailija
8/17 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokoon jokainen itse jos kykenee. Vihdoin näistä puhutaan ja herättää keskustelua. Näitä on miehissä ja naisissa. Kasvatus tai lapsuus menny jotenkin pieleen. Alkoholismi usein näiden psykopaattien lapsuudessa läsnä. Toki ei kaikista tule näitä. Itse tunnistan nämä kyllä aiemmista suhteista. 

Läsnä yleensä joku juttu , joka vie vanhempien huomion pois lapsesta. Lapsi ei opi normaalia kanssakäymistä, kun vanhemmat eivät sitä ehdi opettaa. Alkoholismi lisäksi liika työ, huumeet, liika harrastaminen, liikaa lapsia...

Oman narsistisen eksäni vanhemmat eivät kasvattaneet lastaan, koska olivat koko ajan töissä.

Vierailija
9/17 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä edes miten se alkaa.

Vierailija
10/17 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jes! Hieno homma.

Vierailija
11/17 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kysymyksestä. Minuakin kiinnostaa tämä paljon. Ei ole minulla omakohtaista kokemusta lähisuhdeväkivallasta tai psykopaatista puolisona. Mutta tämä sarja on aivan huippu! Olen katsonut joka jakson tähän mennessä tietysti osittain järkyttyneenäkin. Nyt sitten tuo viimeinen jakso puuttuu....ja jäi kiinnostamaan, mikä on kaiken loppu???? Ja huom! Näyttelijät ovat SUPERhyviä. Painajaismaista työtehtävää heillä tämän sarjan tiimoilta.

Vierailija
12/17 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaa, johon sarja pohjautuu olen nyt lukenut (vasta puolessa välissä).

Alkaa siitä, että nainen on kesämökillä miehen ruumiin kanssa. Nainen miettii, mitä tekisi ruumiille, mutta mitä tarkalleen on tapahtunut, ei ole vielä kerrottu.

Vierailija
13/17 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella tönkköä dialogia. Suomalaiset eivät vaan osaa.

Vierailija
14/17 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on nähty päätösjakso. Roosan juristia siteeraten "Sun olisi pitänyt lähteä jo ajat sitten". Täytyy sanoa, että upean työryhmän tekijöille, voiko oikeasti joku olla kuin Roosa. Kuinka joku voi noin varomattomasti suunnitella pakomatkansa? Kuinka joku toisiaan voi jäädä tuollaiseen suhteeseen noin kauaksi aikaa? Kuinka joku ostaa talon salamarakkautensa kanssa, tuosta vaan? Roosan roolissa oli paljon sellaista, mihin ymmärrykseni ei yllä. Varmasti Roosan kaltaisia naisia löytyy. Tosin paljon meitä, joihin noin pitkä suhteen kaari ei ikinä ulottuisi. Meitä naisia, joita ei pahoinpidellä ollenkaan tai sitten vain sen yhden kerran.

Vierailija
15/17 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisessä jaksossa Roosa tapaa juristin. Juha on ravintolassa kukkakimpun kanssa ja yrittää soittaa Roosalle. Hän ei saa yhteyttä Roosan puhelimeen. Juristi tulee tuomaan lähestymiskiellon.

Viimeisessä kuvassa on kesä ja Roosa ja Paula ovat Merin kanssa leikkipuistossa. Heitä kuvataan pensasaidan takaa.

Vierailija
16/17 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppu oli epäuskottava. En ymmärrä miksi Roosa ei vain jättänyt puhelinta mökkiin ja lähtenyt lapsineen naapurin kyydillä takaisin. Tai ystävänsä kanssa. Miksi piti hankkia taksi? Ihan turha läheltä piti -kohtaus loppuun. Muutamissa muissakin kohdissa turhaa katsojan vedätystä. Joskus vähemmän on enemmän. Varsinkin kun aihe itsessään on hyytävä. Muuten ihan jees! 

Vierailija
17/17 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppu oli epäuskottava. En ymmärrä miksi Roosa ei vain jättänyt puhelinta mökkiin ja lähtenyt lapsineen naapurin kyydillä takaisin. Tai ystävänsä kanssa. Miksi piti hankkia taksi? Ihan turha läheltä piti -kohtaus loppuun. Muutamissa muissakin kohdissa turhaa katsojan vedätystä. Joskus vähemmän on enemmän. Varsinkin kun aihe itsessään on hyytävä. Muuten ihan jees! 

Oon samaa mieltä sun kanssasi! Ihmettelin myös miten huonosti suunniteltu pako Roosalla oli. Olisi vienyt puhelimensa mökkiin, laittanut sydänhymppäviestin Juhalle, että akku loppuu just ja hän lähtee etsimään tietä liiteriin ja huusiin, alkaa lämmittää mökkiä ja moikka nähdään. Sen jälkeen takaisin Tuomaksen autoon. Jossain vaiheessa pois autosta ja Tuomas kotiinsa koska se Juha odotti häntä. Roosa, Luukas ja Meri julkisilla tai Paulan kyydillä jonnekin turvaan. Roosan olisi pitänyt myös vannottaa niitä kustantajan ihmisiä, etteivät vahingossakaan saa sanoa Roosan olevan sen lounaskutsen takana. Näin! Mä olisin osannut tehdä tämän paljon paremmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi