Onko käsite "valkoinen mies" rasistinen?
Kommentit (77)
Bring Islam in, get Islam. On ihan turha itkeä kun tyttärenne 9-vuotiaina joutuvat aikuisille miehille seksiorjiksi.
Vierailija kirjoitti:
Bring Islam in, get Islam. On ihan turha itkeä kun tyttärenne 9-vuotiaina joutuvat aikuisille miehille seksiorjiksi.
Parasta islamissa on se että feminismi loppuu siihen paikkaan.
Käsite taitaa olla valkoisten miesten lanseeraama vai olenko väärässä? Etelävaltioissa olevat valkoiset miehet taisivat olla ensimmäisten uhriutujien joukossa, jotka käyttivät termiä.
ei ole, vaan toteamus. samoin kuin mustamies, keltainenmies, eskimo eli kinuskimies, ruskean erisävyt ym. ovat vain ääneen sanottuja havaintoja. mutta vasemmanlaidan uhriutujat (valkoisiafemakkoja) ovat tästä loukkaantuneet jo vuosia. ei siis ne, joita asia koskee.
Kuinka te jotkut näette ruudun toisella puolella kirjoittavan henkilön iän, sukupuolen, painon ja sosiaalisen aseman? Itse olen koittanut tihrustaa, mutta en näe ketään. Onko laitteeni jotenkin vanhanaikainen?
Valkoinen mies on universumin syrjityin olento. Ensin muut etniset rodut kehtasivat alkaa vaatimaan yhtäläisiä oikeuksia ja sen jälkeen vielä naiset. Lihansyöntikin on tätä nykyä demonisoitu. Puhumattakaan perseestä puristelusta.
Vierailija kirjoitti:
Valkoiset ovat maailmassa vähemmistö joten ei ainakaan saisi olla valkoisia kohtaan rasisti. Tosin me valkoiset olemme ylpeitä valkoisia joten jos joku "haukkuu" valkoiseksi niin sehän on vaan ylistys ja kertoo siitä että olen valkoinen, eikä aiheuta mitään ikäviä tunteita. :)
Ainoa asia, mistä ylpeilet on ihonvärisi, ok. Sekin ihan omin ponnistuksin saavuttettu, vai? Että sillä tavalla ahkeroinut olet elämässä, juu.
Kestääkö kuinkakin kauan pohtia mahdatko löytää muitakin ylpeyden aiheita itsessäsi kuin ihonvärisi?
Vierailija kirjoitti:
Eihän ole olemassa mustaa eikä keltaistakaan miestä? Tai punaista.
Sanos muuta. Ja minkä älämölön persut pistäisivätkään pystyyn, jos tänne vielä vihreitä miehiä tulisi. Mars mars takaisin Marssiin siitä ja sassiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se määre "valkoinen" kauhean hyvin kuvaa tätä meidän ihomme väriä, mutta en minä koe sitä mitenkään rasistisena. Jos joku puhuu valkoisesta miehestä, niin tiedän mistä puhutaan ja olen oikein mielelläni valkoinen mies. En liitä siihen mitään negatiivisia mielikuvia.
En ole nähnyt valkoista miestä missään. On pinkkejä ja beigejä ja muita eri punertavan ja vaaleanruskean sekoituksia.
Possunvärinen olisi sopivampi termi ehkä? Nöf nöf?
Juu, kyllähän meillä "valkoisillakin" ihonvärit poikkeavat aika paljon toisistaan. Minulla itselläni on aika possumainen iho, johtuuko sitten pintaverenkierrosta vai mistä. Emännällä on sitten selvästi enemmän keltaiseen vivahtava ihonväri.
Mukavaa kun ei olla kaikki samasta muotista. 😊
Ei Suomessa ennen tiedostettu mitään valkoisiin miehiin liittyvää problematiikkaa. Se on tuontitavaraa jenkeistä. Siellä on muita rotuja kohdeltu eläiminä aikoinaan ja sielläpäin syyllistäminen vaikuttaa olevan jotain mistä nauttii sekä valkoiset että muut rodut.
Valkoinen mies on joko rasisti tai lumiukko, musta mies on käsitteenä rasistinen tai nokisutari.
On tietenkin. Siinähän ihminen luokitellaan ihonvärin ja sukupuolen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valkoiset ovat maailmassa vähemmistö joten ei ainakaan saisi olla valkoisia kohtaan rasisti. Tosin me valkoiset olemme ylpeitä valkoisia joten jos joku "haukkuu" valkoiseksi niin sehän on vaan ylistys ja kertoo siitä että olen valkoinen, eikä aiheuta mitään ikäviä tunteita. :)
Ainoa asia, mistä ylpeilet on ihonvärisi, ok. Sekin ihan omin ponnistuksin saavuttettu, vai? Että sillä tavalla ahkeroinut olet elämässä, juu.
Kestääkö kuinkakin kauan pohtia mahdatko löytää muitakin ylpeyden aiheita itsessäsi kuin ihonvärisi?
Ainoa asia? Ei suinkaan, mutta se liittyy tähän topsuun, ymmärrätkö?
Pointti oli myös se, että mustaa harmittaa kun hänestä tuodaan ilmi että se on musta, mutta valkoista ei haittaa vaikka hänestä tuodaan ilmi, että on valkoinen.
White and proud!
Rasismia on joka paikassa muutenkin. Se on ihan luonnollinen ilmiö, että ihminen hakeutuu kaltaistensa luokse ja karttaa erilaisuutta, ei se sillä lopu että sanotaan, että hyihyi kun teet noin.
Olisikohan joku 'olematon-', tai 'näkymätön mies' sittenkin se parhain, jos kerran ei mitään muuta
(...tai ainakaan mitään positiivista )
voi, tai saa, tai kertakaikkiaan edes anneta olla.
Myös ruskeista, mustista, värillistetyistä ja rodullistetuista ihmisistä puhuminen on rasismia. Ihan kuin ihmisessä ei olisi muuta kuin Tikkurilan värikartasta löytyvä ominaisuus.
Faktaa jos on valkoinen, jokaisella on kuitenkin oma väri. Mä oon myös valkoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa asia? Ei suinkaan, mutta se liittyy tähän topsuun, ymmärrätkö?
Pointti oli myös se, että mustaa harmittaa kun hänestä tuodaan ilmi että se on musta, mutta valkoista ei haittaa vaikka hänestä tuodaan ilmi, että on valkoinen.
White and proud!
Hohhoijaa. Kyllä tuo ihonvärillä meuhkaaminen antaa vaikutelman, ettei meuhkaajalla oikeasti ole mitään muuta aihetta, mistä itsessään ylpeilesi. Ei KUKAAN normaali ja älykäs ihminen tee jostain ihonväristä numeroa. Itseäni kiinnostaa ihmisissä aivan muut asiat kuin se, minkä värisiä he ovat. Tärkeämpää ja mielenkiintoisempaa on tutustua sisältöön, ei pintaan. Ihonvärin mukaan ihmisten jaottelu on stereotyypittämistä ja sellainen ajattelu ja jaottelu on jo lähtökohtaisesti tylsämielistä ja tylsää. Onko sinun mahdotonta nähdä ihmiset yksilöinä?
Islam on oikeassa naisten asemasta.